| Forum strony Fly4free.pl https://www.fly4free.pl/forum/ | |
| SAS Eurobonus sas-eurobonus,1575,178879 | Strona 6 z 16 |
| Autor: | cool_aka_romeo [ 14 Paź 2019 09:57 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
FTL w LH zrobiłem w kwietniu a do końca miesiąca będę miał Golda w Sheba a musze latać SK | |
| Autor: | columbus [ 14 Paź 2019 11:16 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Jak latasz w SK to może najlepiej w SK nabijać ? Diamond to nie jest głupi status, szczególnie jak możesz komuś golda podarować | |
| Autor: | BrunoJ [ 03 Sty 2020 01:46 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Kilka doświadczeń z Eurobonus i SAS ogólnie, na podstawie ostatnich dwóch lat i ponad 100 rezerwacji, za gotówkę i punkty Tak na dobry początek nowego roku 1) Kupno biletów przez stronę SAS - zestawianie połączeń Na stronie SAS dostajemy dość szeroki wachlarz połączeń na danej trasie, ale nie są to wszystkie możliwe kombinacje, czasem wręcz dość oczywiste połączenia nie są pokazywane (co sugeruje, że nie są dostępne), podczas gdy poszczególne segmenty wybrane "luzem" są dostępne i to w dość niskich stawkach, co oznacza że ciągle jest sporo miejsc. Pozostaje dzwonić i zamówić wybrane połączenie przez infolinię. Czasami jakieś dodatkowe połączenia wyskakują przez OTA, rzadko jednak zdarza się, żeby różnice w cenie były warte fatygi. Loty rezerwowane przez OTA liczą się normalnie do statusu, zdobywania punktów, można je przypisać do konta/aplikacji, wybrać miejsca itp. 2) Kupno biletów za punkty - problemy z dostępnością Przy próbie zakupów biletów za punkty możemy napotkać na dziwne zachowanie strony www. W szczególności: widzimy dostępność danych połączeń za promocyjną ilość punktów (przykładowo dla norweskich krajówek 5/6tys w GO, 10/12tys w Plus) wybieramy lot/miejsca, dochodzimy do płatności i zamiast pytania o kartę dostajemy komunikat "błąd systemu, jeśli będzie się powtarzał kontaktuj się z infolinią". Po czym wracamy na stronę z wyborem lotów, a tam dostajemy już inny komunikat "wybrana stawka nie jest już dostępna". Co by sugerowało, że za wybraną stawkę punktową bilety nie są już dostępne. Pomaga telefon na infolinię, przy czym trzeba się uzbroić w cierpliwość (ponad 20 minut?!), ponieważ pan/pani po drugiej stronie napotka na ten sam problem i musi dzwonić gdzieś dalej, żeby 'autoryzować' zarezerwowanie biletu na takich warunkach. Sugerowałoby to że błąd nie jest zupełnie przypadkowy, ma odsiać niecierpliwych. Osobiście kiedyś, po natrafieniu na ten błąd, zdecydowałem się na zakup biletu za cash (oczywiście kalkulując cenę, ilość oszczędzonych i zdobytych dodatkowo punktów itp). Ale jeśli bardzo nam zależy na konkretnym połączeniu to trzeba przycisnąć system. Nie jest wykluczone, że status Gold pomaga podjąc komuś po drugiej stronie decyzję, żeby dany bilet przyznać lub nie. 2) odszkodowanie za opóźniony lot Już wcześniej pisałem, że mamy możliwość odebrania "punktów" zamiast gotówki, z dość wątpliwym, albo powiedzmy normalnym, nieokazyjnym przelicznikiem. Ostatnio (?) pojawiła się inna opcja. Zamiast otrzymać 250EUR gotówką, jest możliwość wzięcia vouchera na 500EUR, do wykorzystania na zakup biletów przez stronę SAS. Z vouchera można korzystać częściowo, aż do wyczerpania środków. Dla osób które dużo latają SASem wydaje się to bardzo ciekawa opcja, bo to praktycznie jak żywa gotówka, a 2x więcej.. Voucher jest ważny rok od jego odebrania (nie trzeba odbierać od razu). 