Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 23 Sty 2019 14:09 

Rejestracja: 23 Sty 2019
Posty: 1
Witam
Na wstępie chciałem napisać, że rzadko latam samolotami i nigdy nie przydarzyła mi się taka sytuacja, dlatego bardzo proszę
o wyrozumiałość i powstrzymanie się od obraźliwych nic nie wnoszących komentarzy.
Parę miesięcy temu zdecydowaliśmy się wybrać na narty ze znajomymi do Gruzji i wykupiliśmy loty w obydwie strony do tego kraju
przez linie lotnicze Wizzair. Niestety trzy tygodnie przed wylotem doznałem kontuzji ręki ( skomplikowane zwichnięcie stawu łokciowego, usztywnienie drutami wewnątrz i ręka w gipsie) i nie byłem w stanie odbyć podróży. Po skontaktowaniu się z infolinią, dostałem informację aby przesłać mailem dokument ze szpitala, poświadczający uraz, wtedy jest szansa , że wrócą mi pieniądze za bilety.
Po ok. dwóch tygodniach otrzymałem odpowiedź o treści:
Szanowny Panie,
Dziękuje za przesłane dokumenty.
Z dokumentów przedstawionych wynika iż nie może Pan odbyć lotu, w związku z powyższym pragnę Panu zaoferować 50% ceny biletu.
Zwrot dokonany będzie na konto wizz właściciela rezerwacji.
Proszę o informacje zwrotna czy dokonać zwrotu.
Czy jest to normalne , że chcą zwrócić mi tylko 50% ceny, jeżeli na stronie firmy widnieje informacja o opłacie 60 euro przy zwykłym anulowaniu lotu bez podania przyczyny? więc jaki był sens przesyłania dokumentu poświadczającego kontuzję?
Chyba że zwrot dotyczy 50% ceny samego biletu - 238 zł ( do tego zapłaciłem za bagaż rejestr. - 117,50 zł , wizz priority 44 zł i sprzęt sportowy 266 zł) , czy w takim przypadku jest to normalne że nie zwracają kosztów bagażów i jest jakaś szansa na zwrot kosztów całej mojej rezerwacji?
Czy mogą zwrócić pieniądze na indywidualne konto, z którego była dokonywana rezerwacja?. Słyszałem ,że z konta wizz nie można wypłacić pieniędzy tylko przeznaczyć je na ewentualne przyszłe loty? (rezerwacji dokonywała inna osoba, więc będzie to dla mnie duży problem aby odzyskać środki , ponieważ zwrot zostanie dokonany na jej konto wizz i tylko ona będzie mogła wykorzystać te środki
w przyszłości jeżeli w ogóle kiedykolwiek gdzieś poleci tymi liniami)
Proszę o informację jakie są standardowe procedury zwrotów w takich przypadkach?
Dzięki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 23 Sty 2019 14:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 12355
HON fly4free
Prawda jest taka, że nawet te 50% to jest tylko i wyłącznie ich dobra wola, standardowo odpisują "trzeba było się ubezpieczyć od takich wypadków"
Ja proponuję poprosić ich o przeniesienie na inny termin na tej trasie np. po terminie planowanej rehabilitacji itp


Ostatnio edytowany przez Japonka76, 23 Sty 2019 15:51, edytowano w sumie 1 raz
ciach OT
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 23 Sty 2019 14:24 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4803
HON fly4free
@boltazy W takich przypadkach procedury są uznaniowe.Dużo zależy od osoby , która rozpatrywała Twoją prośbę.Ta akurat uznała,że gestem dobrej woli będzie 50% na konto wizz.Co do usług dodatkowych możesz napisać raz jeszcze z prośbą o ich 100% zwrot może ktoś inny spojrzy łaskawiej.Niestety regulamin jasno precyzuje zwrot w przypadku śmierci pasażera lub jego najbliższej rodziny a sytuacja choroby nie jest klarownie opisana.Ze zwrotem na czyjeś konto wizz spróbuj się dogadać może akurat ta osoba wykorzysta bezterminowe środki a tobie odda gotówkę.
Góra
 Profil Relacje PM off
gorny77 lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 28 Sty 2019 04:25 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 746
niebieski
miriam napisał(a):
Niestety regulamin jasno precyzuje zwrot w przypadku śmierci pasażera lub jego najbliższej rodziny a sytuacja choroby nie jest klarownie opisana.
A mówiąc precyzyjnie - nie jest w żaden sposób opisana w warunkach przewozu. Każdy zwrot wynika tylko z dobrej woli przewoźnika.

boltazy napisał(a):
Proszę o informację jakie są standardowe procedury zwrotów w takich przypadkach?
Był już na forum wątek na ten temat i przeważnie Wizz zwracał 100%, zawsze na konto Wizz.
Z tych środków może skorzystać chyba więcej niż jedna osoba (choć właściciel musi być na rezerwacji).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 28 Sty 2019 08:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 687
srebrny
Skoro taki kawałek na narty leciałeś to chyba posiadałeś jakieś ubezpieczenie, zresztą nawet gdyby to było w Polsce to też lepiej mieć dodatkowe ubezpieczenie gdy uprawia się narcisrstwo bo na NFZ czasami to nie ma co polegać. A wracając do sedna to sprawdź (jeśli je posiadasz) warunki bo być może zamiast z wizzarem który był dla Ciebie i tak hoiny, warto zwrócić się do ubezpieczyciela.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group