Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

tanibilet.eu [opinie]
tanibilet-eu,18,140703
Strona 3 z 6

Autor:  Klaudia Rbea [ 13 Mar 2024 11:17 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

Prosze odpowiedzieć więc na pytania:
Dlaczego to klient ma szukać dodatkowych informacji? Przeciez strona ma jasne zasady, regulamin i świetne oferty!
Dlaczego jest oszukiwany i ma jeszcze czuć poczucie winy? Złożone są mechanizmy postępowania tego oszustwa, kto miał do czynienia z tą platformą i został potraktowany niezgodnie z regulaminem wie o czym mówię
Dlaczego robimy z klientów osoby piszące nie poważne komentarze?
Dlaczego mam udowadniać tutaj stan moich uczuć?

Jeśli ktoś chce pomóc zapraszam, jeśli nie, nie namawiam !


ghostwriter napisał(a):
Stronę tanibilet.eu kojarzę głównie z nierzetelności polegającej na ryzykowaniu pieniędzmi pasażera (skomplikowane rezerwacje z dużym wyprzedzeniem na oddzielnych biletach), ale nie kojarzę takiego chamskiego nabijania w butelkę, choć w ogóle by mnie to nie zaskoczyło. Tym bardziej, że przy schyłkowym etapie funkcjonowania strony (coraz więcej negatywnych opinii w Internecie) trzeba jakoś spieniężyć popularność.

Natomiast nie wiem na ile poważnie można traktować takie komentarze jak wyżej? Czy to faktycznie jest oszustwo, czy ktoś ma poczucie, że został oszukany, bo strona okazała się nie być biurem podróży i np. nie da się odwołać bezzwrotnej rezerwacji hotelu albo nie da się zmienić nazwiska na bilecie lotniczym. Czyli klasyczne "pani redaktur, przynieśli, my nie czytalim, podpisali i teraz trza płacić".

Tu np. mnie bardzo zastanawia czemu to "firma która pośredniczy w rezerwacjach"? Jak to się stało, że gość założył rezerwację na poszkodowaną i ona tego nie zauważyła i jeszcze mu zapewne za to zapłaciła? PS. e-mail powyżej został źle podany, bo nie istnieje.

Zachęcam więc do bardziej szczegółowych opisów tych oszustw :) @Klaudia Rbea

Autor:  elwirka [ 13 Mar 2024 11:28 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

Klaudia, ale kogo i do czego zapraszasz? Forumowiczów do pomocy i składania zeznań?! Założyłaś już jakąś sprawę tej firmie?
Gdybyś raczyła przeczytać całe 3 strony tematu, to wiedziałabyś, że żadne z nas nie korzystało z usług tej strony. Tych kilka wpisów oszukanych osób, to w dużej mierze tacy, którzy założyli konto i zaraz po wylaniu z siebie wielkich żali, zniknęli stąd na zawsze.

Autor:  ghostwriter [ 13 Mar 2024 13:15 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@Klaudia Rbea , przede wszystkim w interesie klienta jest dokładnie zapoznać się z rodzajem usługi, żeby nie zrobić sobie krzywdy. To jest podstawowa odpowiedź na "Dlaczego to klient ma szukać dodatkowych informacji?".

To oczywiście nie zwalnia firmy z uczciwości, tylko skarży się Pani tutaj, a my nie znamy szczegółów, czy np. nie dokonała Pani rezerwacji bezzwrotnej i nie była uprzedzana. Często widuje się tu sytuacje, gdzie klient niestety zawinił sobie sam.

Poza tym jestem ciekaw na czym dokładnie polega oszustwo, bo ostatecznie niczego Pani nie napisała - nie napisała Pani czemu tanibilet.eu założył na Panią rezerwację (choć oczekiwała Pani tylko pomocy w samodzielnej organizacji, a nie pośrednictwa) i z jakiego powodu firma ta nie udostępniła Pani zarządzania rezerwacją, jakich argumentów używano itd.? Nie sądzę żeby to było jakoś szczególnie złożone, tak jak Pani sugeruje.

Autor:  MarcinTanibilet [ 16 Mar 2024 19:36 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

Dzień dobry,

Długo się zastanawialem się czy wypowiadać się w tym wątku. Zmusiała mnie do tego de facto sytuacja i komentarz Pani Klaudii, który niestety całkowicie mija się z prawdą. Jedyna prawdziwą informacją zawartą we wpisie Pani Klaudii jest fakt, że pomogliśmy Pani Klaudii zorganizować wyjazd na Malediwy. A wyglądało to tak, że Pani Klaudia dostała linki do bookowania samodzielnego biletów lotniczych i opcję wyboru jak chce zarezerwować hotel - czy to skorzystać z ogólnie dostępnych portali gdzie może zabookować hotel w cenie x, czy chciałaby skorzystać ze zniżek, które mamy wypracowane u jednego z globalnych dostawców noclegów. Pani Klaudia została poinformowana, że jeśli wybierze opcję nr 2, to rezerwacja będzie BEZZWROTNA i BEZ MOŻLIWOŚCI ANULACJI. Napisaliśmy to kilkukrotnie by na pewno Pani Klaudia była świadoma tego kroku. Pewnie sami często bookwaliscie bezzwrotnie hotele, bo były dużo tańsze niż w opcji zwrotnej. Tak też było w tym przypadku - Pani Klaudia dostała rezerwację hotelu w cenie kilkadziesiąt procent niższej niż mogła uzyskać na popularnym portalu do bookowania noclegów.