3) Zmiana rezerwacji - dopłaty Przy zmianie rezerwacji można czasem napotkać na dziwny błąd systemu. Przechodzimy proces zmiany, wylicza opłatę (w zależności od taryfy) plus wylicza stawką wynikającą ze zmiany taryfy. Często jest to zero. Przy przejściu do płatności wyskakuje na problem jak wyżej, z ciut innymi komunikatami. Brak możliwości płatności itp. Oczywiście zmiana na wyższą taryfę, za dodatkową opłatą działa bez problemu. Oczywiście przez infolinię można zmienić po zerowej stawce. Zauważyłem kiedyś, że mimo wyliczenia stawki 300nok, z karty poszło 299. To by sugerowało, że są jakieś zaokrąglenia kwot, może to jest przyczyną, że zerowa dopłata jest tak naprawdę ujemna, i system się gubi. Ale to już dywagacje, bez znaczenia dla użytkownika, którego system potraktował odmownie. 4) zmiana miejsca w samolocie w ostatniej chwili Czasem zdarza się, że wcześniej wybrane miejsce zostaje zmienione, szczególnie gdy wybraliśmy w klasie ekonomicznej miejsce za firanką, a firanka się przesunie. Z aplikacji w telefonie można zmienić miejsce nawet podczas boardingu, widać rozkład samolotu, można więc wybrać takie gdzie nikt obok nie siedzi (w miarę dostępności). W teorii działa to podobnie w innych liniach, w SAS kilka razy uskuteczniałem i zawsze szybko i sprawnie. 5) Status Gold - praktycznie korzyści Praktycznie za każdym razem, gdy były problemy z lotem, centrala automatycznie przebookowywała bilety na _kolejny_ lot, przydzielając miejsca w pierwszej kolejności, nowe info pojawia się w aplikacji, można od razu zrobić check-in i wybrać miejsca. W przypadku utknięcia na nockę, pozwalało to uniknąć stania w kolejce po nowy bilet czy przydziałowy hotel, ważne szczególnie gdy jest jakieś większe czknięcie i kupa luda czeka w kolejkach, a helpdesk zaczyna przydzielać hotele 40km od lotniska. Hotel można bookować na własną rękę, najczęściej są jakieś hotele przy lotnisku, z którymi SAS nie ma deala. Później claim kosztów hotelu, taksówki oraz jedzenia). W przypadku wystąpienia o odszkodowanie za spóźniony lot (plus koszty typu nocleg itp), odpowiedź (tak/nie) przychodziła w ciągu dwóch dni, nawet gdy na stronie były komunikaty, że terminy mogą się przeciągnąć ze względu na dużą ilość zgłoszeń (strajki itp), a w ciągu kilku kolejnych pojedynczych dni pieniądze były na koncie. Z kilku linii w których ćwiczyłem ten proces wydaje się to być zdecydowanie najsprawniej. LH też w miarę szybko odpowiada, ale na wpłatę trzeba już poczekać. Oczywiście są wszystkie 'typowe' korzyści o których nie chcę tutaj pisać - fast track do kontroli (często omijamy naprawdę spore kolejki), dostęp do saloników SAS i *A, priority boarding, czy dodatkowe bagaże do wyższych klas biletowych. | |
| Autor: | SPLDER [ 03 Sty 2020 02:52 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Ja do powyższej beczki miodu dorzucę łyżkę dziegciu - SAS do niedawna jako jedyna linia w *A (obecnie do tego niechlubnego grona dołączył TAP) nie daje możliwości wstępu do saloników kontraktowych. Czyli lecąc w biznesie , albo z *G z lotniska gdzie nie ma żadnego saloniku należącego do jednej z linii Star Alliance nie mamy możliwości skorzystania z saloniku, ani nawet z fastracka - w Polsce dotyczy to wszystkich lotnisk regionalnych. | |
| Autor: | marek2011 [ 03 Sty 2020 11:17 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
@SPLDER: to już od jakiegoś czasu niestety, na małe usprawiedliwienie SK można dodać, że technicznie lecąc z Europy do jednego z ich hubów nikt nie leci w biznesie, tylko w Plus (a więc formalnie w eko) - choć oczywiście się zdarza, że inne linie bookują SASowski PLUS jako biznes nadpisując taryfę C na ten odcinek, a z kolei z formalnych przywilejów *G nie wynika prawo dostępu na wszystkich lotniskach do jakiejkolwiek poczekalni. TP rzeczywiście nie daje wstępu nawet paxom C jak nie ma zakontraktowanej poczekalni - a na coraz większej liczbie lotnisk nie mają... Innym liniom też zdarzają się "białe" plamy - przykładowo BA nie daje paxom C i statusowym wstępu w KRK. Co do tendencji : IMO to jest rozwiązanie, które w ciągu 2-3 lat będzie powszechnie stosowane przez inne linie , a działa już też od dawna w USA i Kanadzie - SK i TP tylko je skopiowały, obawiam się , że grono kopiujących będzie się w Europie poszerzać. | |
