Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 08 Lis 2019 20:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Drodzy,

W związku ze zmianą przepisów ULC został ZASYPANY LAWINĄ SKARG nie oczekujcie, że szybko dostaniecie odpowiedź na skargę, co najmniej kilkanaście miesięcy. Jeśli chodzi o Rzecznika, sprawy rozpatruje JEDNA OSOBA (!!!). Tydzień temu otrzymałem potwierdzenie złożenia wniosku złożonego 29 kwietnia 2019 r. Uzbrójcie się w cierpliwość.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1, 08 Lis 2019 20:50, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 08 Lis 2019 20:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lis 2011
Posty: 1656
Loty: 98
Kilometry: 171 690
złoty
Wg strony ma 90 dni na odpowiedź, 1 osoba bo w końcu to rzecznik a nie rzecznicy:P
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 20 Lis 2019 10:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Wyrok

Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie

z dnia 24 września 2019 r.

VII SAB/Wa 97/19

PULC, uzasadniając wniosek o oddalenie wniesionej skargi, podniósł, że w przedmiotowej sprawie czas rozpatrzenia przedmiotowej sprawy wynika z olbrzymiego wzrostu liczby skarg, które wpływają obecnie do Urzędu na działalność przewoźników lotniczych. W roku 2017 wpłynęło łącznie 7776 skarg oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy, natomiast w 2018 r. wpłynęło 16901 skarg w I i II instancji. Powyższe oznacza, że w roku 2018 nastąpił ponad 2-krotny wzrost liczby prowadzonych postępowań w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim, co pomimo ogromnych starań Urzędu, powoduje opóźnienia w rozpatrywaniu skarg.

W ocenie organu jedną z przyczyn powyższej sytuacji, było wydanie przez Sąd Najwyższy w dniu 17 marca 2017 r. uchwały w sprawie o sygn. akt III CZP 111/16, którą to uchwałą przesądzono, iż termin przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych wynikających z przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 wynosi 1 rok. Ze względu na okoliczność, iż przepisy kodeksu cywilnego o przedawnieniu nie znajdują zastosowania do postępowań prowadzonych przez PULC, olbrzymia liczba roszczeń już przedawnionych została skierowana do rozpatrzenia przez PULC.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 10 Lut 2020 18:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Chcąc przerwać bieg przedawnienia pamiętajcie o wymogach zawartych w art. 33 ustawy

1. Wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich następuje na wniosek konsumenta. Jeżeli przewiduje to regulamin, wszczęcie tego postępowania następuje również na wniosek przedsiębiorcy.
2. Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zawiera co najmniej oznaczenie stron, dokładnie określone żądanie, wskazanie rodzaju postępowania, o którym mowa w art. 3, zgodnie z wyborem wnioskodawcy, oraz jego podpis.
3. Datą wszczęcia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dzień doręczenia podmiotowi uprawnionemu wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich spełniającego wymagania, o których mowa w ust.


Elektroniczne przesłanie sprawy nie załatwia sprawy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 16 Lut 2020 13:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
ansbach1 napisał(a):
Chcąc przerwać bieg przedawnienia pamiętajcie o wymogach zawartych w art. 33 ustawy
[...]
2. Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zawiera co najmniej oznaczenie stron, dokładnie określone żądanie, wskazanie rodzaju postępowania, o którym mowa w art. 3, zgodnie z wyborem wnioskodawcy, oraz jego podpis.
[...]
Elektroniczne przesłanie sprawy nie załatwia sprawy.



