Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 23 Cze 2014 20:43 

Rejestracja: 26 Mar 2012
Posty: 14
Wpadla mi w oko Tajlandia ukrainskimi liniami. Poniewaz nie wiadomo gdzie beda czolgi Putina za pol roku
chcialem zapytac jak wyglada odzyskanie pieniedzy od Mastercard? Przede wszystkim ile jest czasu od daty zakupu na anulacje transakcji.

jakbysiedalo
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 23 Cze 2014 20:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 2821
Loty: 144
Kilometry: 365 101
srebrny
U mnie, kiedy upadł OLT Express w mbanku wniosek złożyłem 20 listopada (można go złożyć dopiero w momencie, kiedy konkretny lot się nie odbył, linie mogły upaść kilka miesięcy wcześniej). Pieniądze wróciły do mnie 8 stycznia, czyli trwało to ponad półtora miesiąca.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 24 Cze 2014 08:56 

Rejestracja: 17 Wrz 2011
Posty: 63
Loty: 10
Kilometry: 24 346
O to musisz pytać w swoim banku, tylko przygotuj się na to, że może być to droga przez mękę, bo banki nie są skłonne się chwalić możliwością chargebacku. Więc może nawet na infolinii trafisz na kogoś kto nie będzie się orientował w temacie. Na ile pamiętam, graniczny termin zwrotu środków to 60 lub 90 dni.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 24 Cze 2014 09:34 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 2750
srebrny
No właśnie. W teorii wielokrotnie czytałem, jak wspaniale działa chargeback, że jedno kliknięcie i już i dlatego karty są bezpieczne. W praktyce, gdy ktoś mi obrobił kartę kredytową na spore sumy, to pan na infolinii GetinBanku nie potrafił wydusić słowa, zaskoczyły go pytania, czy ja mam zgłosić na policję czy oni (rozmowa z policjantami to osobna historia), w końcu kazali złożyć reklamację i kasa wróciła, ale pół roku. I mówią mi, żebym się nie martwił, bo to z ubezpieczenia. Z kolei gdy w hotelu w Oslo barmankę przerosła opcja pobrania z karty opłaty za piwo i naliczyła dwukrotnie, mBank kazał przyjści złożyć pisemną reklamację osobiście, następnie przysłali maila, że numer konta się nie zgadza, bo za trudny okazał się dla nich fakt, że mam konta i karty zarówno w dawnym "m", jak i "multi", w końcu poinformowali, że reklamacja załatwiona pozytywnie, tyle że w momencie gdy hotel na moją prośbę sam anulował operację...
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 24 Cze 2014 09:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Cze 2012
Posty: 1300
Loty: 376
Kilometry: 529 515
srebrny
Wniosek najlepiej złożyć osobiście w oddziale. Ja miałem taką sytuację w BPH, wniosek składałem 21.09, oddali 19.12, czyli przed upływem 90dni.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 24 Cze 2014 10:16 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8065
Loty: 920
Kilometry: 883 111
platynowy
Po upadku OLT czekałem na kasę z Citi parę miesięcy, ale to przypuszczalnie z powodu natłoku takich przypadków.

Sama procedura odbyła się bez żadnych problemów - jedna rozmowa telefoniczna, potem formularz do wypełnienia + dokumentacja.

Nie pamiętam, czy wysyłałem elektronicznie, czy pocztą, ale poszło bardzo sprawnie.

Po jakimś czasie przysłali info sms-em, że sprawy się przedłużają, a potem kasa wróciła na kartę (też info e-mailem i na telefon).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
shiver lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 24 Cze 2014 10:18 

Rejestracja: 28 Wrz 2012
Posty: 153
Zbanowany
Niekoniecznie najlepiej osobiście, pamiętajcie o tym, że w oddziałach banków często ludzie się zmieniają i możesz trafić, że nikt o chargeback nawet nie słyszał bo na szkoleniach o tym nie było.