| Autor: | BrunoJ [ 03 Sty 2020 15:38 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Ze wstępami do saloników to chyba od dawna - już dobre 3-4 lata (?). Mając jednak SK*G można wchodzić mając bilet *A inny niż SAS. Chyba wszystkie linie poprzycinały trochę w różnych miejscach, kiedyś to się na FLT z MM wchodziło się do wszystkich saloników czy miało dodatkowe bagaże, a obecnie jedyna praktyczna funkcja to utrzymanie ważności mil (w uproszczeniu). To już chyba minęło, podobnie jak rozdawanie *G praktycznie za darmo przez niektóre linie Na saloniki regionalne w PL rada jest prosta - trzeba się zaopatrzyć w PP. SAS Plus to w naszym rozumieniu coś jak Eco Premium, patrząc na serwis. Jednak z punktu widzenia biletów, to są normalne klasy C, Z, I i jest traktowane jako biznes, również w SAS. Kosztuje najczęściej również jak biznes Warto mieć na uwadze, sporo Norwegów lata dużo krajówkami - na studia, do pracy, do rodziny. Więc relatywnie dużo ludzi ma EBG czy EBD. To również jedna z przyczyn, że przywileje dla tych statusów są umiarkowane. A na większości krajowych lotnisk nie ma w ogóle saloników SK (lub jest SAS Coffe lounge, gdzie, jak nazwa wskazuje - można napić się kawy, podgryzając darmowym biszkoptem). Na trasie Stavanger-Oslo, np w poniedziałki i piątki SAS lata średnio co 40 minut, a równolegle często jest również DY czy WF. Maszyny typu B737 wypełnione do ostatniego krzesła, bilety w cenie kilku browarów. Ot, taki Pekaes, od strony pasażera i od strony operatora. Jeszcze wspomnę, że jak na razie EB naliczył mi punkty nawet za mizerne klasy eco light w LH (250pkt za odcinek, a 500 czy 750 przy wyższych klasach eco). Oczywiście te przeloty nie liczą się do odcinków czy punktów statusowych, ale powiększają pulę punktów na nagrody/bilety. | |
| Autor: | marek2011 [ 04 Sty 2020 00:11 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Tak SAS Plus to eco premium, ale masz rację - SK sam też w niektórych taryfach to bookuje jako C, zarówno w połączeniu z międzykontynentalnymi rejsami jak i osobno po Europie, wygląda na to że SAS Plus flex idzie jako C, niższe Plus mają własne klasy A itp. Co do poczekalni jeszcze to "nowa" polityka nie dziwi - trzeba pamiętać, że za wejście paxa płaci linia operująca, a nie wystawca jego karty statusowej, a stawki wynoszą średnio od kilku do kilkunastu euro od wejścia (w zależności od linii, jej umowy z poczekalnią itp). Więc w przypadku, gdy dany przewoźnik sprzedaje bilety po Europie już nawet za 400-500 PLN z przesiadką w swoim hubie to - gdy pasażer statusowy wykorzysta wszystkie cztery wejścia - musi zapłacić dwa razy stawkę w obcych poczekalniach plus pokryć koszt konsumpcji tej osoby dwa razy w jego własnych poczekalniach - a to i tak układ "mini" - może się zdarzyć, że gdzieś jest więcej salonów niż własny (są np. innych linii z sojuszu) - i pax w czasie przesiadki idzie do jednego lub kilku ekstra - efekt: nawet kilkadziesiąt euro kosztów związanych z obsługą takiego "przywileju" - a za bilet nadal zainkasowane np. 100-120 euro | |
