Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 29 Lis 2012 02:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 110
Loty: 172
Kilometry: 409 342
W TYM TEMACIE PROWADZIMY DYSKUSJĘ NT. USZKODZONEGO/ZAGINIONEGO/OPÓŹNIONEGO BAGAŻU, SKŁADANIA REKLAMACJI I EW. ODSZKODOWAŃ


Zglosiłem reklamacje na uszkodzony bagaż po locie LOTem ;), samo przyjęcie zgłoszenie a następnie odebranie walizki przez kuriera przebiegło bez zastrzeżeń. Sprawa wlecze się już 6 tygodni. Czy ktoś może mi podpowiedzieć ile linia lotnicza ma czasu na rozpatrzenie takiej reklamacji, naprawę / wymianę bagażu ?

Pozdr.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#22 PostWysłany: 29 Lis 2012 09:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
Odpowiedź powinna nadejśc do 30 dni od momentu otrzymania reklamacji przez przewoźnika. I LOT na ogół tego terminu dotrzymuje. Samo zgłoszenie faktu uszkodzenia bagażu na lotnisku (otrzymanie P.I.R.) nie jest jeszcze reklamacją, rozumiem że niezależnie od tego wysłałaeś taką pocztą/mailem/złozyłeś w biurze LO?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 29 Lis 2012 09:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3699
srebrny
marek2011 co to znaczy powinna, możesz podać podstawę prawną o tych 30 dniach ?

Wg mojej wiedzy, przepisy (Konwencja Montrealska, Dz.U. z 2007 r., Nr 37, poz. 235) nie przewidują terminu udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację, ale mogę się mylić.
Jest art. 31, który reguluje tylko terminy na zgłoszenie szkody.

Tu ciekawostka
Prezes ULC nie rozpatruje skarg związanych z uszkodzeniem bagażu.

Spróbuj zasięgnąć informacji u Powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów.

mi jak air france połamał walizkę, szczerze powiedziawszy to nie wiem jak to zrobili, to załatwili sprawę w ok. 2 tygodnie.
Dostałem nową walizę, większą niż nawet chciałem.
Bardzo elegancko się zachowali, szybko i sprawnie.
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 29 Lis 2012 10:05 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4253
Loty: 416
Kilometry: 938 579
złoty
Dziwne... mi LOT w kwietniu załatwił sprawę w tydzień, a teraz SWISS niecałe 2 tygodnie - czekali na walizkę i to tyle trwało...

A kontaktowałeś się z Dolfi? jaki jest status Twojej sprawy online?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 29 Lis 2012 10:24 

Rejestracja: 02 Sie 2012
Posty: 179
Loty: 33
Kilometry: 36 038
Prawnikiem nie jestem, ale też uważam, że linie lotnicze nie mają określonego czasu na rozpatrzenie takiej reklamacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 29 Lis 2012 10:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
To termin wewnętrzny LOTowski, dokładnie liczą zdaje się 28 dni roboczych i generalnie się tych procedur trzymają tzn. udzielają odpowiedzi w tym czasie. Ważne jest poprawne zgłoszenie reklamacji, najlepiej przez formularz on-line.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 29 Lis 2012 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 775
Sam mam właśnie problem z firmą Dolfi1920 (akurat leciałem Lufthansą, ale ta sama firma obsługuje też inne linie).

