Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[OPINIE] Ticket.no / ticket.se / ticket.dk
ticket-no-ticket-se-ticket-dk,1568,130857
Strona 10 z 14

Autor:  slaweko [ 02 Wrz 2020 19:59 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Wzięcie voucheru od LOT-u to chyba jedyny sposób na wydymanie OTA...

Autor:  jabollus [ 02 Wrz 2020 20:03 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Ja, gdy otrzymałem email od OTA że zawnioskowali do linii o zwrot, zadzwoniłem na infolinię LOT i tam konsultant powiedział mi, żebym szybko zmienił termin, żeby w ten sposób zablokować OTA.

Autor:  Sudoku [ 02 Wrz 2020 21:03 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Ale z historii @silvershark wynika, że zmiana terminu nie blokuje OTA.

Autor:  jabollus [ 02 Wrz 2020 21:12 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

W moim przypadku minęły już 4 miesiące od zmiany i rezerwacja dalej jest aktywna.

Autor:  Sudoku [ 02 Wrz 2020 21:24 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

A ile czasu od maila z OTA?

Autor:  jabollus [ 02 Wrz 2020 21:31 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

4 miesiące - zrobiłem zmiany w rezerwacji tego samego dnia co przyszedł email od OTA.

Autor:  hubson [ 02 Wrz 2020 21:45 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

oskiboski napisał(a):
Uderzanie do LO nic nie zmieni, to,że agent wpisze Ci w rezerwacje by tego nie zwracali jakoś średnio ich obchodzi( w sensie OTA) liczy się prowizja od procesowania zwrotu :)


To ciekawe, ponieważ ostatnio konsultant uparcie twierdził, że zawieszona, lub zmieniona rezerwacja jest nie do ruszenia. Oczywiście nie podważam tego co piszesz, ale jak widać jest sporo nieścisłości.

Autor:  wasil10 [ 02 Wrz 2020 22:19 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Z LOTem już nic pewnie nie ugram (będę ciagle próbował i tak), mimo że miały być nie do ruszenia i mam rozmowy, pytanie czy z ticket.no coś się uda z racji zakupu jeszcze w styczniu przed zmianami regulaminu?

Autor:  Sudoku [ 03 Wrz 2020 10:12 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

oskiboski napisał(a):
Uderzanie do LO nic nie zmieni, to,że agent wpisze Ci w rezerwacje by tego nie zwracali jakoś średnio ich obchodzi( w sensie OTA) liczy się prowizja od procesowania zwrotu :)

Ewidentnie powstaje tu pytanie natury prawnej, tj. kto jest "właścicielem" rezerwacji - pasażer, który ją opłacił i korzysta, czy OTA, która jest tylko pośrednikiem w przekazaniu pieniędzy i dokonaniu procesu rezerwacji.
Moim zdaniem wymuszanie zwrotu przez OTA jest wyłudzeniem, a LOT wypłacając pieniądze pośrednikowi mimo jasnej dyspozycji ze strony właściciela rezerwacji też łamie prawo, działając na szkodę pasażera.
Nie jestem prawnikiem, więc dobrze byłoby poznać opinie tych, którzy się tym zajmują zawodowo.

Autor:  cypel [ 03 Wrz 2020 11:21 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Co prawda nie LOT i nie ticket.no ale może komuś się przyda.
Mam lot na wrzesień do KRN SASem, bilet kupiony u mytrip, return na osobnych 2 rezerwacjach. Jakiś czas temu mytrip przysyła maila, że lot do KRN zmieniony i nie ma opcji polecieć. Wysmażyłem do nich maila, że nie interesuje mnie zwrot kasy itp. podałem nowy termin wylotu z konkretnymi lotami. Oczywiście zero reakcji ze strony mytrip.
Zadzwoniłem do SASa, powiedziałem jak sprawa wygląda, przyjęli ode mnie informację, że OTA chce mi skasować lot mimo tego, że chce to wylatać.Poinformowali, że przy pierwszym kontakcie z SAS oni nic nie mogą z tym zrobić bo to jest sprawa OTA ale zrobią adnotację, że kontaktowałem się z OTA i chcę tylko zmiany terminu. Jednocześnie poinformowali, że jeśli się OTA do mnie nie odezwie to mam się z nimi skontaktować.
OTA oczywiście wylane na wszystko więc po kilku dniach drugi telefon do SAS. Podałem konkretny termin i konkretne loty, zmienili rezerwację tak jak sobie wymyśliłem i poinformowali, że oni przejmują moją rezerwację i OTA nie ma już nic do gadania ponieważ był z nimi kontakt z mojej strony a oni mnie olali. Swoją drogą ludzie na infolinii bardzo pomocni i mili.
Zobaczymy jak wyjdzie w praniu, wylot w przyszłym tygodniu.

