Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 30 Mar 2018 15:58 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 6
Witam, kupiliśmy wycieczkę przez biuro tui z Gdańska do Zakynthos. Kilka dni temu dostałem maila że loty z Gdańska we wtorki zostały odwolane i proponują nam zmianę lotniska na Warszawę i wylot w tych samych datach. Napisałem do nich maila z prośbą o dodatkową zniżkę za zaistniałą sytuację ale oczywiście została moja prośba odrzucona i zaproponowano mi darmową rezygnację z wakacji. Jak mogę z nimi rozegrać tą sytuację żeby w jakim stopniu pokryli koszty transportu z Gdańska do Warszawy? Wylot jest dopiero w lipcu także sporo czasu ale propozycję zmiany lotniska muszę potwierdzić do 4 kwietnia. Narazie mamy wpłacony tylko depozyt za wakacje. Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 30 Mar 2018 16:06 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3644
Loty: 306
Kilometry: 701 602
srebrny
a nie możesz/ nie chcesz lecieć w innym terminie z Gdańska? Albo inne biuro nie ma atrakcyjniejszej oferty?
Napisz do nich, że zgodzisz się na zmianę lotniska pod warunkiem pokrycia kosztów dojazdu - jeśli wylot jest wcześnie rano, a powrót późnym wieczorem, to jeszcze opłacenia noclegu. Pewnie się nie zgodzą.
Ja bym poszukała alternatywnej wycieczki, po co kopać się z koniem?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 30 Mar 2018 16:31 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 6
Chodzi o to że przylatujemy z uk specjalnie na wesele znajomych po czym lecimy na wakacje, dlatego wybraliśmy wylot/powrót we wtorek. Teraz sprawy się komplikuja ponieważ jesteśmy w stanie lecieć tylko w tych datach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 30 Mar 2018 16:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1721
Loty: 211
Kilometry: 432 570
złoty
Nawet jak poprawiny zakończą się w poniedziałek nad ranem, to chyba zdążysz dojechać na wtorek do Warszawy;-)
A jeśli nie.. to cóż, gotowych ofert wakacyjnych jest zatrzęsienie. Na pewno znajdziesz inną wycieczkę w tych samych datach z Gdańska.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 30 Mar 2018 17:04 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 6
@elwirka
To nie chodzi o to czy ja zdążę dojechać czy nie... Wybierając wakacje z Gdańska wybierałem lotnisko które mam najbliżej. Koszt transportu dla 4 osób do Warszawy to dodatkowe kilkaset złotych które musimy teraz dołożyć do wycieczki z winy przewoźnika.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 30 Mar 2018 17:36, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 30 Mar 2018 17:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1721
Loty: 211
Kilometry: 432 570
złoty
To zrezygnuj. Zwrócą ci całą kwotę i zarezerwuj sobie inną wycieczkę z Gdańska. Uważasz to za problem nad którym trzeba się rozwodzić na forum?!;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 30 Mar 2018 17:20 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5705
platynowy
@damianek251
Dz.U. 1997 Nr 133 poz. 884

Cytuj:
Art. 14.
(...)
5. Organizator, który przed rozpoczęciem imprezy turystycznej jest zmuszony, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki umowy z klientem, z zastrzeżeniem art. 17, powinien niezwłocznie o tym powiadomić klienta. W takiej sytuacji klient powinien niezwłocznie poinformować organizatora, czy:
1) przyjmuje proponowaną zmianę umowy albo
2) odstępuje od umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych
świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej.

6. Jeżeli klient, zgodnie z ust. 5, odstępuje od umowy lub jeżeli organizator odwołuje imprezę turystyczną z przyczyn niezależnych od klienta, klient ma prawo, według swojego wyboru:
1) uczestniczyć w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie, chyba że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie;
2) żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych świadczeń.

7. W wypadkach określonych w ust. 6 klient może dochodzić odszkodowania za niewykonanie umowy, chyba że odwołanie imprezy turystycznej nastąpiło z powodu:
1) zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż liczba minimalna określona w umowie, a organizator powiadomił o tym klienta na piśmie w uzgodnionym terminie;
2) siły wyższej.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!


Ostatnio edytowany przez boots, 30 Mar 2018 17:27, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 30 Mar 2018 17:27 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 384
Loty: 213
Kilometry: 278 320
Raczej nic nie ugrasz. Do wyjazdu daleko, powiadomiony zostałeś dużo wcześniej, więc zgadzasz się na zmianę lub zwrot pieniędzy. Możesz jeszcze zajrzeć w umowę, jeśli podpisałeś już z biurem, jakie były zapisy odnośnie zmian.
_________________
Image
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 17 Maj 2018 18:39 

