Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[TP] TAP Portugal - Opinie, recenzje, uwagi
tap-portugal-opinie-recenzje-uwagi,226,107603
Strona 2 z 88

Autor:  Sudoku [ 13 Lip 2017 23:28 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

niedzwiecki.pl napisał(a):
A czy *A Gold daje bagaż rejestrowany w taryfie bez bagażu?


Tu możesz sprawdzić:

http://book.flytap.com/bagsim/BaggageStart.aspx?_l=en

Autor:  Relaxa [ 11 Wrz 2017 20:49 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Kupiłem niedawno bilet OW LIS-WAW w najtańszej taryfie. Będzie to moja pierwsza podróż 'tradycyjną' linią. Jako, że jestem przyzwyczajony do podróży Wizz'em czego mogę się spodziewać ? Kartę pokładową dostanę dopiero na lotnisku czy mogę to zrobić tak jak w lowcost'ach online ?

Autor:  Zeus [ 11 Wrz 2017 20:53 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

https://www.flytap.com/en-pl/check-in

Autor:  Relaxa [ 13 Wrz 2017 20:46 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Kupując bilet na trzecim etapie zerwało mi się połączenie z internetem i od tej pory gdy próbuje kupić wyskakuje mi taki komunikat : Mamy już rezerwację z tymi samymi szczegółami w ciągu ostatnich 10 minut. Proszę skontaktować się z najbliższym biurem TAP. Ponawiam próby od dwóch godzin. Miał ktoś podobny problem ?

Autor:  Darek M. [ 13 Wrz 2017 23:39 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Trochę może nie stricte o samej linii, ale denerwuje mnie, że nigdy nie przyznają sami mil M&M. Drugi raz mam już problem i muszę się męczyć przez customer service M&M, żeby naliczyli mi mile za odbyte loty :/

Autor:  mucha [ 14 Wrz 2017 16:18 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

@Relaxa zmień przeglądarkę. Jak problem nadal będzie występował to spróbuj użyć innego adresu e-mail.

Autor:  LLAP [ 17 Wrz 2017 10:07 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Od pewnego czasu TAP powiziął decyzję o wprowadzeniu na obsługę WAW-LIS-WAW Boeinga 767 - zatem jest szansa na kolejny szeroki kadłub na EPWie we w miarę regularnej rotacji. Pytanie tylko czy to chwilowa niemoc A319 niewyrabiających się w rotacjach czy celowe zwiększenie przepustowości segmentu...

Załączniki:
taaap.jpg
taaap.jpg [ 64.52 KiB | Obejrzany 6442 razy ]

Autor:  krasnal [ 30 Wrz 2017 11:00 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Według matriksa 767 jest zaplanowany tylko w soboty i tylko do czasu wejścia rozkładu zimowego.

Autor:  noaxik_pl [ 01 Paź 2017 21:29 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Sudoku napisał(a):
niedzwiecki.pl napisał(a):
A czy *A Gold daje bagaż rejestrowany w taryfie bez bagażu?


Tu możesz sprawdzić:

http://book.flytap.com/bagsim/BaggageStart.aspx?_l=en


Podłączam się pod pytanie - chyba od 1.09 zmieniły się zasady dla goldów, w tym A3... w najnizszych taryfach już chyba nie ma bagazu 4free - ale nie jestem pewien, może ktoś potwierdzi?

Autor:  Razem [ 16 Paź 2017 14:44 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Czy ktoś wie jaki limit bagażu podręcznego jest na lotach ATR ?
Normalnie to standardowa walizka z limitem 8 kg
na ich stronie widnieje tylko taki zapis
"W niektórych samolotach TAP Express (Embraer 190 i ATR 72-600) mogą obowiązywać także inne ograniczenia ze względu na mniejszą przestrzeń dostępną w kabinie i schowkach"
nic więcej konkretnego...
Niestety zamienili maszynę z A320 na ATR 72-600... Czy w kabinie schowki pozwalają zapakować normalną walizkę podreczną?? Pewnie ważenie bagażu w tym wypadku też jest bardziej prawdopodobne..

Autor:  Zeus [ 16 Paź 2017 14:49 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Jak nie zmieści się, dostaniesz naklejkę do bagażu: Deliver at aircraft, dostarczyć do samolotu, oni spakują do luku bagażowego i odbierzesz go w docelowym punktu.

Autor:  Razem [ 16 Paź 2017 14:53 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

no to wiem :) bardziej mi chodzi o to czy fizycznie schowki w ATR są wstanie pomieścić tradycyjną kabinówkę ?

Autor:  niedzwiecki.pl [ 29 Sty 2018 00:54 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

