Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 15 Mar 2014 19:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 188
Kilometry: 360 656
niebieski
Cześć!
Zmobilizowani konkursem na stronie etraveler.pl wreszcie zabraliśmy się za pisanie relacji z naszej podróży koleją transsyberyjską, która odbyliśmy jesienią 2012 roku. Stwierdziliśmy, że jako stali czytelnicy fly4free podzielimy się z Wami naszymi wspomnieniami.

Ania i Mateusz

Czas trwania podróży: od 12 października do 4 listopada 2012 r.
Trasa: Warszawa – Moskwa samolotem. Irkuck – Bajkał – Ułan Bator – Pekin – Szanghaj pociągiem i częściowo autobusem. Szanghaj – Pekin – Moskwa – Warszawa samolotem.
Koszt całkowity: około 4700 PLN/os.: bilety lotnicze (1584), wizy (784), transport lądowy (1293), jedzenie (393), noclegi (313), bilety wstępu (196), pamiątki (207). Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółowymi kosztami – służymy pomocą :)

Korzystając z Szalonej Środy LOT-u za niecałe 400 zł/os. kupiliśmy bilety WAW-SVO-WAW i dwa pierwsze dni podróży spędziliśmy na zwiedzaniu Moskwy. Po stolicy Rosji poruszaliśmy się metrem, w mknących pod ziemią wagonach spędzając niemal tyle samo czasu co na powierzchni. Samo przesiadanie się na inne linie zajmuje sporo czasu: trzeba rozszyfrować zapisane cyrylicą nazwy, szybko zdecydować, który kierunek obieramy i – zanim tłum porwie nas w drugą stronę – rozpocząć długi marsz niekończącymi się korytarzami, aby przejść na inny peron. Oczekiwanie na przyjazd metra można urozmaicić sobie podziwianiem niezwykłego wystroju stacji. Robotnicy i robotnice, kłosy zbóż, kilofy, sierpy i młoty błyszczą w mozaikach nad naszymi głowami lub wyrastają niespodziewanie w postaci pełnoplastycznych rzeźb.
W Moskwie zobaczyliśmy wszystko, co należało zobaczyć: Plac Czerwony, Sobór Wasyla Błogosławionego, Kreml, Uniwersytet im. M. Łomonosowa i Moskiewskie City. Niestety nie udało nam się odwiedzić Lenina – jego Mauzoleum było zamknięte.

Image

Image

Image

Image

Drugi etap naszej podróży to czterodniowa jazda pociągiem z Moskwy do Irkucka. Wagon staje się naszym domem: dostajemy pryczę, prześcieradło i poszewkę na poduszkę oraz pięćdziesięciu czterech współlokatorów – w wagonach klasy plackartny nie ma przedziałów. Nie ma też pryszniców, możliwości otwarcia okna ani prywatności. Jest za to nieograniczona ilość gorącej wody, po którą chodzi się do ogrzewanego węglem samowaru, znajdującego się na początku wagonu.
Z racji braku przedziałów wagon plackartny daje duże możliwości integracyjne. Na kolejnych stacjach wysiadają i wysiadaj Rosjanie, Mongołowie, Chińczycy a my podpatrujemy pociągowe zwyczaje pasażerów różnych narodowości. Jako jedyni Europejczycy w wagonie sami też jesteśmy obiektem – nie zawsze dyskretnej – obserwacji. Niektórzy trzymają się na dystans, inni zagadują, częstują swoim prowiantem, kupują kartoszki i solone ryby od babuszek sprzedających na peronach nie zawsze świeże jedzenie…
W pociągu jest dużo czasu na czytanie, rozmowę, grę w karty czy po prostu spanie lub patrzenie przez okno. A krajobraz coraz bardziej monotonny i zimowy…