| Autor: | SPLDER [ 04 Sty 2020 01:44 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Mnie to dziwi - w sytuacji gdy banki rozdają ją na lewo i prawo Priority Pass, a cena karty dającej dostęp do saloników bez ograniczeń i bez względu jakimi liniami lecimy , bez żadnych kombinacji wynosi 400EUR to śmieszne jest że sojusz nie potrafi zapewnić wejścia do saloniku pasażerom z najwyższym statusem. W końcu jest to podstawowy i chyba najważniejszy przywilej związany ze statusem, w dodatku zapewniający lojalność pasażerów, bo mając do wyboru nieco tańszy lot w innym sojuszu, gdzie nie mamy wstępu do saloniku większość *G zdecyduje się jednak zapłacić więcej. Celowo pisze sojusz , chociaż winny jest SAS, bo to Star Alliance powinien walczyć z praktyką linii pasożytów jaką jest SAS, którego członkowie korzystają z przywilejów wejścia do saloników latając innymi liniami sojuszu (bo to nic SAS nie kosztuje) , a nie dają takiego prawa goldom z innych programów milowych lecącym SAS, bo za to musieliby zapłacić. Identyczna sytuacja ma miejsce z fast trackami - flagowy hub SAS w Kopenhadze do dzisiaj nie ma fast tracka *G - jest wyłącznie fast track dla *G Eurobonus - czyli znów SAS pasożytuje na innych liniach. W takiej sytuacji uczciwe byłoby zaprzestanie wydawania kart *G przez SAS - nie dajemy przywilejów i na zasadzie wzajemności nie korzystamy z przywilejów w innych liniach. Sytuacja z wstępem do saloników w USA jest nieco inna - UA dyskryminuje wyłącznie członków własnego programu milowego nie dając im dostępu do saloników, natomiast posiadacze *G innych linii mogą korzystać bez ograniczeń | |
| Autor: | BrunoJ [ 04 Sty 2020 02:25 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Chyba nie do końca się zgodzę, chociaż jest w tym dużo racji. A swego czasu nawet była plotka że SAS wyjdzie ze *A. Mnie to by nawet na rękę było, bo szybko by się znalazła linia która robiłaby darmowego SMa To nie tak, że SAS nie daje wejścia do saloników swoim Goldom czy biznesom. Nie daje na wybranych lotniskach. W Wwie do części saloników można wejść. *A nie ma tutaj nic do rzeczy, to nie ich saloniki. Na większych lotniskach są osobne saloniki różnych linii czy sojuszu. O często mają rożny standard, to tez niesprawiedliwe przecież.... Z Fast Trakiem nie wypowiem się , mam mocne przekonanie że i w Oslo i w Stavanger przechodziłem na TK czy A3, w Kopenhadze tylko na SK, wiec nie bardzo pamietam. Natomiast na bilecie SK kojarzę, że odbijałem się od Fast tracka bodajże w Brukseli, i jeszcze gdzieś, przechodząc bez problemu na LH. Wiec to też nie tak że korzyści czy odmowy tylko w jedna stronę. Mam wrażenie, że SAS zawsze był lekko „inny” od mainstreamowych linii *A. Zaś samo *A niespójne odnośnie możliwości zdobywania statusu. Teraz to i tak jest już trochę uporządkowane, choćby tym, że w większości programów do statusu liczą się loty własnymi liniami, a nie dowolnymi sojuszu. Warto wziąć pod uwagę fakt, że status w SASie trzeba uczciwie wylatać, do pasożytniczych linii zaliczyłbym raczej te, które statusy rozdają (rozdawały) praktycznie za darmo, często ludziom którzy jednego lotu ich liniami nie wykonali. | |
| Autor: | L4FF [ 04 Sty 2020 21:46 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
marek2011 napisał(a): Co do tendencji : IMO to jest rozwiązanie, które w ciągu 2-3 lat będzie powszechnie stosowane przez inne linie , a działa już też od dawna w USA i Kanadzie - SK i TP tylko je skopiowały, obawiam się , że grono kopiujących będzie się w Europie poszerzać. Skoro przez ostatnie 2-3 lata nie było, to skąd pomysł, że teraz miało by być? Prędzej tu już widzę ograniczenie ST z lotami krajowymi, ale to też się jakoś na inne alianse nie przeniosło. Zasady wstępu do poczekalni w USA są zupełnie inne niż SK EB. SPLDER napisał(a): Sytuacja z wstępem do saloników w USA jest nieco inna - UA dyskryminuje wyłącznie członków własnego programu milowego nie dając im dostępu do saloników, natomiast posiadacze *G innych linii mogą korzystać bez ograniczeń Nie zawsze - przy podróżach trochę lub bardzo dalszych, dostęp już jest. Co więcej, szala przechyla się tam często w drugą stronę i do konkretnych poczekalni (np Polaris na przylocie) dostępy są ograniczane głównie do swoich pasażerów. | |
