Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Reklamację składać należy poprzez ogólny formularz zamieszczony na stronie https://contactform.ryanair.com/
Należy wybrać: CONTACT REASON -> COMPLAINT -> OTHER.
Numer rezerwacji znajduje się na karcie pokładowej w polu „PNR ". Numer ten składa się z ciągu 6 znaków, którymi mogą być cyfry lub litery. Jeśli na karcie pokładowej nie znajduje się numer PNR warto sprawdzić czy na zawieszkach bagażowych nie został on nadrukowany.
Jeśli pasażer nie może odnaleźć numeru PNR, może wpisać nr rezerwacji Biura Podróży spisany z umowy.
W polu RESERVATION NUMER można wpisać tylko 6 znaków, jednak po ponownym kliknięciu w to pole można wpisać dodatkowy 1 znak, powtarzając tą czynność można dodać kolejny znak. Razem 8 znaków.
W komentarzu należy podać wszystkie dane dotyczące lotu (data, lotnisko wylotu/przylotu, nr rezerwacji biura podróży, nr konta bankowego oraz imię i nazwisko właściciela konta). Należy dołączyć skan/zdjęcie karty pokładowej oraz inne dowody, które mogą pomóc w sprawnym udzieleniu odpowiedzi na składaną reklamację.

Reklamacje można również kierować drogą pisemną wraz z dokumentacją wymienioną powyżej na adres:
Ryanair Sun S.A
Ul. Cybernetyki 21
02-677 Warszawa.

Dodatkowo Ryanair Sun uruchomił adres mailowy: zapytaniaklientow@ryanair.com


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 375 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
#261 PostWysłany: 28 Maj 2019 17:03 

Rejestracja: 08 Paź 2018
Posty: 8
Witam,

Dziwna sprawa z tym ULC bo 05.11.2019 wysłałem im pismo przez ePUAP a tydzien pozniej dla jedenj osoby zwykly polecony poczta Polska

No i dzisiaj dostałem odpowiedź na pismo wysłane poczta :/ Tak jakby nie dostali tego przez ePUAP.

Czy ktoś uzyskał jakąś odpowiedż przez ePUAP ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#262 PostWysłany: 28 Maj 2019 17:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Dziwna to jest ta data
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#263 PostWysłany: 28 Maj 2019 17:45 

Rejestracja: 18 Paź 2018
Posty: 8
A jaka była odpowiedż? Bo ja czekam na informacje tylko odnośnie lotu do Katowic w tym samym czasie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#264 PostWysłany: 28 Maj 2019 23:42 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy na email nadal można wysyłać wniosek o odszkodowanie? Zazwyczaj przypadku przesyłali do odpowiedniego działu, a teraz żeby kliknąć w odpowiedni formularz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#265 PostWysłany: 28 Maj 2019 23:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Wedle ustawy prawo lotnicze będzie to złożeniem reklamacji. Więc w razie braku merytorycznej odpowiedzi w ciągu 30 dni, uzna się za rozpatrzoną pozytywnie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#266 PostWysłany: 29 Maj 2019 10:12 

Rejestracja: 08 Paź 2018
Posty: 8
hebabek napisał(a):
A jaka była odpowiedż? Bo ja czekam na informacje tylko odnośnie lotu do Katowic w tym samym czasie.


Żeby uzupełnić dokumenty o brakujace formularze dla 3 osob z które 2 wysłałem przez ePUAP 05 i 06 Listopada 2018.

Jeżeli nie no to poprowadza sprawe tylko dla tej jednej osoby ktora złożyła formularz poczta tradycyjna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#267 PostWysłany: 02 Cze 2019 06:29 

