Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Reklamację składać należy poprzez ogólny formularz zamieszczony na stronie https://contactform.ryanair.com/
Należy wybrać: CONTACT REASON -> COMPLAINT -> OTHER.
Numer rezerwacji znajduje się na karcie pokładowej w polu „PNR ". Numer ten składa się z ciągu 6 znaków, którymi mogą być cyfry lub litery. Jeśli na karcie pokładowej nie znajduje się numer PNR warto sprawdzić czy na zawieszkach bagażowych nie został on nadrukowany.
Jeśli pasażer nie może odnaleźć numeru PNR, może wpisać nr rezerwacji Biura Podróży spisany z umowy.
W polu RESERVATION NUMER można wpisać tylko 6 znaków, jednak po ponownym kliknięciu w to pole można wpisać dodatkowy 1 znak, powtarzając tą czynność można dodać kolejny znak. Razem 8 znaków.
W komentarzu należy podać wszystkie dane dotyczące lotu (data, lotnisko wylotu/przylotu, nr rezerwacji biura podróży, nr konta bankowego oraz imię i nazwisko właściciela konta). Należy dołączyć skan/zdjęcie karty pokładowej oraz inne dowody, które mogą pomóc w sprawnym udzieleniu odpowiedzi na składaną reklamację.

Reklamacje można również kierować drogą pisemną wraz z dokumentacją wymienioną powyżej na adres:
Ryanair Sun S.A
Ul. Cybernetyki 21
02-677 Warszawa.

Dodatkowo Ryanair Sun uruchomił adres mailowy: zapytaniaklientow@ryanair.com


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 375 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
#241 PostWysłany: 12 Lis 2018 16:17 

Rejestracja: 12 Lis 2018
Posty: 1
Opozniony lot z Heraklionu do Warszawy z 16.09.2018.
Wycieczka TUI kupiona przez wakacje.pl
Posiadana jedynie umowa uslugi turyst. z numerem jej rezerwacji oraz karty pokladowe.
Brak nr rezerwacji lotu oraz brak nr PNR na kartach pokladowych.

Żądanie zaplaty odszkodowania wyslane mailem na zapytaniaklientow@ryanair.com i dosyc szybka odpowiedz z Ryanair z nr zgloszenia.
Nastepnie Ryanair poprosil o nr rezerwacji lotu.
Odpowiedz mailem ze mam tylko nr wycieczki ale brak jakiejkolwiek odpowiedzi.
Nastepnie wielokrotne zapytania o status sprasy na zapytaniaklientow@ryanair.com ale za kazdym razem odpowiedz zeby podac nr rezerwacji lotubi sugestia zeby kontaktować sie z TUI (mimobze mieli w zalacznikach wszystko od umowy po kart pokladowe)
Maile do TUI i odpowiedz ze nalezy poslugiwac sie nr rezerwacji wycieczki.

Kolejne maile juz na ostro na zapytaniaklientow@ryanair.com zgrozba skargi do ULC i wreszcie ktos kompetentny na podstawie nazwiska pasazerow i adresu email ustalil mi nr rezerwacji lotu.
Po wpisaniu w link Ryanaira tego numeru rezerwacji poszlo juz szybko i przyznali odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off
hanciak lubi ten post.
hanciak uważa post za pomocny.
 
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#242 PostWysłany: 14 Lis 2018 13:14 

Rejestracja: 22 Wrz 2013
Posty: 26
jbr napisał(a):
walerek napisał(a):
Możesz wysłać elektronicznie załączając jak najwięcej skanów z posiadanych biletów, rezerwacji itp.

Ja wysłałem do Grecji mailem, tak jak wcześniej pisałem. Wysłałem w poniedziałek rano. Na razie (czwartek) nic więcej się nie wydarzyło. Jak coś się wydarzy, to napiszę.
pozdr.
JBr.

