Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

SAS Eurobonus
sas-eurobonus,1574,103257
Strona 4 z 4

Autor:  1955845624 [ 03 Paź 2018 08:59 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

@cool_aka_romeo jakiś OW po EU... gdybyś leciał sam i złożył sobie coś "tam" jakimś LCC a potem potrzebował powrót z tego bądź innego miejsca, który normalnie sporo kosztuje a SK obsługuje - czemu nie. Ja swego czasu spaliłem tak dolot z MUC do GDN (bo LH chciała 350EUR za OW, a SK zażądał 12k + coś koło 300PLN dopłat). W odniesieniu do jakichś "super ofert" na bazie OJ (np. PRG-xxx-MUC) może to być fajna opcja na spalenie mil. U mnie gorzej, bo na jednym z kont mam 11800 i za nic nie dobiję do 12k. Na innym 41050 na LYR (2 pax) na styczeń 2020 - gdy tylko pojawi się dostępność.

Autor:  ms993 [ 03 Paź 2018 09:02 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

@1955845624 - załóż sobie darmowe próbne konto w którymś z serwisów do gazet/audiobooków podanych wyżej w temacie i bardzo łatwo dobijesz do 12000.

Autor:  BrunoJ [ 18 Paź 2018 21:48 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

-- 18 Paź 2018 19:55 --

Wprawdzie informacja o zmianie sposobu punktowania lotów pojawiała się w innych wątkach, ale chyba jest to najwłaściwszy wątek żeby to skomentować od strony praktycznej.
W ramach kupowania biletów na grudzień, zrobiłem "rozpoznanie" jak po nowemu naliczane są punkty. Co ciekawe, przeglądałem te loty wcześniej i były jescze stare stawki.

W przykładzie lot RT po Europie, typu Skandynawia-Polska-Skandynawia (2 segmenty w jedną stronę, ale podobne proporcje były przy 3 odcinkach).

Po staremu (do końca listopada) było tak:

SAS Go Light - 250/500 pkt za odcinek (500/750/1000 za OW)
SAS Go - 250/500/1000 pkt za odcinek (500/750/1000/1500 za OW)
Generalnie jeśli była dostępna taryfa Light to punktowanie identycznie dla obu grup, z wyjątkiem najdroższych Go, dokładna liczba punktów zależna od konkretnej klasy biletu.
Czyli przy naprawdę tanich biletach wychodziło 1000pkt za 4 odcinki (RT 2+2), lub częściej trochę więcej, np 1500 (2x 250+500).
Różnica w cenie to ok 60PLN za OW, główna różnica praktyczna to brak nadawanego bagażu przy taryfie Light, nawet przy statusie.
Kryterium wyboru dość oczywiste - nie potrzebuję torby, biorę Light. Potrzebuję, biorę pełną (przy statusie można 2 torby). SAS Plus rozważam cena Go zaczyna być niewiele niższa (lub gdy potrzebuję benefitów)

SAS Plus - 750/1000/1500/2500 za odcinek.
Więc przy dobrych wiatrach za RT można było zgarnąc ładnych kilka tys pkt.
Do powyższych, od Golda w górę dochodzą dodatkowe punkty (25%/50%), w każdej taryfie.

Po nowemu (od początku grudnia) wygląda że jest tak (dla przykladowego połączenia):

SAS Go Light - 250 pkt, sztywne (?), za całe OW (125 za odcinek?) brak dodatku za status, oczywiście dalej brak torby.
SAS Go - 750 pkt plus status za OW czyli tak jak było wcześniej, róznica w cenie to dalej ok 60PLN za OW, w cenie torba/y
SAS Plus Saver - 2500 plus status za OW (czyli podobnie jak wcześniej), restrykcja to opłata za zmianę/refund
SAS Plus - 2500 plus status za OW, czyli jak wyżej, bezpłatna zmiana/refund

Uwaga dotycząca SAS Plus Saver - mam mocne przekonanie że wcześniej taka taryfa nie była dostępna na przykładowej trasie. Obecnie dostępne tylko na niektórych połączeniach, pojedyncze miejsca. Co sugeruje że jest bardzo ograniczona dostepnośc.

To jeszcze osadzenie cenowe, bo nie tylko ilośc punktów się liczy, ale i ile kosztuje ich zdobbycie, ceny poglądowe, zaokrąglone, z realnego przykładu. Ceny za całe RT, 4 odcinki.

