Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 274 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna
Autor Wiadomość
#141 PostWysłany: 10 Gru 2018 23:12 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1754
srebrny
@brzemia - no ja jestem w jeszcze większym szoku. Pisałem już kilka relacji ale takiej oglądalności jak ta nie zaliczyła żadna...może dlatego, że w nazwie nie miała „live” nawet jak była „live” ? A jak na zimę to Atlantyk okazał sie mega łagodny. Aż nie do uwierzenia. Dopiero dziś co chwilę pada-jest przerwa od naprawdę porządnego już upału.

@cccc - był jakiś wybór (<10) ale cudów się nie spodziewam. Z mojego punktu widzenia, ta wycieczka oraz druga, którą jak dotąd zarezerwowałem (Martynika) a także dostęp do netu są za free, bo wykorzystuję kredyt, który dostałem od Costy (wspominałem o tym wcześniej skąd się wziął).
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
#142 PostWysłany: 11 Gru 2018 13:57 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1754
srebrny
Jeszcze wracając do statku, póki pamiętam, kilka słów o płatnościach i rozliczeniach.

Każdy pasażer na statku na co dzień posługuje się kartą magnetyczną, którą w zależności od portu otrzymuje albo jeszcze przed wejściem na statek, albo czeka ona na niego w kabinie na łóżku.

Karta pełni trzy funkcje. Po pierwsze jest to klucz do kabiny. Po drugie jest to środek płatniczy – tą kartą potwierdza się wszystkie zakupy dokonywane na statku. I po trzecie – jest to dokument tożsamości, dzięki któremu można zejść ze statku czy poruszać się po porcie (tylko w niektórych miejscach oprócz karty jest wymagany dodatkowo paszport lub jego kserokopia).

Zasadniczo (jest jeden wyjątek ale ma marginalne znaczenie) na statku przy zakupach nie operuje się ani gotówką ani kartami płatniczymi.

Przewoźnicy mają sprawę płatności rozwiązaną w różny sposób chociaż w pewnym uproszczeniu sprowadza się ona do tego samego: aby jak najbardziej zautomatyzować proces.

U Costy jest to rozwiązane w ten sposób, że w ciągu pewnego czasu po wejściu na statek (zwykle 48 godzin) każdy musi zarejestrować w systemie Costy kartę płatniczą, z której będą pobierane środki na wszelkiego rodzaju zakupy (a także opłaty serwisowe/napiwki) lub jeśli ktoś nie ma zaufania do kart lub z - jakichś powodów nie chce z nich korzystać – może alternatywnie wpłacić depozyt w gotówce. Jeśli zarejestruje się kartę sprawa jest prosta – wszystkie nasze wydatki obciążają bezpośrednio tę kartę i nie musimy nic robić. Jeśli operujemy gotówką, wydatki pomniejszają stopniowo depozyt a gdy zostanie on wyczerpany – trzeba go uzupełnić a na koniec rozliczyć (wypłaca się wtedy pozostałą kwotę).

Jeśli ktoś w wymaganym czasie nie zarejestruje karty płatniczej ani nie wpłaci depozytu to blokowana jest funkcja płatnicza karty i np. w każdym barze taki delikwent zostanie odesłany do recepcji. Niezależnie od tego, w takiej sytuacji co wieczór należy się spodziewać w kabinie telefonów lub/i listów pasterskich z recepcji z prośbą o kontakt w celu rozliczeń na statkowym koncie.

Do samej rejestracji kart płatniczych lub wpłat depozytów służą obecnie urządzenia – nie ma już tak jak dawniej, że w tym drugim przypadku były wyznaczone godziny otwarcia jakiejś kasy, do której ustawiały się kilometrowe kolejki przez pół statku:

Image

Image

Sama operacja jest zresztą banalnie prosta (np. urządzenie do przyjmowania depozytów przypomina zwykły bankowy wpłatomat).

W miarę upływu czasu, można na bieżąco kontrolować stan rachunku na jeden z trzech sposobów: poprosić recepcję o wydruk z konta, sprawdzić saldo konta przez statkową stronę internetową (a na niektórych statkach również w telewizorze) a także można wydrukować saldo konta z urządzeń multimedialnych, które pełnią wiele funkcji (umożliwiają również m.in. rezerwowanie wycieczek a także masę funkcji informacyjnych). Żeby wydrukować rachunek wystarczy wybrać odpowiednią funkcję i włożyć kartę – reszta dzieje się automatycznie:

Image

Gdy przychodzi koniec rejsu a pasażer miał wcześniej zarejestrowaną kartę płatniczą, nie trzeba nic robić – do kabiny przychodzi rachunek a obciążenie dokonuje się automatycznie. W przypadku gotówki trzeba rozliczyć depozyt. I można schodzić ze statku.

