Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Reklamację składać należy poprzez ogólny formularz zamieszczony na stronie https://contactform.ryanair.com/
Należy wybrać: CONTACT REASON -> COMPLAINT -> OTHER.
Numer rezerwacji znajduje się na karcie pokładowej w polu „PNR ". Numer ten składa się z ciągu 6 znaków, którymi mogą być cyfry lub litery. Jeśli na karcie pokładowej nie znajduje się numer PNR warto sprawdzić czy na zawieszkach bagażowych nie został on nadrukowany.
Jeśli pasażer nie może odnaleźć numeru PNR, może wpisać nr rezerwacji Biura Podróży spisany z umowy.
W polu RESERVATION NUMER można wpisać tylko 6 znaków, jednak po ponownym kliknięciu w to pole można wpisać dodatkowy 1 znak, powtarzając tą czynność można dodać kolejny znak. Razem 8 znaków.
W komentarzu należy podać wszystkie dane dotyczące lotu (data, lotnisko wylotu/przylotu, nr rezerwacji biura podróży, nr konta bankowego oraz imię i nazwisko właściciela konta). Należy dołączyć skan/zdjęcie karty pokładowej oraz inne dowody, które mogą pomóc w sprawnym udzieleniu odpowiedzi na składaną reklamację.

Reklamacje można również kierować drogą pisemną wraz z dokumentacją wymienioną powyżej na adres:
Ryanair Sun S.A
Ul. Cybernetyki 21
02-677 Warszawa.

Dodatkowo Ryanair Sun uruchomił adres mailowy: zapytaniaklientow@ryanair.com


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 260 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 22 Sie 2018 11:35 

Rejestracja: 22 Sie 2018
Posty: 4
iwetka napisał(a):
Udało mi się znalezc RR :lol:

https://eu261expenseclaim.ryanair.com/?lg=PL
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#82 PostWysłany: 24 Sie 2018 08:58 

Rejestracja: 24 Gru 2014
Posty: 167
Loty: 37
Kilometry: 73 996
https://eu261expenseclaim.ryanair.com/ tutaj wypełniasz a potem będa plny na koncie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#83 PostWysłany: 04 Wrz 2018 17:26 

Rejestracja: 04 Wrz 2018
Posty: 3
Cześć
Złożyłam reklamację w związku z opóźnionym lotem przez zapytaniaklientow@rainair.com. Reklamacja została przyjęta i po około dwóch tygodniach dostałam maila z informacją, że odszkodowanie mi się nie należy ponieważ przyczyną opóźnienia lotu była burza.
Zanim wystartowaliśmy pilot powiedział wszystkim, że przyczyną opóźnienia jest problem z oponą i musieli wymieniać koła. Wszystko działo się na płycie lotniska i widzieliśmy co się dzieje.

Chciałabym napisać odwołanie, lecz nie mam oficjalnych informacji o przyczynie opóźnienia lotu. Napisałam maila do informacji lotniskowej ale powiedzieli, że oni jako lotnisko nie są upoważnieni do udzielania takich informacji i sugerują kontakt z przewoźnikiem.
Raynair odpowiada, że aby uzyskać informację o opóźnieniu lotu mam kontaktować się z lotniskiem.
Moje pytanie Jak uzyskać oficjalną informację o przyczynie opóźnienia, żebym mogła napisać jakieś odwołanie?
czy może lepiej od razu kontaktować się z ULC??
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#84 PostWysłany: 04 Wrz 2018 17:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 12150
HON fly4free
Skoro tylko dane ULC jest w stanie wiarygodnie ustalić przyczynę opóźnienia, a odpowiedź od linii lotniczej jako warunek konieczny już masz .......
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#85 PostWysłany: 04 Wrz 2018 20:52 

Rejestracja: 22 Sie 2018
Posty: 4
gorny77 napisał(a):
Skoro tylko dane ULC jest w stanie wiarygodnie ustalić przyczynę opóźnienia, a odpowiedź od linii lotniczej jako warunek konieczny już masz .......