Napisałem wyrażnie, że dostała rezerwację, bo w potwierdzeniu mialą wszystkie dane hotelu, swoje dane i dane umożliwiające zarządzanie rezerwację i skontaktowanie się z hotelem. Miała normalny numer rezerwacji i hotel potwierdzał, że rezerwacja została poprawnie założona i oczekuje u siebie Pani Klaudii w wyznaczonych datach.

Wszystko było w porządku aż do e-maila z dnia 23-ego lutego o chorobie osoby bliskiej Pani Klaudii. Pani Kaludia poprosiła nas o pomoc w przebookowaniu noclegu. Napisaliśmy od razu, że naturalnie pomożemy, ale nie damy gwarancji, ze to się uda, bo rezerwacje jest bezzwrotna.

Skontatkowalismy się w tym celu z naszym pośrednikiem u którego została założona rezerwacja. Od tego momentu minęło 23 dni. W tym czasie Pani Klaudia napisała kilkadziesiąt wiadomości do nas, wraz z groźbami karalnymi a także przedsądowym wezwaniem do zwrotu jej pieniędzy za zabookowany hotel. Cały czas byliśmy w kontakcie z Panią Klaudia i działaliśmy w jej temacie. Ale Pani Klaudia uważała inaczej i wolała nas atakować i grozić, że nas obsmaruje w internecie i będzie nas niszczyć.

My dalej pracowaliśmy i prowadziliśmy negocjacje z pośrednikiem i hotelem. Negocjacje okazały się skuteczne, ponieważ udało się założyć nową rezerwację w opcji zwrotnej na okres wakacyjny. Wtedy też hotel zgodził się anulować bezzwrotną oryginalna marcową rezerwację. Następnie anulowaliśmy tę zwrotną założona na okres wakacyjny i z sukcesem odzyskaliśmy pieniądze Pani Klaudii za zabookowany bezzwrotnie hotel.

Finał tej historii jest szczęśliwy dla Pani Klaudii bo mimo, że zgodziła się na rezerwację bezzwrotną hotelu, to my stanęliśmy na głowie by jej pomoc w tej trudnej rodzinnej sytuacji i odzyskać jej pieniądze. A mimo to Pani Klaudia pomawia nas i kłamie, że nie mogła zarządzać rezerwacją, kłamie też, ze została oszukana, bo do żadnego oszustwa nie doszło. Pani Klaudia świadomie i na własne ryzyko zabookowala hotel w przedstawionej jej cenie i warunkach.

Na koniec nawet nie otrzymaliśmy prostego e-maila ze słowem dziękuję. Taka oto jest historia przedstawiona z drugiej strony. Czy prawdziwa? Dołączam Wam print screen z rozmowy z Pani Klaudią oraz naszym pośrednikiem - oczywiście zamazałem wszystkie sensytywne dane, by nie było złamania zasad RODO ani też tego forum.

Fajnie byłoby gdyby ten post nie zniknął, a moje konto nie zostało zablokowane, bo nie zależy mi na żadnej promocji, tylko przedstawieniu jak sytuacja realnie wyglądała, a nie jak została opisana by tylko zniszczyć nasz wizerunek i tworzyć złudne wrażenie, ze oszukujemy ludzi. Prawda jest taka, że nikogo i nigdy nie oszukaliśmy. Przez 10 lat istnienia na rynku, nie mieliśmy ani jednego procesu sądowego, a każdy klient dostał zawsze to co sam zabookował. A całe pózniej negatywne posty i komentarze wynikały tylko z błędnego rozumienia tego jak wygląda podróżowanie na własną rękę.

Pozdrawiam,



Marcin

Załączniki:
Zrzut_5.png
Zrzut_5.png [ 57.23 KiB | Obejrzany 2323 razy ]
Zrzut_3.png
Zrzut_3.png [ 83.5 KiB | Obejrzany 2323 razy ]
Zrzut_4.png
Zrzut_4.png [ 155.57 KiB | Obejrzany 2323 razy ]
Zrzut_2.png
Zrzut_2.png [ 132.26 KiB | Obejrzany 2323 razy ]
Zrzut_1.png
Zrzut_1.png [ 201.11 KiB | Obejrzany 2323 razy ]

Autor:  Klaudia Rbea [ 19 Mar 2024 16:42 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

-- 19 Mar 2024 16:36 --

Chyba wypowiadać powinny się osoby poszkodowane, wprowadzone w błąd, dotknięte osobiście tematem. Widze, że na tym forum jest zachowany standardowy schemat dziwnych komentarzy. Kilka osób skontaktowało się prywatnie i wiedziało dokładnie o czym piszę. Tutaj dziwnym trafem nikt nic nie wie.
Ps. Przeczytałam 3 str. forum
Pozdrawiam

elwirka napisał(a):
Klaudia, ale kogo i do czego zapraszasz? Forumowiczów do pomocy i składania zeznań?! Założyłaś już jakąś sprawę tej firmie?
Gdybyś raczyła przeczytać całe 3 strony tematu, to wiedziałabyś, że żadne z nas nie korzystało z usług tej strony. Tych kilka wpisów oszukanych osób, to w dużej mierze tacy, którzy założyli konto i zaraz po wylaniu z siebie wielkich żali, zniknęli stąd na zawsze.