W każdym banku może to inaczej wyglądać, przykładowo ING ma specjalny numer tel. dedykowany do obsługi tego typu reklamacji i najlepiej tam to zgłosić.
Co do czasu oczekiwania to nastaw się nawet na kilka miesięcy oczekiwania na pieniądze, w zależności od sprawy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 24 Cze 2014 10:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
Ja w ubiegłym roku padłem ofiarą skimmingu na 40 dolców (transakcja na Virgin Mobile).

Zgłoszenie w Syncu na infolinii, wypełnienie przesłanego przez nich formularza (mówili mi że mam jeszcze zgłosić na policję i przesłać im potwierdzenie zgłoszenia, ale tego nie zrobiłem). Po kilku dniach wiadomość, że uznali mi rachunek wnioskowaną kwotą, ale jeśli zgłoszenie nie będzie rozpatrzone pozytywnie to ją cofną. Po upływie regulaminowych 60 dni sms, że zgłoszenie uznane. Także bardzo sprawnie wszystko się odbyło i nawet nie straciłem na spreadzie, ponieważ wnioskowałem o zwrot kwoty pobranej w PLNach już po zaksięgowaniu, a nie w USD.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 27 Cze 2014 10:54 

Rejestracja: 13 Mar 2013
Posty: 14
Miałem podobną sytuację i też poszło sprawnie, także miły akcent w czasie niemiłej niespodzianki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 27 Cze 2014 12:13 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3553
złoty
KAŻDY bank, w przypadku KAŻDEJ karty (nawet debetowej czy pre-paid) musi przyjąć zgłoszenie dot. chargeback i je rozpatrzyć. Zobowiązują do tego przepisy Visa/MC. W przypadku bankructwa linii pieniądze są do odzyskania na 100%. Trwa to od 1 do nawet 6 miesięcy ale finalnie takie przypadki są rozpatrywane pozytywnie. Oczywiście są banki które o tym informują same i procedura idzie gładko (Citi, BZ WBK, mBank) ale są i takie które trzeba skarżyć arbitrem albo KNF aby się zajęli sprawą (np. Eurobank).
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off
irkolo lubi ten post.
 
 
#11 PostWysłany: 27 Cze 2014 22:43 

Rejestracja: 14 Kwi 2010
Posty: 99
To kwestia przepisów dot. kart kredytowych, które zabezpieczają konsumenta w takich wypadkach. Nie jestem pewien, ale chyba karty debetowe już tak nie działają.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 02 Paź 2017 14:18 

Rejestracja: 08 Wrz 2017
Posty: 4
Hej,

Odświeżę wątek bo na pewno parę osób będzie zainteresowanych. Chodzi o upadek linii AirBerlin. Miałam to "szczęście", że płaciłam kartą.

Mam już odwołane loty, więc rozpoczęłam procedurę chargeback (PKO BP). Napisałam 3 oświadczenia, w których zamieściłam bilety lotnicze, szczegóły transakcji, powód (opisałam wszystko), załączyłam maila od pośrednika (gotogate), gdzie napisał mi że bilety są bezzwrotne, wykazałam również kontakt z linią AirBerlin (brak kontaktu ponad 2 tygodnie).

Bank napisał mi, że muszę jeszcze rozpocząć procedurę upadłościową (której na razie nie mogę wszcząć bo sąd jeszcze jej nie rozpoczął). Czy może ktoś wie, czy bank ma rację wymagając ode mnie jeszcze podjęcie próby zaspokojenia roszczenia w ramach procedury upadłościowej?

Jak mieliście przy OLT Express? musieliście taką procedurę wszczynać?
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 03 Paź 2017 15:53 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3553
złoty
@Ula Szczepkowska bank nie ma racji. Ale zazwyczaj w przypadku upadku linii lotniczej, chargeback można złożyć dopiero po dacie w której miał się odbyć lot. Wtedy ma miejsce sytuacja braku wykonania opłaconej usługi i procedura może zostać rozpoczęta.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Ula Szczepkowska uważa post za pomocny.
 
 
#14 PostWysłany: 03 Paź 2017 15:56 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3373
srebrny
mialem sytuacje z OLT, chargeback bez problemu i z sukcesem (nie pamietam czy mbank, czy citi)
Góra
 Relacje PM off
Ula Szczepkowska lubi ten post.
Ula Szczepkowska uważa post za pomocny.
 
