Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 10 Gru 2013 17:39 

Rejestracja: 10 Gru 2013
Posty: 10
Witam
Ostatnio nie doleciałam z Gdańska do Londynu Stansted (6 grudnia, odwołany lot). Z Londynu miałam mieć lot na Wyspy Kanaryjskie, a z nich powrót do Gdańska też przez Londyn. Łącznie 4 Ryanair-owskie rezerwacje. Dziś dowiedziałam się, że nie dostanę zwrotu za niezrealizowaną podróż Londyn-Fuerteventura-Londyn (jedynie za Gdańsk-Londyn-Gdańsk). Czy ktoś miał podobną sytuację z wielokrotnymi rezerwacjami? Dodam na koniec - chyba najważniejsze - że kobieta, która obsługiwała pasażerów po odwołanym locie (przebukowanie, refundacje itd.) wzięła ode mnie wszystkie moje 4 karty pokładowe i zapewniła, że dostanę całkowity zwrot kosztów (!) W międzyczasie kupiłam inne bilety za prawie 800 zł, a dziś dowiaduję się z infolinii Ryanair, że dostanę z 740zł tylko połowę za Gdańsk-Londyn-Gdańsk. Co powinnam zrobić? Miał ktoś podobną sytuację?

Pozdrawiam
_________________
Ruszam z blogiem, na którym każda kolejna podróż to osobny, opisany na nim projekt… http://pokaze-wam-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 10 Gru 2013 17:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
niestety ale zostałaś wprowadzona w błąd.
ryanair nie oferuje lotów łączonych a przesiadki są realizowane na własną odpowiedzialność, to też zwrot możesz dostać tylko i wyłącznie za odwołany lot z gdańska.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 10 Gru 2013 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1958
Loty: 69
Kilometry: 61 105
niebieski
jednym słowem powiedziała Ci to co chciałaś usłyszeć...
z tego co się orientuję to przepadło..w FR każda rezerwacja jest traktowana osobno...
_________________
vivere militare est
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 10 Gru 2013 18:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 1345
niebieski
prawda Ryanair to jest P2P, więc chyba lipa.
Ale ostatnio ktoś pisał na forum, że Ryan zwrócił pieniądze chyba ok 275 EUR, bo samolot miał opóźnienie, nie zdążył się przesiąść i musiał kupować nowe.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:07 

Rejestracja: 10 Gru 2013
Posty: 10
littleboy1989 napisał(a):
prawda Ryanair to jest P2P, więc chyba lipa.
Ale ostatnio ktoś pisał na forum, że Ryan zwrócił pieniądze chyba ok 275 EUR, bo samolot miał opóźnienie, nie zdążył się przesiąść i musiał kupować nowe.


Pamiętasz w jakim wątku?


Będę dalej walczyć o swoje, żeby ta kobieta, która wprowadziła mnie w błąd poniosła odpowiedzialność. Oczywiście próbowałyśmy najpierw szukać innych zastępczych lotów, ale widzę że to był tylko taki pic. I tak mi powiedziała, że loty przepadają, nie ma możliwości innego dostania się na wyspy i powrotu, więc zaproponowała refundację za wszystkie 4 bilety. Wzięła 4 karty pokładowe. Niestety nie pamiętam jej danych personalnych, tylko tyle że miała kolczyk w brwi i chyba w nosie...
Masakra…
Miałam pierwszy raz lecieć tymi liniami i jestem tak rozczarowana, że już nigdy nie spojrzę na choćby 1-złotówkowe loty tych "tanich" linii…
Pomijam koszt dotarcia na lotnisko do Gdańska, 100zł za taksówkę na lotnisko na i tak odwołany lot, koszt powrotu z lotniska i niebagatelną kwotę ponad 50zł za połączenia z infolinią Ryanair (jak wiecie, 2.08gr za minutę). A i tak nic nie wyjasniłam! Same złe wiadomości


A słuchajcie, gdzie znajdę te przepisy o braku odpowiedzialności za rezerwacje wielokrotne? Pierwsze słyszę, że tak jest. Rozumiem, że Ryanair jako linie stworzyli sobie swoje prawo (…), które powinnam znać i ponoszę jego odpowiedzialność teraz, ale swoją drogą - gdzie mogę je przeczytać?
_________________
Ruszam z blogiem, na którym każda kolejna podróż to osobny, opisany na nim projekt… http://pokaze-wam-podroze.blogspot.com