Tak, jeśli ktoś dopuszcza możliwość udania się do sądu w przypadku nieefektywności postępowania w jego sprawie przed Rzecznikiem, to na wszelki wypadek lepiej nie składać wniosków przez formularz na stronie internetowej, ale już wniosek wysłany z podpisem elektronicznym spełnia zadość wymogom ustawy i też przerywa bieg przedawnienia.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 20 Lut 2020 22:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
"W odpowiedzi na skargę organ podał, że w roku 2017 do Urzędu Lotnictwa Cywilnego wpłynęło łącznie 6986 skarg oraz 861 wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy. Natomiast w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku 2018 do Urzędu wpłynęło już 5108 skarg na przewoźników lotniczych. Oznacza to, że w 2018 r. nastąpił niespotykany do tej pory wzrost liczby prowadzonych postępowań, stanowiący - w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim - wzrost na poziomie 213%. Dodatkowo w roku 2017 zanotowano wzrost liczby spraw o 10% względem 2016 r. Jednocześnie organ wskazał, że w tym samym czasie łącznie z Komisji Ochrony Praw Pasażerów odeszło 10 pracowników, w tym Dyrektor Komisji"

Podkreślić jednocześnie warto, że opóźnienie wypłaty odszkodowania, aczkolwiek naganne, nie jest zachowaniem godzącym w ład demokratycznego państwa prawa. Nie wywołuje też dotkliwych skutków dla skarżących, ponieważ nie stanowi świadczenia mogącego mieć istotne znaczenie dla ich codziennej, materialnej egzystencji.

I OSK/247/19
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 28 Lut 2020 22:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Wniosków do Rzecznika wpłynęło około 4500. Niemniej liczba pasażerów jest znacząco wyższa, gdyż jeden wniosek dotyczy wielu osób. Wszczętych zostało około 350 spraw, a zakończonych 280. Z czego w przypadku 156 pasażerów zawarto ugody. Biorąc pod uwagę, że nie wiadomo ilu pasażerów dotyczyło 280 rozpatrzonych wniosków to liczba 156 zawartych ugód nie jest oszałamiająca. Przyjmując średnio że każdy wniosek dotyczył 3 osób to z 280 spraw tylko 50 zostało zakończonych pomyślnie. Skuteczność wynosi 17 %.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 29 Lut 2020 12:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
Tylko uszczegółowiając - zawarta ugoda to nie to samo co wypłacone odszkodowanie. Od tego również trzeba odliczyć jakąś część, by właściwie określić skuteczność.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 03 Mar 2020 14:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Czyli jeszcze gorzej...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 28 Mar 2020 16:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onec ... go/svbg8zh
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 28 Mar 2020 17:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2073
niebieski
Przecież przy tworzeniu projektu nowelizacji Prawa lotnicznego już pisaliśmy jak to się skończy. Wiadomo w jakim celu była pisana ta nowelizacja.
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#12 PostWysłany: 28 Mar 2020 17:30 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 844
platynowy
Do tego sami skontrolują co skutecznie zniszczyli :shock:

Na teraz wystarczających pieniędzy na efektywną pracę i etaty nie ma.
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 28 Mar 2020 17:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Czy Prezes wszczął jakieś postępowanie nadzorcze? Nie kojarzę takiego przypadku. Z poniższego wywiadu nie wynika, aby Prezes jakoś szczególnie miał na sercu prawa pasażerów. W minionym roku przeczytałem setki wyroków i oceniając zachowanie sądów i Prezesa to Boże chroń od takiego rzecznika praw pasażerów, to jest sabotaż.

https://businessinsider.com.pl/firmy/pr ... 04/vd3kqxc
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 30 Kwi 2020 11:50 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Sprawozdanie Rzecznika za 2019

https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/uplo ... k_2019.pdf

i opinia https://aircompensa.com/rzecznik-praw-pasazera/
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#15 PostWysłany: 10 Maj 2020 15:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Od 1 kwietnia 2019 r. zmieniły się przepisy, a wiele osób (nie tutaj) jak mantrę powtarza złóż skargę do ULC mi wypłacili. Oto historia osoby, która akurat uwierzyła kobiecie (zapewne miała dobre chęci) i złożyła skargę do ULC i czekała przez osiem miesięcy na odmowę wszczęcia postępowania. Roszczenie się przedawniło. Zamiast 200 EUR nie dostanie nic.
https://aircompensa.com/jak-nie-utracic ... ia-za-lot/
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
jabollus lubi ten post.
jabollus uważa post za pomocny.
 
 
 [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group