-- 19 Mar 2024 16:42 --

To oczywiste, że zapoznałam się z regulaminem. Wiedziałam jaką usługę kupuje, a zostałam oszukana. To nie była pomoc w samodzielnej organizacji wyjazdu, jak podaje regulamin. Dlatego to usługa opierająca sie na oszustwie. Regulamin powinien dokładnie opisać jak wygląda zakupiona usluga, pakiet.

Pozdrawiam

ghostwriter napisał(a):
@Klaudia Rbea , przede wszystkim w interesie klienta jest dokładnie zapoznać się z rodzajem usługi, żeby nie zrobić sobie krzywdy. To jest podstawowa odpowiedź na "Dlaczego to klient ma szukać dodatkowych informacji?".

To oczywiście nie zwalnia firmy z uczciwości, tylko skarży się Pani tutaj, a my nie znamy szczegółów, czy np. nie dokonała Pani rezerwacji bezzwrotnej i nie była uprzedzana. Często widuje się tu sytuacje, gdzie klient niestety zawinił sobie sam.

Poza tym jestem ciekaw na czym dokładnie polega oszustwo, bo ostatecznie niczego Pani nie napisała - nie napisała Pani czemu tanibilet.eu założył na Panią rezerwację (choć oczekiwała :oops: Pani tylko pomocy w samodzielnej organizacji, a nie pośrednictwa) i z jakiego powodu firma ta nie udostępniła Pani zarządzania rezerwacją, jakich argumentów używano itd.? Nie sądzę żeby to było jakoś szczególnie złożone, tak jak Pani sugeruje.

Autor:  ghostwriter [ 19 Mar 2024 17:12 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@Klaudia Rbea , ciekawe jak te osoby napisały, skoro ja też do Pani napisałem i dostałem zwrotkę, że podany adres e-mail nie istnieje. Poza tym nie, to nie jest tak, że prawo mają wypowiadać się tylko osoby poszkodowane, a wszyscy zainteresowani tematem. Mnie np. zainteresowała niespójność Pani historii i chciałem się dowiedzieć czy padła Pani ofiarą jakiejś bardzo wyrafinowanej manipulacji, czy też padła Pani ofiarą swojej niefrasobliwości. Więc tak:
1. Każdy obyty w temacie człowiek będzie zdziwiony jak to się stało, że była Pani zainteresowana samodzielną organizacją wyjazdu, a mimo to założono na Panią rezerwację, do której Pani nie miała dostępu i Pani dopiero po czasie sobie to uświadomiła, gdy trzeba było odwoływać
2. Każdy z pewnym stażem na forum wie, że istnieje mnóstwo ludzi, którzy popełniają kosztowne błędy a później obwiniają o nie wszystkich, tylko nie siebie.

Dlatego Pani rewelacje zostały potraktowane z rezerwą i podejrzliwością, zdawkowo opisała Pani problem, a pytana o szczegóły ignorowała Pani pytania w stylu KMWTW.

Post Pana Marcina w zasadzie wyjaśnia, że nie ma Pani racji i jakkolwiek można traktować jego firmę z pewnym dystansem, to jego narracja jest bardziej spójna, logiczna i wyjaśnia co zaistniało.

@MarcinTanibilet , zaiste, wspaniała firma, tyle lat bez pozwów. Ale mam takie pytanie. Czasami zdarzało mi się deszyfrować Wasze oferty i nawet często zdarzało się, że były one ryzykowne. Np. przelot Ryanairem do Aten i z Aten Scootem do Tajlandii z wyprzedzeniem prawie rocznym albo lot na Zanzibar przez Tel Awiw, z dolotem tanią linią i przesiadką na własną rękę w 3h. Domyślam się, że nie ponosicie żadnej odpowiedzialności za to, że pasażer nie dotrze do celu w przypadku drobnego opóźnienia. Jak przedstawiacie pasażerom ryzyko? Nie skarżą się? Nie widziałem w ofertach nic na temat ryzyka, widziałem tylko wykrzykniki z super ceną.

Autor:  Klaudia Rbea [ 19 Mar 2024 18:01 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

-- 19 Mar 2024 17:54 --

Ja sobie wysyłam i dochodzą. Inni też z sukcesem się skontaktowali. Jeśli jest Pan zainteresowany proszę jeszcze raz spróbować.


ghostwriter napisał(a):
@Klaudia Rbea , ciekawe jak te osoby napisały, skoro ja też do Pani napisałem i dostałem zwrotkę, że podany adres e-mail nie istnieje. Poza tym nie, to nie jest tak, że prawo mają wypowiadać się tylko osoby poszkodowane, a wszyscy zainteresowani tematem. Mnie np. zainteresowała niespójność Pani historii i chciałem się dowiedzieć czy padła Pani ofiarą jakiejś bardzo wyrafinowanej manipulacji, czy też padła Pani ofiarą swojej niefrasobliwości. Więc tak:
1. Każdy obyty w temacie człowiek będzie zdziwiony jak to się stało, że była Pani zainteresowana samodzielną organizacją wyjazdu, a mimo to założono na Panią rezerwację, do której Pani nie miała dostępu i Pani dopiero po czasie sobie to uświadomiła, gdy trzeba było odwoływać
2. Każdy z pewnym stażem na forum wie, że istnieje mnóstwo ludzi, którzy popełniają kosztowne błędy a później obwiniają o nie wszystkich, tylko nie siebie.

Dlatego Pani rewelacje zostały potraktowane z rezerwą i podejrzliwością, zdawkowo opisała Pani problem, a pytana o szczegóły ignorowała Pani pytania w stylu KMWTW.

