Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 09 Mar 2023 20:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5658
HON fly4free
Zaczynamy nową epopeję, od 1 maja 3x w tygodniu w poniedziałki, środy i piątki.
Z racji, że wszystko wygląda na dobrze dogadane z LO tym razem to znak zapytania w tytule ma raczej znaczenie wyłącznie humorystyczne, choć zapewne nie dla forumowiczów latających głównie z KTW ;)


Ostatnio edytowany przez kemot, 09 Mar 2023 20:11, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
Porto na 5 dni za 1349 PLN. Loty Lufthansą z 3 miast + hotel Porto na 5 dni za 1349 PLN. Loty Lufthansą z 3 miast + hotel
Na koniec świata! Australia, Fidżi i Nowa Zelandia w jednej podróży z Budapesztu za 4421 PLN Na koniec świata! Australia, Fidżi i Nowa Zelandia w jednej podróży z Budapesztu za 4421 PLN
#2 PostWysłany: 09 Mar 2023 20:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 418
Kilometry: 787 507
srebrny
No to czekamy na promocyjne taryfy;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 09 Mar 2023 20:49 

Rejestracja: 28 Kwi 2012
Posty: 488
niebieski
Rejsy TK z KTW już wycięte z systemu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 09 Mar 2023 21:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 418
Kilometry: 787 507
srebrny
Nie wycięte tylko albo pełne albo dostępne tylko w biznesie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 09 Mar 2023 21:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1495
złoty
Gdyby to nie było takie straszne, to nawet byłoby śmieszne.

Państwo, mające pośrednio udziały w jednym porcie lotniczym (17% udział Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" w KTW) działa na jego szkodę za pomocą innego swojego przedsiębiorstwa (czyli PLL Lot), by polepszyć sytuację innego portu, w którym ma większość (bodajże 70% PPPL w KRK). Zapewne przypadkiem jest, że w zeszłym roku nie chciano sprzedać KTW temuż PPPL.

A sama sytuacja zupełnie nie przypomina sytuacji z WMI, gdzie państwo, mające pośrednio udziały (30% udział PPL) działa na jego szkodę za pomocą swojego przedsiębiorstwa (też PPPL), by polepszyć sytuację innego portu, którego jest właścicielem (RDO oraz WAW). Zapewne przypadkiem jest, że tenże PPPL bardzo chciał przejąć ów port lotniczy kilka lat temu...
Góra
 Profil Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 09 Mar 2023 21:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Cze 2015
Posty: 167
srebrny
Czy tylko mnie zaskoczył ten zwrot akcji?

Więc wychodzi na to że mamy:

Poniedziałek:
TK1273 IST-KRK 18:20-19:30
TK1274 KRK-IST 20:20-23:35
Wtorek czwartek niedziela:
LO139 KRK-IST 17:10-20:30
LO140 IST-KRK 21:20-22:30
Środa, piątek:
TK1271 IST-KRK 7:20-8:30
TK1272 KRK-IST 9:20-12:35
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#7 PostWysłany: 09 Mar 2023 21:50 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
@abelincoln na czym dokładnie polega to działanie na szkodę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 09 Mar 2023 21:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1495
złoty
@QbaqBA, wydawało mi się to dość oczywiste. Ale: nowy przewoźnik, więcej pasażerów oraz operacji lotniczych, większy przychód, większy dochód. Brak przewoźnika, brak wzrostu ilości pasażerów oraz operacji lotniczych, brak wzrostu przychodu, brak wzrostu dochodu. Spółka się nie rozwija (jak mogłaby) a wartość udziałów nie rośnie...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 10 Mar 2023 03:12 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
Ciekawa teoria, która byłaby jeszcze ciekawsza gdyby to porty lotnicze decydowały jakie linie będą do nich latać… A tak się składa ze TK od wieeeelu lat zainteresowany był EPKK a nie EPKT. Dla LOTu zaś jest to minimalizowanie potencjalnych strat.
Gdyby to była decyzja polityczna sensu stricte, to loty Turkisha do Katowic zostałyby uwalone na poziomie ULCu (zwłaszcza jak się sprawdzi skąd pochodzi minister pod którego podlega ULC)
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 10 Mar 2023 09:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1495
złoty
To że Turkish wolał Kraków - chyba nikt nie polemizuje. Ale, nie chce mi się wierzyć, że w ich zarządzie siedzą tacy specjaliści od szachów 5d, że kosztem dszkodowań za odwołane loty, jakiegoś tam marketingu o lotach do Katowici i tego całego bałaganu, spodziewali się takiej reakcji w Polsce, że w rezultacie bezproblemowo uruchomią loty do Krakowa. Czyli że w ramach ochorny swoich interesów LOT (bo to on uwalił te loty za pomocą ULC) wpuści ich na atrakcyjniejszy rynek i na dodatek będzie karmił hub TK swoimi lotami.

Ale wracając do meritum. Lotniska nie decydują, ale mogą przedstawić na tyle atrakcyjną ofertę ("staracie się od tylu lat o Kraków, a od nas x pasażerów leci do Azji, y do Afryki, z do Turcji, dodatkowo w naszym pobliżu powstaje ileś mld PKB, mamy hub cargo"), że linie po analizie mogą się na nią zdecydować. I skoro byliśmy na tyle blisko startu, to nie była to taktyka negocjacyjna a la Ryanair. I wtedy wszedł pośredni współwłaściciel Pyrzowic i stwierdził, że TK nie ma co ryzykować, niech lepiej przejdzie do Balic...
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 10 Mar 2023 13:59 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
Czyli - żebym dobrze zrozumiał, dla Turkisha otwarcie połączeń z Katowic było mniej korzystne niż z Krakowa, ale mimo wszystko to nie TK a "pośredni współwłaściciel Pyrzowic" zadecydował że mają latać Balic? Rękami LOTu, dla którego też latanie z KRK jest korzystniejsze?