Rejestracja: 02 Cze 2019
Posty: 1
Hej,moja sytuacja wygląda następująco: 10.05 o godz 2.35miał odbyć się lot RyanairSun na Rodos z Poznań Ławica. Na pokład samolotu weszliśmy ok 1,5 godz później, ponieważ nad lotniskiem panowała mgła. Widoczność ciągle była kiepska i po ok3 godz spędzonych w samolocie wróciliśmy na lotnisko. Nad ranem mgła opadła i pierwszy samolot wystartował o godz 8.38. Startowało wiele samolotów,my nadal czekaliśmy. Ostatecznie odlecieliśmy o godz 12.17 czyli ponad 3 godz po pierwszych startach. Pilot na pokładzie powiedział,że początkowo opóźnienie spowodowane było mgłą,później kompletowali załogi. RyanairSun odmówił wypłaty odzkodowania twierdząc,że opóźnienie było przez mgłe. Na potwierdzenie mam maile z pracownikiem lotniska,który podał mi dokładne godziny odlotów. Walcze dalej,ale zastanawiam się czy jest w ogóle sens? Miał ktoś taki przypadek?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#268 PostWysłany: 02 Cze 2019 12:28 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Nie ma sensu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#269 PostWysłany: 02 Cze 2019 12:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@agasaw Zastanawiam się czy chcesz odszkodowanie za to,że zamiast 6 godzinnego opóźnienia z powodu mgły twój lot miał większe bo samolot nie wystartował jako pierwszy po poprawie pogody?Chyba widzisz absurdalność takiego roszczenia. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#270 PostWysłany: 02 Cze 2019 14:41 

Rejestracja: 02 Cze 2019
Posty: 2
Witajcie, 10.05.19 leciałam z Rodos do Katowic, opóźnienie lotu wynosiło 10h, przyczyną był fakt, że samolot którym mieliśmy lecieć miał opóźnienie na lotnisku w Poznaniu z powodu mgły (sytuacja opisana wcześniej przez innego użytkownika), w związku z tym i nasz lot był opóźniony. dostałam następującą odpowiedź od Ryanair

We regret the delay of your flight RR556 from Rhodes to Katowice on the 10/05/2019, which was due to an earlier flight disruption as a result of low visibility, which caused a knock-on effect to the daily schedule of the aircraft.

As this delay was unexpected we wish to inform you that no compensation is due under EU261/2004 as this was caused due to extraordinary circumstances beyond Ryanair's control.

Czy mogę coś jeszcze zrobić czy nie mam podstaw do roszczenia ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#271 PostWysłany: 02 Cze 2019 14:57 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
Tak jak wyzej, samolot nie mogl po wasz przeleciec przez mgle.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#272 PostWysłany: 02 Cze 2019 14:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
możesz pójść do sadu
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
#273 PostWysłany: 02 Cze 2019 15:10 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Rajesh Kuthrappali napisał(a):
Tak jak wyzej, samolot nie mogl po wasz przeleciec przez mgle.

To nie jest zdarzenie wyłączające z mocy prawa odpowiedzialność przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#274 PostWysłany: 02 Cze 2019 20:52 

Rejestracja: 02 Cze 2019
Posty: 2
Rozumiem jakie były powody , tylko zastanawia mnie czy fakt że złe warunki atmosferyczne były w Poznaniu a nie bezpośrednio w miejscu w którym my mieliśmy startować nie ma znaczenia ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#275 PostWysłany: 02 Cze 2019 20:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
#273
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#276 PostWysłany: 02 Cze 2019 21:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 02 Cze 2019 21:33 --

Ela111 napisał(a):
Witajcie, 10.05.19 leciałam z Rodos do Katowic, opóźnienie lotu wynosiło 10h, przyczyną był fakt, że samolot którym mieliśmy lecieć miał opóźnienie na lotnisku w Poznaniu z powodu mgły (sytuacja opisana wcześniej przez innego użytkownika), w związku z tym i nasz lot był opóźniony. dostałam następującą odpowiedź od Ryanair

We regret the delay of your flight RR556 from Rhodes to Katowice on the 10/05/2019, which was due to an earlier flight disruption as a result of low visibility, which caused a knock-on effect to the daily schedule of the aircraft.

As this delay was unexpected we wish to inform you that no compensation is due under EU261/2004 as this was caused due to extraordinary circumstances beyond Ryanair's control.

Czy mogę coś jeszcze zrobić czy nie mam podstaw do roszczenia ?


Forumowicze!

