Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 02 Paź 2018 16:13 

Rejestracja: 09 Kwi 2014
Posty: 730
Loty: 64
Kilometry: 111 587
ms993 napisał(a):
Musisz poczekać na przeprowadzenie postępowania upadłościowego, ale generalnie na nic nie licz. Za takie rzeczy zawsze się płaci kartą. Kupowałeś bezpośrednio na stronie linii czy przez jakiegoś pośrednika?


Bezpośrednio na stronie linii.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#42 PostWysłany: 23 Wrz 2019 10:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1642
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
Podbijam temat, bo po wywrotce Tomka Kucharza, może być potrzebny.
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#43 PostWysłany: 23 Wrz 2019 11:45 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 627
Zbanowany
Ale czego nie zrozumiałeś ? Płacimy kartą , to szybko odzyskamy kasę od banku przez chargeback. Płacimy przelewem, nigdy możemy nie odzyskać " piniędzy" :mrgreen: . Było o tym do znudzenia. Nie czytałeś ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#44 PostWysłany: 23 Wrz 2019 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3260
złoty
Przecież to posty sprzed roku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#45 PostWysłany: 23 Wrz 2019 12:18 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 627
Zbanowany
Ale @eskie dopiero teraz się zaniepokoił, bo Thomas Cook zaliczył "glebę". :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#46 PostWysłany: 23 Wrz 2019 12:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1642
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
Dla innych szukających w wykopaliska się bawię
złośliwcy przebrzydli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Relacje PM off
pazur lubi ten post.
 
 
#47 PostWysłany: 23 Wrz 2019 12:26 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 627
Zbanowany
Tak myślałem. ;) W sumie to nawet dobrze, bo ewentualnie uprzedzi pytania tych , co padli na interesach z "kucharzem", Neckermannem , Condorem itp
Góra
 Relacje PM off  
 
#48 PostWysłany: 23 Wrz 2019 12:45 

Rejestracja: 12 Lip 2017
Posty: 17
No ja padłem "ofiarą" TC :cry: Mam wykupione 4 bilety z Goa do Londynu, opłacone kartą WIZZ Raiffeisena.
Przy zakupie biletów zupełnie przypadkowo "nabyłem" ubezpieczenie lotu, dające mi możliwość ich anulowania.

Cancel for Any Reason Guarantee
Destination: London
Departure date:12-12-2019

You can check the conditions of the service here. Please note:
Cancellations must be made directly with Opodo by telephone. Should you need to cancel outside of our opening hours, close to your departure time, then you can cancel directly with the airline and the respective hotel/venue.
The cancellation must be made no later than 24 hours before your departure was scheduled to have taken place.

W Warunkach jest tez taki zapis - "Restrictions apply in case of force majeure"

Pytanie, czy bankructwo operatora jest "siłą wyższą", czy raczej chodzi tu o czynniki atmosferyczne typu wulkan, powódź itp ?

Czy ktoś zetknął się z podobna sytuacją ? Czy na podstawie tego ubezpieczenia będą zwracać kasę automatycznie czy muszę zadziałać ?

Poza tym mam wykupione na 12.12 bilety z Londynu do Rzeszowa (Ryanair) i tu trochę jest lipa ...
Góra
 Relacje PM off  
 
#49 PostWysłany: 23 Wrz 2019 12:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7578
srebrny
Takie bankructwo nie jest siłą wyższą.

Cytuj:
Czy na podstawie tego ubezpieczenia będą zwracać kasę automatycznie czy muszę zadziałać ?


Cancellations must be made directly with Opodo by telephone.
Góra
 Relacje PM off  
 
#50 PostWysłany: 23 Wrz 2019 13:05 

Rejestracja: 12 Lip 2017
Posty: 17
boots napisał(a):

Cancellations must be made directly with Opodo by telephone.


Tak, to widzę, ale w tym przypadku anulowany jest lot, a nie jest to moja decyzja.
Inna kwestia, czy nie lepiej poczekać na chargeback - przy tej ścieżce z ubezpieczeniem tną jeszcze 20%.