Rejestracja: 17 Maj 2018
Posty: 1
Witam mam ten sam problem dzisiaj dopiero odczytałam meila i nie wiem czy da się coś z tym zrobić?
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 17 Maj 2018 19:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
Jak najbardziej przysługują Ci roszczenia o pokrycie kosztów transportu do Warszawy albo o uczestnictwo w imprezie zastępczej(ewentualnie gdybyś zrezygnowała i wybrała inne biuro na ten okres to możesz żądać pokrycia różnicy w cenie). Oczywiście biuro podróży będzie Cię usilnie zniechęcać i udowadniać, że to niemożliwe, ale jeśli jest się zdeterminowanym i cierpliwym to jest duża szansa, że biuro zaakceptuje żądanie. Przedsiębiorcy w takich wypadkach liczą na niewiedzę klientów nt. ich własnych praw, ale najbardziej nie chcą się sądzić, bo koszt godziny wynajęcia prawnika z obsługującej duże firmy kancelarii odstręcza ich od tego. Jeśli więc zobaczą, że ktoś jest świadomy swoich praw, stanowczy i powołuje się na przepisy, to za którymś mailem powinni ustąpić.

Podstawą takiego roszczenia byłyby art. 14 ust. 6 i 7 ustawy o usługach turystycznych. http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20042232268/U/D20042268Lj.pdf
Przeczytaj sobie też artykuły 13 i 14 tej ustawy.

Tu jest też krótka wzmianka na ten temat na stronie organizacji stowarzyszenia konsumentów: http://www.konsumenci.org/porady,zmiana-terminu-wycieczki-przez-biuro-turystyczne,,2,3,19,6,,.html

Pragnę też zauważyć, że nie mamy żadnej informacji o przyczynach zmiany terminu wylotu niezależnych od organizatora, dlatego ustępów 4 i 5 raczej nie stosuje się, a konsument może żądać wykonania pierwotnej umowy, tak samo jak klient nie może sobie dwa miesiące przed wylotem zażyczyć wylotu dzień wcześniej, bo tak mu wypadł urlop, a jeśli biuro podróży się nie zgadza, to zaproponować mu odstąpienia od umowy.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off
Magdalena Żurawska lubi ten post.
 
 
#11 PostWysłany: 09 Cze 2018 15:16 

Rejestracja: 09 Cze 2018
Posty: 3
Witam serdecznie. Jestem w podobnej sytuacji w związku z czym nie będę zakładał nowego wątku. Chciałbym się was poradzić jakie mam możliwości oprócz napisania skargi do TUI.
Otóż w niedziele wylecielismy z Rzeszowa na Kręte do Hersonissos. Pierwotnie lot miał się odbyć ok. godz. 18 jednak na tydzień przed został przełożony na 23:10. Było to nieco problematyczne bo lecieliśmy z 7 miesięczna córka, ale mimo opóźnienia i wylotu o 00:25 i meldunku w hotelu ok 5 rano jakos daliśmy radę.
Jednak wczoraj w pokoju zastaliśmy kartkę ze nasz lot jest „delay” i w związku z tym wyjedziemy na lotnisko nie o 18:30 jak było to w planie a o 14:15. Pomijam już fakt ze TUI, skróciło nam pobyt za niemała kasę o prawie cały dzień (do 12 trzeba się wymeldować a później nie ma sensu iść na godzinę gdziekolwiek bo potem prysznic obiad i wyjazd) a o fakt ze teraz transfer na lotnisko wyniesie ok 3h do Chani zamiast Heraklionu.
I tutaj moje pytanie czy w związku z tym oprócz napisania skargi co oczywiście zrobię mam jakieś pole manewru? Czego mogę od nich wymagać i egzekwować? Nie będę ukrywał, ze te trzy godziny na rękach bez fotelika w autobusi mnie trochę przerażają, ponieważ to będzie prawdopodobny koszmar. Myślałem ze po tym jak 6 lat temu TUI odwaliło podobny numer już tego nie praktykują, jednak się myliłem. Dlatego odradzam wszystkim to biuro.
Z góry dzięki za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 09 Cze 2018 23:24 

Rejestracja: 09 Cze 2018
Posty: 1
@mski My rowniez jesteśmy teraz w Hersonissos i jutro zamiast z Heraklion to z Chania do Rzeszowa lecimy. Mamy corke 10 miesięczna i az mnie brzuch na sama mysl boli.. Nie wiem jak zniesie corka podroz autokarem czy busem.. Na dodatek bez fotelika. Próbuję znaleźć informacje czy nalezy sie odszkodowanie ale póki co nic nie znalazlam. My jestesmy z biura podrozy 7islands. Tutaj wina leży po stronie linii lotniczej uwazam a nie biura podróży. Nie ukrywam wybierajac wycieczke sugerowalismy sie aby hotel byl jak najblizej lotniska a tu czeka nas 3h drogi :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 10 Cze 2018 06:53 

Rejestracja: 10 Cze 2018
Posty: 2
Ja jestem z hotelu Luda Club i rozniez mam taka sytuacje ze wylot zostal przeniesiony do Chani i poinformowano mnie o tym juz po wywieszeniu rozpiski lotow i wyjazdow z hotelu. Z tego co widze na stronie przewoznika jest to lot ktory od poczatku mial byc z Chani a nikt o tym nie poinformowal. Jestem tylko ciekawa czy tylko ludzie z Net holiday maja taka zmiane czy caly samolot ktorym lecialam na Kretę ma tą zmiane. Masakra ponad 2 h bedziemy jechac na lotnisko...
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 10 Cze 2018 08:43 

Rejestracja: 09 Cze 2018
Posty: 3
PatrycjaLaura napisał(a):
@mski My rowniez jesteśmy teraz w Hersonissos i jutro zamiast z Heraklion to z Chania do Rzeszowa lecimy. Mamy corke 10 miesięczna i az mnie brzuch na sama mysl boli.. Nie wiem jak zniesie corka podroz autokarem czy busem.. Na dodatek bez fotelika. Próbuję znaleźć informacje czy nalezy sie odszkodowanie ale póki co nic nie znalazlam. My jestesmy z biura podrozy 7islands. Tutaj wina leży po stronie linii lotniczej uwazam a nie biura podróży. Nie ukrywam wybierajac wycieczke sugerowalismy sie aby hotel byl jak najblizej lotniska a tu czeka nas 3h drogi :(


My dopiero przt trzeciej próbie kontaktu rozmawialiśmy z jakaś osoba kompetentna, która nie mówiła tylko ze jest jej przykro. Potwierdziła twoje przypuszczenia, ze wina leży po stronie przewoźnika i ze w tymroku jest dużo takich przypadków.
Ponadto powiedział ze trzeba pisać skargę i jasno i wyraźnie zaznaczyć czego od nich oczekujemy w ramach odszkodowani/rekompensaty.

@Maryna2e8
Wyglada na to, ze wszysycy którzy wylatują w niedziele są w podobnej sytuacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 10 Cze 2018 09:16 

Na teraz to po wpisach jasno wynika, ze korzystacie wyłącznie z zorganizowanych form wypoczynku z wszystkim podanym " na tacy", co ogólnie nie jest złe poza ceną, ale też powoduje, iż w sytuacjach awaryjnych błądzicie jak dzieci we mgle.
Co innego reklamacja do biura podróży za np. skrócony pobyt, a całkiem co innego odszkodowanie za np. odwołany lot wtedy trzeba wprost zapytać jaki przewoźnik zapewne czarterowy obsługiwał dany lot i nr. odwołanego lotu
Góra
 PM off  
 
#16 PostWysłany: 10 Cze 2018 09:54 

Rejestracja: 09 Cze 2018
Posty: 3
Z małymi dziećmi myśle ze to wygodna opcja a i koszty wiadomo ze są wyższe niż gdyby organizować wyjazd samemu. Natomiast w moim przypadku nic złego się nie dzieje i raczej nie jesteśmy w panice, pytam tylko jakie są możliwości w danej sytuacji, bo tak jak mówię uważam ze to brak profesjonalizmu pozwalać by klient bujał się 3 godziny z dzieckiem na ręku.


Ostatnio edytowany przez Roku, 10 Cze 2018 10:16, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 10 Cze 2018 10:02 

Rejestracja: 10 Cze 2018
Posty: 2
Tak jak pisalam , nie jestem pewna, ale wydaje mi sie ze to nie wina przewoznika bo to nie jyl lot czarterowy ktory zostal przeniesieny na inne lotniskk a byl to lot planowy od poczatku zaplanowany z lorniska Chania a poprostu biuro podrozy tej informacji od poczatku aby klienci nie rezygnowali. Takie jest moje wrazenie. Szczerze mowiac z checia zlozylabym reklamacje na cos takiego ale pytanie czy jest w ogole szansa na uzyskanie czegos konkretnego
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 10 Cze 2018 10:08 

Jeśli to tylko świadome wprowadzenie w błąd czy nie podanie istotnej zmiany przez biuro podróży to.po powrocie reklamacja do nich adresowana
Sporo osób tu podróżuje z dziećmi i po taniości sami wszystko organizują, ale wychodzimy poza istotę tego tematu
Góra
 PM off  
 
#19 PostWysłany: 10 Cze 2018 14:15 

Złożyć pozew do sądu przeciwko TUI. Z bomby. Od strzału.
O odszkodowanie za straty moralne. Np o 10 000 zł. Tylko 5% trzeba wpłacić na początek.
Są gotowce pozwòw w internecie.
Albo " papugę" wynająć.
Wtedy będzie drożej o koszty zastępstwa procesowego.
Ale i tak TUI odda jak przegra.
Góra
 PM off  
 
#20 PostWysłany: 10 Cze 2018 14:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5705
platynowy
Cytuj:
Ale i tak TUI odda jak przegra.

To jeszcze poinformuj, ile straci powód, jak to on przegra. 8-)
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group