Image

Image

Image

Image

Image

Irkuck powitał nas mrozem i zimnym wiatrem. Jeden dzień wystarczył, aby dokładnie zwiedzić starą część miasta z piękną, drewnianą zabudową. Budowane rękami polskich zesłańców drewniane domy coraz bardziej pochylają się, garbią i zapadają pod ziemię. Dawne parapety okien na parterze teraz niemalże leżą na chodniku. Błękitne i zielone okiennice nierzadko są zamknięte, ale przez niektóre można podejrzeć życie mieszkańców Irkucka.
W Irkucku uporaliśmy się z tzw. obowiązkiem meldunkowym, czyli haraczem w wysokości 500 RUB, który musi zapłacić każdy turysta przebywający w Rosji dłużej niż 7 dni. Najprościej zrobić to, wynajmując pokój w hotelu czy hostelu, który w cenie noclegu zawiera już obowiązek meldunkowy. Można też – tak jak my – kupić taki meldunek w biurze podróży.
Miasto wydaje się być spokojne i nieco zapomniane, tkwiące trochę w innej epoce. Socrealistyczny, ponury gmach Domu Sowietów (obecnie siedziba władz okręgu) sąsiaduje z niewielkim kościołem, wybudowanym przez polskich zesłańców. Widoczny z daleka bar zaprasza na smażonego w głębokim tłuszczu dużego pieroga, nadzianego mięsem, serem lub kapustą. Do tego koniecznie piwo w plastikowym kubku. Z baru niedaleko jest na dworzec autobusowy, z którego odjeżdżają marszrutki zmierzające do wsi Chużyr.
Image

Image

Image

Image

Wreszcie Bajkał! Marszrutką pojechaliśmy do niewielkiej wsi Chużyr, położonej na wyspie Olchon. Dotrzeć do niej można marszrutką z Irkucka, a w cenie biletu znajduje się szalona jazda po krętych i wyboistych drogach oraz przeprawa promem.
Chużyr to skupisko małych, drewnianych domków z kolorowymi okiennicami – żółtymi, niebieskimi, zielonymi. Pod koniec października wieś sprawiała wrażenie zupełnie opustoszałej. W sezonie źródłem utrzymania dla mieszkańców są turyści, którym można wynająć kwatyry, a także zaproponować banię. Poza sezonem pozostają połowy omula - endemicznego gatunku ryby, która żyje jedynie w wodach Bajkału. Małe, słone, zimne rybki idealnie nadają się jako zakąska do kieliszka wódki.
Pierwszą noc na Olchonie spędziliśmy w namiocie, co było pomysłem równie odważnym co głupim. Wraz z zapadnięciem zmroku wzmógł się wiatr od Bajkału, a mróz wkradał się do namiotu, przenikając przez karimaty, śpiwory i polary. Kilka razy rozkładaliśmy kuchenkę i gotowaliśmy herbatę, grzejąc się przy gazowych płomieniach. Przetrwaliśmy tak do rana, żeby przekonać się, że woda w termosie zamarzła… Na drugą noc wynajęliśmy „komnatę” w jednym z drewnianych domków z kolorowymi okiennicami.
Szukając noclegu w prywatnych domach (najlepiej pytać o komnaty - комната) warto zapytać o możliwość skorzystania z bani (баня). Jest to coś w rodzaju sauny, zwykle mieszczącej się w osobnym, małym, drewnianym budynku. Baniowicz najpierw rozgrzewa ciało a później okłada się brzozowymi witkami, zmoczonymi w gorącej wodzie. Wraz z potem ciało pozbywa się toksyn. Banię można znaleźć w wielu domach syberyjskich miasteczek. Koszt wynajmu kwatery z możliwością skorzystania z bani to około 500 RUB.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nad brzegiem Bajkału spędziliśmy kolejne dwa dni, jadąc i idąc torami kolei krugobajkalskiej – biegnącej tuż nad brzegiem jeziora trasy, która stanowiła niegdyś część trasy transsyberyjskiej biegnącej z Władywostoku do Moskwy. Obecnie jeździ tu tylko jeden pociąg, wahadłowo kursujący pomiędzy Sludianką i Portem Bajkał. Poza sezonem jeżdżą tu tylko miejscowi, urozmaicający sobie podróż kawałkiem chleba i łykiem spirytusu.
Pojechaliśmy ze Sludianki do Portu Bajkał, podziwiając z okien leniwie toczącego się pociągu błękitne wody Bajkału, a następnego dnia wracaliśmy pieszo. Wędrówka torami daje możliwość podziwiania myśli inżynieryjnej sprzed ponad 100 lat, objawiającej się w kamiennych lub żelaznych wiaduktach oraz wysokich i szerokich tunelach, którymi mógł przejechać pociąg wiozący czołgi. Czasami za tunelem niespodziewanie pojawia się wioska, składająca się z kilku małych, drewnianych domków oraz pomalowanej na granatowo budki, stojącej obok torów. Zamiast nazwy miejscowości (której te małe osady często po prostu nie mają) widnieje na niej liczba kilometrów, dzielących stacyjkę od Irkucka.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Kolejnym przystankiem było Ułan Bator, określane jest przez niektórych jako „najbrzydsza stolica świata”. Wystarczy wdrapać się na jedno ze wzgórz i spojrzeć na leżące w dole miasto, aby zgodzić się z tą opinią, i zapuścić się w głąb, żeby się w niej utwierdzić.
Centrum Ułan Bator pilnuje ogromny pomnik Czyngis-Chana, siedzący przed imponującym gmachem Parlamentu. Spogląda na nowoczesne budynki, tuż za plecami mając niekończące się jurtowe osiedla, porastających wzgórza dookoła centrum. Wczesnym rankiem mieszkańcy opuszczają swoje domostwa i schodzą do głównych ulic. Gdy wracają wieczorem, nad miastem unosi się gęsta, ciemna chmura smogu oraz nieustanny, głośny i jednostajny dźwięk klaksonów tysięcy samochodów – stojących w korku, stojących na światłach, przejeżdżających przez skrzyżowanie.
Stolicy Mongolii nie wspominamy najlepiej. Już kilka godzin po przyjeździe ukradziono nam jeden z aparatów, razem ze zdjęciami z dwóch tygodni podróży. Na domiar złego z powodu braku biletów na pociąg utknęliśmy w mieście na kolejną, nieplanowaną dobę.
Image

Image

Image

Image

Image

Kiedy wreszcie wydostaliśmy się z Mongolii i przekroczyliśmy granicę z Chinami, okazało się, że dalsza jazda pociągiem jest niemożliwa. Musieliśmy więc skorzystać z autobusu sypialnego, który zamiast siedzeń ma trzy rzędy metalowych, piętrowych łóżeczek (długości około 120 cm). Wbrew pozorom okazały się wygodne, więc usnęliśmy smacznie, a rankiem naszym oczom ukazał się Pekin.
Znany z Ułan Bator dźwięk klaksonów tutaj ma swoje apogeum. Trąbią kierowcy samochodów, trąbią kierowcy tuk-tuków, trąbią kierowcy motorów i motorowerów. Gdyby mogli, trąbiliby nawet rowerzyści, ale z braku laku zadowalają się dzwonkiem. Pekin jest głośny i barwny – kolorowe mury Zakazanego Miasta i Świątyni Pokoju, stragany z egzotycznymi owocami, drzwi domów w hutongach… A w tym wszystkim dochodzące zewsząd zapachy. Jedzenie przyrządzane dosłownie na ulicy, na wózkach, na skleconych nie wiadomo z czego kuchenkach. Kanapki składane z naleśnika, świeżo wyciskany sok z trzciny, przekąski z sezamu, nadziewane pierożki gotowane na parze… a wszystko to tanie i pyszne.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Pekin jest świetnym miejscem wypadowym dla wycieczek na Wielki Mur. Żeby uniknąć tłumów, które oblegają najpopularniejszy odcinek w Badaling, warto udać się do położonego dalej Jinshanling.
Wielki Mur robi niesamowite wrażenie. Schody w górę, schodki w dół, chwilę po płaskim i znowu do góry. Tym razem stopnie są tak wysokie, że wchodząc trzeba pomagać sobie rękami. To jedno z wielu stromych wzniesień, na które wspina się człowiek wędrujący grzbietem Wielkiego Muru. Pomimo ogólnego wyobrażenia, jakie ma się wcześniej, dopiero po wejściu na Mur dostrzega się rozmach, z jakim setki lat temu twórcy budowli wprowadzali swój zamysł w czyn. Mur wije się między wzgórzami, opada i wznosi się, niknie z oczu, aby pojawić się za kolejną górą. Nie ma końca, sięga aż po horyzont i niesamowicie wciąga. Ma się ochotę iść dalej, pokonać kolejne schody, wejść na kolejną wieżę, przejść przez jeszcze jedna bramę.
Image

Image

Image

Image

Ostatnim etapem podróży był Shanghai, gdzie nowoczesność z zadziwiającą harmonią przeplata się z miniona epoką. Miasto jest ogromne i różnorodne, każdy więc znajdzie coś dla siebie. Zachwyceni będą przede wszystkim miłośnicy nowoczesnych rozwiązań i duuużych domów.
Shanghai może pochwalić się pierwszą publicznie dostępną na świecie linią kolei magnetycznej. Chińczycy podróżują nim już od 10 lat, ale dla przyjezdnych jest to wciąż duża nowość. Dzięki unoszeniu elektromagnetycznemu pojazd porusza się praktycznie bez styku z torami, co umożliwia rozwijanie naprawdę dużych prędkości. Maglev kursuje wahadłowo pomiędzy lotniskiem Shanghai-Pudong a stacją Longyang Road (w dzielnicy Pudong). Trasę o długości 30,5 km pokonamy w 8 minut i 10 sekund. Zazwyczaj rozwija prędkość 300 km/h ale w godzinach szczytu (między 9:00 a 10:45 i między 15:00 a 15:45 rozpędza się nawet do 431 km/h. Bilet na jeden przejazd kosztuje 50 juanów (ok. 25 zł) Wrażenie lotu ponad ulicami miasta jest niesamowite. Naprawdę warto!
Nade wszystko trzeba odwiedzić Pudong – nowoczesną dzielnicę, która cały czas się rozrasta. W Pudongu czeka nie lada atrakcja – za „jedyne” 150¥ można wjechać na setne piętro budynku, aby spojrzeć na Szanghaj z wysokości 474 metrów. To doskonałe miejsce obserwacyjne kończącej się właśnie budowy Shanghai Tower - najwyższego budynku w Chinach (docelowo 632 m).
Image

Image

Image

Image

Image

Do Moskwy wróciliśmy prawie po swoich śladach samolotem linii Hainan (z przesiadką w Pekinie) na pokładzie którego często dostawaliśmy dobre jedzonko :) Przekoczowaliśmy noc na Sheremetievie i rano LOT-em wróciliśmy do Warszawy.
Image

Image
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez smatekk 18 Mar 2014 19:30, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
#2 PostWysłany: 15 Mar 2014 20:02 

Rejestracja: 11 Gru 2012
Posty: 67
świetna wyprawa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 15 Mar 2014 20:08 

Rejestracja: 06 Kwi 2012
Posty: 2739
Loty: 15
Kilometry: 12 258
niebieski
dzięki wielkie,od dawna czekałem na relację z kolei transyberyskiej,głos oddany


Ostatnio edytowany przez luck1991, 15 Mar 2014 20:19, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 15 Mar 2014 20:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
Super, kolej transsyberyjska, jeden z moich celów podróżniczych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 15 Mar 2014 20:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 188
Kilometry: 360 656
niebieski
Dzięki,

cieszymy się, że relacja się podoba. W razie szczegółowych pytań służymy pomocą. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 15 Mar 2014 22:49 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 7790
Fajna wyprawa, gratuluję :)
To ja mam pytania szczegółowe: jaki był koszt przejazdu transsybirem, jak kupowaliście bilety, na ile przed, czy osobno na różne odcinki itd - czyli jakbyście mogli trochę więcej o praktycznej stronie przygotowań do takiej podróży
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 16 Mar 2014 12:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 188
Kilometry: 360 656
niebieski
Imponującą tabelę zawierającą wszystkie nasze wydatki ma na komputerze Mateusz, który w tej chwili jest w drodze do domu. Na pewno wyczerpująco odpowie Ci po południu. Ja w tej chwili z pamięci mogę powiedzieć, że:
- Koszt samego biletu z Moskwy do Irkucka to około 400 PLN (razem z pościelą).
- Bilety kupowaliśmy kilka miesięcy wcześniej przez internet na "stronie przewoźnika". Wymagana jest do tego znajomość cyrylicy, bo wersji angielskiej brak. Korzystaliśmy z translatora google, co momentami bywało śmieszne - np. przy wyborze miejsca pojawiało się "miejsce z ogrodem" ;) Dostaliśmy wydruk rezerwacji i bilety odebraliśmy już na dworcu w Moskwie.

Kupnem biletów warto się wcześniej zainteresować zwłaszcza, jeśli jedzie się w kilka osób i chce się mieć miejsca obok siebie. Dobrze jest brać łóżka, które znajdują się nad sobą. Pod dolnym łóżkiem jest schowek na plecaki, dzięki czemu są one bezpieczne no i w ciągu dnia mamy do dyspozycji miejsce siedzące tylko dla siebie. Z tego samego powodu zwłaszcza przy podróży samemu dolne łóżko jest najlepsze.

Przed podróżą przede wszystkim należy zatroszczyć się o wizy! To zajmuje sporo czasu, bo każda ambasada pracuje w inne dni i godziny, a np. Monoglia nie da wizy tranzytowej, jeśli nie pokażesz im, że masz już wizę do Chin. Ważna jest więc logistyka przenoszenia paszportów z jednej do drugiej ;)

Tyle o kosztach jestem w stanie teraz powiedzieć, ale obiecuję, że Mateusz dzisiaj po południu wrzuci post dot. szczegółowego planowania PRZED oraz kosztów samej jazdy pociągiem.

Ania
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez smatekk, 16 Mar 2014 16:49, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
Washington lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 16 Mar 2014 13:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2013
Posty: 992
Loty: 29
Kilometry: 37 728
niebieski
Też bardzo chętnie przejrzałbym tą tabelkę, co do relacji, wrzuciłbym trochę więcej zdjęć, jeżeli macie :)
_________________
Pytania o Gdańsk/trójmiasto? Śmiało, spróbuję pomóc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 16 Mar 2014 14:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lut 2012
Posty: 124
Loty: 149
Kilometry: 338 219
Świetna podróż, też podobny plan miałam od dawna w głowie, z "międzylądowaniem" w Irkucku... Teraz jestem zachęcona jeszcze bardziej - co prawda mam mieszane uczucia odnośnie odwiedzania Rosji w tej chwili ze względów politycznych... Ale jak tylko się trochę uspokoi to ruszam w Wasze ślady ;) A orientowaliście się czy istnieje sensowna opcja powrotu z Mongolii samolotem?
_________________
"Sprawozdania" z moich podróży: http://migot.geoblog.pl/podroze :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 16 Mar 2014 15:18 

Rejestracja: 05 Mar 2013
Posty: 16
Głos oddany, super wycieczka, ładne zdjęcia. Wrażenia muszą być niecodzienne z takiej podróży koleją.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 16 Mar 2014 15:37 

Rejestracja: 17 Lip 2013
Posty: 39
Loty: 30
Kilometry: 37 264
Super relacja! Kolej transyberyjska to tez moje marzenie i nie pomyslałabym, że mozna za taką cenę rzeczywiście wyruszyć :) wizy załatwialiście sami, czy bez jakieś biura ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 16 Mar 2014 16:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 188
Kilometry: 360 656
niebieski
@Washington

co do kosztów przejazdu(wszystkie koszty w przeliczeniu na 1 osobę):
- samolot WAW-SVO-WAW (LOT) - 398,24 zł - Szalona Środa, ok pół roku przed;
- samolot SHA-PEK-SVO (Hainan Airlines) - 1186,27 zł - kupione na tripsta.pl, ok 4 miesiące przed;
- pociąg Moskwa-Irkuck (pociąg nr 350, plackarta) - kupione na [url]rzd.ru[/url] , konieczna karta z zabezpieczeniem 3D secure, 3652 RUB (wtedy ok. 400 zł), bilety można kupować na ok 30 dni przed podrożą, i tak trzeba kupić, na kilka dni wcześniej na pewno nie będzie miejsc. Z wydrukiem rezerwacji bilet odbiera się w kasie lub w automacie.
- metro w Moskwie (10 przejazdów) - 256 RUB
- marszrutka Irkuck - Chużyr 500 RUB (w kasie) lub 600 RUB u kierowcy
- marszrutka Irkuck - Sludianka 140 RUB
- bilety na przejazd koleją krugobajkalską - 122 RUB (Sludianka - Port Bajkał - Sludianka)
- pociąg Sludianka - Nauszki (przy granicy z Mongolią) - 768 RUB w kasie na dworcu
- bilety na przejazd ok 20 km przez granicę (Nauszki Suche Bator), trwa to chyba ok 6 godzin - 231 RUB
- pociąg Suche Bator - Ułan Bator - 11800 MNT (ok 25 zł)
tak naprawdę przejazd Sludianka - Ułan Bator to ten sam pociąg. bilety kupowaliśmy na 3 razy, bo tak dużo taniej, niż jeden bilet międzynarodowy. teraz wiem, że mieliśmy sporo szczęścia, że bilety były dostępne. Tuż przed odjazdem może już nie być miejsc.
- pociąg Ułan Bator - Zamyn Udd (przy granicy z Chinami) 10400 MNT (ok. 27 zł)
- przejazd przed granicę, to konieczność zapłaty 50 juanów (ok 25 zł) lokalnemu "taksówkarzowi", przejście na piechotę nie jest możliwe
- Erlian - Pekin (autobus z miejscami do spania) - 220 CNY (118 zł), dworzec kolejowy był zamknięty ?!
- przejazd jednorazowy metrem w Pekinie, z możliwością przesiadek to koszt ok 1zł
- Pekin - Szanghaj: jeżeli chce się mieć taki bilet na pociąg nocny za rozsądna cenę, to trzeba go kupić minimum kilka dni wcześniej. My byliśmy zmuszeni do kupienia biletów na superszybki ekspres, mknący 300 km/h za horrendalne 555 juanów (ok 250 zł)

@Macieqx
postaram się wieczorem dodać trochę zdjęć. Póki co, więcej fotek można zobaczyć na naszej relacji na etraveler: http://etraveler.pl/strefa-podroznika/azja/rosja-czesc-azjatycka/koleja-transsyberyjska-cz-ii,artykul.html?material_id=5310f064e1e17dc0780249ea

@migot
rozważaliśmy różne opcje powrotu. Chyba najtaniej będzie wrócić z Irkucka lub Władywostoku do Moskwy. Jest kilku przewoźników.
Z Mongolii było dosyć drogo. Wg mnie dużo lepiej zahaczyć już o Chiny, skoro już się tam prawie jest. Dużo więcej się zwiedzi, a cenowo nie wyjdzie znowu tak dużo więcej.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez smatekk 18 Mar 2014 19:30, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
Washington lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 16 Mar 2014 16:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 188
Kilometry: 360 656
niebieski
@jagodzia104

wizy załatwialiśmy sami. Z biura tylko voucher (zaproszenie) do Rosji. Bez tego się nie obejdzie.

koszty (dla 1 os):
- 99 zł - voucher na dwukrotny wjazd do Rosji (poprzez biuro Eyand Travel)
- 220 zł - wiza chińska
- 160 zł - wiza rosyjska (dwukrotnego wjazdu, z tego co wiem, teraz jest jakoś drożej)
- 40 EUR - wiza tranzytowa mongolska (na 5 dni) trzeba pokazać wizę rosyjską i chińską)

- 500 RUB kosztuje w Rosji obowiązek meldunkowy. Jest konieczny do załatwienia na miejscu, jeżeli jest się w Rosji dłużej niż tydzień.

Jak ktoś jest z Warszawy, to najlepsza opcja. Przy kilkukrotnym dojeżdżaniu do stolicy myśmy trochę do tego dołożyli. Ważne, że w żadnej z ambasad nie trzeba być osobiście, także ktoś z Warszawy może nam sporo pomóc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 16 Mar 2014 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lut 2012
Posty: 124
Loty: 149
Kilometry: 338 219
Na pewno warto zahaczyć o Chiny - tylko bardziej chodzi mi o czas ;) Tak żeby w 3 tygodniach się maksymalnie zmieścić... ;) Ale W zasadzie Wasza podróż była nie wiele dłuższa - czyli da się:)
_________________
"Sprawozdania" z moich podróży: http://migot.geoblog.pl/podroze :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 16 Mar 2014 22:37 

Rejestracja: 18 Cze 2012
Posty: 38
Loty: 64
Kilometry: 154 618
Bomba! Świetnie się czyta!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 17 Mar 2014 00:38 

Rejestracja: 16 Mar 2014
Posty: 1
Jezeli bedziemy pamietac, ze Rosja jednak lezy w Europie to, wbrew temu co piszesz, prawdopodobnie by sie znalazlo wiecej Europejczykow w waszym wagonie do Irkucka. Poza tym, pouczajaca relacja. Gratuluje swobody z jaka zamiescilas tyle szczegolow w tak krotkiej notce. Tym wszystkim, ktorzy szukaja technicznych szczegolow takiej trasy, polecam sprawozdanie http://www.geozeta.pl/artykuly,,423 nalezy jedynie wziac pod uwage, ze relacja byla pisana pare lat temu, wiec niektore szczegoly np: ceny, albo wymagania wizowe mogly sie zmienic
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 17 Mar 2014 00:58 

Rejestracja: 17 Mar 2014
Posty: 1
Zazdroszcze.Moim marzeniem jest pojechac nad Bajkal, ale przy okazji dlaczego nie zahaczyc o Chiny.
Pozdrawiam .Glos oddany.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 17 Mar 2014 09:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 188
Kilometry: 360 656
niebieski
@shiro
Faktycznie! Dzięki, słuszna uwaga. Powinnam napisać, że w naszym wagonie byliśmy jedynymi turystami, a w całym pociągu jednymi z kilku. Na peronie w Moskwie widzieliśmy tylko małą grupę turystów. Na pewno było tak z uwagi na porę, jaką wybraliśmy - październik to nie sezon turystyczny dla kolei transsyberyjskiej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 17 Mar 2014 17:07 

Rejestracja: 18 Sty 2013
Posty: 46
Świetna relacja, podróż marzeń, z pewnością nie tylko moja...
Pozdrawiam i życzę kolejnych ekscytujących wypraw ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 17 Mar 2014 17:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3391
srebrny
Relacja na etraveler ma dopisek - cz. II, a czy była cz. I ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group