Ostatnio edytowany przez olga1k, 10 Gru 2013 19:13, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1958
Loty: 69
Kilometry: 61 105
niebieski
olga1k napisał(a):
Będę dalej walczyć o swoje, żeby ta kobieta, która wprowadziła mnie w błąd poniosła odpowiedzialność. Oczywiście próbowałyśmy najpierw szukać innych zastępczych lotów, ale widzę że to był tylko taki pic. I tak mi powiedziała, że loty przepadają, nie ma możliwości innego dostania się na wyspy i powrotu, więc zaproponowała refundację za wszystkie 4 bilety. Wzięła 4 karty pokładowe. Niestety nie pamiętam jej danych personalnych, tylko tyle że miała kolczyk w brwi i chyba w nosie...
Masakra…
Miałam pierwszy raz lecieć tymi liniami i jestem tak rozczarowana, że już nigdy nie spojrzę na choćby 1-złotówkowe loty tych "tanich" linii…
Pomijam koszt dotarcia na lotnisko do Gdańska, 100zł za taksówkę na lotnisko na i tak odwołany lot, koszt powrotu z lotniska i niebagatelną kwotę ponad 50zł za połączenia z infolinią Ryanair (jak wiecie, 2.08gr za minutę). A i tak niewiele wyjasniłam!


jest ryzyko jest adrenalina...ja tam nie narzekam na Ryanaira :) ale wiem czego się spodziewać...
_________________
vivere militare est
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
olga1k napisał(a):
...A słuchajcie, gdzie znajdę te przepisy o braku odpowiedzialności za rezerwacje wielokrotne? Pierwsze słyszę, że tak jest. Rozumiem, że Ryanair jako linie stworzyli sobie swoje prawo (…), które powinnam znać i ponoszę jego odpowiedzialność teraz, ale swoją drogą - gdzie mogę je przeczytać?

to jest generalna zasada i działa w każdej linii lotniczej.
jeśli kupujesz lot z przesiadką ale na jednym bilecie to przewoźnik ma obowiązek dowieść cie na miejsce. natomiast jeśli robisz tą sama trasę, tym samym przewoźnikiem ale bilety kupowane były osobno(bo np tak było taniej) to już wtedy pasażer sam musi się głowic jak dostać się do miejsca przeznaczenia, jeśli coś z pierwszym lotem pójdzie nie tak.
to nie jest nic nowego...
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:20 

Rejestracja: 10 Gru 2013
Posty: 10
Nie pytałam o to czy to jest generalna zasada czy nie, tylko o przepisy Ryanair w tej sprawie. Ponadto, dlaczego więc np. Ty nie pracujesz w obsłudze pasażerów odwołanego lotu skoro jesteś bardziej ogarnięty niż babka, która szukała mi niby dat zastępczych, a skończyła na pustej obietnicy zwrotu całej kwoty za zaplanowaną podróż? Ok, to może być pytanie retoryczne.
_________________
Ruszam z blogiem, na którym każda kolejna podróż to osobny, opisany na nim projekt… http://pokaze-wam-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1066
Loty: 348
Kilometry: 369 325
srebrny
Niczego nie musisz czytać, najzwyczajniej w świecie loty do Londynu i loty na Kanary to zupełnie inna rezerwacja, inna płatność itp. Jeśli masz dwie rezerwacje, możesz je kupić nawet na identyczne godziny, linii nic do tego.

Co innego lot GDN-STN-GDN, tu bym powalczył o zwrot za bilet powrotny, bo nie byli w stanie zrealizować rezerwacji. Ale też nie jestem pewien czy się uda.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:29 

Rejestracja: 10 Gru 2013
Posty: 10
Pisałam, że wywiedziałam się z telefonów na infolinię Ryanair właśnie tego, że za powrotny z Londynu-Gdańsk też dostanę zwrot.Niby zwrot jest w realizacji, ale dostałam maila tylko o refundacji za Gdańsk-Londyn (63 złote).
Pozostaje kwestia Londyn-Fuerteventura-Londyn i pracownica, która wprowadziła mnie w błąd. Łącznie jestem stratna 367zł za bilety lotnicze, 50zł za trasę Toruń-Gdańsk-Toruń, 100 zł za taksówkę i inne mniejsze wydatki…..z 5 dych kolejne na rozmowy na infolinii…no i 1000 punktów Payback za fantę 0,5 litrową na lotnisku ;). Dobra taki tam żart…(1000 punktów=10 złotych) Jak juz bylam splukana ze wszystkich zlotowek, to moglam zaplacic laskawie punktami payback. tak mi się los odwdzięczył

