Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 11 Sty 2020 15:52 

Rejestracja: 11 Sty 2020
Posty: 7
Piszę tutaj na forum bo wyczerpały mi się inne możliwości, z góry dziękuję za Wasze pomocne komentarze.

4 kwietnia 2019 wynająłem od pośrednika „www.taniwynajemaut.pl” auto z wypożyczalni AVIS. Przy odbiorze auta pracownik AVISu poinformował mnie iż w dniu zdania pojazdu ( 7 kwietnia, niedziela) wystarczy abym wrzucił klucze i dokumenty do skrzynki, gdyż nie będzie pracownika na placu do zdania pojazdu
i tak uczyniłem.

23 kwietnia otrzymałem wezwanie do zapłaty od likwidatora szkód firmy Van Ameyde, pełnomocnika AVIS, w niejasnej kwocie 1230 zł (niezgodnej z kosztorysem) za rzekome „szkody spowodowane na pojeździe ” w wyniku których wymieniona została m.in. felga aluminiowa.

Napisałem odwołanie , na które odmowną odpowiedź otrzymałem dopiero w październiku. W następnym piśmie otrzymałem pierwsze zdjęcie rzekomo uszkodzonej przeze mnie felgi (w załączeniu zdjęcie) i napisałem kolejne odwołanie.
W listopadzie otrzymałem od likwidatora szkody ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty, na kwotę odpowiadającą kosztorysowi prac, tj. 2456 zł.

Jak już napisałem, nie został ze mną przeprowadzony żaden protokół zdania pojazdu,
a kosztorys prac naprawczych jest z 16 kwietnia czyli 9 dni po zdaniu pojazdu.

Sprawa ma jeszcze drugie dno:

Wynajmując auto, wykupiłem od pośrednika „ubezpieczenie wkładu własnego ”od AXA, więc napisałem do Ubezpieczalni.

AXA domaga się ode mnie dodatkowej dokumentacji, m.in raportu z incydentu oraz schematów uszkodzeń podczas odprawy ( których nie posiadam, gdyż nie było protokołu odbioru). Likwidator szkody przekazał mi tylko zdjęcie uszkodzonej felgi oraz kosztorys prac traktując to jako dowód szkody na pojeździe. AVIS zaś wskazał że „warunki ubezpieczenia, zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wymaganych do likwidacji szkody dokumentów i informacji, pozostaje całkowicie niezależny od zakresu dokumentacji uszkodzonego pojazdu jaką dysponuje wypożyczalnia.”

W ubezpieczeniu od AXA „Terminy dotyczące polisy” jest umieszczony taki zapis: „ZWROT UDZIAŁU WŁASNEGO LUB DEPOZYTU
-Kwota udziału własnego lub depozytu pobierana przez wypożyczalnię (spowodowane przez incydent).”

Sytuacja jest zatem patowa. Nie mogę procedować roszczenia u AXY z powodu braku dokumentów, a likwidator szkody nie poczuwa się do ich przesłania i wzywa do zapłaty.

Próbowałem wyjaśnić sprawę z AXA czy jeśli zapłacę Wypożyczalni, czy zwrócą mi tę kwotę. Niestety, nie otrzymałem odpowiedzi. Kontakt jest wyłącznie mailowy, ogranicza się wysyłania szablonowych formułek – otrzymuję odpowiedzi „systemowe” ( nie ma merytorycznego ustosunkowania się do mojej sprawy).

Dodatkowo, wspomniana kwota nie została ściągnięta z mojej karty ( karta straciła ważność w wyniku zmiany banku). Teraz nie chcę zapłacić tej kwoty gdyż obawiam się iż AXA odrzuci moje roszczenie z powodu braku dokumentacji ( raportu z incydentu lub albo protokołu szkód), i pozostaje mi droga sądowa przeciwko wypożyczalni.

W tym temacie kontaktowałem się z MRK i Rzecznikiem finansowym jednak sprawa jest zawiła i stoję w miejscu.

Teraz pozostaje mi albo sprawa sądowa z AVISem albo zapłacenie kwoty i liczenie na zwrot wkładu własnego ale mam tutaj duże wątpliwości.