Po ok. 2,5 tygodnia dostałem mailem odpowiedź z greckiego ULC, że wystąpili do Ryanaira z wnioskiem o wyjaśnienie przyczyn opóźnienia. Na razie minęło kolejne 2 tygodnie i nic dalej się nie wydarzyło. Zobaczymy co będzie dalej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#243 PostWysłany: 16 Lis 2018 20:09 

Rejestracja: 16 Lis 2018
Posty: 1
Lot RHO WAW RR1110.
W pierwszej korespondencji otrzymałem odmowę w sprawie odszkodowania za opóźniony lot. Tydzień temu przysłali ponownie maila że uznali odszkodowanie i proszą o podanie danych do przelewu. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#244 PostWysłany: 19 Lis 2018 20:46 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 1
Witam
Mam pytanie odnośnie odszkodowania za opóźniony lot liniami Ryanair San Lecialam wraz z koleżanką 6 czerwca 2018 r. Z Katowic do Grecji Lot był opóźniony o 8 godz We wrześniu Dostalysmy decyzję o odszkodowaniu Wszystkie dane bankowe zostały wypełnione prawidłowo Kazali nam czekać 28 dni roboczych na zrealizowanie przelewu bankowego lecz do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy przelewu Do systemu nie możemy się już zalogować Pisalysmy na czacie z konsultantem który powiedział że nie może nam pomóc Podal nam email na który wysłaliśmy wszystkie dokumenty i dalej cisza Może miał już ktoś taki przypadek? Co mamy dalej robić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#245 PostWysłany: 21 Lis 2018 18:10 

Rejestracja: 22 Wrz 2013
Posty: 26
filex30 napisał(a):
Lot RHO WAW RR1110.
W pierwszej korespondencji otrzymałem odmowę w sprawie odszkodowania za opóźniony lot. Tydzień temu przysłali ponownie maila że uznali odszkodowanie i proszą o podanie danych do przelewu. ;)

Dzięki za Twoje info :-) Zainspirowałeś mnie i sprawdziłem jeszcze raz wstępnie usunięte maile z tego okresu. Nie było nas prawie 3 tygodnie i przy tej ilości maili, którą musiałem przerzucić po powrocie ten od Ryanaira mi umknął (poszedł do kosza). A okazuje się, że też zmienili decyzję i proszą o dane rachunku.
Najwyraźniej ugięli się pod wpływem greckiego ULC (mail od linii przyszedł 8 dni po mailu ULC do Ryanaira).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#246 PostWysłany: 23 Lis 2018 02:29 

Rejestracja: 15 Paź 2018
Posty: 4
Loty: 1
Kilometry: 1 839
Hej wszystkim, tak samo jak jbr, ja również za lot RR1110 z rodos do warszawy z dnia 8.10.2018 juz dostalem odpowiedz pozytywną, a nawet już dostałem przelew na konto. Po złożeniu reklamacji dostałem odmowę, uzasadnienie było takie że lot opóźnił się z przyczyn operacyjnych i nie mogą wyplacic odszkodowania bo wedlug nich to siła wyższa. Miałem pisać do Ulc , ale stwierdziłem że dam im jeszcze jedna szanse , w odpowiedzi na ich pismo oczywiście poprosiłem o rozwinięcie co według nich oznaczają przyczyny operacyjne i że zgodnie z rozporządzeniem nie ma nic na temat przyczyn operacyjnych. Oczywiście odpisałem że jeżeli nie rozpatrzy wniosku pozytywnie to oddam sprawa do Ulc . Po 20 dniach dostałem odpowiedź z informacją że przepraszają i że należy mi się odszkodowanie . Tak że dziękuję wszystkim za cenne wskazówki na forum i życzę wszystkiego dobrego .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#247 PostWysłany: 11 Gru 2018 19:57 

Rejestracja: 11 Gru 2018
Posty: 2
dorian2018 napisał(a):
Opozniony lot z Heraklionu do Warszawy z 16.09.2018.
Wycieczka TUI kupiona przez wakacje.pl
Posiadana jedynie umowa uslugi turyst. z numerem jej rezerwacji oraz karty pokladowe.
Brak nr rezerwacji lotu oraz brak nr PNR na kartach pokladowych.

Żądanie zaplaty odszkodowania wyslane mailem na zapytaniaklientow@ryanair.com i dosyc szybka odpowiedz z Ryanair z nr zgloszenia.
Nastepnie Ryanair poprosil o nr rezerwacji lotu.
Odpowiedz mailem ze mam tylko nr wycieczki ale brak jakiejkolwiek odpowiedzi.
Nastepnie wielokrotne zapytania o status sprasy na zapytaniaklientow@ryanair.com ale za kazdym razem odpowiedz zeby podac nr rezerwacji lotubi sugestia zeby kontaktować sie z TUI (mimobze mieli w zalacznikach wszystko od umowy po kart pokladowe)
Maile do TUI i odpowiedz ze nalezy poslugiwac sie nr rezerwacji wycieczki.