SAS Go Light - 950PLN (2x 250kpt, tylko podręczny)
SAS Go - 1060PLN (2x 750 plus status, bagaż)
SAS Plus Saver - 1350PLN (2x 2500 plus status)
SAS Plus - 2000PLN (2x 2500 plus)

Jeśli miałbym przeanalizować to:
SAS Go Light - tylko jeśli nie zbieramy punktów, 100PLN robi nam różnicę i mamy tylko podręczny
SAS Go - "kupujemy" 500/730 pkt za 100PLN, Do tego nadawany bagaż. Optymalna stawka, jeśli nie chcemy przepłacać, a myślimy o jakimś zbieraniu punktów, chyba że....
SAS Plus Saver - za dodatkowe 300PLN kupujemy kolejne 3500/4000 pkt, do tego benefity Plusa. W tym np darmowe WIFI jeśli samolot posiada (np A320neo). Potencjalny minus - koszty przebookowania (pesymistycznie trzeba założyć oprócz fee jeszcze dopłatę do pełnego SAS Plusa), oraz brak możliwości darmowego anulowania. Mimo wszystko wydaje się że dla osób które są w stanie "zainwestować" w punkty jest to najlepsza stawka i nie aż taka droga - gdy kończą się miejsca to SAS Go potrafi kosztować więcej.
SAS Plus - ilośc punktów podobna jak wyżej, ale już zauważalnie drożej, jedyny realny benefit to bezpłatne anulowanie biletu i przebookowanie biletu. Do rozważenia tylko jeśli nie będzie dostępna taryfa Saver lub zmiany biletu są krytyczne.

W skrócie - do tej pory, jeśli tylko nie potrzebowałem dużej torby, to zawsze brałem taryfę Light, bo najtaniej, przy identycznej ilości punktów jak pełny Go. Od czasu do czasu SAS Plus, gdy róznica w cenie była nieduża (czasem raptem 100-200PLN więcej niż Go, przy dość wysokiej cenie ogólnej, a zamiast 900pkt wchodziło np 6tys, plus benefity)
Obecnie wstępnie wygląda, że jeśli Plus Saver będzie dostepny może być najlepszym wyborem, później Go, w zależności od priorytetu koszty vs punkty. Light dla liczygroszy ze śmieciowymi punktami, pełny Plus tylko gdy jest potrzeba, nie ma miejsc w Saver, lub cena Go mocno się zbliży.

Powyższe może wyglądać inaczej przy lotach za ocean, ale jeśli kogoś ciekawi to wygląda że stawki są już zaimpltementowane w systemie, więc można sobie przecwiczyć na konkretnych połączeniach.

-- 18 Paź 2018 21:48 --

jeszcze korekta do powyższego - niewykluczone że Go Light to 100pkt, a 125 mi wyszło ze statusu, tylko akurat dość okrągło, wiec mi nie podpadło od razu.

Autor:  travelerka [ 03 Lis 2018 23:04 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

http://www.avisworld.com/avisonline/gb/ ... Conditions

5000 pkt za wynajem na min. 3 dni auta z gr. C
2000 pkt za wynajem na min. 3 dni auta z gr. A lub B

Wynajem od 1.11.2018 do 31.05.2019
Rezerwacje do 31.12.2018

Autor:  pabloz [ 03 Lis 2018 23:40 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Jeśli to nie jest zabronione (w tym dziale), to mam do odstąpienia 3300 punktów Eurobonus za 80% ceny nominalnej, ze względu na termin ważności do końca maja 2019. Trochę mało, bym wykorzystał je na noclegi czy wypożyczenie auta, poza tym nie przewiduję korzystania z linii SAS w najbliższych miesiącach.

Autor:  BrunoJ [ 04 Lis 2018 00:35 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Jest zabronione. A punkty nie maja ceny nominalnej.

Autor:  ms993 [ 27 Lis 2018 21:35 ]
Temat postu:  SAS Eurobonus 50% rabatu

50% zniżki na loty za punkty po Skandynawii, 30% po Europie.
Promocja trwa do 2 grudnia.
Okres podróży: 7/1–31/5 2019

np.
CPH-FAE RT 5000 EB + 371 DKK
OSL-LYR RT 5000 EB + 345 DKK

https://www.sas.dk/eurobonus/offers-and ... d-tickets/

Autor:  skrzat [ 11 Gru 2018 22:19 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

SAS Eurobonus zamierza zaoferować dożywotni status Gold:
https://economyclassandbeyond.boardinga ... ld-status/

Autor:  Raphael [ 06 Sty 2019 11:11 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Promocja punktowa za wynajem auta w Avis:

10000 pkt. Eurobonus za auto klasy min. C na min. 10 dni, rezerwacja 02-14.01.2019 na wynajem w okresie 01.02-31.08.2019
+5000 pkt. Eurobonus za auto klasy min. C na min. 3 dni, rezerwacja do 31.01.2019 na wynajem w okresie do 31.05.2019
+2000 pkt. Eurobonus za auto klasy A, B na min. 3 dni, rezerwacja do 31.01.2019 na wynajem w okresie do 31.05.2019

T&C: https://www.avisworld.com/avisonline/gb/avis_ams_partners1.nsf/c/Eurobonus+TermsandConditions

Teraz by się trzeba zastanowić w jakim kraju, do którego latają tanie linie, najtaniej wypożyczyć auto klasy C i skąd wziąć 10 dni urlopu ;) ... ale może komuś akurat się przyda.

