Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

SAS Eurobonus
sas-eurobonus,1575,178879
Strona 12 z 16

Autor:  marek2011 [ 11 Paź 2024 11:26 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Z UX jest jakiś błąd raczej w opisie, bo SK publikuje tabelkę z milami za loty UX więc mile się należą, to samo dotyczy AR : Starting in September 2024
As a EuroBonus member, you can earn and use EuroBonus points on flights on our SkyTeam partner Aerolíneas Argentinas. I jest podana tabelka.

Niestety nie ma OK (które z resztą zaraz znika ze ST, ale jeszcze byłoby chwile czasu żeby polecieć do CDG czy MAD ;-)
Tak samo nie ma AZ mimo że ITA pozostaje póki co członkiem sojuszu.

Reasumując wychodzi na to, że można odrzuć dwie linie spośród tych, które SK wymienia jako partnerów ze ST. Zakładając skorzystanie z 5th F dla KQ trzeba i tak intensywnie odwiedzić Azję i USA+Meksyk lub Argentynę żeby podjąć full challenge.

Wersję mini z 5 to tylko przy okazji bo szkoda specjalnego zachodu, a z kolei z 10 jest chyba za dużo zachodu w stosunku do nagrody, no chyba że ktoś już ma poplanowane jakieś liczne loty w ST i mu tylko czegoś brakuje żeby dopiąć.

Co do VS już było padała tu trasa z DEL OW do CDG też albo ewentualnie trzeba odwiedzić Barbados :D

Autor:  skrzat [ 11 Paź 2024 11:58 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

https://www.headforpoints.com/2024/10/1 ... promotion/

Earn on the two mentioned partners is not fully technically implemented. On Air Europa, earn/burn will be technically implemented later this month [October]. Flights flown before the technical implementation date will give EuroBonus-points and count for the challenge if retro credited through SAS website. Earn on Aerolineas Argentinas is planned to be technically implemented in December, so might not be implemented in time to count towards the millionaire campaign. We will look into how to clarify this info on the partner pages.

Autor:  Maciek737 [ 12 Paź 2024 12:07 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Małe ostrzeżenie na przykładzie Argentyńczyka: nawet jeśli w tabelce SAS nie ma 0% multiplier, to i tak może trafić się taka klasa rezerwacyjna jak poniżej: A, która wg wheretocredit nie jest zerowa, ale SAS na jej temat milczy.
Potencjalnych min jest mnóstwo w tej zabawie.
Image

Image
Image
Image

Autor:  BrunoJ [ 12 Paź 2024 16:27 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

SAS miewa problemy z takimi zgubionymi klasami nawet na swoich własnych lotach. Ale punkty nalicza, po prostu tabelka jakby nie miała wszystkiego rozpisane.
Swoją drogą ciekawe ile osób zaryzykuje i wykona te trasę. U nas pewnie niekoniecznie ale na świecie pewnie paru wariatów się znajdzie.

Autor:  jacek96 [ 12 Paź 2024 16:37 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Na czym polega wariactwo, lecąc z SCL do AEP za 300 zeta?

Autor:  abelincoln [ 12 Paź 2024 16:41 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Pewnie na dodatkowych 14 przewoźnikach przy okazji...

Autor:  marek2011 [ 12 Paź 2024 17:04 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

No ja bym nie był taki pewien czy klasa jest zgubiona czy pominięta - to jednak duże ryzyko. W wielu programach są w różnych liniach pominięte klasy nie dlatego, że ktoś o nich zapomniał, tylko dlatego, że nie dają one mil. Na ogół są to oczywiście najtańsze klasy eco, ale nie wyłącznie - że przypomnę klasyczny przykład klasy rezerwacyjnej biznesowej P w LH i wielu FFP, które za nią nie dają mil. Podobnie jest z najniższymi klasami w niektórych liniach chińskich itp. - one już od dawna nie dają mil np. w FB AF-KL, a dają przykładowo w DL itp.

Warto to więc starannie w każdy przypadku weryfikować jeśli to jest pod kątem tej zabawy.

Autor:  Chupacabra [ 12 Paź 2024 17:25 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Dorzucę swoje trzy grosze... Potencjalną miną jest XiamenAir... Wszystkie taryfy, które wchodzą z urzędu nie figurują w tabelce EB.
Po dość długawym research'u, wychodzi na to, że najtańszą taryfą dającą punkty jest Q, a najtańsze trasy to XMN-HKG za około 100EUR i ICN-XMN za jakieś 150EUR. Rezerwacji własnoręcznie chyba nie można zrobić. Pozostają infolinie MF, gdzie życzą sobie na dzień dobry skanu paszportu do założenia rezerwacji a komunikacja z nimi nie jest najłatwiejsza. W pon. spróbuję wystawić bilet w jakimś stacjonarnym biurze podróży lub jeszcze w biurze MF w Paryżu lub Amsterdamie. Dziś udało się dodzwonić tylko na numer US, który przełącza do Chin.