Kolejne maile juz na ostro na zapytaniaklientow@ryanair.com zgrozba skargi do ULC i wreszcie ktos kompetentny na podstawie nazwiska pasazerow i adresu email ustalil mi nr rezerwacji lotu.
Po wpisaniu w link Ryanaira tego numeru rezerwacji poszlo juz szybko i przyznali odszkodowanie.




@dorian2018
Dzień dobry, lecieliśmy tym samym lotem. Czy numer rezerwacji lotu jest wspólny dla wszystkich pasażerów, czy indywidualny? Nie jestem niestety w stanie uzyskać go ani od Ryanair, ani od Tui. Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#248 PostWysłany: 11 Gru 2018 20:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2234
złoty
Indywidualny / Wspólny dla grupy osób podróżujących na tej samej rezerwacji (czyli Ciebie i Twojej rodziny lub znajomych)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#249 PostWysłany: 12 Gru 2018 08:48 

Rejestracja: 11 Gru 2018
Posty: 2
Hose napisał(a):
Indywidualny / Wspólny dla grupy osób podróżujących na tej samej rezerwacji (czyli Ciebie i Twojej rodziny lub znajomych)

@Hose – dziękuję bardzo!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#250 PostWysłany: 12 Gru 2018 22:20 

Rejestracja: 11 Paź 2018
Posty: 3
Lot RHO WAW RR1110.

Ja również w pierwszej korespondencji z ryanair dostałem odmowę.
Sprawę przekazałem do greckiego UCL, po pewnym czasie otrzymałem informację o przyznaniu odszkodowania.
Wszystkie niezbędne dane bankowe przesłałem za pośrednictwem formularza ryanair.

I tu zaczynają się schody, minęło już 30 dni, kasy nadal nie ma.
Kilkukrotnie pisałem do complainttracker@ryanair.com oraz refund@ryanair.com, bez jakiejkolwiek odpowiedzi.
Na Live chat powiedziano mi, że nie mogą podać statusu sprawy ponieważ mój adres e-mail nie jest zgodny z adresem rezerwacji, nie wiem jakim cudem.

Czy ktoś miał podobną sytuację?
Do kogo można teraz kierować sprawę?

Z góry wielkie dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#251 PostWysłany: 14 Gru 2018 09:27 

Rejestracja: 30 Paź 2018
Posty: 10
skittle112 napisał(a):
Ja również w pierwszej korespondencji z ryanair dostałem odmowę.
Sprawę przekazałem do greckiego UCL, po pewnym czasie otrzymałem informację o przyznaniu odszkodowania.
Niestety nie pomoge, ale mam pytanie - ile to jest 'pewien czas'?
Sam wyslalem pismo do ULC prawie miesiac temu i sie zastanawiam, kiedy mozna liczyc na odzew.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#252 PostWysłany: 14 Gru 2018 12:11 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@owiec Jeszcze długo poczekasz na rozpatrzenie.Kolejka jest co najmniej na kilka miesięcy tzn.bliżej 8-9. Zazwyczaj do roku się wyrabiają ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#253 PostWysłany: 14 Gru 2018 12:14 

Rejestracja: 30 Paź 2018
Posty: 10
miriam napisał(a):
@owiec Jeszcze długo poczekasz na rozpatrzenie.Kolejka jest co najmniej na kilka miesięcy tzn.bliżej 8-9. Zazwyczaj do roku się wyrabiają ;)
To dobrze, ze mi sie nie spieszy :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#254 PostWysłany: 15 Sty 2019 07:51 

Rejestracja: 04 Wrz 2018
Posty: 3
Cześć, we wrześniu wysłałam wniosek wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami do ULC polska i do dnia dzisiejszego cisza. Jakie są wasze doświadczenia z ULC? Jak długo czeka się na odpowiedź?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#255 PostWysłany: 15 Sty 2019 07:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Średnio 8-10 miesięcy.Tak,że spokojnie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#256 PostWysłany: 15 Sty 2019 08:23 

Rejestracja: 02 Maj 2017
Posty: 67
@DominikaM93

U mnie:
List do ULC: 02. maja
List od ULC - informacja o wszczęciu postępowania: datowany 04. lipca
Do dziś nic więcej nie wiem

Od 18/12 ULC nie odpowiedział na mail z prośbą o update (choć na swojej stronie do tego zapraszają ("Chcesz się dowiedzieć jaki jest status Twojej sprawy? Napisz do nas na adres: kopp@ulc.gov.pl.").