Mówiąc o urządzeniach multimedialnych, dodam jeszcze do tego ekrany, na których można podejrzeć informacje nt. poszczególnych statków floty Costy, tego gdzie przebywają oraz jakie są warunki w ich lokalizacji:

Image

Image

Warto też wspomnieć o innej ciekawostce – humanoidalnych robotach porozstawianych w krytycznych miejscach statku, które rozpoznają (w ograniczonym zakresie oczywiście) komendy słowne i które mogą poinformować o różnych usługach na statku oraz ich lokalizacji, sposobie dojścia itp.:

Image

A tymczasem na horyzoncie w końcu pojawił ląd :-)

Na pokład wyległo sporo pasażerów spragnionych twardego gruntu pod nogami – chociaż nie czekaliśmy na niego tyle ile żeglarze Kolumba :-)

Najpierw pojawiły się jakieś skały a potem wyspa St.Barth położona w bliskim sąsiedztwie naszego dzisiejszego celu:

Image

Image

W końcu, po kilku dniach na morzu i pokonaniu iluś tysięcy mil/kilometrów dotarliśmy do odkrytej ponoć przez Kolumba niewielkiej wyspy o dwóch nazwach Sint Maarten (nazwa części holenderskiej) lub Saint Martin (nazwa części francuskiej).

A to pierwsze fotki naszego celu:

Image

Image

Image

Zdjęcia jeszcze z dużej odległości i wyglądają kiepsko ale za jakieś 2 godziny schodzę na ląd :-)
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
micnur uważa post za pomocny.
 
      
#143 PostWysłany: 11 Gru 2018 14:01 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
Mam nadzieje ze wszyscy doplyneli zywi i nie bylo buntu.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#144 PostWysłany: 11 Gru 2018 14:23 

Rejestracja: 02 Paź 2011
Posty: 806
niebieski
A można wiedzieć w przybliżeniu jaki jest koszt takiego rejsu? Oczywiście Ty jako wytrawny wilk morski pewnie płacisz najlepszą możliwą stawkę, ale tak orientacyjnie dla kogoś, kto do tej pory nie pływał na statkach Costy i kupuje taki rejs powiedzmy na kilka miesięcy przed rozpoczęciem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#145 PostWysłany: 11 Gru 2018 14:24 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
Mozesz trafic nawet za 200€ plus napiwki
Wszystko zalezy kiedy kupujesz i jaka trasa

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
flus lubi ten post.
 
      
#146 PostWysłany: 11 Gru 2018 14:29 

Rejestracja: 02 Paź 2011
Posty: 806
niebieski
Nie chodzi mi o jakies rejsiki po Morzu Srodziemnym, ale właśnie taką trasę transatlantycką.
Wiem, że trzeba będzie poczekać na repozycję kilka miesięcy lub rok, w zależności od kierunku, ale chciałbym poznać właśnie cenę takiego rejsu oceanicznego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#147 PostWysłany: 11 Gru 2018 15:03 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1754
srebrny
@brzemia - nic mi na ten temat nie wiadomo ale w razie czego na statku jest mała cela dla niepokornych :-) Może ktoś w niej siedzi...

@flus - Za rejs płaciłem ok. 800 EUR, do tego dochodzą napiwki i przeloty. Sprawdź proszę na początku wątku, ktoś już o to pytał-tam znajdziesz więcej szczegółów. Ale @brzemia ma rację - transatlantyk na Costa Magica, który wypływał niewiele po nas z Savony w last minutach kosztował ok. 200 EUR (inna i nieco krótsza trasa) plus oczywiście napiwki i to co przed/po rejsie.

A my stoimy już w porcie w Philipsburgu - po holenderskiej stronie wyspy. Trwa odprawa imigracyjna, trzeba trochę poczekać.

Załącznik:
1.png
1.png [ 428.99 KiB | Obejrzany 1210 razy ]


Image

Image


Ostatnio edytowany przez michzak, 11 Gru 2018 15:06, edytowano w sumie 1 raz
Poprawka zdjecia
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
flus uważa post za pomocny.
 
      
#148 PostWysłany: 11 Gru 2018 15:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2014
Posty: 747
niebieski
@flus

Tu masz 3 propozycje na rejs tym samym statkiem co autor. Jeden za parę miesięcy, gdy statek będzie wracał do Europy i dwa (te same tylko port wypłynięcia inny) za rok, gdy będzie płynął do Brazylii. Do tej ceny jeszcze napiwki.

Załączniki:
rejsy.png
rejsy.png [ 97.35 KiB | Obejrzany 1204 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
micnur lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#149 PostWysłany: 11 Gru 2018 18:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
@greg2014, a czy mozna zapytac jakie ceny za masaze na Costa?

Btw dzis otrzymalem reklame o nowym statku MSC Virtuosa, tylko ta ilosc pasazerow odstrasza. ;)

Cytuj:
Die neue MSC Virtuosa – hochmodern und innovativ

Das Schiff setzt mit ihrer Schwester MSC Grandiosa neue Maßstäbe für Ganzjahresschiffe. Mit einer Länge von 331 Metern und 200 Kabinen mehr als bei der MSC Meraviglia und MSC Bellissima wird die MSC Grandiosa bei Maximalbelegung Platz für fast 6.300 Gäste bieten. Dank ihrer hoch innovativen Technologie kann sie nahezu jeden Kreuzfahrthafen der Welt anlaufen.

Ceny:
https://www.cruneo-kreuzfahrtvergleich. ... -virtuosa/
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off
brzemia lubi ten post.
 
      
#150 PostWysłany: 11 Gru 2018 19:01 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
Pierwsze rejsy 2020. Moze jakis zlot f4f?

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#151 PostWysłany: 11 Gru 2018 20:20 

Rejestracja: 01 Wrz 2017
Posty: 96
@brzemia Tak długo czekać? Rok wcześniej startuje bliźniacza Grandiosa;-) Zlocik "cruise4free"? why not....

Wpadło mi w oko przy okazji,że w październiku 2019 w dziewiczy rejs wyruszy również największy potwór Costy, czyli Costa Smeralda (ponad 6,5 tys. pasażerów) Bedzie to w piąty największy wycieczkowiec na świecie - nieco wiekszy od Grandiosy,która to zajmie pozycję numer 7 na tej liście.


Ostatnio edytowany przez zzeke, 11 Gru 2018 20:41, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
brzemia uważa post za pomocny.
 
      
#152 PostWysłany: 11 Gru 2018 20:40 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
To zlecamy @greg2014 wyszukanie najlepszej rotacji. Ja stawiam na start z Palmy. Doloty za grosze z wiekszosci miejsc. Trasa oklepana ale fajna. Mozna zrobic np wsiadamy w Marsylia wysiadamy na Palma lub Barcelona.

Kto chętny?

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#153 PostWysłany: 11 Gru 2018 21:15 

Rejestracja: 01 Wrz 2017
Posty: 96
@brzemia Twoje wstępne rozważania dotyczą konkretnie tych wskazanych wyżej nowych statków,czy to tylko był punkt wyjścia i wszelkie pomysły dozwolone?:-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#154 PostWysłany: 11 Gru 2018 21:18 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
Punktem wyjscia jest zachodnie kółko wycieczkowców ktore kreci sie między Barcelona Palma Rzym Savona Genua Marsylia i tak w kolko z dodatkowymi portami w zaleznosci od linii.
Zaleta jest moxliwosc zakupu np rejsu z Savony do Barcelony lub z Palmy do Rzymu. Zeby utrzymac tematyke grupy doloty do startu i stopu.


Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#155 PostWysłany: 11 Gru 2018 21:22 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 2047
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
6300 +ok. 2000 załogi....No to już się Mongkok robi ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#156 PostWysłany: 11 Gru 2018 21:42 

Rejestracja: 01 Wrz 2017
Posty: 96
@brzemia Może nie bedziemy zaburzać pięknej "gregowej" relacji i jakiś osobny wątek?


Ostatnio edytowany przez zzeke, 11 Gru 2018 21:49, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
brzemia lubi ten post.
 
      
#157 PostWysłany: 11 Gru 2018 21:47 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3354
złoty
https://www.seascanner.com/cruise-k1382 ... lles-genoa
Z marsylii do genua 55€
Do marsylii z krakowa z genua do mediolan krakow

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#158 PostWysłany: 12 Gru 2018 00:03 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1754
srebrny
No Costa sprzedaje już rejsy na Smeraldzie, Leonardo mi mówił, że cieszą się bardzo dużym powodzeniem - jak wszystko co nowe.

Smeralda będzie miała po odbiorze ze stoczni w Hamburgu 2-tygodniowy rejs repozycyjny na Morze Śródziemne, z kilkoma dwudniowymi stopami w różnych portach. Ale sama późniejsza trasa (tzw. "kółko" po zachodniej części Morza Śródziemnego) mnie mówiąc szczerze niespecjalnie interesuje - to najbardziej "oklepana" trasa na Morzu Śródziemnym. Ale polecam ją każdemu na początek zabawy z rejsami (też tak zaczynałem) - porty bardzo ciekawe i łatwo dostępne a dojazdy z Polski kosztują relatywnie niewiele.

A wracając do mojej relacji to dopiero wróciłem na statek i zaraz idę na kolację. Upał był dzisiaj nieprawdopodobny...

Na razie wrzucam na szybko kilka zdjęć z dzisiaj.

W porcie Costa Pacifica była jedynym statkiem. Przywitał nas odpowiedni napis - materiał na obowiązkową fotkę:

Image

Ale to zdjęcie już przeraża...zdarza się, że na tej wyspie jest tyle statków, że niektóre nie mieszczą się przy dwóch bardzo długich nabrzeżach - muszą wtedy rzucać kotwicę w zatoce i transportować pasażerów na ląd łodziami:

Image

A to tablica rejestracyjna z części holenderskiej (francuska jest normalna - z unijnymi gwiazdkami, jak w Europie):

Image

No i mały polski akcencik na koniec:

Image

Postaram się później uporządkować zdjęcia chociaż jest tego tyle, że pewnie i tak podzielę to na dwie albo trzy części. Wycieczkę zaliczam do bardzo udanych a przewodnika do grupy jednych z najlepszych z jakimi jeździłem na statkowych wycieczkach.
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#159 PostWysłany: 12 Gru 2018 05:50 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1754
srebrny
Nawiązując do tego co zostało już napisane, mogę tylko zdradzić, że już jakiś czas temu zarezerwowałem sobie trasę pokrywający się z jedną z podanych przez @SJK : pod koniec przyszłego roku wybieram się w rejs na Costa Pacifica (chociaż trudno w to uwierzyć ale to przypadek że to będzie znowu ten sam statek – pierwotnie miała to być Costa Fascinosa) do Buenos Aires, pokrywający się również z trasą Marsylia-Rio de Janeiro czy też Barcelona-Rio de Janeiro. Costa swoim zwyczajem sprzedaje tę trasę w kilkunastu kombinacjach. Jeśli ktoś również planuje tę trasę, zapraszam do kontaktu na PW – może coś wspólnie poplanujemy :-)

@cccc – szczerze mówiąc nie wiem bo nie korzystam. Dostałem jakiś katalog masaży i usług Spa do kabiny ale nawet do niego nie zaglądałem. Jeśli interesuje Cię coś szczególnego to napisz proszę na PW, postaram się odpowiedzieć. Zasadniczo, jeśli chodzi o masaże i usługi spa, to jest to źródło, z którego dostaję najwięcej propagandy do kabiny…dzień bez co najmniej jednej ulotki od statkowego spa to dzień stracony :-) Nie wiem, czy dostaję je dlatego, że jestem w kabinie „Samsara Spa” czy wszystkich raczą tą furą makulatury…ale tego to się już raczej nie dowiem.

@brzemia i @zzeke – no powiem szczerze, że pomysł zlotu mi się spodobał, chociaż będąc bardzo twardo stąpającym po ziemi realistą, gdy zobaczyłem dzisiaj wieczorem tego posta to aż trudno mi było uwierzyć, że to możliwe…ale kto wie :-) może jednak :-) 2020 brzmi dobrze:-) Nie ograniczałbym się jednak ani do operatora, ani do statku, ani do regionu. A może jakaś repozycja ? :-)

A wracając do relacji:

Tym razem złamię swoje zasady i pomimo, że zazwyczaj staram się relacjonować swoje doświadczenia w miarę (na ile to oczywiście możliwe) po kolei, to w St.Maarten (pozostanę przy holenderskiej nazwie, bo tam cumował statek) będzie inaczej.

Ponieważ wiem, że na forum F4F przeważają miłośnicy lotnictwa, tym razem zacznę od Maho Beach, którą co prawda zaliczyłem w drugiej części mojej wycieczki „Top 10 of St.Maarten” ale nic strasznego się chyba nie stanie, jak odwrócę kolejność. Dotarliśmy tam w okolicach godziny 13-14. Mój przewodnik - Alex - dał nam całkiem sporo czasu, i każdy mógł wtedy robić to, na to co kto ma ochotę.

Dla profana pewnie „Maho Beach” nic nie znaczy – ale dla fanów lotnictwa to swojego rodzaju jedyne miejsce, przysłowiowa Mekka spottersów, którzy smażąc się w promieniach karaibskiego słoneczka, ewentualnie pluskając w krystalicznie czystych karaibskich wodach, mogą także zobaczyć jak funkcjonuje jedno z najdziwniejszych lotnisk na świecie.

Jak wszystkim wtajemniczonym wiadomo, Maho Beach leży na końcu pasa startowego międzynarodowego lotniska na St. Maarten w holenderskiej części wyspy.

Dotarłem tam w ramach wycieczki, ale z Philipsburga, gdzie cumowaliśmy można tam dotrzeć również kursującymi co chwilę lokalnymi busami za jedyne kilka dolarów (amerykańskich, żeby nie było wątpliwości bo w tym rejonie są również popularne dolary wschodniokaraibskie :-)). Na plaży Maho spotkałem sympatyczne towarzystwo z Polski, które potwierdziło, że jest to jak najbardziej możliwe.

A to widok ogólny na plażę:

Image

Sama plaża jest mówiąc szczerze miniaturowa i gdyby nie sławne lotnisko, to biorąc pod uwagę inne piękne karaibskie plaże, pewnie nikt by na nią nawet nie zwrócił uwagi. A na poważnie, na St. Maarten jest cała masa plaż warta zdecydowanie większej uwagi. Ale co ciekawe-jedynie ze względu na sławę tego miejsca, powstała tutaj cała infrastruktura z knajpą o naprawdę konkretnych rozmiarach na czele:

Image

Jej znakiem rozpoznawczym jest słynna deska surfingowa z odnotowanymi godzinami przylotów samolotów – niestety w realu praktycznie nieczytelna:

Image

Dla spottersów knajpa przygotowała specjalne podium, z którego można wykonać najlepsze zdjęcia:

Image

Ja jednak rozpocząłem wizytę w tym miejscu od zdjęcia dokładnie w osi pasa startowego:

Image

Bezpośrednio przy płocie lotniska, poprowadzona jest ruchliwa droga:

Image

Akurat na powyższym zdjęciu widać przygotowującą się do startu maszynę egzotycznej z naszego punktu widzenia – ale znanej na F4F (szczególnie ostatnio) karaibskiej linii Liat.

Grozy miejsca dopełniają odpowiednie tablice:

Image

Po zobaczeniu czegoś takiego, nie pozostaje nic, tylko uciekać :-)
A jak to wygląda w realu ?
Ano tak, że lądują tutaj (i oczywiście startują) malutkie samolociki, które w ogóle nie wzbudzają większego zainteresowania:

Image

Image

Image

Image



W końcu pojawia się coś konkretniejszego – maszyna linii Jet Blue:

Image

Ale to jest cały czas nic. Muszę przyznać, że miałem dużo szczęścia, że w czasie mojego około godzinnego pobytu w tym miejscu pojawiła się jedna z większych (o ile nie największa) z maszyn lądujących na wyspie, należąca do KLM:

Image

Image

Nawet nie wiem co to było…chyba B777 albo A330. Ale niech się lepiej wypowiedzą specjaliści-lotnicy :-) Szkoda, że na St. Maarten nie latają już kultowe jumbojety B747… :-(

Ale Maho to nie tylko plaża, to także pobliski kompleks hoteli i nocnych klubów. W tym kompleksie wg naszego przewodnika można znaleźć najpopularniejsze miejsca na całej wyspie:

Image

Niewątpliwie Maho Beach to miejsce kultowe, ale jeśli chciałbym się wybrać na plażę w tej okolicy, raczej wybrałbym położoną w bezpośrednim sąsiedztwie (ok. 1-2 km dalej) Mullet Bay Beach – spokojną plażę dla lokalsów, z kreolską kuchnią i bez huku lądujących/startujących samolotów:

Image

Image

Ale plaża Maho to oczywiście nie całe St.Maarten – to dopiero wstęp :-) O pozostałej części napiszę później :-)

EDIT: korekta lokalizacji Maho Beach


Ostatnio edytowany przez greg2014, 12 Gru 2018 12:52, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
brzemia uważa post za pomocny.
 
      
#160 PostWysłany: 12 Gru 2018 09:29 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 2047
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
@greg2014 , taka uwaga -Wg google Maho Beach leży w holenderskiej części. wyspy.
Góra
 Profil Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 274 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group