my wysłalismy skargę do ULC http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera/zlozenie-skargi, dotarła do nich 27 sierpnia ale jeszcze nie mamy odpowiedzi.
od Ryanair Sun nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi (a czekamy od 17 lipca br.) na nasz pisemny wniosek (mieliśmy problemy z rozszyfrowaniem numeru rezerwacji) dlatego wysyłaliśmy pocztą. Na czacie po długiej dyskusji napisali (rozmowa z 20 sierpnia)

"Raxxx - Otrzymaliśmy dane bankowe i dane rezerwacji, Pana wniosek jest wciąż rozpatrywany.
Jaxxx - nic mi to nie mówi, kiedy otrzymam pisemna odpowiedź lub odszkodowanie
Raxxx - Tego nie można określić. Wniosek jest wciąż przetwarzany więc na pewno wkrótce otrzyma Pan odpowiedź"

cierpliwie czekamy, jest jeszcze jedna droga która polecili mi pracownicy Europejskiego Centrum Konsumenta tj Rzecznik Praw Konsumentów który działa na rzecz Urzędu Konkurencji i Konsumenta i pośredniczy w tych sprawach. Ale czekamy na reakcje Prezesa URL.. Boimy się tylko że po tylu
wnioskach o odszkodowanie firma zwinie żagle i żegnaj odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#86 PostWysłany: 06 Wrz 2018 16:01 

Rejestracja: 04 Wrz 2018
Posty: 3
Czy składając skargę do ULC muszę wysłać dla każdego pasażera osobno czy mogę w jednym wniosku wpisać dane dwóch pasażerów.?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#87 PostWysłany: 06 Wrz 2018 16:23 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4474
HON fly4free
Na jednym wniosku możesz wpisać osoby z tej samej rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#88 PostWysłany: 09 Wrz 2018 19:32 

Rejestracja: 09 Wrz 2018
Posty: 1
Witam,

Moja sytuacja wyglądała następująco
6.09.18 wracaliśmy z Larnaki do Warszawy (wycieczka z Tui, lot z Ryanair Sun).
Wylot opóźniał się o około 2,5 godziny, następnie będąc już w samolocie dowiedzieliśmy się że kolejne 1,5 godziny opóźni się wylot bo Cypr Turecki rozpoczął manewry wojskowe. W konsekwencji w Warszawie byliśmy o 2:25 a planowany przylot był na godzinę 21:50.
- pilot przekazał informację, że posiłek i woda powinno nam zapewnić Tui a nie Ryanair i nie dostaliśmy nic od obsługi
- pilot przekazał również informację, że lot jest opóźniony ze względu na opóźnienie porannego lotu z W-wy do Pafos i wina leży niby po stronie lotniska Okęcie.

Czytając forum rozumiem, że reklamację powinienem złożyć do firmy Ryanair?
Jeżeli odpiszą mi, że odpowiedzialność za opóźnienie nie leży po ich stronie tylko np lotniska to jak mogę to sprawdzić? (bo nie wierzę w odpowiedzialność lotniska za opóźnienie , wylot na Cypr też mieliśmy opóźniony o blisko 2 godziny).
rozumiem, że na manewry wojskowe nie mieli wpływu ale gdyby samolot był na czas to wyleciałbym przed manewrami więc nie powinno mnie to chyba interesować.

Dziękuje z góry za pomoc.
Pozdrawiam,
Michał


Ostatnio edytowany przez Abcn, 10 Wrz 2018 00:38, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#89 PostWysłany: 09 Wrz 2018 19:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 916
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Reklamacja do przewoźnika, a gdy odmówi to skarga do ULC. Sam sprawdzić wiele nie jesteś w stanie, tym zajmie się już ULC podczas postępowania(Ty możesz sprawdzić na przykład jak startowały i lądowały inne samoloty o tej porze na tym lotnisku na stronie flightradar24 i porównać to z tłumaczeniem linii). Generalnie opóźnienia na poprzednich rotacjach samolotu nie powinny być uzasadnieniem dla uznania przyczyn za niezależne od przewoźnika, choć i od tego wydaje się, że mogą być wyjątki. Ewentualne wyżywienie powinien zapewnić ryanair, a nie TUI.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#90 PostWysłany: 11 Wrz 2018 15:14 

Rejestracja: 11 Wrz 2018
Posty: 1
RallyMAN napisał(a):
Tak, ja.