Post Pana Marcina w zasadzie wyjaśnia, że nie ma Pani racji i jakkolwiek można traktować jego firmę z pewnym dystansem, to jego narracja jest bardziej spójna, logiczna i wyjaśnia co zaistniało.

@MarcinTanibilet , zaiste, wspaniała firma, tyle lat bez pozwów. Ale mam takie pytanie. Czasami zdarzało mi się deszyfrować Wasze oferty i nawet często zdarzało się, że były one ryzykowne. Np. przelot Ryanairem do Aten i z Aten Scootem do Tajlandii z wyprzedzeniem prawie rocznym albo lot na Zanzibar przez Tel Awiw, z dolotem tanią linią i przesiadką na własną rękę w 3h. Domyślam się, że nie ponosicie żadnej odpowiedzialności za to, że pasażer nie dotrze do celu w przypadku drobnego opóźnienia. Jak przedstawiacie pasażerom ryzyko? Nie skarżą się? Nie widziałem w ofertach nic na temat ryzyka, widziałem tylko wykrzykniki z super ceną.


-- 19 Mar 2024 18:01 --

Czas opowiedzieć historię z mojej perspektywy, bo ten proceder nie powinien mieć miejsca. Z regulaminem usługi można się zapoznać na stronie, ale jeden najważniejszy punkt brzmi: „Usługa polega na udzielaniu porad dotyczących organizacji samodzielnego wyjazdu zagranicznego. Zakres udzielanych porad jest zależny od pakietu, który zamówił Klient.”
Oferty z jakmi mamy do czynienia są bardzo atrakcyjne, ale one mogą się różnić od początkowej oferty bo ceny zmeiniają się dynamiczni ei ok, bo klient może zrezygnować. HAHA pojęcie względne bo wpłacił pieniądze, w moim przypadku 8800 zł ( nie tak mało )
Po wymianie kilku maili widzę, że nie jest łatwo zrezygnować bo ciągle pojawiają się oferty ze strony P. M.
Nie zaprzeczam, że zgodziłam się na ofertę. To tanibilet bookował nie Ja – Klient. Otrzymałam voucher od tanibilet nie od pośrednika kontrahenta czy innych, o których się później dowiaduję.

To, że posługuje się Pan przypuszczeniem, że oferty zakupione samodzielnie są mniej atrakcyjne nie zwalnia P. M. do rzetelnej, pełnej informacji o usłudze w regulaminie: „ Pani Klaudia dostała rezerwację hotelu w cenie kilkadziesiąt procent niższej niż mogła uzyskać na popularnym portalu do bookowania noclegów.” Kolejne zdanie tez P. M. nie zwalnia z przestrzegania regulaminu: „Pewnie sami często bookwaliscie bezzwrotnie hotele, bo były dużo tańsze niż w opcji zwrotnej.”

Klienci, którzy już dokonali przelewu są w trudnej psychologicznej sytuacji bo zwyczajnie boją się je utracić. I tutaj dochodzi do nadużyć, że strony przedsiębiorców. Na szczęście chroni nas prawo.

Teraz czas na przeanalizowanie czasu w jakim pozostawałam bez odpowiedzi, zadając pytanie 23 lutego o możliwość przełożenia, by mieć czas zareagować sprzedać rezerwację itd. 5 marca ostatecznie zażądałam danych kontaktowych do hotelu, bo w mojej sprawie nikt nic nie zrobił. PrintScrean oznaczony 002 zrobiony tak by nie było widać z jakiego momentu to rozmowy.

Proszę aby P. M. napisał ile razy należy napisać, aby uzyskać odpowiedz: „ tak, mamy zgodę; tak mamy zgodę, ale będzie to dodatkowo kosztowało; nie, nie mamy zgody”, bo może gdybym wiedziała, że to zajmuje „nieskończoność” to od razu bym poszukała osoby na moje miejsce lub znalazła inne rozwiązanie.

„Cały czas byliśmy w kontakcie z Panią Klaudia i działaliśmy w jej temacie. „ tak jeśli kontaktem nazywamy zbywanie klienta, wtedy się zgodzę.
Czy zasadne stwierdzenie: „Jeśli sprawa się nie wyjaśni będę żądała zwrotu całej kwoty na moje konto lub skieruje sprawę do sądu.„ można nazwać po wielokrotnych zapytaniach „ghroźbą”, zależy od odbiorcy, ale spodziewam się, że P. M. miał takie poczucie.

P. M. używa bardzo agresywnych słów jak GROŹBA, ATAKOWAĆ, NISZCZYĆ, ale to Pana uczucia.

Do brzegu, nie zgodzę się a P. M. odczuciami. Nie można tak traktować klientów. Nie można pisać ofert bez pokrycia, regulaminów niezgodnych z oferowaną usługą.

Ps. Oferta na okres wakacyjny była o 5k wyższa, nie do zaakceptowania i była wysłana 11 marca – 16 dni od momentu prośby o zmianę (wyjazd miał być 18 marca !!!!!!!!), nie miałam już możliwości sprzedać , odstąpić, inaczej planować czas. PrintScrean 003

Ps2. jeśli nie uda mi się dodac Print Screan to zdjęcie jest tutaj https://www.dropbox.com/scl/fi/807v4ht5 ... j3d9v&dl=0


https://www.dropbox.com/scl/fi/807v4ht5irjt428mcrkhs/tani-2.jpg?rlkey=wl6h9h8esy231e1rm4edj3d9v&dl=0

Autor:  h3rlitz [ 19 Mar 2024 18:44 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

Przykry wątek.

