Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Reklamację składać należy poprzez ogólny formularz zamieszczony na stronie https://contactform.ryanair.com/
Należy wybrać: CONTACT REASON -> COMPLAINT -> OTHER.
Numer rezerwacji znajduje się na karcie pokładowej w polu „PNR ". Numer ten składa się z ciągu 6 znaków, którymi mogą być cyfry lub litery. Jeśli na karcie pokładowej nie znajduje się numer PNR warto sprawdzić czy na zawieszkach bagażowych nie został on nadrukowany.
Jeśli pasażer nie może odnaleźć numeru PNR, może wpisać nr rezerwacji Biura Podróży spisany z umowy.
W polu RESERVATION NUMER można wpisać tylko 6 znaków, jednak po ponownym kliknięciu w to pole można wpisać dodatkowy 1 znak, powtarzając tą czynność można dodać kolejny znak. Razem 8 znaków.
W komentarzu należy podać wszystkie dane dotyczące lotu (data, lotnisko wylotu/przylotu, nr rezerwacji biura podróży, nr konta bankowego oraz imię i nazwisko właściciela konta). Należy dołączyć skan/zdjęcie karty pokładowej oraz inne dowody, które mogą pomóc w sprawnym udzieleniu odpowiedzi na składaną reklamację.

Reklamacje można również kierować drogą pisemną wraz z dokumentacją wymienioną powyżej na adres:
Ryanair Sun S.A
Ul. Cybernetyki 21
02-677 Warszawa.

Dodatkowo Ryanair Sun uruchomił adres mailowy: zapytaniaklientow@ryanair.com


 [ 366 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 22 Cze 2018 21:37 

To jak ci tak ładnie odpisali to im ładnie napisz treści z postu tu z zapytaniem co zrobić zanim napiszesz skargę do właściwego ulc
Góra
 PM off  
 
#22 PostWysłany: 22 Cze 2018 21:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1209
Loty: 53
Kilometry: 107 986
niebieski
@martin288
Napisz do ryanaira(czat, mail), albo jak jest osobny sposób komunikacji i go znajdziesz to do ryanair sun. Sam kiedyś pytałem ich o numer rezerwacji, to konieczne było podanie imienia i nazwiska pasażera oraz czterech ostatnich cyfr karty, którą się płaciło. Wtedy udzielali informacji o numerze rezerwacji.
Na czacie można było uzyskać numer z chyba ostatnich kilku miesięcy, a jeśli lot był dużo wcześniej to odsyłali na adres: zapytaniaklientow@ryanair.com
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 22 Cze 2018 21:47 

Rozróżniasz Ryanair FR od Ryanair Sun RR i napisz skąd RR ma mieć nr rezerwacji Kowalskiego skoro zapewne dostaje od TUI listę pasażerów?
Góra
 PM off  
 
#24 PostWysłany: 22 Cze 2018 22:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1209
Loty: 53
Kilometry: 107 986
niebieski
Skoro wspomniałem w poście o obu to chyba rozróżniam, nie?
Stąd, że jako przewoźnik ma numery wszystkich rezerwacji podpięte pod dane każdego z pasażerów. Naprawdę wydaje Ci się, że każdorazowo przewoźnik nie ma numeru rezerwacji? Przecież to on wystawia bilety, nawet jeśli przez biuro podróży i musi mieć dostęp do wszystkich danych pnr.

Nawet na potrzeby obowiązków wynikających z ostatniej ustawy o przetwarzaniu danych dot. przelotu pasażera to przewoźnik musi przekazywać te dane, a wśród nich naturalnie jest numer rezerwacji.
Wydaje Ci się, transport lotniczy może obecnie wyglądać tak, że biuro podróży mówi linii, że rzuca na samolot 180 osób i to wszystko?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 22 Cze 2018 22:33 

Rozróżniam nr rezerwacji wycieczki od nr rezerwacji lotu, a w przypadku biur podróży przy kontakcie z czarterem jakim jest RR wystarczy zapewna zbiorowa lista pasażerów
Tyle
Góra
 PM off  
 
#26 PostWysłany: 22 Cze 2018 22:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1209
Loty: 53
Kilometry: 107 986
niebieski
Linia lotnicza ma numer rezerwacji lotu każdego z pasażerów, nawet gdyby miałaby to być „zbiorowa lista pasażerów". Bo sama ten numer nadaje. Bo musi. Nawet jeśli to czarter. I nie zapewne.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 25 Cze 2018 11:56 