Nie wiem w ilowymiarowe szachy grają ludzie w zarządzie Turkisha, ale jestem pewien że Ci którzy pracują w dziale planowania siatki połączeń wiedzą jakie jest otoczenie ekonomiczne lotnisk w interesujących ich rejonach, a przede wszystkim jaka jest z nich struktura potoków pasażerskich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 10 Mar 2023 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1495
złoty
QbaqBA napisał(a):
Czyli - żebym dobrze zrozumiał, dla Turkisha otwarcie połączeń z Katowic było mniej korzystne niż z Krakowa

Nie, Turkish od lat próbował z Krakowa, nie udawało mu się - więc spróbował z Katowicami. Dlaczego się udało z Katowicami (tzn. dostał pozwolenie na loty w sezonie zimowym) - nie wiem. Znając realia, ktoś w Locie zaspał\przeoczył okres gdy można to było zablokować.
A od momentu pozwolenia to już tylko minimalizowanie strat.

QbaqBA napisał(a):
mimo wszystko to nie TK a "pośredni współwłaściciel Pyrzowic" zadecydował że mają latać Balic?

Jak inaczej wytłumaczysz, że tyle lat się nie dało "bo umowa międzynarodowa" - a jak tylko się pojawiło połączenie KTW-IST, to prawie od razu się udało?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 10 Mar 2023 19:01 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1483
złoty
Znając podejście LOTu i ULC obawiam się, że te loty z Krakowa też mogą zostać niebawem uwalone. Przeciez LOT do Stambułu dostępny przez system Turkisha jako code share będzie głównie dowoził Turkishowi pasażerów na dalsze połączenia. W dodatku niektóre z nich będą wprost konkurować z kierunkami azjatyckimi LOTu. Żaden interes w uruchomieniu takiego połączenia.
Chyba że to Krakow Airport ma lepsze "plecy" w naszych rzekomo bezstronnych instytucjach, bo dla lotniska i miasta to połączenie ma sens i to bardzo duży.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 16 Mar 2023 16:35 

Rejestracja: 16 Mar 2023
Posty: 1
Na razie wygląda na to że przez system rezerwacyjny TK nie da się zarezerwować lotu gdzie LOT jest code share dla połączenia KRK - IST.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 19 Mar 2023 16:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5658
HON fly4free
Tak żeby za nudno w temacie nie było, choć sam traktuję te mądrości ze sporym przymrużeniem oka ;)
slazag.pl napisał(a):
Patryk Osadnik: Jest jeszcze szansa, żeby Turkish Airlines latało z Pyrzowic do Stambułu?
Jerzy Polaczek: Oczywiście, że jest taka szansa. Po pierwsze, Urzędu Lotnictwa Cywilnego Turcji nie wydał jeszcze zgody na przeniesienie operacji lotniczych z Pyrzowic do Krakowa. Przypomnę, że Katowice zgodnie z umową bilateralną są jedynym poza Warszawą lotniskiem w Polsce, skąd mogą odbywać się loty wykonywane przez turecki odpowiednik naszego LOT-u - Turkish Airlines. Po drugie, LOT wyraził pozytywną opinię dotyczącą połączeń Turkish Airlines z Katowic do Stambułu, jednocześnie podtrzymując swoją propozycję operowania własnymi samolotami z Krakowa.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 31 Mar 2024 23:22 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2357
Loty: 237
Kilometry: 321 205
złoty
Od czerwca rejsy TK na trasie IST-KRK-IST wykonywane będą codziennie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
12 ludzi lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 01 Kwi 2024 10:26 

Rejestracja: 27 Kwi 2019
Posty: 417
Loty: 43
Kilometry: 50 659
niebieski
LO na ten moment ma wrzucone rotacje 5x w tygodniu (bez pn i pt), ciekawe, czy dołożą/otworzą coś w zamian :?:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 01 Kwi 2024 10:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5658
HON fly4free
Pewnie wyrównają większą od TK liczbą foteli z WAW.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 02 Kwi 2024 12:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5658
HON fly4free
Będzie post pod postem ale trudno... po ostatnich aktualizacjach rozkładów pozwoliłem sobie dokonać małego porównania liczby foteli oferowanych przez LO vs TK na trasie Polska-Turcja w ujęciu tygodniowym bowiem jak wiadomo obu przewoźników związuje bardzo specyficzna umowa między Polską a Turcją (sprowadzająca się w dużej mierze do konieczności oferowania równej liczby foteli) i tak W PRZYBLIZENIU wyszło że:

LO > 2128 (WAW) + 560 (KRK) = 2688
TK > 2673 (WAW) + 1027 (KRK) = 3700

Daje to ~1012 foteli różnicy na korzyść TK czyli albo LO odpuścił albo niebawem doda do rozkładu kolejne rejsy na trasie Polska-Turcja mając do dyspozycji ok. 9 rotacji na E95 (9x112=1008) czyli w sam raz na uzupełnienie LO133 lub LO139 z 5 do 7 rotacji tygodniowo i zostaje 7 rotacji idealnych do uruchomienia codziennych lotów do ESB, o które LO od dawna zabiega. Przy czym na dzisiaj to wyłącznie moje pobożne życzenia, żadnego info w tej sprawie nie posiadam.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
KamcioPL uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group