Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[OPINIE] Ticket.no / ticket.se / ticket.dk
ticket-no-ticket-se-ticket-dk,1568,130857
Strona 11 z 14

Autor:  oskiboski [ 04 Wrz 2020 12:16 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

@wasil10 nie zwrócisz bilety z OTA przez strone lotu. Możesz sobie testowo wejść w formularz zwrotu i wprowadzić dowolny numer biletu agencyjnego np. 080-333...

Autor:  Sudoku [ 04 Wrz 2020 12:31 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

W tym wątku użytkownik wrzucił swój pierwszy, ale bardzo cenny wpis na forum:

lecimy-z-fly4free-do-bostonu-air-canada,250,148774&start=419

Autor:  boots [ 04 Wrz 2020 12:47 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Tamta sytuacja była zupełnie inna.

Autor:  zolty [ 04 Wrz 2020 13:01 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Ja bym od LOT poprosił o oficjalne potwierdzenie, że LOT oferował i oferuje bezpłatną zmianę terminu i trasy. Z takim potwierdzeniem dopiero chargeback z uzasadnieniem, że OTA nie wywiązało się z umowy, ponieważ ja chciałem lecieć i linia to umożliwiała, a ticket.no wprost kłamie, że linia nie zaoferowała nic innego niż zwrot. Tylko LOT musi wykonać coś niestandardowego dla klienta, pewnie nie mają takiego potwierdzenia w codziennych procedurach.

Autor:  oskiboski [ 04 Wrz 2020 15:19 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

@zolty ale przecież to masz https://www.lot.com/pl/pl/procedura-zmi ... ow-biletow

Autor:  zolty [ 04 Wrz 2020 15:26 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Do chargeback wymagano ode mnie oficjalnego potwierdzenia odwołania konkretnie mojego lotu. Nie wystarczyła im informacja o tym, że wszystko było odwołane od 16 marca, miało być pismo że akurat mój lot był odwołany. Więc lepiej mieć również konkretne potwierdzenie, że w przypadku tego odwołanego lotu LOT umożliwił bezpłatną zmianę w chwili anulacji.

Autor:  vistacash [ 06 Wrz 2020 22:37 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

vistacash napisał(a):
Mam pytanie o sam proces zwrotu w ticket.no, mam Qatar WAW-HAN na listopad, ale szczerze nie nastawiam się na ten wyjazd dlatego że Wietnam raczej w tym roku się nie otworzy. Czy w sytuacji kiedy Qatar anuluje mi te loty i nie zaproponuje alternatywy, ticket.no wysyła notyfikację o tym że lot jest anulowany i mam "zaakceptować" tą sytuację? Myślę czy nie da się w takiej sytuacji wziąć vouchera 110% załatwiając to bezpośrednio z Qatarem pomijając OTA, ale jeśli oni od razu procesują ten zwrot bez pytania to "nie zdążę" zapytać nawet o voucher w Qatar, myślicie że da się tu coś ugrać bez płacenia tego 595 NOK za 2 osoby?


Loty jeszcze nie są odwołane, ale napisałem maila do Qatara z zapytaniem czy mogą mi dać voucher za te loty bo nie liczę na ten lot, że chciałbym już zmienić plany, że Wietnam zamknięty i że jeśli je odwołają to ten OTA skasuje mnie dodatkowo itd., to na drugi dzień w odpowiedzi dostałem voucher w NOK, a dziwne było to że Qatar jeśli odwołuje lot to proponuje dodatkowe 10% (i tak też napisali że dają dodatkowe 10%) ale z moich kalkulacji dali jakieś 25% więcej, może ticket.no sprzedaje taniej, ale ostatecznie ich kasują więcej (?). W taki oto sposób ich trochę wyrolowałem z tą opłatą, za 8358 NOK za 2os. płacone w styczniu dostałem 10516 NOK w voucherze ?‍♂️dla mnie win-win

Autor:  sranda [ 07 Wrz 2020 07:05 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

To czy win-win, to się dopiero okaże w momencie, gdy będziesz chciał za ten voucher kupić nowy bilet.
Może się okazać, że będziesz musiał jeszcze trochę, albo nawet i całkiem sporo dopłacić.
Zapewne kupowałeś na OTA, bo było taniej niż bezpośrednio na stronie Qatar, a oni po prostu teraz Ci zwrócili kwotę kosztu biletu z momentu kupna (zbliżoną do tej, gdybyś kupował wtedy na ich stronie, a nie przez OTA), być może powiększoną o te 10%.

Autor:  vistacash [ 07 Wrz 2020 08:07 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Tak też pomyślałem o cenie regularnej taryfy, oczywiście że bezpośrednio przez stronę było trochę drożej ale dalej poniżej 2k PLN za bilet, ważniejsze że ticket.no nie skasował tych 5 stów, a mogę wybrać w razie czego bardziej realny covidowo kierunek ;)

Autor:  wasil10 [ 07 Wrz 2020 08:20 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

W zeszłym tygodniu po nieprzyjemnej sytuacji z LO, napisałem podobne pismo do Air China, również ticket.no i Wietnam.

Nie liczyłem na pozytywną odpowiedź, jednak Twój przypadek trochę podniósł mnie na duchu.

Autor:  red1982 [ 09 Wrz 2020 15:17 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Sudoku napisał(a):
oskiboski napisał(a):
Uderzanie do LO nic nie zmieni, to,że agent wpisze Ci w rezerwacje by tego nie zwracali jakoś średnio ich obchodzi( w sensie OTA) liczy się prowizja od procesowania zwrotu :)

Ewidentnie powstaje tu pytanie natury prawnej, tj. kto jest "właścicielem" rezerwacji - pasażer, który ją opłacił i korzysta, czy OTA, która jest tylko pośrednikiem w przekazaniu pieniędzy i dokonaniu procesu rezerwacji.
Moim zdaniem wymuszanie zwrotu przez OTA jest wyłudzeniem, a LOT wypłacając pieniądze pośrednikowi mimo jasnej dyspozycji ze strony właściciela rezerwacji też łamie prawo, działając na szkodę pasażera.
Nie jestem prawnikiem, więc dobrze byłoby poznać opinie tych, którzy się tym zajmują zawodowo.


Właśnie próbowałem zmienić na infolinii Air France daty lotów kupionych za pośrednictwem ticket.no. Pan mi powiedział, że to niemożliwe. Jak to ujął, dysponentem biletu jest pośrednik i to u niego muszę dokonywać zmian. Powyższe by wskazywało, że "właścicielem" rezerwacji - a właściwie już biletu - jest pośrednik. Muszę przyznać, że dla mnie to jednak spore zaskoczenie i nauczka na przyszłość:).

Autor:  nelson 1974 [ 22 Wrz 2020 17:27 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Mam podobne, niestety negatywne doświadczenia z ticket.no. Kupiłem w lutym loty na trasie WAW PLQ WAW. PLL LOT skasowały w ogóle loty do Połągi i dali mi znać już pod koniec lipca (loty 25-27 września). Bilet ważny przez rok etc. Jakież było moje zdziwienie, kiedy chciałem zmienić trasę. Zadzwoniłem na infolinię LOT i miła Pani wy\jaśniła mi, że mój bilet został zwrócony. Bez mojej wiedzy i zgody. Teraz zostałem bez biletu i pieniędzy....

Autor:  pabien [ 22 Wrz 2020 17:42 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Pieniądze dostaniesz w całości, ale nie bez walki i po miesiącach

Autor:  wasil10 [ 22 Wrz 2020 17:53 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

wasil10 napisał(a):
Cześć,
niedawno pisałem w covidowych żalach, że do tej pory udało się wszystko bez straty złotówki. Wykrakałem.

9 stycznia zakupiłem poprzez Ticket.no bilety LO do Libanu. czyli jeszcze przed całą szopką i zmianami regulaminów OTA.
Z wiadomych powodów nie poleciałem. Pisałem na temat rezerwacji bezpośrednio z LO. Jak wiecie umożliwiają opcję bezpłatnego zawieszenia i/lub zmiany terminu lotu.

Poprosiłem o adnotację, że mają nie zwracać pieniędzy Ticket.no i czekam z datą nowej podróży. Dostałem odpowiedź, że nie ma problemu i mam czas na wybór nowego terminu lotu do 9 stycznia 2021. Adnotacja według konsultanta również została wpisana.

W dniu wczorajszym dostałem maila od Ticket.no o dokonanym zwrocie na moje konto za bilety. Z całej kwoty oczywiście potrącili sobie po 250zł za każdą osobę z rezerwacji, a na konto dostałem całe nic (dobrze, że jeszcze nie musiałem im nic dopłacać...).

Ludzie nie mogli doprosić się o zwroty, a ja dostałem nie chcąc?
Screeny rozmów wysłałem do LO. Oczywiście zero konkretów, proszą o kontakt z OTA. Nauczka na przyszłość jest. Pytanie czy w tej sytuacji jestem w stanie coś ugrać?
czy moim poprzednikom coś się udało z ticket.no w związku ze zmianą regulaminu po zakupie, czy mogę złożyć reklamację w LO i czy jest tego sens? dzięki za pomoc!


Zaraz po moim poście wysłałem reklamację do ticket.no. Po dwóch dniach dostałem pozytywną odpowiedź i zwrot całej kasy na konto następnego dnia.

Dzień przed pozytywnym rozpatrzeniem mojej sprawy, nie znając jeszcze rozstrzygnięcia, wysłałem jeszcze drugą do LO. W dalszym ciągu zero odpowiedzi. Teraz mi to... lata, ale i tak jestem ciekaw odpowiedzi, bo to ich uważam za głównego winowajcę w ww. sprawie.

Niedługo czeka mnie jeszcze jedna taka przeprawa z kolejnymi biletami.

Autor:  klapio [ 13 Paź 2020 09:12 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Miałem kupione bilety krajowe w LO. Przy anulacji nie kontaktowałem się z przewoźnikiem bo chciałem za jakiś czas zmienić bilety przez czat LO. Niestety Ticket.no bez mojej zgody wystąpiło o zwrot od LO, Próbowałem jeszcze mailowo prosić o zwrot całości z TIcket.no (o dziwo bardzo szybko odpisują) ale bez żadnego pozytywnego skutku. Informowali mnie że mogą mi zwrócić sumę potrąconą o ich haracz.

Złożyłem wniosek mBank o chargeback w stosunku do ticket.no. Opisałem sytuacje a do reklamacji dołączyłem mail z eticketami, mail o anulacji, korespondencje z Ticket.no oraz w treści wspomniałem o wyroku TSUE w podobnej sytuacji:
https://www.pasazer.com/news/39439/wyro ... cyjna.html

Wniosek o chargeback złożyłem 25 sierpnia a dziś informacja od mBanku o pozytywnym rozpatrzeniu mojego wniosku wraz ze zwrotem całej sumy na konto. W międzyczasie przyszedł jeszcze przelew z częścią kwoty od Ticket.no więc można powiedzieć że jestem jeszcze na plusie.

Autor:  pajacyk [ 13 Paź 2020 10:46 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Mam jak najlepsze zadanie o nich, sami zaoferowali pomoc (powrót w marcu z Australii), później przeprowadzili zwrot za połowę niewykorzystanego biletu (Qatar) i ostatecznie zwrot gotówki. W porównaniu do innych OTA współpraca, dla mnie, wzorowa.

Autor:  zolty [ 13 Paź 2020 16:06 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Mam taką samą sytuację jak @klapio. Anulowali bilet mimo, że chciałem go przebookować.

Trochę to trwało, ponieważ ticket.no na wszelkie sposoby unikał oddania haraczu. Robili co mogli, nawet policzyli wyższą stawkę za anulację, ponieważ uważali że niska stawka obowiązuje wyłącznie na lotach krajowych po Norwegii...

Revolut wymagał pisma od LOT, że w momencie anulacji możliwa była bezpłatna zmiana lotu na inny. Po dostarczeniu i upłynięciu prawie 50 dni (tyle mają na odpowiedź) zwrócili całość, również haracz. Tak jak myślałem, że przy takim cynicznym zagraniu z ich strony wszystko jest do odzyskania, ale wymaga to dobrego opisania, zebrania dokumentów od lotu i cierpliwości.

@klapio Jeśli jesteś do przodu to oni (ludzie od chargebacków) czasem się ogarniają i później wyrównują żeby było na zero.

Autor:  nelson 1974 [ 18 Paź 2020 11:16 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Na plus: stosunkowo szybko i sprawnie poszło oddanie kasy za loty na Tajwan z Air China. Sprawa ruszyła się 24 sierpnia, pieniądze na koncie dziś. Minusem oczywiście haracz, który kosztował mnie 283 zł. Swoją drogą, model biznesowy genialny.
Summa summarum, zrobiłem interes życia ;).

Autor:  lukas124 [ 18 Lis 2020 11:48 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Jakiś czas temu (chyba w kwietniu) pisałem tutaj o odwołanych lotach na wrzesień 2020. Miałem lecieć do SIN loty SWISS kupione oczywiście przez Ticket.no. Sytuacja była taka, że SWISS pokasował te połączenia i OTA przysłało mi maila o akceptacji nowych lotów albo o zwrocie pieniędzy (oczywiście za pobraniem haraczu). Odpisałem wtedy, że chcę nowe loty ale na sierpień 2021. Dzisiaj po kilku miesiącach ciszy z ich strony dostałem nowe bilety na daty które chciałem i wszystko zrobili ZA DARMO - albo nie pobrali jeszcze kasy z karty bo jest zablokowana. Co więcej te nowe bilety są 6 razy droższe od pierwotnych. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie dalej ale Ticket teraz mnie pozytywnie zaskoczył.

Autor:  nelson 1974 [ 30 Lis 2020 21:33 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Walki z ticket.no ciąg dalszy. Loty WAW-PLQ-WAW skasowane przez LOT (pisałem o tym powyżej) za całe 359 NOK. Uruchomiłem procedurę chatgeback (Revolut). Ku mojemu zdziwieniu, po kilku dniach od wysłania, a właściwie uzupełnienia dokumentów, pośrednik przysłał dziś maila z potwierdzeniem oddania owych 359 NOK. Praktycznie bez żadnego wytłumaczenia. Czyli można odzyskać kasę, ale trzeba się trochę postarać ;).

Strona 11 z 14 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/