Jeśli usługą była pomoc w realizacji wyjazdu - to taka usługa została zapewniona. Na dodatek wyraźnie było wskazane, że nocleg jest bezzwrotny, bez możliwości anulowania. Rozumiem trudną sytuację, w której przedają tysiące złotych ze względu na chorobę osoby bliskiej, ale w takiej sytuacji istnieje inna usługa, która zapewnia możliwość odwołania wyjazdu - ta usługa nazywa się ubezpieczeniem od rezygnacji z podróży. Dostępna na rynku od wielu lat.

No, ale my się nie bardzo uczymy na bazie własnych doświadczeń, chociaż był kiedyś taki Pan co powiedział "Trzeba się było ubezpieczyć". Kariery to temu Panu nie przysporzyło, natomiast zgodzę się z tym Panem.
Trzeba się było ubezpieczyć.

I zdrowia życzymy osobie bliskiej, bo to jest najbardziej przykry aspekt w tej całej sytuacji.

Autor:  ghostwriter [ 19 Mar 2024 20:41 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@Klaudia Rbea , faktycznie, Pan Marcin nie pokazał gróźb karalnych, ale i Pani niczego nie dowiodła - linki które Pani wstawiła są puste, jest tylko komunikat "Ta pozycja została usunięta".

Mam takie kontrolne pytanie - Czy Pani w ogóle rozumie, że firma z której Pani korzystała, to nie jest biuro podróży, które oferuje całościową usługę turystyczną, a jedynie wskazuje jakie bilety można sobie kupić i jaki nocleg można sobie kupić, czyli jak kupić sobie samemu oddzielne usługi, a firma jedynie wskazuje na te najtańsze/najlepsze dostępne w danym momencie?

Bo pisze Pani tak o tej kwocie 8 tys. złotych, jakby zapłaciła to Pani firmie Pana Marcina i to ta firma była dysponentem tej kwoty. A tak nie jest. Firma pośredniczyła w rezerwacji hotelu i pieniądze trafiły do hotelu i to hotel decydował co z nimi zrobić w danej sytuacji. A Pani była o tym wszystkim informowana, a wygrała chęć najniższej ceny.

No i też inne ważne pytanie - czy otrzymała Pani zwrot środków za hotel? Bo nawet jeżeli z opóźnieniem to firma i tak wykazała się inicjatywą i skutecznością i to, że udało się jej odzyskać Pani pieniądze to i tak duże szczęście. Więc jak mamy rozumieć Pani pretensje i roszczenia i do czego Pani wzywa inne osoby? Pisze Pani o niespójności regulaminu z usługą, ale w żadnym miejscu Pani tego nie zestawia, nie konfrontuje, możemy tylko polegać jedynie na Pani opinii i ocenie, a tego robić nie będziemy.

I proszę tego nie traktować w ten sposób, że ktoś chce na Panią przerzucić winę dla zasady, albo że ktoś się z Pani nabija, albo że wszyscy mają złe intencje. W zasadzie nie stara się Pani niczego spójnie przedstawić, a swój problem opisuje Pani chaotycznie i nielogicznie, używając wielkich kwantyfikatorów, nie podpierając tego niczym. Osobiście też bym nie chciał być w sytuacji, gdzie zachowałem się fair, poinformowałem klienta o konsekwencjach, a ten nie zrozumiał prostego komunikatu i ma do mnie pretensje i krzyczy "oddaj pieniądze" i "złodziej", nie przyjmując żadnej argumentacji.

Autor:  boots [ 19 Mar 2024 20:48 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@Klaudia Rbea
Ja chętnie pomogę i zasugeruję ci szybką edycję swoich postów - może to uchronić cię przed ewentualną odpowiedzialnością karną z art. 212 kk.

Autor:  KL_user [ 19 Mar 2024 21:32 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

I dlatego jakiś czas temu w innym wątku byłem przeciwny dodaniu czynnika komercyjnego do pisanych tutaj postów. Dopóki się to pisze "Pro Publico Bono" to moje porady komuś pomagają i mnie też pomogły dawno temu nabrać orientacji w tych tematach. Ale rezerwację muszę zrobić samodzielnie i jak się pomylę albo wypadnie mi sytuacja losowa to pretensje mogę mieć tylko do siebie.
Natomiast robienie tego samego w grupach na Facebooku za pieniądze to już jest zupełnie inna para kaloszy. Po jakości postów na tych grupach z przykrością stwierdzam, że przecietny ich czytelnik nie ma żadnego pojęcia o podróżowaniu i informacje przyswaja "po łebkach". Od tego już krótka droga do błędu polegającego na tym, że na pierwszy rzut oka takie propozycje są łudząco podobne do ofert biura podróży. Nawet jeśli "Tanibilet" teoretycznie miał dobre intencje to jak się coś robi za pieniądze to potem trzeba się użerać z swoimi klientami. Do większości z nich zapewne w ogóle nie dotarło, że zapłacili tylko za wysłanie aktywnego linka.

Autor:  ghostwriter [ 19 Mar 2024 21:49 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@KL_user , chciałem tylko dodać, że regularnie widuję, jak profil fly4free na facebooku jest wyzywany od oszustów, bo oferta jest już droższa niż była, a niektóre panie (z reguły są to panie, nie wiem czemu) wręcz żądają natychmiastowego przywrócenia oferty :)

Autor:  Tomasz101 [ 19 Mar 2024 22:35 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

A jak kogoś nie stać na Malediwy z biura podróży, ale nie umie ogarnąć sam organizacji i musi korzystać z pomocy czegoś jak tanibilet, to może powinien poprzestać na Kanarach ;)

Ja tak robię.

Autor:  Anonymous [ 19 Mar 2024 22:43 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

OMG, przeczytałem cały temat. Tak się złożyło, że rok temu zaplanowałem wycieczkę rodzinie, która pierwotnie chciała skorzystać z usług taniegobiletu.

Na początek może będę adwokatem diabła, ale w pewnym sensie nawet podziwiam właściciela tej firmy: nie dałbym rady psychicznie tłumaczyć oczywistości i potem w sytuacjach, odpukać, awaryjnych, udowadniać ludziom, że chcieli taniej, ale za cenę pewnych niedogodności, więc teraz te niedogodności dadzą o sobie znać. No ale biznes to biznes - właściciel zarabia, zarabia też pewnie jego psycholog.

Dlaczego odradziłem rodzinie korzystanie z usług tej firmy? Po pierwsze - 5 minut researchu dał mi potężną dawkę wątpliwości czy to, co piszą na stronie i fejsbukach, jest choć w połowie prawdą, a nie wytworem pani Jadzi z sekretariatu (nadal się zastanawiam jak to jest, że powierza się grube tysiące firmie, a nie potrafi się spędzić 5 minut w googlu). Po drugie - naprawdę jestem zdania, że pewne rzeczy są do ogarnięcia przez każdego. Wystarczy za pierwszym razem usiąść wspólnie i poprowadzić za rękę. Tak, zgadzam się w zasadzie w całości z #24 postem @ghostwritera , że ludzie są leniwi, nie chce im się chcieć, że zanika nawet umiejętność pisania, a co dopiero czytania ze zrozumieniem i że w Polsce wiedza i kultura podróżowania lotniczego za granicę jest znikoma. I że tu na forum żyjemy w bańce myśląc, że pewne sprawy są wręcz oczywiste. Niestety nie są. Ale mimo wszystko spróbujmy udowadniać ludziom, że można się obyć bez ol inkluziv i bez firm typu tanibilet.

Dlatego jeśli mamy ciocię, wujka, znajomą, znajomego, który czasami wspomina, że ona/on by nawet poleciał na coś innego niż ol inkluziv w Zakopcu/Redłowie/Turcji/gdziekolwiek, ale nie wie jak, nie wie gdzie, zresztą to na pewno drożej, to uczyńmy dobry uczynek i ponieśmy kaganek oświaty, ten lotniczo-turystyczny. Im więcej wiedzy, tym mniej żenujących postów zeropostowców, jak w tym wątku.

Autor:  MarcinTanibilet [ 19 Mar 2024 22:47 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@KL_user @ghostwriter

Widzę, że wątek się rozwinął. Zatem odpowiem na pytania skierowane osobiście do mnie. Nie będę się odnosił dalej do tego co Pani Klaudia pisze. Bo po pierwsze wszystko zostało już napisane. Pani Klaudia miała całkowita świadomość, ze rezerwuje wyjazd na własną rękę. Samodzielnie zablokowała bilety lotnicze z przesłanych linków i miała tam wyraźną informację, ze to są bilety na własną rękę. Tak przy okazji nie mamy pojęcia co się zadziało z tymi biletami - czy Pani Klaudia je zwróciła, czy też nie? Bo bilety lotnicze jednak z natury są bezzwrotne. Nie pisze Pani Klaudia jednak nic o tym, skupia się tylko na hotelu i wyzywa nas od oszustów i złodziei. A my tak jak wcześniej napisaliśmy w żadnym miejscu Pani Klaudii nie oszukaliśmy. MIała pełną świadomość gdzie będzie dokonywana rezerwacja hotelu, w jakiej kwocie, na jakim portalu. Voucheru nie dostała stricte od nas, a od pośrednika hotelowego - wszystkie informacje na voucherze są zaznaczone zawsze - wraz z numerem rezerwacji, który służy do kontaktu z hotelem. Po kontakcie z hotelem Pani Klaudia wiedziała, że to hotel jest dysponentem jej pieniędzy.

Mimo trudnej sytuacji zabookowania bezzwrotnego hotelu - przypomnę, ze Pani Klaudia została 3 razy poinformowana, ze rezerwacja będzie bezzwrotna i robiona na stronie pośrednika hotelowego, pieniądze za hotel dla Pani Klaudii udało się odzyskać i całkowicie zwrócić. Jeśli Pani Klaudia będzie temu zaprzeczać, to zamieszczę potwierdzenie przelewu - oczywiście z ukrytymi wrażliwymi danymi.

Jeśli chodzi o naszą usługę to za pomoc w zabookowaniu przelotu, hotelu i dogrania transferu pobraliśmy opłatę 249 PLN brutto - wystawiamy pełne faktury VAT i rozliczamy się z US. Netto około 200 PLN. W sumie spędziliśmy około 12h pracy - najpierw na pomocy w bookowaniu lotów, pózniej ogarnięcia hotelu, a pózniej działania z przebookowaniem hotelu, a finalnie z jego zwrotem (z sukcesem). Sami oceńcie czy to dużo czy mało.

Co do naszej usługi, to my wszędzie, ale to wszędzie gdzie się da - na stronie, w regulaminie, FAQ, ofercie, rozmowę podkreślamy, ze biurem podróży nie jesteśmy, że podróż na własną rękę wiąże się z takimi i takimi ryzykiem i to pasażer bierze to ryzyko na siebie. My z naszej strony zawsze pomagamy z przebookowaniem hotelu, odzyskaniem pieniędzy z hotelu (jak tylko się da), czy dograniem transferu na miejscu. Z sukcesem udało nam się wielu osobom pomóc zorganizować taką pierwszą podróż samodzielną, przełamami strach i teraz sami latają bez naszej pomocy, bo wiedzą jak sobie to samemu zorganizować. Tutaj nikomu tego tłumaczyć nie muszę, bo akurat gdzie jak gdzie, ale tutaj na forum są sami specjaliści od samodzielnego podróżowania.

Co do naszych propozycji na stronie, to zawsze ale to zawsze zanim ktoś wykupi bilety informujemy jaka jest przesiadka, że jest lot Scootem czy Ryanair i z czym to się wiąże, jak ktoś się boi krótkiej przesiadki, to rekomendujemy lecieć dzień wcześniej, przespać się na lotnisku i na spokojnie odbyć dalszą podróż. NIe rekomendujemy jednak nikomu latać przez Tel Aviv, Kijów, Moskwę, Somalię czy inne niebezpieczne kraje. Takich propozycji u nas nie ma. Jak tylko gdzieś coś złego się dzieje, to od razu wykreślamy kraj z listy.

Więcej już nie piszę, by nie brzmiało to jak reklama, bo podkreślam, że nią nie jest. Mamy zadowolonych klientów i takich, którzy niestety są niezadowoleni. Ale nie winimy ich za to, bo zazwyczaj ich niezadowolenie wynika z niewiedzy. Myślą, że taki wyjazd na własną rękę wygląda inaczej i rozmywa się to z ich wyobrażeniem. Nie zgadzamy się jedynie na bezsensowny hejt i próbę fałszywego przedstawienia sytuacji jaka miała miejsce. Tylko dlatego pojawiła się tu moja wypowiedź by pewne kwestie sprostować.

Na koniec z ciekawostek z różnych rozmów z klientam, to mieliśmy też takie sytuacje, że ktoś kupił sobie samodzielnie bilety lotnicze do kraju X za pośrednictwem jednego z popularnych pośredników lotniczych - podkreślę - kupił całkowicie samodzielnie i pózniej po 4 tygodniach stwierdził, że nie będzie mógł lecieć i bez żadnego e-maila wcześniej wysłał do nas przedsądowe wezwanie do zapłaty kwoty, którą zapłacił za bilety lotnicze kupione od pośrednika lotniczego. Tylko że on te pieniądze przelał do pośrednika, nie do nas, ale uważał, że tak będzie szybciej - że my mu oddamy, a pózniej my będziemy załatwiać sobie z pośrednikiem by oddał nam, a nie jemu. Ot takie rozumowanie taniego podróżowania na własną rękę.

Autor:  ghostwriter [ 20 Mar 2024 00:11 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@MarcinTanibilet , wie Pan, teraz możemy sobie tylko rozmawiać hipotetycznie, bo Pan ma swoją ofertę ukrytą (w końcu coś Pan sprzedaje) i ja mogę tylko z dużą dozą prawdopodobieństwa domniemywać o jaką ofertę chodzi (bo przecież żadnych cudów Pan nie sprzedaje, często to są podkręcone oferty tego co można znaleźć na forum), a Pan z kolei może udawać, że to wcale nie była taka oferta i ja tego Panu nie udowodnię, bo kupować zamiaru nie mam.

Z Pana firmą mam takie doświadczenie, że czasami jacyś znajomi pytali mnie czy domyślam się o jaki lot chodzi albo nawet widziałem jakąś koleżankę, która pisała pod Pana postem "priv". Za każdym razem pisałem tym osobom, że nie polecam. Nie że Pana firmy, tylko danego lotu.

Pisząc o Tel Awiwie wcale nie miałem zamiaru sugerować, że wysyła Pan ludzi w niebezpieczne regiony, tylko przywołać u Pana w pamięci konkretną ofertę. Nawet się postarałem i ją znalazłem:

https://tanibilet.eu/zanzibar-175/?fbcl ... wDpMp37ZPQ

Sam Pan pisze tam, że czas podróży to 13 godzin, sam Pan pisze tam, że czas przesiadki to 2,5 godziny. Może wyprowadzi mnie Pan z błędu, ale jakoś dziwnie jestem przekonany, że chodziło o taką ofertę:

viewtopic.php?p=1641765#p1641765

Bilet nie obejmuje więc lotu z Warszawy do Tel Awiwu. W sumie to nawet wiadomo, bo pisze Pan, że bagaż 10 kg tylko, a to znaczy, że trzeba dolecieć tanią linią.

No więc muszę Panu powiedzieć, że gdybym miał komuś masowo sprzedawać ofertę takiego składaka, z przesiadką 2,5 godziny w okresie świątecznym i to jeszcze w specyficznym TLV, to musiałbym mieć jaja ze stali albo mieć wyjątkowo mało wstydu. Bo wygląda to ryzykownie, a stawką jest przepadek kasy za lot i hotel oraz dokupienie biletu do domu z TLV na ostatnią chwilę.