Autor:  p.wl [ 08 Kwi 2019 18:51 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Moze gwoli przypomnienia, ale nie widze tej informacji w tym watku.
Flygbussarna jest partnerem Eurobonus i za kupione bilety daje punkty do programu. Punkty wpadaja prawie od razu po przejezdzie.
1 SEK = 1 pkt.

https://www.flygbussarna.se/en/our-part ... -eurobonus

Autor:  BrunoJ [ 08 Kwi 2019 19:48 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Zdaje się że to dość niszowy program, mimo że "blisko". Sam wcześniej ładowałem punkty z SASa do innych programów, w Eurobonusie zbieram dopiero od czasu gdy zacząłem regularnie i intensywnie korzystać z SASa. Ale szału z wykorzystaniem punktów nie ma. Myślałem, że zużyje punkty na swoje typowe trasy, a tymczasem najczęściej nie można ich brać w ogóle za punkty. I wcale się nie dziwię, bo zazwyczaj jest overbooking, a w samolocie brak jednego wolnego stołka. Muszę zacząć głębiej rozpracowywać, jak efektywnie wypalić większą ilość punktów.

Autor:  ms993 [ 08 Kwi 2019 20:14 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

@BrunoJ
Wyspy Owcze (FAE) z CPH są ciekawą opcją, bo liczą się jako krajówka, czyli kosztują 10k za RT (plus 377 DKK opłat)
ewentualnie Svalbard (LYR) z OSL - też 10k za RT (plus 500-600 NOK opłat)

Autor:  1955845624 [ 08 Maj 2019 19:19 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

@ms993 LYR za RT 20k - kupowałem wczoraj na luty, dla 2 osób wyszło 40k + 117,44EUR podatków i opłat. Z GDN, z bardzo wygodnymi przesiadkami (czyt. wylot o 6 rano, a w LYR przez CPH i OSL o 14:20; powrót wylot po 13-tej w dzień a nie jakiś lot o 2-giej w nocy, a lądowanie w GDN przez OSL o 20:20).

Zauważyłem fajną opcję, której kiedyś nie było. Można stworzyć konto grupowe. Jak ktoś leciał z kuzynem, dziećmi, żoną, każdy zgromadził po kilka tysięcy mil i na nic się to nie zda, można sobie stworzyć grupę i mile się łączą. Mi tak się udało jeszcze "dozbierać" nieco ponad 18k mil (w sumie nie wiem po co to, bo dla dwóch osób na nic się nie zda, ale może macie jakieś pomysły jak to na spokojnie spożytkować?).

Autor:  p.wl [ 08 Maj 2019 20:00 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

20 tys. punktow kosztuje bilet award RT w regionie Nordic+, do ktorego nalezy Polska.
Za 23 tys. punktow mozna wziac pokoj w Radissonie, 18 tys. w Park Inn.
Takze Best Western, ale nie wiem, jakie sa stawki, pewnie zblizone.
Jesli rezerwacja nie wchodzi online, bez problemu mozna zrobic przez infolinie.

Autor:  BrunoJ [ 16 Maj 2019 01:37 ]
Temat postu:  Re: SAS Eurobonus

Na próbę przygotowałem sobie taką "kreskę" na mapie, jako krajowe RT. 20tys punktów, ponieważ w SAS Plusie (w jedną stronę nie było już miejsc w ekonomicznej, w drugą uznałem, że co będę na głodniaka leciał). Ciekawostką są loty z międzylądowaniami. Kombinowałem jeszcze jakiś skok w bok, ale nie udało mi się złożyć terminów, na części tras dostępne są pojedyncze dni w tygodniu. Trochę zawiedziony jestem faktem, że system 'odmówił' większości regionalnych lotnisk na północy, z komunikatem "nie da się za punkty na tej trasie". Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce, bo przesiadkę mam 35 minut. Przy lotach za punkty też dają odszkodowanie za opóźnienie? Bo to by niezły deal mógł być :D
Załącznik:
sk_weekend.png
sk_weekend.png [ 93.22 KiB | Obejrzany 212 razy ]

Strona 4 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/