Z góry dziękuję za pomocne sugestie.
Pozdrawiam

Załączniki:
szkoda_1.jpg
szkoda_1.jpg [ 47.43 KiB | Obejrzany 10815 razy ]


Ostatnio edytowany przez Abcn, 11 Sty 2020 22:58, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tygodniowy rejs po Karaibach i loty do Miami z Berlina za 5010 PLN Tygodniowy rejs po Karaibach i loty do Miami z Berlina za 5010 PLN
Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom) Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom)
#2 PostWysłany: 11 Sty 2020 16:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Sugestia może być tylko taka, o której sam już wiesz:
Cytuj:
pozostaje mi albo sprawa sądowa z AVISem albo zapłacenie kwoty i liczenie na zwrot wkładu własnego
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 11 Sty 2020 16:42 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
Niestety to jest kolejny przypadek braku pracownika wypożyczalni przy zdawaniu samochodu.
Myślę, że jest to dobry argument dla sądu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 11 Sty 2020 21:59 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 625
niebieski
@Chupacabra Argument dobry do czego?
@Maskonur78 W jakim mieście wynajmowałeś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 11 Sty 2020 22:31 

Rejestracja: 11 Sty 2020
Posty: 7
@piwili W Poznaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 11 Sty 2020 22:38 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 625
niebieski
Wracając do tematu - Avisowi powinno zależeć na Twojej wpłacie, więc może podziała na nich deklaracja: "wpłacę od razu, gdy otrzymam dokumenty: ....."
Góra
 Profil Relacje PM off
grzegorz84 lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 11 Sty 2020 22:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2876
HON fly4free
Ależ miejsc, gdzie auto oddaje się bez inspekcji są setki. I nie tylko w nocy czy w święta. Poza tym to, że pracownik dokonał pobieznej oceny stanu auta przy odbiorze, nie oznacza że nie przyjdzie do nas rachunek po jakimś czasie, gdy po wjechaniu na kanał lub podnośnik ujawnione zostaną szkody, których nie dało się wcześniej zauważyć. Nie zmienia to jednak tego, że wypożyczalnia powinna przesłać kompletną dokumentację.
_________________
https://youtube.com/@CamiloPardo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 11 Sty 2020 22:53 

Rejestracja: 03 Paź 2017
Posty: 190
"wpłacę od razu" to jakby przyznać się do szkody, brak protokołu może być na Twoją korzyść w sądzie. Nawet wygrana sprawa wiąże się z kosztami, pamiętaj o tym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 11 Sty 2020 22:56 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 625
niebieski
Chyba najlepiej zapytać prawnika niż na forum... Tylko napisz jak poszło dalej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 11 Sty 2020 23:02 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 324
niebieski
Walcz o swoje!!! ja niedawno miałem podobną sytuację, najpierw w Polsce i ściągnęli mi z wkładu własnego ponad 1000 zł. Po złożeniu reklamacji z konkretnymi wskazaniami z ich warunków wypożyczenia - zwrócili mi kasę. WIęc zwróć uwagę, czy dotrzymali wszystkich warunków umowy podczas zwrotu.
Z kolei z Avis miałem próbę naciągnięcia na uszkodzenie felgi, ale to było we Włoszech. Szkodę wyliczyli na 277 EUR, ale to już na miejscu stanowczo interweniowałem i skończyło się na 0 EUR.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 11 Sty 2020 23:11 

Rejestracja: 11 Sty 2020
Posty: 7
Dokładnie, ja nie przyznaję się do winy. Poprosiłem likwidatora o wymagane przez AXE dokumenty od AVISu, ale otrzymałem odpowiedź odmowną.
Uważam iż skandalem jest fakt że nawet jeśli nie było wspólnego zdania pojazdu, że nie zostałem wezwany przynajmniej dzień później na plac, jeśli coś wg AVISu było nie tak.
Tutaj chciałem przedstawić całą sprawę, bo może czegoś nie widzę, a ktoś miał do czynienia z podobną sytuacją.
Jasne, napiszę na forum jak sprawa się zakończy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 11 Sty 2020 23:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Cytuj:
Tutaj chciałem przedstawić całą sprawę, bo może czegoś nie widzę,

Chyba nie widzisz tego, że to na Tobie spoczywa obowiązek wykazania, iż oddałeś auto w takim samym stanie, jak wypożyczyłeś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 12 Sty 2020 02:26 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 625
niebieski
Raczej nie. To wypożyczalnia udawania co uszkodził. Jeszcze mamy domniemanie niewinności :)
Po to przecież wzięła rzeczoznawcę i przysłała to zdjęcie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 12 Sty 2020 12:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2923
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Nawet jak nie ma pracownika na placu, co jest w zasadzie standardem w wielu miejscach, to zwykle dostaje sie pare dni pozniej fakture zamykajaca wynajem. Wtedy powinienes byc poinformowany o ewentualnych szkodach i wtedy powinni CI przyslac dokumenty uszkodzenia. Co napiales w tej reklamcji do Avis i co Ci odpowiedzieli? Czy kiedykolwiek przyslali Ci fakture zamykajaca wynajem? To uszkodzenie felgi na zdjeciu na pewno nie powoduje szkod o jakich mowa i na pewno nikt nie wymienial felgi z tego powodu. Obawiam sie, ze bedziesz musial wziac Avis do sadu.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 12 Sty 2020 12:28 