Przesłali mi bez żadnego pytania nową walizkę, więc niby wszystko ok.
Jednak ta przesłała warta jest 2/3 tego co walizka, która została mi uszkodzona.
Zgłosiłem reklamację, bo otrzymana walizka jest tańsza i mniejsza.
Firma zaproponowała skorzystanie z jej sklepu internetowego. Jednak mają tam same dziwne i drogie walizki (nie ma nawet tej, którą mi przesłali w zamian za uszkodzoną). Nie znalazłem nic ciekawego i nie wiem co robić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 29 Lis 2012 12:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3699
srebrny
mi przysłali bardzo porządny kufer american tourister (grupa samsonite) dużo droższy od tego co mi połamali
jest bardzo dobrze wykonany, nabite ma kilkadziesiąt lotów i nic mu nie jest, poza lekkimi przecierkami
jak masz możliwość wzięcia american tourister to bierz w ciemno
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 29 Lis 2012 15:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 110
Loty: 172
Kilometry: 409 342
Reklamacje zlozylem oczywiscie prawidlowo w biurze lot, nastepnie kontakt telefoniczny z Dolfi, przyslali kuriera juz na drugi dzien, zabral walizke, od tego czasu na stronce w opisie sprawy wyswietla sie "W naprawie" ;) ... naturalnie wolalbym nowa walizke niz naprawiana dlatego sie z nimi nie kontaktuje narazie :)u
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 04 Gru 2012 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 110
Loty: 172
Kilometry: 409 342
.... Troche to trwalo ... Dzisiaj kurier dostarczyl, nowa walizke, pomimo, ze w opisie sprawy bylo "bagaz w naprawie" . Nie kontaktowalem sie z nimi przez ten caly czas ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 31 Gru 2012 15:07 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4253
Loty: 416
Kilometry: 938 579
złoty
może dodam jeszcze jak wyglądało załatwienie mojej sprawy w okresie świątecznym :)) w tym roku po raz trzeci połamano mi bagaż, z czego drugi raz na locie krajowym;)

Przyleciałam do rodziców na święta 22.12 - bagaż zmasakrowany, pęknięcia, że wszystko się prawie wysypało z walizki (którą notabene dostałam za poprzednie połamanie walizki na locie z Mauritiusa - walizka leciała dopiero pierwszy raz!!). Przyleciałam w sobotę, mimo telefonów, maili itp Dolfi łaskawie się odezwało dopiero w czwartek po 14:20 - akurat załatwiałam jakieś sprawy na mieście i nie byłam zbyt uchwytna, a oni dali mi 30min na wysłanie zdjęć, żeby mogli nadać nową walizkę, więc musiałam wszystko rzucić, pojechać do domu, zrobić zdjęcia walizki (mówili, że tyle wystarczy).

Zadowolona poszłam coś robić, patrzę mail, że mam im jeszcze zeskanować wszystkie dokumenty, zawieszki itp... bo inaczej walizka nie dojdzie przed sylwestrem. Więc znowu na gwałt wszystko rzucam i robię fotki, a oni mi maila przysłali, że niewyraźnie i mam przysłać lepsze!! Do 16 zrobiłam już to wszystko i mieli nadać walizkę. Okazało się, że wysłali dopiero następnego dnia. Kurier miał przywieźć dziś w sylwestra do godz 12. Dzwonię do DHL po 12 - pani mówi, że kurier nie zabrał tej walizki i będzie w środę (mam lot w środę o 5rano, więc na pewno nie dotrze). To ja mówię Pani, że w środę to już mi nie będzie potrzebna. To powiedziała, że ją to nie interesuje i to nie jej problem. Od razu skontaktowałam się z Dolfi, pani powiedziała, że sprawę wyjaśni - oddzwoniła po kilku minutach, że niestety nic już dziś nie może zrobić i nie mam walizki... tak więc pozostaje mi wrócić w reklamówce, bo znajomi i rodzina wyjechali i nie mam nawet od kogo pożyczyć...

Tak więc przestrzegam, że jak komuś na czasie zależy, to może mieć problem :((
Do tej pory byłam zadowolona z Dolfi - teraz niestety trochę mnie zawiedli, choć większego ciała dał DHL...

Z góry zaznaczam: nie wylewam żółci, żali itp. Opisuję jak jest, może na przyszłość ktoś skorzysta.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 24 Maj 2013 19:11 

Rejestracja: 29 Sty 2013
Posty: 75
Wizzair uszkodził mi walizkę, <urwane kółko, drugie ledwo się trzyma, złamana metalowa wysuwana rączka>
Po przylocie do Finlandii okazalo sie ze tylko moja walizka jest uszkodzona, zostałam sama na "lotnisku" ,dopiero po 20 minutach pojawił się ochroniarz z pytaniem co ja tu robię. Poinformował kogoś i kazał mi czeka po 10 minutach zjawiła się Pani, wypełniła formularz szkody i kazała mi go wysłac na Węgry oraz ponownie wypełnic podobny formularz na stronie wizzair. Uczyniłam to po czym po 3 dniach odezwal sie do mnie Pan z Wizzair iż po powrocie do Polski mogę oddac bagaz do serwizu który współpracuje z wizzair i oni stwierdza czy moze ona zostac naprawiona czy nie, jesli nie to dadza mi nową.

Na końcu wiadomości dodał odpowiadajac na jedno z moich pytań iż nie przyjmą mi jej na lotnisku gdyż jets zepsuta.

Więc ja się zastanawiam jakim cudem mam ją oddac do serwisu w Polsce jeśli nie moge jej zabrac spowrotem ?!
Przez to:
1) muszę ponieśc koszt zakupu nowej aby wrocic do domu
2) Nie dostanę zwrotu pieniędzy za moją uszkodzoną gdyż nie dostarczę jej do serwisu, bo nie mam jak ją wziasc do Polski skoro samolotem nie mogę.

Jak dla mnie PARADOKS !
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 24 Maj 2013 19:51 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4253
Loty: 416
Kilometry: 938 579
złoty
ja bym nadała walizkę w takim stanie i zgłosiła się do wizz w polsce - dziwne że nie mogą jej przyjąć w Finlandii

tylko nie mów że uszkodzona itp - po co wzbudzać ewentualne zainteresowanie
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez maxima, 24 Maj 2013 20:07, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 24 Maj 2013 19:54 

Rejestracja: 08 Mar 2011
Posty: 362
Loty: 35
Kilometry: 94 159
niebieski
A kto powiedział, że nie możesz jej zabrać z powrotem? Owiń ją jakąś taśmą i nadaj normalnie. W PL skontaktuj się z firmą na która dał Ci namiar Wizz i prawdopodobnie kurier przyjedzie do Ciebie po tę walizkę. Oni sporządzili już raport zniszczeń Twojej walizki i przesłali do nich.

I to nie Wizz uszkodził Ci walizkę, a handling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 24 Maj 2013 19:58 

Rejestracja: 29 Gru 2011
Posty: 32
owiń streczem to nie beda mieli zadnych problemow.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 25 Maj 2013 14:43 

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 23
na poczatku kwietnia mialem podobna sytuacje z wizzair. juz chcialem szukac w Barcelonie serwisu naprawiajacego,ale ostatecznie kupilem za 10euro torbe podrozna w ktora spakowalem rzeczy i wrzucilem do walizki. przepasalem paskiem i poleciala ze mna do Warszawy. na szczescie mialem dzialajace kolka. po powrocie zadzwonilem zapytali czy mam walizke ze soba, przyjechal kurier odebral, a po dwoch tygodniach dostalem propozycje otrzymania nowej z serii Vip. nie zgodzilem sie i otrzymalem Pucinni.

Wazne dla Ciebie, ze w trakcie rozmowy telefonicznej zapytali sie czy mam walizke. Jesli nie to prosili o przeslanie jak najdokladniejszych zdjec uszkodzenia i calej walizki.

Wysyłane z mojego Nexus 10 za pomocą Tapatalk 2
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 26 Maj 2013 22:45 

Rejestracja: 10 Sty 2013
Posty: 105
Loty: 70
Kilometry: 143 287
Mi uszkodzili walizkę w drodze do Bergamo, na miejscu zgłosiłem uszkodzenie (połamany stelaż, brak kułek). Dostałem informację z kim w Polsce się skontaktowac i poświadczenie. Jeszcze będąc we Włoszech napisalem maila, zamieściłem zdjęcia walizki i już następnego dnia był mail zwrotny. Dzień po powrocie umówiony kurier. Po tygodniu zadzwoniłem do miłej pani z maila, zaproponowała wymianę na podobną torbę, poprosiłem o wieksza i...następnego dnia kurier przywiózł nową torbę.