| Autor: | marek2011 [ 04 Sty 2020 21:59 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
L4FF napisał(a): marek2011 napisał(a): Co do tendencji : IMO to jest rozwiązanie, które w ciągu 2-3 lat będzie powszechnie stosowane przez inne linie , a działa już też od dawna w USA i Kanadzie - SK i TP tylko je skopiowały, obawiam się , że grono kopiujących będzie się w Europie poszerzać. Skoro przez ostatnie 2-3 lata nie było, to skąd pomysł, że teraz miało by być? Prędzej tu już widzę ograniczenie ST z lotami krajowymi, ale to też się jakoś na inne alianse nie przeniosło. Zasady wstępu do poczekalni w USA są zupełnie inne niż SK EB. To że (jeszcze) nie było w ostatnich latach, to nie znaczy, że nie będzie w przyszłości. Kilka lat temu SK też dawał dostęp do kontraktowych, TP miało poczekalnie dla paxów C/status na praktycznie każdym lotnisku, a FTL w M&M dostawali wstęp do kontraktowych itp. itd. Teraz już tego nie ma, a linie i FFP raczej ewoluują w kierunku stopniowego cięcia przywilejów (i związanych z nimi kosztów - bo o to głównie w tym chodzi) niż ich dodawania. Więc zmiana w kierunku, który opisałem, jest całkiem naturalna i nie zdziwi mnie, gdy coraz więcej linii w Europie będzie szło drogą SK czy TP w tym zakresie. | |
| Autor: | SPLDER [ 04 Sty 2020 22:24 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Trudno powiedzieć - idzie kryzys, więc z jednej strony koszty będą się liczyć, ale też będzie trudniej o pasażerów , a przy nadpodaży lotów linie będą musiały walczyć o pasażera. Rywalizacja pod względem kosztów z LCC jest raczej skazana na porażkę. FFP to nie tylko koszt, ale też jeden z podstawowych sposobów na budowę lojalności pasażerów. Po kolejnej dewaluacji i dostaniu w prezencie od banku PP nawet najbardziej lojalni pasażerowie mogą dojść do wniosku że po co się spinać aby wylatać status i ograniczać się do jednego sojuszu, skoro lojalność jest niewiele warta. M&M dając *S dostęp do saloników był bardziej ewenementem w sojuszu - zresztą nawet po zabraniu dostępu do obcych saloników nadal jest wyjątkiem pod tym względem. Zabranie dostępu do saloników, jak i priority boardingu było raczej skutkiem dewaluacji samego FTL przez "srebrną promocję" i związanej z nią powszechności FTL. Natomiast niepokojąca jest konsolidacja rynku i wycinanie konkurencji - w Star Alliance mamy w Europie obecnie LH i plankton typu SAS, LOT czy TAP - brak konkurencji jest niestety największym zagrożeniem dla FFP. | |
| Autor: | L4FF [ 04 Sty 2020 22:59 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
marek2011 napisał(a): To że (jeszcze) nie było w ostatnich latach, to nie znaczy, że nie będzie w przyszłości. Kilka lat temu SK też dawał dostęp do kontraktowych, TP miało poczekalnie dla paxów C/status na praktycznie każdym lotnisku, a FTL w M&M dostawali wstęp do kontraktowych itp. itd. Teraz już tego nie ma, a linie i FFP raczej ewoluują w kierunku stopniowego cięcia przywilejów (i związanych z nimi kosztów - bo o to głównie w tym chodzi) niż ich dodawania. Więc zmiana w kierunku, który opisałem, jest całkiem naturalna i nie zdziwi mnie, gdy coraz więcej linii w Europie będzie szło drogą SK czy TP w tym zakresie. Hola hola, podałeś konkretne ramy czasowe, dość konkretne ilościowe i konkretne, choć chybione jakościowe (przykład USA), więc teraz nie wykorzystujmy proszę wróżenia "w długim okresie wszyscy będziemy martwi". marek2011 napisał(a): Trudno powiedzieć - idzie kryzys, więc z jednej strony koszty będą się liczyć, ale też będzie trudniej o pasażerów , a przy nadpodaży lotów linie będą musiały walczyć o pasażera. Rywalizacja pod względem kosztów z LCC jest raczej skazana na porażkę. FFP to nie tylko koszt, ale też jeden z podstawowych sposobów na budowę lojalności pasażerów. Po kolejnej dewaluacji i dostaniu w prezencie od banku PP nawet najbardziej lojalni pasażerowie mogą dojść do wniosku że po co się spinać aby wylatać status i ograniczać się do jednego sojuszu, skoro lojalność jest niewiele warta. Przy pogłębiającej się konsolidacji rynku, uważam to za zjawisko jako jedno z niewielu potencjalnie pozytywnych dla pasażerów nie będących zakładnikami (oddzielny dostawca usług lojalnościowych + wybór "najtańszego" dostawcy usługi transportowej). | |