 
#15 PostWysłany: 01 Gru 2017 12:02 

Rejestracja: 08 Wrz 2017
Posty: 4
Wiem własnie że bank nie ma racji, ale znowu odrzucił moje odwołanie (w załączniku) i wydaje mi się że muszę własnie teraz iść krokami które bank mi wskazuje :/

Słyszałam własnie że np. mbank nie robi problemów, no ale niestety pko bp robi i dalej walczę pomimo że już ponad miesiąc po terminie lotów...

Czy ktoś też ma taką sytuację i będzie rościł do bonding authority?


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 01 Gru 2017 12:40 

@Ula Szczepkowska - osławiona procedura "chargeback" nie jest dobrą wolą banku, jest to obowiązek narzucony przez Mastercard i Visę. W Polsce "chargeback" przez niektóre banki jest traktowany jako temat "tabu" - często oficjalnie klienci nie są informowani o takiej możliwości zgłaszania reklamacji.

Jeśli jesteś w posiadaniu sprawdzonej wiedzy, że w tej samej sprawie jeden bank pozytywnie rozpatrzył reklamację w ramach tzw. usługi "chargeback", a Twój bank postąpił inaczej, to W Twoim przypadku mamy zapewne do czynienia z działaniem na niekorzyść klienta (w sposób świadomy lub też nie). Niewykluczone, że bank PKO BP po prostu dużo gorzej radzi sobie z reklamacji złożonymi w ramach usługi "chargeback" (niestety w Polsce niektóre banki ciągle z tym mają problem).

Być może najlepiej będzie postępować tak jak wskazał Tobie bank, nie mniej wszystko może potrwać dość długo. Jednak możesz podjąć inne kroki w tej sprawie (nawet bank wskazał Twoje prawa).

Kluczowe wydaje się być to czy upłynął już termin realizacji usługi? Jeśli TAK, to za brak zrealizowanej usługi powinien bez kłopotów przysługiwać Tobie zwrot pieniędzy w ramach "chargeback". Jeśli NIE, banki mogą różnie do tego tematu podchodzić.

Jeśli nie jesteś zadowolona z postępowania Twojego banku w ramach przysługujących Tobie praw w ramach "chargeback", możesz ewentualnie złożyć zażalenie na bank PKO BP do danego operatora od kart płatniczych - VISA lub Mastercard - być może to w czymś pomoże i przyśpieszy całą procedurę. Z tego co ja widzę to Ty jesteś w stanie wszystko udokumentować, w tym posiadasz odpowiedź z banku. Nie ma gwarancji, że VISA lub Mastercard coś konkretnego z tym zrobią, lecz niewykluczone jest, że będą oni interweniować w Twoim banku, gdyby uznali, że bank nie wywiązuje się prawidłowo z swoich zobowiązań w ramach usługi "chargeback". A jak już pisałem wyżej, usługa "chargeback" to obowiązek narzucony bankom przez VISĘ i Mastercard. Bank, który nie stosuje się prawidłowo do ich zasad, może mieć po prostu kłopoty.

VISA i Mastercard mają swoje oddziały w Polsce (w Warszawie). W Internecie znajdziesz odpowiednie dane adresowe oraz telefoniczne. Być może warto zgłosić temat "wyżej".
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#17 PostWysłany: 06 Gru 2017 19:05 

Rejestracja: 06 Gru 2017
Posty: 1
U mnie właśnie ta sama sytuacja co u Ula Szczepkowska. Wyjaśnienie od PKOBP identyczne, odebrane dzisiaj. Nie bardzo wiem co dalej robić. Będę próbował zasięgnąć porady w Federacji Konsumentów oraz Europejskim Centrum konsumentów, niestety dzisiaj jest już za późno na umawianie wizyt.

@grzegorz.jot
Na prawdę nie jestem w stanie znaleźć jakiegokolwiek kontaktu do VISA :D Ich strona nie zwraca żadnego wyniku.