Autor:  wasil10 [ 03 Wrz 2020 20:42 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Sudoku napisał(a):
oskiboski napisał(a):
Uderzanie do LO nic nie zmieni, to,że agent wpisze Ci w rezerwacje by tego nie zwracali jakoś średnio ich obchodzi( w sensie OTA) liczy się prowizja od procesowania zwrotu :)

Ewidentnie powstaje tu pytanie natury prawnej, tj. kto jest "właścicielem" rezerwacji - pasażer, który ją opłacił i korzysta, czy OTA, która jest tylko pośrednikiem w przekazaniu pieniędzy i dokonaniu procesu rezerwacji.
Moim zdaniem wymuszanie zwrotu przez OTA jest wyłudzeniem, a LOT wypłacając pieniądze pośrednikowi mimo jasnej dyspozycji ze strony właściciela rezerwacji też łamie prawo, działając na szkodę pasażera.
Nie jestem prawnikiem, więc dobrze byłoby poznać opinie tych, którzy się tym zajmują zawodowo.


Bardzo słuszny post i na takie coś spróbuję powołać się w reklamacji.

Dziś na infolinii LOTu konsultant poinformował mnie, iż nie mają oni wpływu na zwroty agencyjne. OTA usilnie występowało o zwrot mojego biletu i jako jego wystawca oraz płatnik mieli do tego pełne prawo, nawet mimo moich sprzeciwów, bez mojej wiedzy, a także mimo zapewnień LOTu na czacie, że zwrot nie zostanie dokonany. Dostali dyspozycję - zwrócili.
A OTA pobrało sobie haracz.

W dniu dzisiejszym dostałem zwrot, 30% pierwotnie zapłaconej im kwoty, pobierając sobie resztę jako opłata manipulacyjna (na jakiej podstawie?).

także od dziś koniec biletów u OTA, jednak dalej będę się im naprzykrzał..
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie rady.

Autor:  ibartek [ 03 Wrz 2020 23:42 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

pozbieraj/wyciagnij od LOT potwierdzenia o zmianie, braku dyspozycji o zwrocie i zaloz chargeback. nie zaszkodzi, moze pomoze.

tutaj faq mastercarda, mozna poguglowac wiecej..

https://www.mastercard.com/content/dam/ ... 1.2020.pdf


NYTimes:
Online travel agencies can’t preemptively issue a refund to someone without someone at the hotel or airline signing off on that refund.

Autor:  oskiboski [ 04 Wrz 2020 02:17 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Chargeback na zwróconym bilecie ?

Autor:  ibartek [ 04 Wrz 2020 10:25 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

usluga nie zostala wykonana tylko umowiona na inny termin, ota wnioskowalo o zwrot a nie linia lub kupujacy.

pytanie tez kiedy ta oplata zostala wprowadzona (mozliwe ze niedawno), bo na trustpilot na razie niewiele negatywnych opinii, co przy masowych anulacjach i zabieraniu czesci zwrotu powinno miec miejsce. jesli po zakupie biletu, to jest podstawa do reklamacji.

taka opinia np.

Ticket.nie zmieniono warunki podróży 16.06.2020…
Ticket.no zmienił warunki podróży w dniu 16.06.2020 i obecnie żąda opłaty za zwrot biletu lotniczego. Chociaż robiłem zakupy w marcu 2020 roku, uparcie twierdzą, że warunki podróży nie zmieniły się przez WIELE LAT i że je zaakceptowałem, mimo że wysłałem im migawkę warunków podróży z 16.06.2020, czyli inaczej niż 17.06.2020, zwłaszcza w zakresie opłat za zwrot pieniędzy.
Czy to nie przestępstwo?

Nie zamawiaj rezerwacji przez…
Nie zamawiaj rezerwacji za pośrednictwem tej firmy. Nie otrzyma zwrotu pieniędzy, jeśli bilety lotnicze zostaną anulowane. Zmienili również warunki po zamówieniu. Zawarliśmy umowę na określonych warunkach, po czym oni je zmieniają i pobierają opłatę, której nie mogą pobierać. Bilety zakupione przed dokonaniem zmiany nie mogą zmieniać warunków zgodnie z prawem, nigdy nie są podpisywane przez klienta. Odejdź.