Czyli... cierpliwości potrzeba podobno :roll: dużo cierpliwości.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#257 PostWysłany: 16 Sty 2019 22:46 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Mi odpisali w ciągu 1 dnia:
Sąd wyda nakaz w 3 miesiące, ale ślijmy wszystko do ULC. Naturalnym na Zachodzie jest, ze w takich sprawach idzie się do sądu to dzięki sądom mamy pytania prejudycjalne etc.

Chciałabym przeprosić za wydłużony czas oczekiwania na rozstrzygnięcie sprawy, jednakże muszę podkreślić okoliczność bardzo dużego wzrostu ilości skarg które wpłynęły do Komisji Ochrony Praw Pasażera działającej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego w 2018 r. W roku 2017 wpłynęło łącznie 6 940 skarg, natomiast w 2018 r. wpłynęło 16 196 skarg na przewoźników lotniczych tylko w I instancji. Ponadto po wydaniu decyzji w I instancji wpływają wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy oraz skargi do sądu, nie wspomnę o innych pismach kierowanych do nas o poradę lub wyjaśnienia. Powyższe oznacza, że w roku 2018 nastąpił ponad dwukrotny wzrost liczby prowadzonych postępowań w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim, przy niezmienionej liczbie pracowników (10) prowadzących te sprawy, co pomimo ogromnych naszych starań, powoduje opóźnienia w rozpatrywaniu skarg. Sprawy rozpatrywane są zgodnie z kolejnością wpływu do Urzędu.
Wszyscy pracownicy KOPP, pomimo bardzo dużej ilości rozpatrywanych skarg (na jednego pracownika przypada ponad 1000 postępowań administracyjnych) bardzo solidnie podchodzą do wszystkich spraw, starają się je załatwiać w kolejności wpływu do urzędu, zachowując przy tym bezstronność, jednocześnie starają się wyczerpująco zebrać materiał dowodowy, co również ma wpływ na ostateczny termin załatwienia sprawy. Jednocześnie Ci sami pracownicy odbierają telefony od pasażerów (ok. 80 dziennie) i odpisują na wiadomości mailowe (ok. 100 dziennie).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#258 PostWysłany: 26 Sty 2019 20:37 

Rejestracja: 30 Sie 2011
Posty: 877
niebieski
Dzisiaj Ryanair przesunął nam lot z Krakowa do Eindhoven z 14:20 na 20:30 (część ludzi była już w autobusie do samolotu kiedy wstrzymano boarding no, a póżniej po godzinie oczekiwania podano nowy termin). Zrezygnowaliśmy z lotu bo w przypadku kiedy dotarlibyśmy na miejsce docelowe (Haga) w środku nocy wyjazd nie miał sensu. Będę się starał o odszkodowanie. Jak oceniacie szanse ? Teoretycznie zawsze mogą powiedzieć, że usterka zagrażała bezpieczeństwu lotu.
Jeśli chodzi o samą procedurę to rozumiem, że ignoruje maila gdzie proponują zwrot środków albo przebookowanie lotu i składam wniosek o odszkodowanie przez formularz na stronie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#259 PostWysłany: 26 Sty 2019 21:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
dyneck napisał(a):
rozumiem, że ignoruje maila gdzie proponują zwrot środków albo przebookowanie lotu i składam wniosek o odszkodowanie przez formularz na stronie ?

Zgadza się.Najpierw składasz wniosek o odszkodowanie i czekasz co odpiszą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#260 PostWysłany: 27 Sty 2019 08:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2234
złoty
dyneck napisał(a):
Jeśli chodzi o samą procedurę to rozumiem, że ignoruje maila gdzie proponują zwrot środków albo przebookowanie lotu i składam wniosek o odszkodowanie przez formularz na stronie ?

Występujesz o zwrot należności za bilet (powinieneś go dostać do 7 dni), osobno składasz wniosek o odszkodowanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 375 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group