Rejestracja: 21 Cze 2018
Posty: 4
martin288 napisał(a):
martin288 napisał(a):
Witam wszystkich wczoraj lecieliśmy z warny do Warszawy okazało się po przybyciu na lotnisko że lot jest opóźniony o 5 godzin... Był to lot czarterowy z TUI (wycieczka). Kapitan samolotu coś wspominał że dzień wcześniej mieli jakieś problemy z wylotem z bodajże Francji (kontrola lotów nie chciała ich wypuścić z lotniska) co spowodowało kolejne opóźnienia... później coś wspominał że związku z tym załoga musiała mieć 5 godzinną przerwę i to się wszystko skumulowało takie opóźnienie naszego lotu... Już w samolocie podczas powrotu chodziła jakaś babka i zbierała osoby które będą chciały wystąpić o odszkodowanie bo podobno ma jakiegoś prawnika który się zajmuje takimi sprawami. Po wylądowaniu na Okęciu już po odebraniu bagaży zaczepiło nas kolejnych dwóch przedstawicieli jakieś firmy zajmujące się ubieganiem o odszkodowania. Zastanawiam się czy sam nie mógłbym ubiegać się o odszkodowanie po co komuś płacić 20% z zasądzonej sumy. Jak myślicie Jakie są w ogóle szansę na to odszkodowanie? Lepiej się zająć samemu tą sprawą czy może firmie która się tym zajmuje?


Pytając przez formularz kontaktowy o przyczynie opóźnia po tygodniu odpisali mi że mieli problemy z załogą i że płacą odszkodowania za ten lot tylko muszę wypełnić formularz ...



Gdzie znajdę ten formularz?
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 26 Cze 2018 13:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Gru 2016
Posty: 56
Cytuj:
@RallyMAN czy twoja sprawa została już wyjaśniona?


Dnia 30 maja wysłałem maila z opisem sprawy oraz skanem biletów.

Wczoraj (25 Czerwca) otrzymałem wiadomość od Pani Patrycji (nie podała nazwiska) z informacją:

"Szanowny Kliencie!

Przepraszamy za opóźnienie lotu i utrudnienia z tym związane. Przekazuje sprawę do odpowiedniego działu."


Dzisiaj (26 Czerwca) wysłali mi w końcu numer sprawy oraz informację, że do 28 dni (roboczych oczywiście) dostanę odpowiedź.
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 05 Lip 2018 15:43 

Rejestracja: 19 Gru 2014
Posty: 10
jak w końcu obchodziliście brak nr rezerwacji przy zakupie wycieczki z biura podróży? niestety podczas ostaniej wycieczki miałam 17 godzin opoznienia i teraz się własnie zastanawiam jak zdobyć/obejśc ten numer rezerwacji ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 06 Lip 2018 14:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Gru 2016
Posty: 56
Dzisiaj (06.07.2018r) otrzymałem wiadomość od Ryanair, że przyznali mi zwrot za opóźniony lot. Poprosili o wypełnienie formularza z danymi do przelewu (nr rezerwacji lotu otrzymałem w mailu dzięki czemu nie było już problemu z formularzem).

Zobaczymy ile dni zajmie przelew.
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 06 Lip 2018 15:09 

RallyMAN napisał(a):
...........przyznali mi zwrot za opóźniony lot. ............



Napisz dokładnie co ci przyznali, ewentualnie jak faktycznie zwrot to okoliczności zdarzenia

Bo postępowanie ich j/w jest nietypowe
Góra
 PM off  
 
#32 PostWysłany: 09 Lip 2018 09:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Gru 2016
Posty: 56
po 250€ / osoba

do 14 dni mam mieć przelew na koncie
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 09 Lip 2018 10:23 

Przyznali Ci/wam odszkodowanie, termin "zwrot" dotyczy czegoś innego
Góra
 PM off  
 
#34 PostWysłany: 16 Lip 2018 22:49 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 1
I ja odbijam się od ściany i czytam ale numeru rezerwacji lotu jak nie bylo tak nie ma :/ ryanair odsyła do TUI a TUI do ryanaira. Czy ktoś uzyskał odpowiedź piszac maila na adres zapytaniaklientów@ryanair.com ? Tutaj wszystko opisac starając się o odszkodowanie ? Jeśli ktoś już przetarł szlaki w tej sprawie to proszę o odpowiedź.
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 17 Lip 2018 08:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Gru 2016
Posty: 56
Tak, ja.

Jak już napisałeś/aś musisz wyskrobać im maila na zapytaniaklientów@ryanair.com (Opisz całą sytuację oraz załącz skan kart pokładowych). Nie licz na to, że odpowiedzą szybko. Otrzymasz automatyczną zwrotkę ale Ciebie to nie dotyczy. Do mnie odpowiedź dotarła po prawie miesiącu, że sprawa została przekierowana do odpowiedniego działu. Po jakimś czasie przyszła pozytywna decyzja oraz wyjaśnienie całej sprawy gdzie był również wpisany mój numer rezerwacji lotu. Zostałem przekierowany do formularza, w którym trzeba wpisać swoje dane do przelewu. Dzień czekania i kolejna wiadomość z potwierdzeniem danych do przelewu oraz informacją, że do 14 dni roboczych pieniądze zostaną przelane. Jeszcze ich nie otrzymałem (17 Lipca 2018r) a pierwszego maila wysłałem 30 Maja 2018r.