Poniżej przesyłam link do orzeczenia już kilkukrotnie przeze mnie tutaj zamieszczonego dotyczącego opóźnienia powstałego na poprzednim odcinku. Jest to jedyny znany Lexowi wyrok NSA dotyczący tego przypadku http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/BE0E9EBC71

Krótko. W tym stanie faktycznym pierwszy lot z rotacji był opóźniony co spowodowało, że posypała się cała siatka. NSA stwierdził, że opóźnienie na pierwszym rejsie nie ma znaczenia, bo dotyczy innego lotu. Natomiast wskazuje również, że "Opóźnienie lotu wynikające z opóźnienia się poprzedniego rejsu nie spełnia przesłanek nadzwyczajnych okoliczności określonych w art. 5 ust. 3 oraz motywu 14 i 15 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie nr 295/91. Opóźnienie to nie stanowi bowiem nadzwyczajnej okoliczności wymienionej w motywie 14 i 15 powołanego rozporządzenia, której przewoźnik lotniczy nie mógł uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, skoro nie było ono efektem działania czynników zewnętrznych, na które przewoźnik nie miał jakiegokolwiek wpływu.

Jak rozumienie ten wyrok? W przypadku powyżej przyczyną była planowana rotacja czy jednak czynniki zewnętrzne?

-- 02 Cze 2019 21:47 --

agasaw napisał(a):
Hej,moja sytuacja wygląda następująco: 10.05 o godz 2.35miał odbyć się lot RyanairSun na Rodos z Poznań Ławica. Na pokład samolotu weszliśmy ok 1,5 godz później, ponieważ nad lotniskiem panowała mgła. Widoczność ciągle była kiepska i po ok3 godz spędzonych w samolocie wróciliśmy na lotnisko. Nad ranem mgła opadła i pierwszy samolot wystartował o godz 8.38. Startowało wiele samolotów,my nadal czekaliśmy. Ostatecznie odlecieliśmy o godz 12.17 czyli ponad 3 godz po pierwszych startach. Pilot na pokładzie powiedział,że początkowo opóźnienie spowodowane było mgłą,później kompletowali załogi. RyanairSun odmówił wypłaty odzkodowania twierdząc,że opóźnienie było przez mgłe. Na potwierdzenie mam maile z pracownikiem lotniska,który podał mi dokładne godziny odlotów. Walcze dalej,ale zastanawiam się czy jest w ogóle sens? Miał ktoś taki przypadek?


Jeśli chcesz walczyć, jesteś wkurzona i masz ekstra 917 zł to możesz wnieść pozew.Szansa na przegraną wynosi 50%. A skąd te 50 %? Wiem, że teraz posypią się na mnie gromy, ale to przewoźnik musi udowodnić, że była mgła, ale nie na zasadzie, że tak powie. W tej sytuacji Sąd powinien zasięgnąć wiadomości specjalnych tj. biegłego, który oceni czy mgła uniemożliwiała start samolotu. Wniosek o biegłego powinien złożyć przewoźnik jeśli tego nie robi naraża się na przegraną. Sąd nie zrobi tego z urzędu. Owszem wiemy, że była mgła i że samoloty nie mogły startować tylko, że to w postępowaniu sądowym jest za mało, bo dlaczego startowały od 8, a nie od 7? Udowodnić to nie to samo co uprawdopodobnić.

Pamiętam wyrok SR, w którym wprost stwierdza, że sąd nie wie czy na Majorce była wtedy mgła czy jej nie było, a przewoźnik nie wniósł o biegłego i dlatego przegrał. Przewoźnik jak miałby przelać pieniądze na zaliczkę na biegłego (3000 zł), który przeanalizuje dane, przetłumaczy pewnie z angielskiego jakieś dokumenty to zwyczajnie tego nie zrobi, bo woli wypłacić kasę. Gorzej jeśli zrobi i to jest to główne ryzyko. Naprawdę w większości przypadków przegrana pasażera wynika z względów formalnych. W pismach powtarzaj ciężar dowodu spoczywa na pozwanym w sprawie wymagane są wiadomości specjalne, nie można bazować wyłącznie na twierdzeniach przewoźnika.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#277 PostWysłany: 02 Cze 2019 22:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
jesteś wkurzona i masz ekstra 917 zł to możesz wnieść pozew

W przypadku przegranej straci więcej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#278 PostWysłany: 03 Cze 2019 07:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
O ile pozwany złoży wniosek o biegłego i wygra. Przy dobrowolnej płatności dodatkowych kosztów nie będzie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#279 PostWysłany: 03 Cze 2019 08:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Dobrowolna płatność to nie będzie przegrana.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#280 PostWysłany: 03 Cze 2019 14:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Miałem na myśli koszty zastępstwa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 375 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group