Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:06 

Rejestracja: 04 Cze 2017
Posty: 1
Witam

Chcialbym polecieć z żoną na Malediwy liniami Saudia Airlines z przesiadką w Arabii Saudyjskiej, w której spędzimy całą noc. Ze względu na to, że jest to bardzo restrykcyjny kraj moja żona boi się lecieć tymi liniami i przebywać na lotnisku. Mam kilka pytań:

1) Czy te obawy są słuszne?
2) Czy potrzebna jest jakaś wiza (zamierzamy spędzić ten czas, tylko i wyłącznie w strefie lotniskowej)
3) Jak wygląda bezpieczeństwo w tych samolotach?

Z góry dziekuje za pomoc


Pozdrawiam


Ostatnio edytowany przez Zeus, 25 Gru 2017 19:29, edytowano w sumie 1 raz
zmiana tematu
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: SAUDIA AIRLINES
#2 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:14 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 3696
złoty
1) Nie
2) Nie (pod warunkiem nie przekroczenia dozwolonego czasu tranzytu na terenie AS)
3) Tak samo, jak w każdych innych dużych, renomowanych liniach lotniczych
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: SAUDIA AIRLINES
#3 PostWysłany: 25 Gru 2017 12:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1117
Loty: 104
Kilometry: 466 167
Czakanie te kilkanaście godzin w terminalu bez statusu skyteam to mordęga
_________________
Pokolenie indywidualistów i roszczeniowych gwiazd
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: SAUDIA AIRLINES
#4 PostWysłany: 25 Gru 2017 16:21 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 1840
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
a za ile masz bilet i na kiedy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 25 Gru 2017 19:35 

Nie leciałem tymi liniami, natomiast po przeczytaniu tej recenzji:
http://onemileatatime.boardingarea.com/ ... 77-review/

raczej bym się nie zdecydował (za wyjątkiem error fare).
Wszystko zależy za ile znalazłeś bilet i za ile możesz znaleźć taki, który nie zmusza do spędzenia nocy w strefie tranzytowej.

W sumie to myślę, że autor stracił zainteresowanie wątkiem :)
Góra
 PM off  
 
#6 PostWysłany: 25 Gru 2017 19:44 

Rejestracja: 03 Mar 2013
Posty: 20
Loty: 325
Kilometry: 673 722
lecialem tymi liniami kilka lat temu z dlugimi przesiadkami w rijadzie i jeddah. w obydwu przypadkach bylo duzo ludzi ktorzy czekali na swoje loty. zwlaszcza jeddah jest malym lotniskiem i jest malo miejsca gdzie mozna usiasc i spokojnie poczekac. ja mialem karte G z FB wiec siedzialem w salonikach. transfer dozwolony do 24h bez wychodzenia z lotniska. linie calkiem normalne, nic na + i nic na -. Nie podaja alkoholu na pokladzie. standard zwykly europejski. Personel pokladowy miedzynarodowy na pokladzie, duzo stwardess z europy.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 25 Gru 2017 21:28 

Rejestracja: 27 Lip 2010
Posty: 102
niebieski
Zdecydowanie najlepszy lot w życiu (na 123 odbyte) miałem w B747 Saudii z Manili do Riyad-u. Nie wiem czy nadal tak jest, ale wtedy - w 2013r - w ich jumbo klasę business przeniesiono z górnego pokładu na dół, ale zostawiając pięterko bez zmian. Można więc było rezerwując sobie miejsca przez ich www lecieć na wielkich wygodnych fotelach w klasie economy..
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 27 Gru 2017 08:13 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 3696
złoty
Don_Bartoss napisał(a):
Nie leciałem tymi liniami, natomiast po przeczytaniu tej recenzji:
http://onemileatatime.boardingarea.com/ ... 77-review/

raczej bym się nie zdecydował (za wyjątkiem error fare).


Leciałem dwa razy w C i mam zupełnie inne doświadczenia oraz zdanie na temat SV, choć nie są to "top" linie, to oczywiste.