Wysłane z mojego LT30p za pomocą Tapatalk 2
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 27 Maj 2013 00:53 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 800
niebieski
Na lotnisku możesz ją spokojnie nadać mimo tego, że jest uszkodzona - co najwyżej człowiek z obsługi wypisze na przywieszce bagażowej rodzaj uszkodzenia i da Ci do podpisania (na odwrocie jest specjalne miejsce na tego typu przypadki).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#39 PostWysłany: 27 Cze 2013 22:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1372
Loty: 33
Kilometry: 39 451
srebrny
Wrzucam na prośbę koleżanki, myślę, że bardziej obeznani pomogą :)


Chciałam opowiedzieć o mojej przygodzie. Moze ktos był w podobnej sytuacji albo wie co powinnam teraz zrobic. Własnie wróciłam z Zambii do Warszawy. liniami KLM. Moj lot z Lusaki do Amsterdamu został opóźniony o jeden dzień (choroba pilota) i nikt mnie nie poinformowal o tym. Nie otrzymałam posiłku oraz noclegu.
Dalej leciałam z Amsterdamu do Warszawy. Zaginął mój bagaż, podobno aktualnie jest w Dubaju. Zlożyłam informację o zaginieciu na lotnisku. Kiedy rejestruję sie na stronie KLM nie maja jeszcze informacji co i jak. Czy ktos był w takiej sytuacji? Wiem, że za lot przysługuje mi 600 euro odszkodowania. Chciałabym żebyście pomogli mi w kwestii bagażu i odszkodowania za niego. Zaginęła jedna z 3 walizek. Jak wygląda ubieganie się o odszkodowanie jeśli bagaż doleci za kilka dni w całości? Czy linia rekompensuje to w zależności od dni w których nie miałam bagażu czy jakoś inaczej? Czy mogę sobie kupić jakieś ubrania pierwszej potrzeby oraz kosmetyki i linia zwróci mi za nie koszt? (Były w walizce)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 27 Cze 2013 22:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
na pw dostałeś?
tutaj jest post: viewtopic.php?p=256857#p256857

nie spojrzałem że jest w złym dziale jak odpowiadałem.

edit: wstawiam tu tamtą odpowiedź:

beatryszya napisał(a):
Witam. Chciałam opowiedziec o mojej przygodzie. Moze ktos był w podobnej sytuacji albo wie co powinnam teraz zrobic. Własnie wróciłam z Zambii. Moj lot został odwołany i nikt mnie nie poinformowal o tym to jeszcze zagineła moja 1 z 3 walizek. Zlozyłam zaginiecie na lotnisku. Kiedy rejestruję sie na stronie nie maja jeszcze informacji co i jak. Najprawdopodobniej jest w Dubaju. Czy ktos był w takiej sytuacji? Czy mogę się starac o odszkodowanie i jak, żeby to było skuteczne? W sumie w tym momencie miałam tak rzeczy osobiste pierwszej potrzeby. Prosze pomożcie w miarę szybko


Mnóstwo ludzi było w takiej sytuacji :) Mi się 2 razy zdarzyło, po pierwszym myślałem że to niemożliwa sytuacja, a podobno ginie coś koło 1% bagaży :)

Podałaś im adres pod którym będziesz? Dostarczą Ci kurierem. Bagaż się najczęściej odnajduje w ciagu 24h.
A jak nie znajdą to odszkodowanie dostaniesz zryczałtowane jakoś. Nie wytłumaczyli Ci tego na lotnisku?

Można się starać o zwrot kosztów zakupionych kosmetyków, ubrań itp, ale to raczej nie przy locie powrotnym. Zależy też od linii.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.


Ostatnio edytowany przez zbyhu 27 Cze 2013 22:18, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group