| Autor: | marek2011 [ 05 Sty 2020 01:19 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
L4FF napisał(a): marek2011 napisał(a): To że (jeszcze) nie było w ostatnich latach, to nie znaczy, że nie będzie w przyszłości. Kilka lat temu SK też dawał dostęp do kontraktowych, TP miało poczekalnie dla paxów C/status na praktycznie każdym lotnisku, a FTL w M&M dostawali wstęp do kontraktowych itp. itd. Teraz już tego nie ma, a linie i FFP raczej ewoluują w kierunku stopniowego cięcia przywilejów (i związanych z nimi kosztów - bo o to głównie w tym chodzi) niż ich dodawania. Więc zmiana w kierunku, który opisałem, jest całkiem naturalna i nie zdziwi mnie, gdy coraz więcej linii w Europie będzie szło drogą SK czy TP w tym zakresie. Hola hola, podałeś konkretne ramy czasowe, dość konkretne ilościowe i konkretne, choć chybione jakościowe (przykład USA), więc teraz nie wykorzystujmy proszę wróżenia "w długim okresie wszyscy będziemy martwi". marek2011 napisał(a): Trudno powiedzieć - idzie kryzys, więc z jednej strony koszty będą się liczyć, ale też będzie trudniej o pasażerów , a przy nadpodaży lotów linie będą musiały walczyć o pasażera. Rywalizacja pod względem kosztów z LCC jest raczej skazana na porażkę. FFP to nie tylko koszt, ale też jeden z podstawowych sposobów na budowę lojalności pasażerów. Po kolejnej dewaluacji i dostaniu w prezencie od banku PP nawet najbardziej lojalni pasażerowie mogą dojść do wniosku że po co się spinać aby wylatać status i ograniczać się do jednego sojuszu, skoro lojalność jest niewiele warta. Przy pogłębiającej się konsolidacji rynku, uważam to za zjawisko jako jedno z niewielu potencjalnie pozytywnych dla pasażerów nie będących zakładnikami (oddzielny dostawca usług lojalnościowych + wybór "najtańszego" dostawcy usługi transportowej). Tak podałem i je cały czas podtrzymuje; uważam, że w ciągu kolejnych 2-3 lat wiele linii europejskich pójdzie śladem SK i TP w ograniczaniu / likwidowaniu dostępu do poczekalni kontraktowych zwłaszcza dla paxów statusowych lecących w Y. Nie ma też nic chybionego IMO w powołaniu się w tym kontekście na przykład USA i Kanady - tam żaden, albo niemal żaden przewoźnik nie daje dostępu do poczekalni kontraktowych dla paxów statusowych/C-F - bo o tym była wcześniej dyskusja i na tym polegają też ograniczenia SK i TP. Polityka dostępowa do poczekalni w ogóle w liniach amerykańskich to inna, szersza kwestia. Tu konkretnie chodzi o to, że jak na danym lotnisku/terminalu nie ma własnej poczekalni przewoźnika, albo innej linii z tego samego sojuszu / partnerskiej - to pax nie dostanie dostępu nigdzie od linii, nie ważne jaką ma kartę i w jakiej klasie/trasie leci. Jest to oczywiście odczuwalne w USA i Kanadzie zwłaszcza na mniejszych lotniskach i nie-hubowych (dla danej linii). Z Twoim ostatnim zdaniem w pełni się zgadzam. | |
| Autor: | BrunoJ [ 05 Sty 2020 01:29 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Plankton planktonem, ale myśle ze stawianie LOTu na równi z SAS jest dość odważne. | |
| Autor: | marek2011 [ 05 Sty 2020 02:11 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