Jak już napisałeś/aś musisz wyskrobać im maila na zapytaniaklientów@ryanair.com (Opisz całą sytuację oraz załącz skan kart pokładowych). Nie licz na to, że odpowiedzą szybko. Otrzymasz automatyczną zwrotkę ale Ciebie to nie dotyczy. Do mnie odpowiedź dotarła po prawie miesiącu, że sprawa została przekierowana do odpowiedniego działu. Po jakimś czasie przyszła pozytywna decyzja oraz wyjaśnienie całej sprawy gdzie był również wpisany mój numer rezerwacji lotu. Zostałem przekierowany do formularza, w którym trzeba wpisać swoje dane do przelewu. Dzień czekania i kolejna wiadomość z potwierdzeniem danych do przelewu oraz informacją, że do 14 dni roboczych pieniądze zostaną przelane. Jeszcze ich nie otrzymałem (17 Lipca 2018r) a pierwszego maila wysłałem 30 Maja 2018r.

Mam nadzieję, że pomogłem


Ja także składałem wniosek o odszkodowanie o opóźniony lot Ryanair Sun 06.08.2018 r do Tirany z Warszawy ( opóźnione o ponad 10 h).
Dostałem numer sprawy i 24 sierpnia otrzymałem taką odpowiedź z adresu refund@ryanair.com o następującej treści:
We refer to your e-mail dated 14 th August 2018.
We sincerely apologise for the delay of the flight RR1201 from Warsaw Modlin to Tirana
on the 06/08/2018 which was due to operational reasons.
We wish to confirm that we are in a position to pay out Article 7 compensation in
accordance with EU261/2004 Regulation.
In the light of the above, please provide your full bank details by using the below link:

https://complainttracker.ryanair.com
Please quote the above reference when replying.
We hope that the above has been of assistance.
Yours sincerely,
C Ribac
Customer Services

Uzupełniłem w załączonym formularzu numer konta ale do dziś nie dostałem żadnej odpowiedzi kiedy pieniądze będą na moim koncie.
Wiecie może ile powinien trwać taki zwrot oraz czy warto napisać jeszcze gdzieś indziej aby przyśpieszyć procedurę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#91 PostWysłany: 11 Wrz 2018 18:03 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4474
HON fly4free
Powinno to trwać kilka dni a trwa czasami kilka tygodni i więcej.Zostaje regularnie męczyć ich przypominającymi mailami .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 12 Wrz 2018 18:28 

Rejestracja: 12 Wrz 2018
Posty: 1
Hej. Leciałam Ryanairem Sun 2 sierpnia 2018 z Pafos na Cyprze do Katowic. Opóźnienie wynosiło około 10 godzin z powodu usterki samolotu. Tydzień po powrocie napisałam @ na podawany tutaj wielokrotnie adres zapytaniaklienow@ryanair.com, otrzymałam standardową zwrotkę gdzie nie mozna było wpisać numeru lotu czarterowego ( teraz juz są ) więc napisałam jeszcze raz, otrzymałam link do innego formularza. po tygodniu poprosili mnie o dane bankowe, po odesłaniu ich po 24 godzinach otrzymałam maila z przeprosinami i decyzja o przyznaniu odszkodowania w ciągu 10 dni roboczych. Pieniadze przyszły na konto zgodnie z terminem przewalutowali na złotówki po 400 euro na osobę. Pozdrawiam i zycze udanych reklamacji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#93 PostWysłany: 13 Wrz 2018 07:33 