Rejestracja: 11 Sty 2020
Posty: 7
-- 12 Sty 2020 12:19 --

Dokładnie, to wypożyczalnia musi udowodnić szkodę.

-- 12 Sty 2020 12:28 --

Aga_podrozniczka napisał(a):
Nawet jak nie ma pracownika na placu, co jest w zasadzie standardem w wielu miejscach, to zwykle dostaje sie pare dni pozniej fakture zamykajaca wynajem. Wtedy powinienes byc poinformowany o ewentualnych szkodach i wtedy powinni CI przyslac dokumenty uszkodzenia. Co napiales w tej reklamcji do Avis i co Ci odpowiedzieli? Czy kiedykolwiek przyslali Ci fakture zamykajaca wynajem? To uszkodzenie felgi na zdjeciu na pewno nie powoduje szkod o jakich mowa i na pewno nikt nie wymienial felgi z tego powodu. Obawiam sie, ze bedziesz musial wziac Avis do sadu.


@Aga_podrozniczka Po 3 tygodniach od zdania auta dostałem wezwanie do zapłaty z błędną kwotą różniącą się od kosztorysu ( w ostatecznym wezwaniu skorygowali to pisząc że to tzw omyłka pisarska ).
Pisałem pisma do Avisu- ani razu nie odpowiedzieli, jak dodzwoniłem się na infolinię powiedzieli że to likwidator szkód prowadzi temat.
Likwidator przesłał 3 zdjęcia auta i kosztorys, nic więcej.
To Avis musi mnie podać do sądu, bo ja im nic nie zapłaciłem i nie zamierzam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 12 Sty 2020 12:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
piwili napisał(a):
To wypożyczalnia udawania co uszkodził.

I pewnie zrobili i mają komisyjny protokół szkody.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 12 Sty 2020 15:20 

Rejestracja: 11 Sty 2020
Posty: 7
@boots Jeśli go mają, powinni mi go wysłać, jeśli w ich interesie jest jak najszybsze zakończenie sprawy..

Co do kosztorysu, jak otrzymałem auto, to na protokole ( rysunku) była zaznaczona uszkodzona lewa przednia felga. Wg mnie ich kosztorys tyczył się wymiany tej właśnie felgi, i było to jednym z punktów mojego odwołania.
Jak widać w kosztorysie, została wybudowana tarcza koła/opona PRZ L ( wg mnie przednia lewa). Pomyślałem zatem że ta operacja jest powiązana z wymianą "felgi P L"" przednia lewa"

Nawet jeśli felga "P L" oznaczałoby felga prawa/lewa, to i tak cześć robocizny dotyczy wymiany przedniej lewej tarczy koła/opony, a nie ma słowa o robociźnie przy prawej tarczy koła/oponie, a przecież te prace byłyby niezbędne przy wymianie prawej felgi i na pewno byłyby policzone.

Likwidator odpisał że uszkodzenia tyczą się prawej felgi, niemniej obciąża za całość prac z kosztorysu.
Co o tym sądzicie?

Załączniki:
Kosztorys.PNG
Kosztorys.PNG [ 23.47 KiB | Obejrzany 10371 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 12 Sty 2020 15:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Mam wrażenie, że zgadzasz się z tym, iż uszkodzenie nastąpiło w trakcie najmu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 12 Sty 2020 16:01 

Rejestracja: 11 Sty 2020
Posty: 7
boots napisał(a):
Mam wrażenie, że zgadzasz się z tym, iż uszkodzenie nastąpiło w trakcie najmu.

Oczywiście że się nie zgadzam. Przygotowuję się do rozprawy, i badam ją z każdej możliwej strony.
Mam już swoją linię obrony przygotowaną, ale dodatkowych wskazówek nigdy nie za wiele.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 12 Sty 2020 16:29 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
Dobrze rozumiem, że na protokole z wynajmu auta, była już zaznaczona uszkodzona przednia, lewa, felga i ta felga figuruje na kosztorysie, a na zdjęciu jest przednia prawa?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group