-- 28 Sty 2018 23:18 --

IMHO nie polecam TAP Portugal. Ale każdy ma prawo wyboru, więc podaję kilka subiektywny uwag.
Przelot PRG->LIS na A319. Business Lounge w PRG te same co dla LOT, więc nie muszę opisywać. Poczęstunek to mikroskopijna kanapka i ciepłe i zimne napoje, a także wino i piwo. W klasie E dostałem tylko 139 mil do TK.
W LIS Business Lounge tylko w strefie "S", jeśli się przejdzie do "N" to na powrocie security check. Lounge czynne od 05:00 do 24:00. Jeśli odlatujesz rano to nie wpuszczają wieczorem, tylko w dniu odlotu. Lounge TAP oceniam jako bardzo dobre, jest prysznic, ciepłe i zimne jedzenie itd.
W terminalu nocą jest bardzo zimno.
Lot LIS->EWR na A330. System rozrywki , to nie wiem czy zasługuje na taką nazwę. Monitor wielkości smartfona i można tylko przełączać kanały na których coś tam odtwarzają. Gniazdek brak (w A319 były). Siedzenia ciaśniejsze niż w A319. Na pierwszy posiłek gularz wołowy z ziemniakami (brak wyboru), a na drugi wspomniana mikrokanapka. Napoje także alkoholowe (napewno wino i bardzo dobre piwo). 336 mil w klasie O do TK i nie wspomnę tu o złości gdy najtańszy lot krajowy w LO daje 250 mil.
Na JFK latają z T5 gdzie niema Lounge *A (na EWR być może da się skorzystać z BL Lufthansy). W T5 można skorzystać z BL "AIRSPACE" gdzie dostępna bez limitu kawa z termosu, i herbata, a z zimnych woda i zielona herbata z dystrybutora. Na pozostałe przysmaki dają kartę z limitem 10 USD, co powinno wystarczyć na jedno piwo. Najtańszą pozycją w menu jest bułeczka z topionym serkiem za 3,5 USD.
Na JFK są self checkiny, ale na EWR brak. Mankamentem jest to, że jeśli przy odprawie wybierze się inne niż losowe miejsce, to nie da się wrócić do bezpłatnych ani on-line, ani w self chekinie. Ale na lotnisku dostałem bezpłatnie kartę z miejscami które wybrałem jako płatne.
Warto zajrzeć do BL TAPa w LIS w godzinach obiadowych, wtedy są pyszne gorące obiady.
Samolot z JFK do LIS to także A330, ale tym razem normalne fotele i system rozrywki. Tylko te mile!
I na koniec wisienka na torcie:
*A Gold Members mają bezpłatny bagaż rejestrowany w taryfie "DISCOUNT" mimo że na stronie jest tylko dla Victoria Gold M.
Zresztą widać to przy odprawie on-line. Jak się dodaje walizkę to nie pojawia się płatność przy pierwszej sztuce. Aby to uściślić nadałem walizkę z LIS do PRG.

Podsumowując, największym mankamentem jest znikoma ilość mil. Plusy to dobry BL w Lizbonie dla tych co nie muszą nocować w terminalu i bezpłatny bagaż rejestrowany dla *A Gold.

Autor:  michzak [ 10 Lut 2018 18:46 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Czy można dokupić bagaż w taryfie Discount później? Nie widzę nigdzie na ich stronie cennika ile taka przyjemność kosztuje dla tej taryfy :/

Autor:  tropikey [ 10 Lut 2018 19:18 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Niedawno miałem podobne wątpliwości:

tap-portugal-koszt-bagazu-w-taryfie-discount,228,123212

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka

Autor:  kubasmen [ 10 Lut 2018 19:22 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Wejdź na ich stronę wybierz bilet, który Cię interesuje w tej taryfie i przejdź dalej, później pojawia się opcja dodania bagażu. Będziesz wtedy widział ile kosztuje. Być może tyle samo przy zakupie bagażu do taryfy przez infolinię.

Autor:  BusinessClass [ 15 Mar 2018 12:27 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Przeglądałem loty TAP WAW-LIS na jesień tego roku i z przykrością zauważam, że na tej trasie tylko A319 :( W zeszłym roku szerokokadłubowym leciałem, nie pamiętam modelu...

Wstrzymam się, może coś zmienią?

Autor:  krasnal [ 15 Mar 2018 12:39 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Do jesieni latał 767 EuroAtlantic, ale raz czy dwa w tygodniu. Obecnie A319 zamiennie z A320. W sumie nic dziwnego, jak leciałem w styczniu LF był z 30-40%.

Autor:  cypel [ 15 Mar 2018 12:51 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

A to ciekawe @krasnal z tym niskim lf. Mam kilka lotów zaliczonych i lf na oko to zawsze 90% raz na powrocie z LIS do WAW nawet był overbooking. Odkąd TAP lata do Polski to były a319/320. Szeroki to był chwilowy "wybryk".

Autor:  marek2011 [ 15 Mar 2018 13:05 ]
Temat postu:  Re: [TP] TAP Portugal

Kilka uwag praktycznych po ostatnich lotach (Europa+ Cabo Verde):
- w taryfach "bezbagażowych" jak wiadomo nie ma już bezpłatnego bagażu dla *G
- bagaże podręczne (8 kg) nie były ani razu kontrolowane pod kątem wagi/rozmiarów, spokojnie można mieć nieco większe niż limity plus drugi dodatkowy "mniejszy" na komputer itp. (bez problemu może być to plecak), w LIS zdarza się, że już po boardingu w rękawie krąży obsługa i zabiera ludziom na oko przeważone / za duże bagaże podręczne i nadaje je darmowo do luku
- miejsca są losowane przy odprawie (jedna rezerwacja=przydział razem), nie można ich zmienić bezpłatnie on-line; można zmienić na lotnisku lub na pokładzie samolotu
- w samolotach ciasno zwłaszcza na zwykłych fotelach (do tego nie rozkładają się w ogóle), przednia część kabiny ma fotele "komfort" z nieco większą odległością, rozkładane, odchylanymi zagłówkami i gniazdkami elektrycznymi - mimo że formalnie miejsca te są za dodatkową opłatą, można o nie poprosić za free przy odprawie lub zająć za zgodą załogi na pokładzie (jeśli są wolne) bez żadnych problemów
- serwis w Y ciągle na tle średniej europejskiej dość przyzwoity - po Europie kanapki + jogurt/mus owocowy, do Afryki pełny ciepły posiłek, napoje, alkohole bezpłatne po Europie i do Afryki (wino, piwo)
- nowa flagowa poczekalnia w LIS całkiem okej, chociaż dość zatłoczona, ale to dziś norma w hubowych loungach wszystkich linii.

Strona 2 z 88 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/