A ogólnie to jak można tak wziąć wszystkie karty pokładowe i dać słowo, że będzie OK… Skandaliczna niekompetencja!
_________________
Ruszam z blogiem, na którym każda kolejna podróż to osobny, opisany na nim projekt… http://pokaze-wam-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:40 

Rejestracja: 28 Wrz 2012
Posty: 153
Zbanowany
Wszystko jest w regulaminie Ryanair, który akceptujesz, jak kupujesz u nich bilet, cytat z regulaminu

Cytuj:
ARTYKUŁ 17 - LINIE LOTNICZE TYPU POINT-TO-POINT

Linie lotnicze Ryanair są liniami oferującymi usługi typu point-to-point. Dlatego nasza oferta nie obejmuje transferu pasażerów oraz ich bagaży na inne loty obsługiwane przez linie lotnicze Ryanair lub innych przewoźników. Pasażerowie nie powinni rezerwować dalszych przelotów łączonych obsługiwanych przez linie lotnicze Ryanair lub innych przewoźników lotniczych lub naziemnych.


Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:43 

Rejestracja: 10 Gru 2013
Posty: 10
Djorkaeff napisał(a):
Co innego lot GDN-STN-GDN, tu bym powalczył o zwrot za bilet powrotny, bo nie byli w stanie zrealizować rezerwacji. Ale też nie jestem pewien czy się uda.


A jak byli w stanie zrealizować rezerwację Londyn-Fuerteventura, skoro mój lot do Londynu się nie odbył? I powrotny z wyspy to samo


kla7 napisał(a):
Wszystko jest w regulaminie Ryanair, który akceptujesz, jak kupujesz u nich bilet, cytat z regulaminu

Cytuj:
ARTYKUŁ 17 - LINIE LOTNICZE TYPU POINT-TO-POINT

Linie lotnicze Ryanair są liniami oferującymi usługi typu point-to-point. Dlatego nasza oferta nie obejmuje transferu pasażerów oraz ich bagaży na inne loty obsługiwane przez linie lotnicze Ryanair lub innych przewoźników. Pasażerowie nie powinni rezerwować dalszych przelotów łączonych obsługiwanych przez linie lotnicze Ryanair lub innych przewoźników lotniczych lub naziemnych.


Pozdrawiam



W pierwszym zdaniu tego cytatu, jak rozumiem, jest mowa tylko o braku obowiązku transferu pasażerów i ich bagaży wtedy, gdy ma się rezerwację wielokrotną (obojętnie Ryanair czy inne linie).
Ale drugie zdanie jest już tak pojemne i tak moim zdaniem absurdalne, że aż nie mam słów. Nie powinniśmy niby , tak? A zaplanowana trasa liniami Ryanar point Gdansk, point Londyn, point Fuerteventura, point Londyn, point Gdansk, to juz nie jest point-to-point?
Brak słów
_________________
Ruszam z blogiem, na którym każda kolejna podróż to osobny, opisany na nim projekt… http://pokaze-wam-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 1345
niebieski
olga1k napisał(a):
littleboy1989 napisał(a):
prawda Ryanair to jest P2P, więc chyba lipa.
Ale ostatnio ktoś pisał na forum, że Ryan zwrócił pieniądze chyba ok 275 EUR, bo samolot miał opóźnienie, nie zdążył się przesiąść i musiał kupować nowe.


Pamiętasz w jakim wątku?



viewtopic.php?f=15&t=2646&start=1340
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1185
niebieski
olga1k napisał(a):
Djorkaeff napisał(a):
Co innego lot GDN-STN-GDN, tu bym powalczył o zwrot za bilet powrotny, bo nie byli w stanie zrealizować rezerwacji. Ale też nie jestem pewien czy się uda.