Jeśli ktoś mądrzejszy ma tu jakieś dobre rady, to poproszę.

Autor:  solek [ 12 Paź 2024 17:32 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Można wybrać samemu na stronie. Szukaj guzika „more prices”. Tam widać elegancko wszystkie „literki” :)

Autor:  Chupacabra [ 12 Paź 2024 17:48 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Już go przeklepałem... Nie ma taryf `w Y, które są na liście EB: Y, H, B, M, L, K, N, Q, V.
Tak na prawdę widzę tylko G. Na OTA można wyszukać niby różne inne, ale żadnej z tych powyżej.
Na trasie ICN-XMN, lub XMN-HKG tylko business (I) jest na stronie linii.

Autor:  Maciek737 [ 12 Paź 2024 17:52 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Jest bardzo ukryte. Poniżej instrukcja:
Image
JeImage

Autor:  Chupacabra [ 12 Paź 2024 18:20 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

@Maciek737 Działa na telefonie. Ewidentnie wersja desktopowa się wykracza, przynajmniej na na OSX.

Autor:  solek [ 12 Paź 2024 18:28 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Desktopowa też działa. Kupiłem tak TPE-XMN za ok. 150€ w Q.

Autor:  marek2011 [ 13 Paź 2024 11:33 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Jeszcze jest inne ważne pytanie: jak z maksymalizować ten milion mil, jak się już go ewentualnie zdobędzie ;-) Program SK jest tak skonstruowany, że najkorzystniej wydawać w nim punkty na własne loty SK, tyle że ich siatka longholowa jest mocno ograniczona w porównaniu do dawniejszych czasów sprzed pandemii zwłaszcza w Azji (tylko HND i sezonowo BKK), a reszta to tylko US + sezonowo YYZ. Wątpię, żeby w szybkiej perspektywie jakoś znacząco się ona rozrosła.
Mile/pkt z reguły opłaca się spalać tylko na C na longach, a tu w ich programie o ile stawka standardowa (50k ow + niskie podatki) jest atrakcyjna (+zdarzają się czasem promocje + chyba jest jakaś zniżka dla statusowych), duży problem jest z sensowną jej dostępnością - spojrzałem sobie randomowo (daty, kierunki) i można ją znaleźć, ale rzadko i trzeba być b. mocno elastycznym co do dat i kierunków (w pozostałych są horrendalne stawki dynamiczne) + najlepsze stawki są na lotach własnych tylko więc próba dodania innych segmentów zmienia stawkę na wyższą bo wchodzi już tabelka na ST a nie SK itp. więc wówczas np. OW do US jest już na poziomie bliżej 75-80 k mil a nie 50 k.
Na Y się nie opłaca ani na krótkich lotach ani na longach - to oczywiste, wyłączając może jakiś niszowe kierunki w siatce SK, jeśli kogoś interesują (głownie Skandynawia itp. - ale tu paradoksalnie lepsze stawki są w FB na te loty), albo jakąś naglą potrzebę last minute
Na Plus też nie specjalnie, bo tu dostępność wprawdzie jest dużo lepsza niż C, ale stawka już nie tak dobra (40k) biorąc pod uwagę, że SK ma co chwile bardzo dobre taryfy $ w tej klasie na longach do US.

Oczywiście niby w perspektywie jest połączenie EB z FB ale : 1) nie jest to w tej chwili w żaden sposób przesądzone - zalet od decyzji AF-KL co do zwiększenia udziałów w SK, a to z kolei uzależnione jest od poprawy wyników SK które póki co są ciągle słabe; 2) jeśli to nastąpi, to raczej nie wcześniej niż w 2026 roku.

Autor:  BrunoJ [ 13 Paź 2024 16:00 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Bo to pewnie oferta mocno skierowana do Skandynawów. Będą mogli jeszcze częściej latać na Kanary ;-)
Natomiast do co dalekich połączeń to niestety prawda. Natomiast takie 'darmowo' zdobyte mile pewnie można ciut mniej efektywnie wydawać, korzystając z siatki całego ST, bo ostatecznie i tak się opłaci.

Ja z kolei zupełnie inny temat i bardziej przyziemny. Mam za chwilę loty TAPem, kupione jako SK8xxx. Czyli code share. Co już samo w sobie jest ciekawe, bo na stronach TAPa jest wyraźnie napisane, że skończyli codeshare od 1go września.
Nigdzie nie mogę doczytać czy to naliczy mi jakieś punkty, zakładam, ze nie. Tak samo jak nie będę miał przywilejów związanych ze statusem SK (typu boarding, torby niby pokazuje że mam doliczone na wszystkich segmentach...). Chyba, że bawiłbym się w zmianę przypisanego programu pomiędzy segmentami, żeby przeskakiwać pomiędzy SK i LH. Latałem już wcześniej podobne trasy, ale wtedy wszystko było *A, więc nie było problemu...