@Ula Szczepkowska
Podjełaś jakieś dalsze kroki w sprawie chargeback ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 06 Gru 2017 20:04 

Rejestracja: 05 Paź 2014
Posty: 187
Loty: 63
Kilometry: 94 984
Na tej stronie Wasz bank napisał co macie robić:
https://bankomania.pkobp.pl/finanse-na-co-dzien/karty-platnicze/jak-cofnac-decyzje-finansowe-usluga-chargeback/
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 06 Gru 2017 21:53 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3373
srebrny
:-)

jak nic bym sie powolal na ich wlasne slowa:

Cytuj:
Jest to bardzo przydatna procedura również w sytuacji, gdy sprzedawca zbankrutował. Przykładowo, gdy zapłaciliśmy za podróż zagraniczną, a biuro podróży ogłosiło upadłość, zanim doszło do wyjazdu na upragnione wakacje, mamy prawo zwrócić się do banku z prośbą o dokonanie chargebacku. Z tym że musimy udowodnić, że do realizacji usługi, w tym przypadku wyjazdu, faktycznie nie doszło.
Góra
 Relacje PM off
Ula Szczepkowska lubi ten post.
 
 
#20 PostWysłany: 06 Gru 2017 23:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1557
Loty: 479
Kilometry: 615 649
niebieski
@Ula Szczepkowska
Odpowiedź banku jest żenująca. Podsyłam link do artykułu na temat prawnych aspektów chargeback:
http://www.korporacyjnie.pl/chargeback-funkcjonowanie-i-aspekty-prawne-mechanizmu-obciazenia-zwrotnego-na-rynku-polskich-uslug-platniczych-2/#_ftn13

Zwracam szczególną uwagę na poniższy cytat:
(wyjaśnienie: akceptant = linia lotnicza, agent rozliczeniowy = np. eService /PKO BP/, eCard)
Cytuj:
Problem pojawia się w momencie, gdy akceptant okazuje się być niewypłacalny i prowadzone jest wobec niego postępowanie upadłościowe. Najskuteczniejszym instrumentem prawnym jest wtedy skorzystanie z reklamacji chargeback, ponieważ zwrot środków na rachunek płatniczy jest uniezależniony od wypłacalności akceptanta. W pierwszej kolejności, obowiązek zwrotu środków płatniczych dla użytkownika karty płatniczej spoczywa na banku – wydawcy. Bank ten następnie obciąża agenta rozliczeniowego. Powyższe prowadzi do sytuacji, w której użytkownik odzyskuje kwotę, którą obciążono jego rachunek płatniczy.

Nie sposób nie zauważyć, że odbywa się to kosztem agenta rozliczeniowego, który zobowiązany jest do zwrotu uprzednio przekazanych mu środków. Tak długo jak zwrot następuje zanim agent rozliczeniowy dokonał ich transferu do akceptanta, nie ponosi on szkody. Najczęściej jednak środki te zostają przekazane upadłemu akceptantowi wcześniej i w sytuacji zgłoszenia reklamacji chargeback, agent rozliczeniowy musi zwrócić środki pieniężne, których już nie posiada, a zatem ponosi z tego tytułu szkodę. Agent może następnie dokonać zgłoszenia tej wierzytelności do masy upadłości akceptanta.

Takie ukształtowanie mechanizmu chargeback oznacza, że całe ryzyko upadłości akceptanta spoczywa na agencie rozliczeniowym. Uzasadniane jest to okolicznością, że to właśnie agent rozliczeniowy zawierając z akceptantem umowę o akceptację kart płatniczych jest w stanie ocenić wiarygodność i rzetelność kontrahenta i z tego powodu winien ponosić odpowiedzialność za dopuszczenie do systemu płatności nierzetelnego podmiotu.

Jednie w przypadku upadłości biura podróży skorzystanie z chargeback uzależnione jest od dostarczenia do banku odmowy z właściwego urzędu marszałkowskiego. W przypadku upadłości linii lotniczej chargeback powinien przebiegać zgodnie z powyższym opisem. Jeżeli bank uważa inaczej to niech przedstawi konkretną podstawę prawną z regulaminu organizacji kartowych (VISA, Mastercard). Powoływanie się banku na ich wewnętrzny regulamin w zakresie rozpatrywania reklamacji jest niedorzeczne...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group