Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 26 Sie 2019 22:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2015
Posty: 246
Loty: 30
Kilometry: 88 684
@Revolto no widzisz jak dobrze wymyśliłeś, macie teraz powód by wrócić w tamte rejony, odwiedzić te parki, po drodze zahaczyć jeszcze do Arches NP i już prosta droga do Yellowstone ;).

Co do bagażu, to w którym momencie mówisz o przesiadce?? Jeśli, załóżmy, gdzieś w Europie pierwsza przesiadka - to z tego co wiem, bilet kupiony właśnie na 1 rezerwacji daje tę możliwość, że nie trzeba ponownie nadawać bagażu i on leci dalej (zawsze jednak warto dopytać przy odprawie, choć często sami od razu mówią co dalej z bagażem). Jednak jeśli masz przesiadkę w USA to po przylocie do pierwszego miejsca w Stanach chyba musicie przejść przez odprawę imigracyjną i ponownie nadać bagaż - tak mi się wydaje - ale musiałby ktoś to potwierdzić, kto się bardziej zna czy przebrnął przez to samo. Oczywiście wtedy raczej kiepsko z tym czasem 1:30 h i raczej byście się nie wyrobili :/. W pierwszym przypadku (przesiadka w Europie i jakieś opóźnienia) sama nie wiem czy samolot na Was czeka czy jednak może odlecieć, a Was przekierują na kolejny lot - tu proszę o wypowiedź bardziej doświadczonych :P (choć wydaje mi się, że "czeka"?)
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 27 Sie 2019 02:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2332
Loty: 169
Kilometry: 454 090
srebrny
@Revolto
Jeśli lecisz PL-DE-NYC na jednym bilecie to nieważne czy czysta LH czy mieszane z EW, LX, OS albo SN - bagaż odbierasz dopiero w na pierwszym lotnisku w USA (jeśli kolejna przesiadka jest w Stanach to znowu nadajesz bagaż po immigration a właściwie to przyjeżdżasz nim na wskazaną taśmę czyli jak pisała @Bubu69).

Jak nie poczekają na przesiadce to przebookują Cię na następny, z dostępnymi miejscami lot. Chyba że z własnej winy nie dotrzesz do bramki... ;)

Revolto napisał(a):
Ad2. Śpimy w hellkitchen wiec w miare blisko wszędzie gdzie chcemy, ale metro oczywiscie planujemy używać :)


Przed pierwszym wyjazdem do NYC, kiedy noclegi mieliśmy właśnie w Hell's Kitchen, 5 min. pieszo od Times Square, myśleliśmy, że metro będzie nam niepotrzebne... Na miejscu dopiero zdaliśmy sobie sprawę z tego jak ogromny jest Manhattan ;)
Góra
 Relacje PM off
Bubu69 uważa post za pomocny.
 
 
#23 PostWysłany: 27 Sie 2019 07:46 

Rejestracja: 06 Maj 2018
Posty: 27
Dzięki za odpowiedzi - tak dokładnie przesiadka w Europie - WRO-DUS-JFK i powrotny JFK-FRA-WRO
Wszystko zakupione na jednej rezerwacji - wiec mnie uspokoiliście, oczywiście dopytam przy odprawie w WRO.

Jeszcze pytanie dot. lotu - planowany wylot o 13:50 - rozumiem ze powinno sie byc 2godz przed odlotem, jednak jaki jest minimalny czas ? "sprawdzał" ktos kiedy zamykają odprawe ? co w przypadku "spóźnienia" ?

Szacunkowo jak długo trwa odprawa imigracyjna na JFK ? bo czytałem najróżniej - jedni 30 min inni 2-3h :/

Mam jeszcze jedno pytanie, co prawda poruszane w innym wątku ale moze nikt mnie nie zje - samsung Galaxy S7 (G930F) - powinien bez problemu łapać LTE w stanach? Planuje kupić starter w TMobile PrePaid (10gb internetu za 40$ + koszt startera - mysle najlepsza opcja ? )
Teoretycznie sprawdzając po nr IMEI na stronie TMobile dostaje informacje (ale tak jest faktycznie ?) :
Cytuj:
Not Compatible
Bummer! Your GALAXY S7 SM-G930F is not compatible with the T-Mobile's Network. We recommend you upgrade to a new T-Mobile phone that will give you the best coverage and fastest speeds. We recommend you


Co do metra - pewnie bedziemy korzystać ale myslałem ze raczej na zasadzie "dojazdu"
Czyli na 3 dni dla mojego planu myslisz ze bardziej sie będzie opłacać 7dniowa nielimitowana ? bo jednak liczyłem powiedzmy te 8 przejazdów metrem na /os - co daje mi 22USD - a ponad 12 przejazdów dopiero opłaca się tygodniowa nielimitowana - 32USD
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 27 Sie 2019 09:40 

Rejestracja: 28 Lis 2017
Posty: 88
Loty: 105
Kilometry: 273 275
Co do internetu, to ja miałem pakiet z T-mobile i trochę żałuję, że go wziąłem, bo poza miastami nie było szału. Tzn, nie było internetu wcale. Dość dobrze działał tylko w LA, LV i SF, a nawet w tych mniejszych miasteczkach typu WIlliams czy Moab był delikatny problem i nie wszędzie dało radę z tego internetu korzystać.

