Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 126 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: SAS Eurobonus
#121 PostWysłany: 07 Sty 2020 21:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2415
srebrny
danziger napisał(a):
Mam do zakupienia na marzec lot 2 os. LHR-GDN za jakieś 250 eur. Jeżeli ktoś chciałby spieniężyć z discountem voucher SAS'u lub zmonetaryzować punkty Eurobonus to chętnie się dogadam. Info na PW.


Voucher tylko SASem. Tylko deala nie widzę, w jakim celu miałbym z discountem spieniężąć voucher SASu, który jest odpowiednikiem żywej gotówki?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: SAS Eurobonus
#122 PostWysłany: 07 Sty 2020 22:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1146
srebrny
BrunoJ napisał(a):
Voucher tylko SASem. Tylko deala nie widzę, w jakim celu miałbym z discountem spieniężąć voucher SASu, który jest odpowiednikiem żywej gotówki?

Voucher to jednak nie żywa gotówka (dlatego dają 500 voucher versus 250 cash)
Tak jak pisałeś wcześniej: zamiast otrzymać 250EUR gotówką, jest możliwość wzięcia vouchera na 500EUR, do wykorzystania na zakup biletów przez stronę SAS.
Jeśli ktoś nie planuje w niedługim czasie podróży SAS'em pobiera voucher 500 EUR i spienięża go z discountem powiedzmy 20%. W ten sposób uzyskuje 400 EUR cash zamiast 250 EUR cash. Tu jest deal dla obu stron.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: SAS Eurobonus
#123 PostWysłany: 07 Sty 2020 22:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2415
srebrny
Fakt, taki deal ma sens. Patrzyłem pod swoim kątem, gdybym nie potrzebował na bilety SASu brałbym od razu gotówkę.
Plus nieco zdekoncentrowany jestem innym tematem dzisiaj...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: SAS Eurobonus
#124 PostWysłany: 08 Sty 2020 23:06 

Rejestracja: 12 Paź 2019
Posty: 32
-- 08 Sty 2020 22:35 --

marek2011 napisał(a):
SPLDER napisał(a):

M&M dając *S dostęp do saloników był bardziej ewenementem w sojuszu


Nie jest to wbrew pozorom aż taki ewenement - niektóre inne linie w *A też przewidują ten przywilej dla swoich *S i do swoich poczekalni. W jakieś formie (pełnego wstępu w przypadku własnych rejsów, wstępu w razie wybranych własnych rejsów, na wybranych lotniskach/trasach, w postaci voucherów na wstęp w określonej liczbie itp) występuje on w programach A3, AV, BR, OZ, TK, TP, SA , a może też i kilku innych.


Z tego co doświadczyłem na własnej skórze to TAP w Lisbonie traktuje swoich silverów tak jak LOTswoich FQT w Warszawie czyli bardzo dobrze (lounge, oddzielna odprawa, ogólnie sympatycznie). Natomiast "nie swoich" traktuje jak zwykłych pasażerów co jest dosyć bolesne dla tych rozpuszczonych przyzwoitym traktowaniem w Wawie, Frankfurcie czy innej Brukseli. Aegean tez swpich silerów wpuszcza w Atenach a obcych niekoniecznie. Czytałem też że silver Ethiopiana może w Adis Abebie odpocząć jak biały człowiek 8-)

-- 08 Sty 2020 23:06 --

marek2011 napisał(a):
Zgadza się, bo w PL M&M, z kilku różnych względów, jest cały czas najbardziej popularny i ludzie oglądają świat przez jego pryzmat.
Dlatego choćby wielu całkiem sporo latających członków M&M od lat tkwi na poziomie *S i psioczy, a gdyby w końcu odważnie zmienili program dawno by byli już *G :D


W sumie racja ale trzeba trochę nalotu żeby zacząć się orientować. Poza tym czytałem kiedyś jak najłatwiej zdobyć status i opcja w jakimś AEGANie czy Ethiopnian wydawała mi się abstrakcyjna. Turkish kojarzyłem przynajmniej z reklam w Eurosporcie. Akurat miałem kartę mbanku prawie od zawsze i co miesiąc coś tam wpadało więc wybór M&M wydawał się najsensowniejszym wyborem na początek.

Poza tym szacunek za mega merytoryczne wpisy
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: SAS Eurobonus
#125 PostWysłany: 19 Sty 2020 22:32 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2026
złoty
marek2011 napisał(a):
@SPLDER: to już od jakiegoś czasu niestety, na małe usprawiedliwienie SK można dodać, że technicznie lecąc z Europy do jednego z ich hubów nikt nie leci w biznesie, tylko w Plus (a więc formalnie w eko) - choć oczywiście się zdarza, że inne linie bookują SASowski PLUS jako biznes nadpisując taryfę C na ten odcinek, a z kolei z formalnych przywilejów *G nie wynika prawo dostępu na wszystkich lotniskach do jakiejkolwiek poczekalni. TP rzeczywiście nie daje wstępu nawet paxom C jak nie ma zakontraktowanej poczekalni - a na coraz większej liczbie lotnisk nie mają... Innym liniom też zdarzają się "białe" plamy - przykładowo BA nie daje paxom C i statusowym wstępu w KRK.

Co do tendencji : IMO to jest rozwiązanie, które w ciągu 2-3 lat będzie powszechnie stosowane przez inne linie , a działa już też od dawna w USA i Kanadzie - SK i TP tylko je skopiowały, obawiam się , że grono kopiujących będzie się w Europie poszerzać.


Nie myślałem, że tak szybko Twoja przepowiednia się spełni - UA zabrało właśnie wstęp do saloników kontraktowych dla *G, co oznacza że np w AMS, czy MAD nie ma wstępu do saloniku.

Do czasu gdy przywileje zabierały niszowe linie (SAS, czy TAP) liczyłem że zaraza się rozniesie na resztę sojuszu, teraz jak zrobiło to UA jest tylko kwestią czasu jak LH zrobi to samo.

Inna sprawa, że status przestaje mieć sens, bo zyski w stosunku do kosztów są coraz mniejsze.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: SAS Eurobonus
#126 PostWysłany: 19 Sty 2020 23:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2415
srebrny
SPLDER napisał(a):
że status przestaje mieć sens, bo zyski w stosunku do kosztów są coraz mniejsze.

Myślę, że dla użytkownika konkretnych linii, ichniejszy status jest jednak przydatny. Nawet jeśli jest to tylko priorytet i fasttrack. Oraz pierwszeństwo przy przebookowywaniu lotów jak się cos posypie, plus błyskawiczne rozpatrywanie reklamacji. To drobazgi, ale ważne gdy się dużo lata. Ja np latam SASem na tyle dużo, że nawet jeśli wyjdzie z *A, to jakieś tam korzyści na trasach własnych będą.
Natomiast coraz mniej będzie się opłacało mieć status w dziwnych liniach, jeśli z nich nie korzystamy, bo te przywileje mogą być coraz mniejsze.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 126 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group