Mam nadzieję, że pomogłem
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 17 Lip 2018 10:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1360
Loty: 33
Kilometry: 39 451
srebrny
K_p_o napisał(a):
I ja odbijam się od ściany i czytam ale numeru rezerwacji lotu jak nie bylo tak nie ma :/ ryanair odsyła do TUI a TUI do ryanaira. Czy ktoś uzyskał odpowiedź piszac maila na adres zapytaniaklientów@ryanair.com ? Tutaj wszystko opisac starając się o odszkodowanie ? Jeśli ktoś już przetarł szlaki w tej sprawie to proszę o odpowiedź.



Numer rezerwacji lotu powinien być numerem rezerwacji z umowy z Tui. Daj znać czy podziałało.
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 27 Lip 2018 18:12 

Rejestracja: 27 Lip 2018
Posty: 5
-- 27 Lip 2018 18:09 --

Na drugi dzień po opóźnionym o 12h locie czarterowym Ryanair Sun, napisałam maila na adres zapytaniaklientow@ryanair.com opisując sytuację (czas opóźnienia, lotnisko wylotu/przylotu, nazwiska pasażerów itp.), załączając zdjęcia biletów (zrobione "na kolanie" na lotnisku - telefonem), powołując się na Rozporządzenie nr 261/2004 Unii Europejskiej (UE) . Tego samego dnia popołudniu dostałam maila od "pani Moniki", że przekazała sprawę do odpowiedniego działu, z informacją, że może to potrwać do 30 dni. Ryanair odezwał się tego samego dnia, nadając sprawie numer itd.
Dzisiaj (tj. 10 dni po zgłoszeniu sprawy o odszkodowanie) dostałam maila od Ryanaira z przeprosinami oraz wszelkimi danymi potrzebnymi do zalogowania się na ich stronie (numer sprawy, numer lotu) z prośbą o wypełnienie numeru konta (IBAN/SWIFT), by mogli przesłać mi pieniądze z tytułu odszkodowania. Czekam ;)

-- 27 Lip 2018 18:12 --

Dodam jeszcze, że lot był rezerwowany przez TUI (były to wczasy zorganizowane), a nie przeze mnie osobiście.
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 03 Sie 2018 13:02 

Rejestracja: 03 Sie 2018
Posty: 1
Witam
Chciałabym opisać swoją przygodę z Ryanair Sun, wycieczka z TUI, Minorka 11-18.07.2018 r. Lot do Mahon opóźniony o 6h, 19 lipca dzięki wskazówkom na tym forum napisałam do Ryanair na maila zapytaniaklientow@ryanair.com załączając zdjęcie biletów. w tym samym dniu został nadany nr sprawy a w dniu 24 lipca otrzymałam decyzje po przyznaniu odszkodowania a dzisiaj tj. 3 sierpień mam już kasę na koncie. Trudno w to uwierzyć, ale to prawda i do tego otrzymałam cała kwotę. Nie myślałam ze sobie poradzę sama bez firmy, a tu proszę udało się. Trzeba troszkę poszukać ale internet i takie fora jak to, to skarbnica wiedzy jak macie o co to walczcie. Jeszcze pisałam do TUI o 5% (wg tabeli Frankfurckiej) ale cisza, napisali ze przyjęli i maja 45 dni zobaczymy czy coś się uda. Życzę powodzenia i odzyskania pieniędzy, ja planuje następne wakacje.
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 03 Sie 2018 13:59 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 1439
Zbanowany
niebieski
Podziękuj personalnie tym z których wiedzy korzystałaś. Byłby to przyjemny gest :P :P :P
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#40 PostWysłany: 03 Sie 2018 23:43 

Rejestracja: 03 Sie 2018
Posty: 2
Witam. Też będę się starała o wypłatę odszkodowania za opóźniony lot linii Ryanair Sun (wycieczka z TUI). I z tego co się zorientowałam to numer rezerwacji jest na bilecie lotniczym przy kodzie PNR. Definicja skrótu PNR: W branży lotniczej i branży turystycznej, nazwa pasażera ( PNR ) jest rekordem w bazie komputerowego systemu rezerwacji (CRS), która składa się z danych osobowych pasażera, a także zawiera plan podróży dla pasażera lub grupę pasażerów. Więc przy uzupełniania formularza spróbujcie wpisać dane z tego kodu, ale pewnie nie przepuści nr lotu bo jest symbol FR zamiast RR.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 366 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group