Rejestracja: 13 Wrz 2018
Posty: 3
Do Szymaacm,
ja równierz leciałem tym lotem z Larnaca do W-wy, wniosek o odszkodowanie do Rayana za feralny lot złożyłem od razu niedzielę, aczkolwiek nie obyło się bez problemów. Na początek, nigdzie w formularzu z ich strony nie mogłem znaleźć miejsca na opisanie sytuacji (jakiejś zakładni, tabelki, itp. cokolwiek gdzie mógłym opisać) czy podanie numeru konta, po drugie chcąc dołączyć parę zdjęć (choćby z tablicy przylotów z W-wy) okazało się że mogę dodać tylko jeden załącznik (próbując dodać kolejny pierwszy kasowało) a więc zostałem zmuszony do wyboru jedego, po trzecie jako iż nie wiedziałem (jak zawsze ,,Polak mądry poszkodzie") że przysługuje mi posiełk i napój (docelowo refundowanu przez przewoźnika) nie korzystałem z tego, nie mniej jednak w formularzu jest pole do wypełnienia w zakresie podania kwoty- jak nic nie wpisywałem to system odrzucał wniosek a jak wpisałem 0 to odrzucał że kwaota jest za mała - tak czy siak nie przyjmował i już.
W końcu po wielu próbach poddałem się i ,,wysmarowałem" list z reklamacją zawierający wszystekie informacje te które nalożeło podać w elektroncznym formularzu Ryana i te dodatkowe które chciałem wpisać na adres ,,zapytanie klienta..." wielokrotnie na forum przytaczany.

O dziwo po godzinie dostałem automatyczną odpowiedź kierującą na stronę z wersją elektroniczną formularza, które de facto próbowałem wysłać, ale pod wieczór dostałem koleją odpowiedź że mój wniosek został przyjęty, nadano mu numer sprawy i mam oczekiwać na decyzję w ciągu 28 dni roboczyc - a więc czekam!!

Pozdrawiam Dariusz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#94 PostWysłany: 18 Wrz 2018 22:42 

Rejestracja: 18 Wrz 2018
Posty: 4
Witam, ja również wysłałem @ z opisem sytuacji, odrazu dostałem @ zwrotny automatycznie ze mam wybrać dział gdzie skierować mój problem, wszedłem w link gdzie mogłem wypełnić formularz z RR ALE musiałem tęż podac numer rezerwacji którego nie mam, jak wy obeszliscie to? Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#95 PostWysłany: 19 Wrz 2018 06:58 

Rejestracja: 13 Wrz 2018
Posty: 3
-- 19 Wrz 2018 06:55 --

Jak już pisali poprzednicy, numer rezerwacji masz na odcinku karty pokładowej który ci pozostał przy wchodzeniu na pokład samolotu. Ostatecznie jeśli jeszcze posiadasz to jest on równjerz na przywieszkach do bagaźy.

-- 19 Wrz 2018 06:58 --

Wracając do mojego odszkodowanja za lot z Larnaki, wczoraj dostałem ,,miłą" zwrotkę z Rayana iż przyznali odszkodowanie i czekają na dane do przelewu. Nawiasem mówiąc spodziewałem się odmowy, a tu miłe rozczarowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#96 PostWysłany: 19 Wrz 2018 21:36 