SPLDER napisał(a): M&M dając *S dostęp do saloników był bardziej ewenementem w sojuszu Nie jest to wbrew pozorom aż taki ewenement - niektóre inne linie w *A też przewidują ten przywilej dla swoich *S i do swoich poczekalni. W jakieś formie (pełnego wstępu w przypadku własnych rejsów, wstępu w razie wybranych własnych rejsów, na wybranych lotniskach/trasach, w postaci voucherów na wstęp w określonej liczbie itp) występuje on w programach A3, AV, BR, OZ, TK, TP, SA , a może też i kilku innych. | |
| Autor: | L4FF [ 05 Sty 2020 11:39 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
marek2011 napisał(a): Tak podałem i je cały czas podtrzymuje; uważam, że w ciągu kolejnych 2-3 lat wiele linii europejskich pójdzie śladem SK i TP w ograniczaniu / likwidowaniu dostępu do poczekalni kontraktowych zwłaszcza dla paxów statusowych lecących w Y. Nie ma też nic chybionego IMO w powołaniu się w tym kontekście na przykład USA i Kanady - tam żaden, albo niemal żaden przewoźnik nie daje dostępu do poczekalni kontraktowych dla paxów statusowych/C-F - bo o tym była wcześniej dyskusja i na tym polegają też ograniczenia SK i TP. Polityka dostępowa do poczekalni w ogóle w liniach amerykańskich to inna, szersza kwestia. Tu konkretnie chodzi o to, że jak na danym lotnisku/terminalu nie ma własnej poczekalni przewoźnika, albo innej linii z tego samego sojuszu / partnerskiej - to pax nie dostanie dostępu nigdzie od linii, nie ważne jaką ma kartę i w jakiej klasie/trasie leci. Jest to oczywiście odczuwalne w USA i Kanadzie zwłaszcza na mniejszych lotniskach i nie-hubowych (dla danej linii). A ja bym się w tej perspektywie czasowej nie spodziewał zmian - myślę, że jest cały czas dużo niżej wiszących owoców dla linii, albo będą zbyt zajęte czym innym (LH M&M). Amerykańskie linie też specjalnie takiego dostępu nie zabrały, więc dalej imho nietrafiony przykład (jest tam też mimo wszystko dużo mniejsze rozdrobnienie poczekalni, a dodatkowo można mieć wstęp z abonamentu czy z karty kredytowej). Wydaje mi się, że prędzej jednak nasze linie podbiorą tworzenie oddzielnych kategorii poczekalni (np Elite Club wywali obcych *G), skupiając się na tworzeniu bardziej unikatowej oferty dla swoich klientów poniżej poziomu F. | |
| Autor: | BrunoJ [ 05 Sty 2020 14:48 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
marek2011 napisał(a): SPLDER napisał(a): M&M dając *S dostęp do saloników był bardziej ewenementem w sojuszu Nie jest to wbrew pozorom aż taki ewenement - niektóre inne linie w *A też przewidują ten przywilej dla swoich *S i do swoich poczekalni. W jakieś formie (pełnego wstępu w przypadku własnych rejsów, wstępu w razie wybranych własnych rejsów, na wybranych lotniskach/trasach, w postaci voucherów na wstęp w określonej liczbie itp) występuje on w programach A3, AV, BR, OZ, TK, TP, SA , a może też i kilku innych. Dla SK również - EBS mogą wchodzić do firmowych saloników w wybranych okresach (np przerwa około-noworoczna). Generalnie program EB jest mocno ustawiony na obsługę swoich pasażerów przy lotach swoimi liniami. Zaś *A jest na doczepkę. w M&M możemy to odbierać inaczej, bo to jakby wiodący program *A. To trochę jak waluta EUR w EU | |
| Autor: | marek2011 [ 05 Sty 2020 15:18 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Zgadza się, bo w PL M&M, z kilku różnych względów, jest cały czas najbardziej popularny i ludzie oglądają świat przez jego pryzmat. Dlatego choćby wielu całkiem sporo latających członków M&M od lat tkwi na poziomie *S i psioczy, a gdyby w końcu odważnie zmienili program dawno by byli już *G | |
| Autor: | danziger [ 07 Sty 2020 22:06 ] |
| Temat postu: | Re: SAS Eurobonus |
Mam do zakupienia na marzec lot 2 os. LHR-GDN SAS'em za jakieś 250 eur. Jeżeli ktoś chciałby spieniężyć z discountem voucher SAS'u lub zmonetaryzować punkty Eurobonus to chętnie się dogadam. Info na PW. | |
| Strona 6 z 16 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ | |