Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Reklamację składać należy poprzez ogólny formularz zamieszczony na stronie https://contactform.ryanair.com/
Należy wybrać: CONTACT REASON -> COMPLAINT -> OTHER.
Numer rezerwacji znajduje się na karcie pokładowej w polu „PNR ". Numer ten składa się z ciągu 6 znaków, którymi mogą być cyfry lub litery. Jeśli na karcie pokładowej nie znajduje się numer PNR warto sprawdzić czy na zawieszkach bagażowych nie został on nadrukowany.
Jeśli pasażer nie może odnaleźć numeru PNR, może wpisać nr rezerwacji Biura Podróży spisany z umowy.
W polu RESERVATION NUMER można wpisać tylko 6 znaków, jednak po ponownym kliknięciu w to pole można wpisać dodatkowy 1 znak, powtarzając tą czynność można dodać kolejny znak. Razem 8 znaków.
W komentarzu należy podać wszystkie dane dotyczące lotu (data, lotnisko wylotu/przylotu, nr rezerwacji biura podróży, nr konta bankowego oraz imię i nazwisko właściciela konta). Należy dołączyć skan/zdjęcie karty pokładowej oraz inne dowody, które mogą pomóc w sprawnym udzieleniu odpowiedzi na składaną reklamację.

Reklamacje można również kierować drogą pisemną wraz z dokumentacją wymienioną powyżej na adres:
Ryanair Sun S.A
Ul. Cybernetyki 21
02-677 Warszawa.

Dodatkowo Ryanair Sun uruchomił adres mailowy: zapytaniaklientow@ryanair.com


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 243 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
#141 PostWysłany: 14 Paź 2018 10:32 

Rejestracja: 13 Paź 2018
Posty: 8
Jeżeli składam jeden wniosek dla dwóch osób ( doczytałam się, że można), to mogę wskazać dwa numery rachunków bankowych do wypłaty odszkodowania osobno dla każdej osoby?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#142 PostWysłany: 14 Paź 2018 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 11643
HON fly4free
Nie można czy też linie lotnicze tego nie praktykują

Po samej wypłacie łatwo można sobie poradzić czyli kalkulator : 2 i prosty przelew
Góra
 Profil Relacje PM off
TINAKB uważa post za pomocny.
 
      
#143 PostWysłany: 15 Paź 2018 11:21 

Rejestracja: 15 Paź 2018
Posty: 3
Loty: 1
Kilometry: 1 839
Witam, również mam problem z lotem RR1110 Rodos warszawa 08.10.2018. Odpowiedź którą otrzymałem od przewoźnika jest trochę inna niż wasze , więc myślę że już coś kombinują. Wydaje mi się że jednak trzeba będzie składać odwołanie do Ulc. Poniżej odpowiedź od przewoźnika.

Dear Mr ,

We refer to your online claim dated 10th October 2018.

We apologise for the delay of your flight RR1110 from Rhodes to Warsaw on the 08/10/2018 which was due to operational reasons and was outside of our control.

Providing our passengers with a punctual and reliable service is one of our principle aims. However, it is inevitable that there will be occasions when we are unable to operate our flights, as scheduled, due to circumstances that are beyond our control.

It is for this reason, we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.

We sincerely regret the inconvenience you encountered

Mam pytanie czy mogę złożyć skargę do Ulc polskieg, czy jednak muszę wysyłać do Ulc wymienionego w powyższych postach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#144 PostWysłany: 15 Paź 2018 11:27 

Rejestracja: 13 Paź 2018
Posty: 8
Wysłałam pismo o odszkodowanie (był problem z wnioskiem) mailem na zapytaniaklientow@ryanair.com. Dostałam odpowiedź z automatu, z odnośnikami do różnych stron, w tym do tego nieszczęsnego wniosku.Czyli koło sie zamyka. Czytałam na forum, że niektórzy dostali odpowiedź, że mail został przekierowany do właściwego działu. Ktoś podpowie co dalej robic?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#145 PostWysłany: 15 Paź 2018 11:28 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1081
złoty
@adrian13

Najlepiej od razu do greckiego ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off
Adrian13 lubi ten post.
Adrian13 uważa post za pomocny.
 
      
#146 PostWysłany: 15 Paź 2018 12:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3032
złoty
TINAKB napisał(a):
Czytałam na forum, że niektórzy dostali odpowiedź, że mail został przekierowany do właściwego działu. Ktoś podpowie co dalej robic?

pewnie było tez co maja robić dalej, prawda?
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#147 PostWysłany: 15 Paź 2018 12:28 

Rejestracja: 13 Paź 2018
Posty: 8
becek, własnie w tym problem, ze nie robili nic.

Cytuję” ja tego maila zignorowałam, tego samego dnia dostałam drugiego maila, że moja sprawa została przekazana do odpowiedniej komórki w Ryanairze i później kontaktowali się ze mną personalnie. Ostatniego maila dostałam 28 lipca, że mają dla mnie "dobrą wiadomość" i moja sprawa została przekazana do wypłaty (w terminie do 28 dni), teraz czekam na pieniądze.”
Cytuje "Chciałabym opisać swoją przygodę z Ryanair Sun, wycieczka z TUI, Minorka 11-18.07.2018 r. Lot do Mahon opóźniony o 6h, 19 lipca dzięki wskazówkom na tym forum napisałam do Ryanair na maila zapytaniaklientow@ryanair.com załączając zdjęcie biletów. w tym samym dniu został nadany nr sprawy a w dniu 24 lipca otrzymałam decyzje po przyznaniu odszkodowania"

Ja nie otrzymałam numeru sprawy ani informacji o przekazaniu maila, stad było moje pytanie i liczę na życzliwość, ze ktoś podpowie co dalej robić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#148 PostWysłany: 15 Paź 2018 12:46 

Rejestracja: 15 Paź 2018
Posty: 3
Loty: 1
Kilometry: 1 839
Walasek Dzięki za podpowiedź, mam jeszcze pytanie czy wszystko wysłać tak jak napisał jbr czyli elektronicznie , czy może oryginalny podpis i pocztą tradycyjną. Czy może na tym forum ktoś dostał jeszcze inna odpowiedź odnośnie lotu Rr1110 .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#149 PostWysłany: 15 Paź 2018 13:16 

Rejestracja: 15 Paź 2018
Posty: 4
TINAKB napisał(a):
Witam serdecznie forumowiczów. Na wstępie powiem, że przeczytałam 7 stron jakże przydatnych porad od a do z wiec proszę mnie nie odsyłać do ich czytania;) Moze z racji podeszłego wieku nie wszystko zrozumiałam dlatego proszę o pomoc.
1. Raz czytam ze staramy sie o odszkodowanie poprzez wniosek na stronie przewoźnika, a raz, że piszemy do nich maila i dlatego nie wiem jak postąpić.
2. Niektórzy piszą, że trzeba wskazać kwotę odszkodowania - są jakieś określone zasady (lot z TUI - Majorka Katowice opóźnienie około 7 godzin.
3. Czy można opisać wszystko w j.polskim, czy koniecznie po angielsku?

Pozdrawiam serdecznie, emerytka;)

Witam
leciałam tym samym lotem , dokonałam już wszelkich formalności i w Ryanair i TUI , proszę o kontakt ze mną
Góra
 Profil Relacje PM off
TINAKB lubi ten post.
TINAKB uważa post za pomocny.
 
      
#150 PostWysłany: 15 Paź 2018 13:19 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1081
złoty
Adrian13 napisał(a):
Walasek Dzięki za podpowiedź, mam jeszcze pytanie czy wszystko wysłać tak jak napisał jbr czyli elektronicznie , czy może oryginalny podpis i pocztą tradycyjną. Czy może na tym forum ktoś dostał jeszcze inna odpowiedź odnośnie lotu Rr1110 .



Możesz wysłać elektronicznie załączając jak najwięcej skanów z posiadanych biletów, rezerwacji itp.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#151 PostWysłany: 15 Paź 2018 13:23 

Rejestracja: 13 Paź 2018
Posty: 8
Agusia141, taka zdolna to ja nie jestem;) nie wiem jak sie skontaktować, myslałam, ze pw, ale mam nieaktywne. Jeśli moge to proszę o kontakt na maila krystynakubica@tlen.pl. Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off
Agusia141 lubi ten post.
 
      
#152 PostWysłany: 15 Paź 2018 13:27 

Rejestracja: 15 Paź 2018
Posty: 4
TINAKB napisał(a):
Agusia141, taka zdolna to ja nie jestem;) nie wiem jak sie skontaktować, myslałam, ze pw, ale mam nieaktywne. Jeśli moge to proszę o kontakt na maila krystynakubica@tlen.pl. Pozdrawiam

Wysłałam Pani maila.
Góra
 Profil Relacje PM off
TINAKB lubi ten post.
TINAKB uważa post za pomocny.
 
      
#153 PostWysłany: 15 Paź 2018 13:34 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1081
złoty
TINAKB napisał(a):
Agusia141, taka zdolna to ja nie jestem;) nie wiem jak sie skontaktować, myslałam, ze pw, ale mam nieaktywne. Jeśli moge to proszę o kontakt na maila krystynakubica@tlen.pl. Pozdrawiam


Masz 5 postów wiec możesz już wysyłać wiadomości prywatne.
Góra
 Profil Relacje PM off
TINAKB lubi ten post.
 
      
#154 PostWysłany: 17 Paź 2018 13:25 

Rejestracja: 17 Paź 2018
Posty: 3
Witam,

W związku z opóźnionym lotem (9h) wnioskowałem o odszkodowanie, dostałem numer sprawy oraz możliwość sprawdzenia statusu na stronie. Dzisiaj wchodząc na stronę sprawdzając status wyskoczyła informacja:

The status of your claim is as follows: <b>Acknowledged</b>.

Czy jest to informacja o przyjęciu reklamacji czy jej uznaniu. To sformułowanie jest dośc mylące, a brakuje wyjaśnień :)

Z góry dziękuję za odpowiedź!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#155 PostWysłany: 17 Paź 2018 19:35 

Rejestracja: 29 Wrz 2018
Posty: 8
Czy zgłaszaliście reklamację za opóźniony lot do biura podróży? Jaka przysługje ewentualnie rekompensata? Dzięki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#156 PostWysłany: 17 Paź 2018 19:52 

Rejestracja: 29 Wrz 2018
Posty: 8
No właśnie za opóźniony lot. Czytałam gdzieś, że można się starać o rekompensatę zgodnie z tabelą frankfurcką, ale nie wiem na ile to prawdziwe więc pytam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#157 PostWysłany: 17 Paź 2018 23:00 

Rejestracja: 08 Lis 2014
Posty: 1
Czy ktoś wie może jaka jest skuteczność działań ULC (zwłaszcza greckiego ;)? czy już łatwiej "kłócić się" z linią czy lepiej naciskać na ulc? jakie macie doświadczenia? jak jest szybciej i lepiej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#158 PostWysłany: 17 Paź 2018 23:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 879
Loty: 26
Kilometry: 48 684
złoty
Stokrotka85 napisał(a):
Czy zgłaszaliście reklamację za opóźniony lot do biura podróży? Jaka przysługje ewentualnie rekompensata? Dzięki

Stokrotka85 napisał(a):
No właśnie za opóźniony lot. Czytałam gdzieś, że można się starać o rekompensatę zgodnie z tabelą frankfurcką, ale nie wiem na ile to prawdziwe więc pytam.

Z tytułu unijnego rozporządzenia 261/04, czyli w sposób, w który najłatwiej uzyskać odszkodowanie, a przewoźnik generalnie odpowiedzialny jest w najszerszym zakresie, opóźnienia nie należy reklamować do biura podróży, tylko właśnie do przewoźnika. Do biura podróży reklamować możesz imprezę turystyczną i ewentualnie zmiany w godzinach rozpoczęcia/zakończenia wypoczynku poczynione przez biuro podróży. Tabela frankfurcka może być wtedy stosowana pomocniczo, choć nie jest to dokument wiążący.
No chyba, że leciałaś przewoźnikiem zarejestrowanym poza UE, z lotniska poza Unią. Wtedy możesz dochodzić się tylko na podstawie kodeksu cywilnego i ustawy prawo turystyczne, które zresztą też daje całkiem spore możliwości uzyskania rekompensat, ale jeśli chodzi o same opóźnienia, to raczej ogranicza zakres odpowiedzialności.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#159 PostWysłany: 17 Paź 2018 23:38 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3498
Ostrzeżenia: 1
platynowy
@Stokrotka85
Cytuj:
Zadałeś tylko dziwne pytania niczego nie wnoszące

Widzę, że masz większą wiedzę ode mnie. W takim razie nie będę już próbował Ci pomagać.

@Pabloo
Cytuj:
No chyba, że leciałaś przewoźnikiem zarejestrowanym poza UE, z lotniska poza Unią. Wtedy możesz dochodzić się tylko na podstawie kodeksu cywilnego i ustawy prawo turystyczne

Jesteś w błędzie twierdząc, że w takim przypadku ma zastosowanie polskie prawodawstwo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#160 PostWysłany: 18 Paź 2018 01:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 879
Loty: 26
Kilometry: 48 684
złoty
boots napisał(a):
Cytuj:
No chyba, że leciałaś przewoźnikiem zarejestrowanym poza UE, z lotniska poza Unią. Wtedy możesz dochodzić się tylko na podstawie kodeksu cywilnego i ustawy prawo turystyczne

Jesteś w błędzie twierdząc, że w takim przypadku ma zastosowanie polskie prawodawstwo.

Zajrzyj do ustawy o usługach turystycznych i dowiedz się kiedy ma ona zastosowanie(już artykuł pierwszy może być bardzo pomocny). A także weź któryś podręcznik ze wstępu do prawoznawstwa i zastanów się czy „polskie prawodawstwo" ma zastosowanie tylko do zdarzeń mających miejsce na terytorium Polski.

Edit
Znowu Ci odpisałem, przegrałem.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 243 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group