Po 5 miesiącach i złożeniu skargi do Komisji Skarg Lotniczych, w końcu otrzymaliśmy zwrot pieniędzy za odwołany lot, ale nie bez potrącenia za bilet 1190, - opłaty manipulacyjnej.

Muszę powiedzieć, że to genialny model biznesowy, aby pobierać opłatę manipulacyjną za usługę, której nie można wykonać.

Autor:  boots [ 04 Wrz 2020 10:32 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Moim zdaniem pośrednik wywiązał się z umowy - przekazał pasażerowi bilet. Wykonał swój obowiązek i za to należało się mu wynagrodzenie.

Autor:  ibartek [ 04 Wrz 2020 10:50 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

za sprzedaz biletu jak najbardziej i pewnie dostal prowizje.

za zwrot pieniedzy - pytanie kiedy wprowadzil ta oplate.

Autor:  LonDynia [ 04 Wrz 2020 11:00 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

No to jest posrednik, zarabia na uslugach, a jezeli bilet jest anulowany to oni posrednicza 2 razy, raz kupujac i raz zajmujac sie zwrotem. Wiec przy zwrocie oplata jest wyzsza niz ta ukryta podczas kupna biletu.
Z drugiej strony to juz od dawna powinno byc wiadome ze ci tansi posrednicy sa w stanie sprzedawac bilety po cenach nizszych niz bezposrednio u lini lotniczej dzieki:
a) dodatkowym drozszym oplatom za dodatkowe uslugi - ubezpieczenia, bagaz, rezerwacje samochodów czy hoteli itd. Czy tez 10zl za wyslanie ci SMSa z informacja o twoim locie :D
b) gdy bilet jest anulowany- oplata manipulacyjna (podwójna robota)
c) nie zdziwil bym sie jeszcze ze w jakis sposob pobieraja kase za opoznienie za naszymi plecami badz tez jezeli nie polecimy to prosza linie o zwrot podatków (tutaj tez jest oplata manipulacyjna i dlatego kupujac przez posrednika nigdy nic nie wraca do nas)

Czlowiek uczy sie na bledach (choc najlepiej nie swoich :? )

Autor:  ibartek [ 04 Wrz 2020 11:10 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

pobieranie dodatkowej oplaty przy zwrocie to jakis wymysl tego ota w czasach kiedy bilety sie nie sprzedaja, a zarabiac trzeba.

byl watek Nowa Zelandia w biznesie kilka lat temu, tez ota nie chcialo mi zwrocic calosci za anulowane bilety, tylko potracali cos tam za cos. citibank po chargebacku zwrocil wszystko.

Autor:  wasil10 [ 04 Wrz 2020 11:44 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

Już abstrahując od ich opłatach manipulacyjnych, które jak mniemam wprowadzili po dacie zakupu biletu, ważna jest kwestia, którą poruszył @Sudoku, tj. czy OTA jako zwykły pośrednik w przekazywaniu pieniędzy i w procesie rezerwacji mając jasne info płatnika, a co za tym idzie właściciela biletu, mają prawo tymże biletem rozporządzać się. Tym bardziej posiadając jasne info o braku chęci zwrotu pieniędzy z mojej strony.

Oraz czy linia pisząc i obiecując jedno, a robiąc drugie, postąpiła zgodnie z prawem.

PS. Ja bym się wcale nie zdziwił, gdyby pracownik Ticket.no mając mój numer rezerwacji oraz dane, zalogował się na stronie LOTu i wystąpił o zwrot w moim imieniu..

Autor:  LonDynia [ 04 Wrz 2020 12:03 ]
Temat postu:  Re: [OPINIE] Ticket.no

@ibartek, ja sie dowiedzialem o tych oplatach manipulacyjnych juz kilka lat temu na edkach i innych tanich OTAch wtedy jak np. nie lecialem i chcialem zgarnac chociaz podatki - tu nawet warto spojrzec z FR czy W6 maja rowniez swoja oplate manipulacyjna - ktora w przypadku nie lecenia zwraca nam podatki pomniejszone o jakies 75zl (co przy 1 bilecie daje 0 zwrotu). Wiec mnie to nie dziwi teraz i czesciej kupuje bilety bezposrednio jak roznica jest nieznaczna, a jak jest wieksza to spodziewam sie tego ryzyka.

Ja widze to tak, idziesz sobie zrobic tatuaz "Polska mistrzem swiata 2020", a jak Polska nie wygra to nie wymagam od tatuazysty zeby mi go usunal za darmo, bo to nie jego wina.

Strona 10 z 14 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/