Pan w tej ofercie o żadnym ryzyku nie pisze (pisze Pan za to "mega komfortowy lot"), ani nie proponuje Pan lotu dzień wcześniej, tylko na 2,5h przesiadki. Jak to później w rozmowie wygląda? Bo gdybym jak prowadził taki biznes to by mi w głowie zaświtało "dobra Marcin, odpuść tym razem, na tym może się przejechać mnóstwo ludzi, będzie jeszcze jakaś inna oferta, lepsza, na jednym bilecie".

Autor:  MarcinTanibilet [ 20 Mar 2024 00:43 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@ghostwriter Akurat ta oferta nie była przez Tel Aviv. Zawsze jednak jak jest połączenie składające się z dwóch osobnych biletów to piszemy wyraźnie - PRZED KUPNEM informacje, że to są dwa osobne bilety, że jest ryzyko że jeden samolot się spóźni i na drugi może się nie zdążyć i jak ktoś nie jest oblatany to rekomendujemy dolecieć dzień wcześniej i taka opcję dajemy. Zawsze. Nigdy nikogo nie wcisnęliśmy na minę, że nie miał świadomości co kupuje. A jak komuś dane połączenie nie pasuje to szukamy innego i doradzamy.

Jak jest też zaznaczone, że podróż zaczyna się w miejscu X - tutaj Warszawa, to bilet z Warszawy do miejsca przesiadkowego jest już uwzględniony w cenie. Zatem tutaj sprostuje bo nie ma sytuacji, że jest napisane Warszawa - coś tam coś - Zanzibar i nie ma pierwszego odcinka wliczonego w całkowita cenę.

Proszę pamiętać też, ze mi nie zależy by zachwalać moją pomoc, czy kogokolwiek zachęcać do skorzystania. Przyszedłem tutaj tylko po to by sprostować, to co napisała Pani Klaudia. W żadnym innym celu.

Autor:  ghostwriter [ 20 Mar 2024 00:54 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@MarcinTanibilet , okej, trochę dziwna koincydencja czasowa, więc może się Pan podzieli z nami informacją co to była za oferta? Przecież już minęło, to raczej nie powinien być problem. Nie widzę też informacji w ofercie, że to dwa oddzielne bilety, a z chęcią poszerzę horyzonty i dowiem się jaka linia lata z Warszawy do Zanzibaru z jedną przesiadką i bagażem 10kg.

I też Pan chyba do końca mnie nie zrozumiał. Ja nie mam pretensji, że można sprzedawać dwa oddzielne bilety z jakimś tam ryzykiem i nie chodzi o uwzględnienie ceny dolotu. Chodzi o poziom ryzyka w przypadku 2,5 godziny przesiadki w Tel Awiwie - z mojej perspektywy w ogóle bez sensu jest wrzucać taką ofertę, bo celem to może być najwyżej chęć zaprezentowania najniższej ceny i zainteresowania klientów, a nie poważne traktowanie tego. No ale to przecież nie był Tel Awiw ;)

Niczego Panu nie zarzucam, korzystam z okazji, że się Pan pojawił, żeby rozwiać wątpliwości.

Autor:  cekace [ 20 Mar 2024 00:59 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@MarcinTanibilet

Kto rezerwował hotel dla Pani Klaudii (kto zakładał rezerwację u posrednika) i komu zapłaciła Pani Klaudia za hotel?

Autor:  MarcinTanibilet [ 20 Mar 2024 01:08 ]
Temat postu:  Re: tanibilet.eu [opinie]

@ghostwriter Naturalnie, że to nie był jeden bilet. To były dwa osobne bilety - jak dobrze pamiętam to była albo przesiadka w Brukseli i pózniej TUI FLY albo we Frankfurcie i Condor - dokładnie nie pamiętam, bo sporo różnych ofert się przewija. Sam przerabiałem przesiadki po 1h na osobnych biletach - na własnej skórze, ale nigdy tak krótkiej przesiadki żadnemu klientowi nie zaoferowałem. 2,5h czy tam 3h przesiadki to dość dużo czasu jak się już trochę lata i leci z samym bagażem podręcznym. Jak ktoś nie jest doświadczony to rekomendujemy lecieć dzień wcześniej i wtedy jest zerowy (praktycznie stres)

@cekace My założyliśmy rezerwację dla Pani Klaudii u naszego zaprzyjaźnionego pośrednika hotelowego, ale to nie jest tak, ze Pani Klaudia o niczym nie wiedziała. Najpierw dostała informację, ze mamy taką i taką cenę u pośrednika hotelowego i ta rezerwacja będzie bezzwrotna, bez możliwości anulacji czy zmiany - bo cena była kilkadziesiąt procent niższa niż na popularnych portach do bookowania noclegów. Pani Klaudia przystała na warunki, zaakceptowała je, bo chciała uzyskać jak najniższa cenę. Dlatego z racji tego, ze my dokonywaliśmy rezerwacji, to nie zostawiliśmy Pani Klaudii samej, jak pojawił się problem u Pani Klaudii w rodzinie. Pomogliśmy jak tylko potrafiliśmy, mimo, że nie było to łatwe, udało się uzyskać pełne zwrot kosztów za tę rezerwację i Pani Klaudia całość odzyskała. Nie wiemy jednak co się stało z lotami, które Pani Klaudia kupiła już samodzielnie, bo o tym nigdzie nie napisała.

Strona 3 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/