Również podpinam się pod przedmówców, że Zion i Bryce w takim tempie nie wciśniesz (a szkoda, bo Bryce był tym miejscem, które zrobiło na mnie największe wrażenie podczas podróży po Zachodzie Stanów), ale uważam, że cały plan jest zrobiony dość dobrze. Sporo detali i widać napracowanie przy przygotowaniach :)

A jeszcze, co do Las Vegas, to pewnie wiecie, że znak 'welcome to fabulous LV Nevada' jest zupełnie nie po drodze i najlepiej podjechać tam albo przy samym wjeździe, albo wyjeździe z miasta.
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 27 Sie 2019 09:55 

Rejestracja: 06 Maj 2018
Posty: 27
A co innego zamiast TMobile poleciłbyś ?

Tak znak jest tutaj jak dobrze znalazłem : https://www.google.com/maps/place/Welco ... 15.1727638
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 27 Sie 2019 10:15 

Rejestracja: 28 Lis 2017
Posty: 88
Loty: 105
Kilometry: 273 275
Tak, dobrze znalazłeś. Wydawało mi się, że to jest sporo dalej od Stripu, no ale jednak nie :) no, ale mimo wszystko, to jest już ta część Stripu, gdzie mało się dzieje i w zasadzie poza Luxorem, który robi wrażenie, to dalej nie ma co iść. My do znaku pojechaliśmy sobie od rana, po drodze na Zaporę Hoovera i było spoko, jest tam fotograf, który robi zdjęcia za free Twoim aparatem/telefonem i możesz mu dać tipa. Ogólnie chyba lepiej jest tam cyknąć fotkę za dnia niż w nocy, ale to już co kto lubi :)

A co do internetu, to gdybym miał teraz tam jechać, to nie brałbym nic. Mapy offline (maps.me!!!) spokojnie wystarczają i nie zgubisz się nigdzie, a w większych miastach praktycznie we wszystkich knajpkach masz wifi. Poza tym plan macie ładnie napakowany zwiedzaniem, więc w sumie... może to dobry moment, żeby od internetu odpocząć :)? No, chyba, że JUŻ TERAZ koniecznie trzeba nagrać relację i wrzucić ją na instagram, ale nie wiem jakim typem podróżnika jesteś :D
Góra
 Relacje PM off
Revolto lubi ten post.
Revolto uważa post za pomocny.
 
 
#27 PostWysłany: 27 Sie 2019 10:21 

Rejestracja: 06 Maj 2018
Posty: 27
Na szczęscie nie korzystam z instagrama :D mimo wszystko jestem anty social media :) wiec internet mobilny bardziej pod kątem właśnie Google Maps + ewentualnie komunikacja z ojczyzną :)

Co do znaku LV - tez mysle ze z rana pojedziemy :)

Sprawdzając Konfiguracje Samsung Galaxy S7 G930F pracuje na: LTE Cat9 700/800/850/900/1700/1800/1900/2100/2600 (Bands 1,2,3,4,5,7,8,12,17,18,19,20,26)
Więc teoretycznie TMobile w USA pracujący na B2(1900) B4(1700/2100) B5(850) B12(700) powinien działac bez problemu ...
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 27 Sie 2019 11:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2332
Loty: 169
Kilometry: 454 090
srebrny
Revolto napisał(a):
Jeszcze pytanie dot. lotu - planowany wylot o 13:50 - rozumiem ze powinno sie byc 2godz przed odlotem, jednak jaki jest minimalny czas ? "sprawdzał" ktos kiedy zamykają odprawe ? co w przypadku "spóźnienia" ?


WRO jest lotniskiem kompaktowym, z najmilszą i najsprawniejszą obsługą w kontroli bezpieczeństwa ze znanych mi polskich lotnisk (tak uważam ;) ) więc na spokojnie wystarczy jak będziesz 1,5h przed wylotem - i tak się wynudzisz po zostawieniu rejestrowanego ;)

Revolto napisał(a):
Szacunkowo jak długo trwa odprawa imigracyjna na JFK ? bo czytałem najróżniej - jedni 30 min inni 2-3h :/


Różnie. Zależy od wielu czynników - fali przylotów, urzędników imigracyjnych pracujących danego dnia na lotnisku etc. Sam się przekonasz.

Revolto napisał(a):
Mam jeszcze jedno pytanie, co prawda poruszane w innym wątku ale moze nikt mnie nie zje - samsung Galaxy S7 (G930F) - powinien bez problemu łapać LTE w stanach?


Tak, SGS7 bez problemu - sprawdzone. Tak samo sprawdzone: SGS6E, SGS8, SGS9+ i SGS10 - na wszystkich z PL działało LTE w USA.
Góra
 Relacje PM off
Revolto lubi ten post.
Revolto uważa post za pomocny.
 