A FB lepiej niech nie wchłania EB, bo pewnie unieważnią wszystkie lifetime'y.

Autor:  marek2011 [ 13 Paź 2024 16:38 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

@BrunoJ

Z całej siatki ST dość sensownie wyglądają połączenia między Europą i USA oraz Ameryką Południową, bo stawki są w granicach 80k pkt (nawet poniżej), oczywiście cały czas mówię o OW C, bo to uważam za zwykle najbardziej sensowny sposób wydawania mil, czyli zwłaszcza Am Środkowa / Południowa porównywalnie do M&M, ale podatki są znacząco niższe niż w LH plus jednak siatka ST jest dużo bogatsza niż *A w tych kierunkach, a w każdym razie także lepsza produktowo generalnie. Do Azji (poza własnymi lotami SK) i dalej jest już słabiej, ale trzeba byłoby dokładnie też sprawdzić między regionami z pominięciem Europy.

Co do TP - myślę, że do jakiegoś programu *A się powinno naliczyć bo liczy się metal aczkolwiek c-s może skomplikować to, bo nie wiadomo jak jest traktowany teraz.

@solek: tak, tu jest jakiś potencjał o ile go nie zatkają - kiedyś w FB też było trochę fajnych tras za nieduże mile naokoło ale potem to poznikało niestety w większości.

Autor:  BrunoJ [ 13 Paź 2024 21:44 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

marek2011 napisał(a):
@BrunoJ
Co do TP - myślę, że do jakiegoś programu *A się powinno naliczyć bo liczy się metal aczkolwiek c-s może skomplikować to, bo nie wiadomo jak jest traktowany teraz.

Tak się spodziewam, że da się naliczyć, ale raczej wstecznie po locie. Część odcinków mam na metalu SK, więc muszę trzymać EB na rezerwacji. Jeśli naliczy my punkty (chociaż codeshare raczej nie naliczają?) to fajnie. Jeśli nie naliczy, to wtedy będę wstecznie próbował naliczyć do *A. Tym samym jednak nie mogę skorzystać z przywilejów statusowych *A, chyba, że bym między lotami zmieniał przypisanie programu. Zobaczymy niedługo.

Autor:  marek2011 [ 13 Paź 2024 21:56 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Pokażesz kartę *G w recepcji poczekalni TP i cię wpuszczą.

Autor:  BrunoJ [ 14 Paź 2024 09:59 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Dużo drożej niż na TD, ale za to raptem w dwa tygodnie. „Rozpracowane” przez norweskie media .
Do przetłumaczenia przez przeglądarkę. Dużo ogólnego pitu pitu, ale rozpisane dokładnie odcinki i koszty. Podana cena tylko za loty,, bez kosztów noclegów itp.

https://www.nrk.no/nordland/sas-far-kri ... 1.17076111

Z wyliczeń lokalnego forum wynika ze zwrot inwestycji jest 4:1
Czyli niby warto, pod warunkiem że nic się nie wysypie, lub któryś kawałek nie zostanie uznany.
Mam wrażenie, ze na koniec skorzysta kiki zapaleńców, i właśnie jacyś YT-erzy czy wysłannicy gazet/portali, żeby zrobić żywą reklamę.

Jeden ze słuszniejszych komentarzy jest taki, że cała kampania bardziej służy pokazaniu linii nowego programu Skandynawom.
Efekt reklamowy na razie wydaje się umiarkowanie osiągnięty. Jakieś zainteresowanie, nawet tych co palcem po mapie, wygenerował. ;-)

Autor:  marek2011 [ 14 Paź 2024 10:06 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Równie dobrze zamiast na siłę robić jeden trip ciągiem można sobie rozbić na dwa czy kilka mniejszych i nadać im nieco bardziej sensowny kształt poza przechodzeniem z samolotu do samolotu ;-). Pomijam już spore ryzyko IRROP'sów i przez to wypadnięcia jakieś kluczowej linii na drugim końcu świata, albo posypanie się całego dalszego planu przy takiej ciasnej podróży na zakładkę + osobnych biletach. Oczywiście to opcja dla ludzi, którzy mają najcenniejszą rzecz w życiu poza zdrowiem, czyli czas :D

Niestety ST niedawno wycofał się z biletów RTW (inaczej niż *A i OW) - tu taki bilet by idealnie pasował.

Strona 12 z 16 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/