Rejestracja: 22 Sie 2018
Posty: 4
Cierpliwość jest wskazana, po prawie dwóch miesiącach oczekiwania i korespondencji z przewoźnikiem odszkodowanie dotarło na nasz rachunek.
Ale od początku
1. 15 lipca wysyłamy pisemny wniosek o wypłatę odszkodowania (załączamy wszystkie wymagane załączniki) na znany adres warszawa ul.Cybernetyki (z nami wysyłają nasi znajomi)
2. 17 lipiec potwierdzony odbiór przesyłki przez Ryanair Sun
3. 14 sierpień - znajomi otrzymują przelew z odszkodowaniem
4. u nas cisza
5. kontaktuję się na czacie z doradcą i zaczynają się schody. Brak możliwości weryfikacji klienta - brak numeru rezerwacji.
- na karcie pokładowej - nie zawsze jest (numer PNR)
- podany na bilecie bagażowym okazał się nie tym
- przekazany przez biuro podróży - też nie taki
6. po długiej dyskusji z doradcą otrzymujemy informację , że sprawa jest rozpatrywana i oczekuje (nie podano nam na co?)
przez 30 dni nie otrzymujemy żadnej odpowiedzi.
7.21 sierpień - piszemy zapytanie na emaila zapytaniaklientow@ryanair.com w sprawie naszego wniosku - otrzymujemy odpowiedź z automatu - zostaje nam nadany numer sprawy
8. 22 sierpień kierujemy skargę na przewoźnika do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego - cierpliwie czekamy dalej
Sprawy zaczynają przyśpieszać
9. otrzymujemy odpowiedź na nasz zapytanie skierowane do Ryanair z dnia 21 sierpnia - przy numerze reklamacji dostajemy widoczny jest numer rezerwacji (inny niż te co dysponowaliśmy)
najśmieszniejsze że w tym e- mailu jest załączone pismo - rzekomo wysłane do nas jako odpowiedź (na pismo z 15 lipca) wysłane przez przewoźnika 27 lipca na inny adres z numerem reklamacji nadanym w dniu 21 sierpnia (??????????)
ale kontynuujemy dalej korespondencję (angielska) ale teraz na stronie https://complainttracker.ryanair.com/
10. 8 września otrzymujemy informację o przyznaniu odszkodowania ale tylko za jedną osobę. Na stronie jak wyżej zamieszczamy wszytskie informacje (WAŻNE ABY BYŁ TO JEDEN PLIK - pismo + wkleić skany lub zdjęcia. podaliśmy numer rachunku
11. 12 września otrzymujemy decyzję (w jez. angielskim) o przyznaniu odszkodowania dla dwóch osób
12. przelew dociera 19 września
Tak więc czas trwania postępowania jest różny. U nas od 15 lipca do 19 września
Ale należy być cierpliwym. gdyby nie wskazówki podane tutaj przez poprzedników byłoby trudno.
najważniejsze że z numerem rezerwacji udało się jakoś przebrnąć. (jednak myślę że skarga do prezesa URL przyśpieszyła całą sprawę)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#97 PostWysłany: 20 Wrz 2018 16:30 

Rejestracja: 20 Wrz 2018
Posty: 1
Witajcie,

szybkie pytanie - mieliśmy z żoną opóźniony lot - czy powinniśmy złożyć dwa osobne formularze (https://eu261expenseclaim.ryanair.com/?lg=PL) na rożne dane pasażera czy jeden wspólny?

Numer PNR na obu biletach ten sam, linia lotnicza sama ogarnie, że leciały dwie osoby przy składaniu tylko jednego wniosku?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#98 PostWysłany: 20 Wrz 2018 18:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4474
HON fly4free
Jeden wniosek ,dane 2 osób da się tam wpisać,lub zaznaczasz,ze rezerwacja obejmowała dwie osoby .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#99 PostWysłany: 20 Wrz 2018 22:42 

Rejestracja: 18 Wrz 2018
Posty: 4
DarioPys.. no wlasnie zaden z tych numerow nie pasuje, dostalem emaila o przyznaniu odszkodowania, chce sie zalogowac na strone i musze podac numer rezerwacji lotu, ktorego nie mam, dodam ze wycieczka kupowana w biurze podrozy, Czy mozesz jakos pomoc? Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#100 PostWysłany: 21 Wrz 2018 20:29 

Rejestracja: 13 Wrz 2018
Posty: 3
Do Mata
Jeszcze raz po kolei (ja leciałem z Rayanem z TUI) spisuję z własnej karty:
Jeśli posiadasz odcinek od kary pokładowej to masz tam napisane:
- NAME - patrz dane osobowe imię/nazwisko
- FLT - numer lotu, np. RR 4110
- PNR - numer rezerwacji np. EQ6E23
- SEQ - numer kolejności odprawy (nadawany automatycznie)

Jeśli posiadasz przywiszkę od bagażu, to masz:
- na górze napisany numer (bez znaczenia)/SEQ
- poniźej wielkimi literami kod miasta do którego leciałeś np. WAW
- poniżej małymi literami imìe i naziwsko pasażera/numer rezerwacji/data, np. ANNA/KOWALSKA/EQ6E23/09SEP

Skoro dostałeś emai o przyznaniu odszkodowania, to nie masz czasami na samym końcu napisanego numeru rezerwacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 260 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group