 
#29 PostWysłany: 27 Sie 2019 12:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2015
Posty: 246
Loty: 30
Kilometry: 88 684
-- 27 Sie 2019 12:25 --

@Revolto - co do odprawy, to lepiej być te 2 h przed wylotem, wtedy otwierają okienko i można nadać bagaż (jeśli masz oczywiście rejestrowany),a jeśli nie masz wybranych miejsc i będziesz jednym z pierwszych, możesz poprosić o jakieś lepsze miejsce (wg Ciebie np. w środkowym rzędzie lub przy oknie lub z tyłu) i być posadzonym z partnerką lub znajomymi, bo im później, tym większa szansa na rozsadzenie w kilku miejscach (przy braku wykupionych siedzeń i dużym obłożeniu lotu). Odprawę zamykają chyba ok.35-40 min. przed wylotem samolotu - jak się spóźnisz to nie lecisz, gdyż system już się sam zamyka i nie mogą nic zrobić (tak przynajmniej kojarzę i miałam też taką sytuację). Jest to też ostatni dzwonek, żeby przejść kontrolę bezpieczeństwa, która na niektórych, dużych lotniskach może się przedłużać (bo jest full ludzi) i to też może spowolnić Twoje dojście do samolotu - a brak bagażu nadawanego, tylko podręczny również spowoduje, że nie lecisz :P (wiem, bo przeżyłam :P), więc dobrze jest być wcześniej, myślę że te 1,5 h jest wystarczające :).

Odprawa na JFK może naprawdę trwać różnie, zależy od wielu czynników, ilości przylotów, liczby urzędników itp., ale raczej nie więcej niż 3 h :P (chyba nikomu się nie zdarzyło ;)).

Ja byłam zadowolona ze starteru T-Mobile, wystarczył mi na mapy i sprawdzenie drobnych spraw w internecie, ale faktycznie nie używaliśmy za dużo, bo nie było ani potrzeby ani chęci, więc myślę że i Tobie wystarczy do podstawowych rzeczy. Jak już gdzieś wcześniej pisałam, jedyne miejsce gdzie nie było żadnego zasięgu to Yosemite, reszta wszędzie łapała :) (ale to jak widzisz, każdemu inaczej). I oczywiście też korzystaliśmy z map offline, my akurat z Here i idealnie się sprawdziły :).

Tak jak pisał @Ptehu , to też się zdziwiłam, gdzie ten znak "Las Vegas" był postawiony, już prawie byśmy wyjechali stamtąd, gdy sobie o nim przypomniałam i okazało się, że trzeba się cofnąć i nawet nadrobić kawałek. Ale jak w tamtym kierunku macie zaporę Hoovera to idealnie :).

Jeśli chodzi o metro, to jak faktycznie przeliczyłeś, że zrobicie tylko 8 przejazdów, to nie trzeba kupować nielimitowanej karty. Rzeczywiście nocleg macie na Manhattanie, więc do wielu miejsc dojdziecie na piechotę. My codziennie dojeżdżaliśmy z Queens, to nam się opłacało, chociaż nie wiem ile w sumie przejechaliśmy. Ale tak jak mówi @monroe :) , Manhattan jest duży i często podjechanie 2 przystanki metrem ratuje twoje zmęczone nogi :)

-- 27 Sie 2019 12:28 --

Ja zwariuję :lol: , tyle się rozpisałam - jak zwykle nie umiem w jednym zdaniu nic sklecić, a @monroe krótko, zwięźle i na temat, a napisaliśmy prawie dokładnie to samo :P
Góra
 Relacje PM off
Revolto lubi ten post.
Revolto uważa post za pomocny.
 
 
#30 PostWysłany: 27 Sie 2019 14:07 

Rejestracja: 06 Maj 2018
Posty: 27
Ok, ostatnie chyba :D (pewnie nie) pytanie.... chce zabrać powerbanki - i zastanawiam sie czy nie będzie problemu z PowerBankiem 20 000mah czyli teoretycznie górna granica (100Wh) na powerbank bez zgłaszania, jednak ogólnie na dwie osoby mielibysmy 2 powerbanki, 1szt - 20 000mah, 1 szt - 10 000 mah + baterie do aparatu i go pro.

Czy sumują te pojemności czy poprostu puszczają bez problemu ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 27 Sie 2019 14:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2332
Loty: 169
Kilometry: 454 090
srebrny
Puszczają. To się nie sumuje, chodzi o pojemność pojedynczej baterii ;)
Góra
 Relacje PM off
Revolto lubi ten post.
Revolto uważa post za pomocny.
 
 
#32 PostWysłany: 25 Wrz 2019 09:54 

Rejestracja: 06 Maj 2018
Posty: 27
Dziękuje wszystkim za pomoc. Wrócilismy planowo, wszystko udało sie wykonać w 110% :D i WOW - ciezko wyrazić to słowami, niesamowite miejsca - i wielka chęć powrotu.

Dziekuje za każdą radę dzięki czemu obyło się bez niespodzianek i żadnych incydentów czy przygód niemiłych :)
Góra
 Relacje PM off
Bubu69 lubi ten post.
 
 
 [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group