Co do przesiadki, tak jak pisali przedmówcy, JED bez dostępu do poczekalni biznesowej jest fatalna do wielogodzinnej przesiadki - chyba że planujesz lot już po otwarciu nowego terminala (ma to nastąpić jakoś w pierwszej połowie 2018). Obecnie zdecydowanie lepiej wybrać przelot przez RUH o ile jest taka opcja dostępna na tej trasie - RUH ma nowy terminal i jest całkiem okej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 15 Sty 2020 14:12 

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 454
Loty: 130
Kilometry: 234 904
niebieski
W ten weekend mialem okazje skorzystac z uslug saudyjskiego przewoznika na trasie krajowej Jeddah-Riyadh. Wylot z JED byl zaplanowany na piatek na godzine 07:00 z terminala poludniowego (South Terminal). Na 2 h przed odlotem dotarlem Uberem pod wspomniany terminal, jest on dedykowany Saudii oraz innym przewoznikom krajowym (m.in. flynas), mniejsza czesc to loty krajowe, natomiast wieksza to loty miedzynarodowe, ale tej czesci nie dane mi bylo zwiedzic. Przy stanowisku odprawy odebralem karte pokladowa, podrozowalem w ramach taryfy Guest jedynie z bagazem podrecznym, bilety kupowalem na oficjalnej stronie linii lotniczej w cenie 2 x 150 SAR na ok. 2 miesiace przed planowana data wylotu. Kontrola bepieczenstwa na loty krajowe jest bardzo pobiezna, mozna przewozic plyny w bagazu podrecznym wieksze niz 100 ml, za to przez przejsciem przez skaner trzeba zdjac obuwie. Chwile pozniej jestesmy juz w strefie airside, mamy do przejscia klasyczne sklepy duty free (oczywiscie w wersji „dry”) i juz zaraz znajdujemy sie w nieduzej hali odlotow z bodajze 6 bramkami. W tej czesci terminala nie ma rekawow, stanowiska odpraw sa na poziomie +1, po zeskanowaniu kart pokladowych schodzi/zjezdza sie w dol, gdzie oczekuja autobusy, ktore dowoza do samolotu stojacego na plycie. Boarding mojego lotu rozpoczal sie juz po planowanym czasie startu, na tablicy odlotow caly czas widniala adnotacja on time, nie bylo natomiast przypisanego numeru gate’u, w pewnym momencie zas po prostu zmienila sie godzina odlotu na 07:40, w koncu pojawil sie personel lotniska i rozpoczeto wpuszczanie pasazerow, wszystko odbywalo sie niemalze na hurra, byly przepychanki wsrod pasazerow, ale obylo sie bez ofiar w ludziach. Autobus dosc dlugo kluczyl po plycie lotniska, ale w koncu dotarlismy pod nasz samolot Boeing 777 i mozna bylo wejsc na poklad. Zajalem wybrane miejsce 31L (okno po prawej stronie) i oczekiwalismy jeszcze na kolejnych pasazerow. Samolot lata swietnosci mial juz za soba, za to podobal mi sie bardzo bogaty system rozrywki pokladowej, bylo sporo artystow z zachodniego kregu kulturowego ;) Niestety, nie udalo mi sie z niego w pelni skorzystac, gdyz konieczne bylo wprowadzenie specjalnych sluchawek, ktore na tym locie nie byly rozdawane przez personel pokladowy. Przed startem nastapila prezentacja instrukcji bezpieczenstwa w formie nagrania video i w koncu wystartowalismy, lot trwal nieco ponad godzine. Po starcie rozpoczeto serwis, na ktory skladala sie kanapka lub muffin oraz napoje (woda/herbata/kawa/soki), zawsze to jakis bily bonus, ale kanapka z serkiem topionym nie wygladala apetycznie i jak mozna sie bylo spodziewac nie byla smaczna. ;) Gdyby nie godzinne opoznienie, to nie mialbym sie do czego przyczepic. Wysiadamy na nowym Terminalu 5 w Rijadzie, ale rowniez i tutaj korzystamy z autobusow. W porownaniu ze starym terminalem w Jeddah terminal krajowy w saudyjskiej stolicy to istna perelka.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group