"By adding the Cancel for Any Reason Guarantee the amount of your booking travel
costs minus a 20% excess fee of the booking travel cost will be refunded if you need to
cancel your trip, regardless of the reasons. We do not require any justification or
documents.
"
Góra
 Relacje PM off  
 
#51 PostWysłany: 23 Wrz 2019 13:06 

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 366
Loty: 20
Kilometry: 67 605
niebieski
Pocieszę Cię, tez mam tylko bilety wiec ATOL odpada i nie mam ubezpieczenia , wiec zostaje chargeback. Będę dziś dzwonić do banku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#52 PostWysłany: 23 Wrz 2019 13:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7578
srebrny
@kuyaviak
Na chargeback to chyba za wcześnie. Możesz zacząć od tej procedury, ale jeśli nie zakończy się przed dead time dla ubezpieczenia, to musisz zdecydować: pewne 80%, czy niezbyt pewne 100%.
Góra
 Relacje PM off  
 
#53 PostWysłany: 23 Wrz 2019 14:23 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3553
złoty
A ja mam taki niuans, linia bankrutuje (XL Airways) ale bilet kupiony kartą u agenta. Czy ktoś miał taką sytuację w przypadku np. Airberlin albo innej bankrutującej linii, że obciążenie karty było u OTA a nie bezpośrednio o linii i taki chargeback został pomyślnie rozpatrzony?
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#54 PostWysłany: 23 Wrz 2019 14:33 

Powoływanie się na podobny przypadek nic nie da

Jeśli wystąpił powód chargeback (wiki podpowie jaki) skladasz pisemny wniosek w banku powołując się na właściwy powód i twój bank po kontakcie z bankiem dostawcy uslugi się do tego odnosi, a twój bank podejmuje decyzję

Potem jest jeszcze arbitraż, gdyby było na nie
Góra
 PM off  
 
#55 PostWysłany: 24 Wrz 2019 09:27 

Rejestracja: 05 Lut 2016
Posty: 65
mucha napisał(a):
A ja mam taki niuans, linia bankrutuje (XL Airways) ale bilet kupiony kartą u agenta. Czy ktoś miał taką sytuację w przypadku np. Airberlin albo innej bankrutującej linii, że obciążenie karty było u OTA a nie bezpośrednio o linii i taki chargeback został pomyślnie rozpatrzony?

mamy dokładnie ten sam przypadek - bilety kupione przez Mytrip - na razie czekamy na rozwój sytuacji lot w styczniu - na razie jako nie-odwołany


Ostatnio edytowany przez Abcn, 24 Wrz 2019 23:00, edytowano w sumie 1 raz
na razie
Góra
 Relacje PM off  
 
#56 PostWysłany: 24 Wrz 2019 09:29 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 1871
złoty
mucha napisał(a):
A ja mam taki niuans, linia bankrutuje (XL Airways) ale bilet kupiony kartą u agenta. Czy ktoś miał taką sytuację w przypadku np. Airberlin albo innej bankrutującej linii, że obciążenie karty było u OTA a nie bezpośrednio o linii i taki chargeback został pomyślnie rozpatrzony?

Nie otrzymałeś usługi za którą zapłaciłeś kartą, więc nie powinno być problemu.

Ostatnio miałem "akcję" z wypożyczalnią aut - dostałem mniejsze auto niż powinienem, po kilku mailach ciągle odmowa uznania reklamacji... Pozbierałem papiery, zadzwoniłem do wystawcy karty i napisałem do wypożyczalni, że jak mi nie oddadzą różnicy to uruchamiam chargeback za namową banku. Kilka dni później - reklamacja uznana (czekam właśnie na zwrot kasy)
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...


Ostatnio edytowany przez lluukk 24 Wrz 2019 09:41, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#57 PostWysłany: 24 Wrz 2019 09:36 

rendziak1 napisał(a):
mucha napisał(a):
A ja mam taki niuans, linia bankrutuje (XL Airways) ale bilet kupiony kartą u agenta. Czy ktoś miał taką sytuację w przypadku np. Airberlin albo innej bankrutującej linii, że obciążenie karty było u OTA a nie bezpośrednio o linii i taki chargeback został pomyślnie rozpatrzony?

mamy dokładnie ten sam przypadek - bilety kupione przez Mytrip - na razie czekamy na rozwój sytuacji lot w styczniu - na razie jako nie-odwołany



Ty nie masz wyjścia, MUSISZ czekać póki nie ma statusu 'odwołany'


Ostatnio edytowany przez Abcn, 24 Wrz 2019 23:02, edytowano w sumie 1 raz
Lit. w cyt.
Góra
 PM off
rendziak1 lubi ten post.
 
 
#58 PostWysłany: 24 Wrz 2019 22:19 

Rejestracja: 07 Wrz 2014
Posty: 9
Mam lot na listopad, bilet zakupiony w czerwcu, płatność przez Revolut. W formularzu zgłoszeniowym o chargeback jest informacja, że muszę najpierw sam się kontaktować z liniami ale wszedł tam syndyk i strona w zasadzie nie działa, na FB napisali, że konto nie będzie monitorowane. Jedyne co mi przyszło do głowy to kontakt listowny. Czy ktoś z Was robił chargeback z pominięciem kontaktu ze sprzedawcą?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group