A jak byli w stanie zrealizować rezerwację Londyn-Fuerteventura, skoro mój lot do Londynu się nie odbył? I powrotny z wyspy to samo


Z ich punktu widzenia to Ty nie stawiłaś się na ten lot, a ponieważ lot Gdańsk-Londyn był na innej rezerwacji przyczyna tego ich zupełnie nie obchodzi. Wiem że poniosłaś koszty i nie jest to to co byś chciała usłyszeć, ale w tym wypadku nie masz podstawy do jakichkolwiek roszczeń, chyba że będziesz w stanie wykazać że zostałaś wprowadzona w błąd, ale o ile nie masz tego na piśmie jest to praktycznie niewykonalne.

olga1k napisał(a):
W pierwszym zdaniu tego cytatu, jak rozumiem, jest mowa tylko o braku obowiązku transferu pasażerów i ich bagaży wtedy, gdy ma się rezerwację wielokrotną (obojętnie Ryanair czy inne linie).
Ale drugie zdanie jest już tak pojemne i tak moim zdaniem absurdalne, że aż nie mam słów. Nie powinniśmy niby , tak? A zaplanowana trasa liniami Ryanar point Gdansk, point Londyn, point Fuerteventura, point Londyn, point Gdansk, to juz nie jest point-to-point?
Brak słów


Nie, jest to point-point-point-point-...(dopisz sobie właściwą ilość pointów).
_________________
Stop making stupid people famous.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 10 Gru 2013 19:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 240
Kilometry: 245 356
Zbanowany
niebieski
olga1k napisał(a):
Djorkaeff napisał(a):
Co innego lot GDN-STN-GDN, tu bym powalczył o zwrot za bilet powrotny, bo nie byli w stanie zrealizować rezerwacji. Ale też nie jestem pewien czy się uda.

A jak byli w stanie zrealizować rezerwację Londyn-Fuerteventura, skoro mój lot do Londynu się nie odbył? I powrotny z wyspy to samo

Kupowałaś bilety na swoją odpowiedzialność i swoje ryzyko... żadna linia nie odpowiada za przesiadki, jeśli poszczególne loty są na różnych rezerwacjach
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 10 Gru 2013 20:23 

Rejestracja: 10 Gru 2013
Posty: 10
Na tę chwilę wiem, że pasażerów odwołanego lotu Gdansk-Londyn obsługiwały pracownice firmy handlingowej Welcome Airport Service którą Ryanair wynajmuje , wiecie, w przypadku odwolanych lotów i całych dalszych formalności. Napisałam maila , a w razie potrzeby jeszcze zadzwonię. Na razie co do bezpośrednio linii Ryanair dostałam maile powiadamiające o refundacji za Gdansk-Londyn i powrotny Londyn-Gdansk.

Historia człowieka, który dostał 266 euro od Ryanair tytułem zwrotu kosztów za pociągi, hotele itd. jest owszem pozytywna , że aż nieco wzruszająca ;- ) Ale wiecie co, mi nie zostało takie cos nawet zaproponowane, mimo że dokładnie jak żona tego pana miałam podróż dwu-odcinkową. Od razu praktycznie: nie ma innej opcji dla Pani na dostanie sie na Wyspy. Moze Pani dostac zwrot za wszystkie 4 rezerwacje.

No to czekam na rozwój sprawy… Niefajnie jest być bankrutem na minusie...
_________________
Ruszam z blogiem, na którym każda kolejna podróż to osobny, opisany na nim projekt… http://pokaze-wam-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 10 Gru 2013 21:30 

Rejestracja: 10 Gru 2011
Posty: 119
Nie wiem dlaczego masz takie pretensje. Kupiłaś bilet na stronie Ryanaira = zapoznałaś się z regulaminem linii i go zaakceptowałaś. Także w tej sytuacji z powodów jakie wskazali koledzy powyżej pozostaje ci tylko przyjąć na klatę poniesione koszty i mieć nauczkę na przyszłość.
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 10 Gru 2013 21:37 

Rejestracja: 10 Gru 2013
Posty: 10
Dlaczego mam pretensje? Kobieta z obsługi Welcome Airports Service , firmą pośredniczacą między Ryanair a klientem, nie zaproponowała mi innego lotu na Fuerteventurę, tylko zapewniła, że dostanę zwrot kosztów za 4 bilety - właśnie z powodu braku innej możliwości dotarcia na wyspę, bo nie było miejsc. (A jak widać po przypadku z tego wątku viewtopic.php?f=15&t=2646&start=1340 , można przeczekać na inny lot jeśli są miejsca, też w podróży DWU-ODCINKOWEJ, można dostać zwrot pieniędzy za dojazd na inne lotnisko czy nawet nocleg w hostelu.) Tak więc wg tej kobiety pozostała tylko całościowa refundacja na którą zgodziłam się i którą będę egzekwować do skutku.
Na klatę mogę przyjąć wszystkie pozostałe koszty - dojazdu na lotnisko i powrotu do domu, także za rozmowy z Ryanairem przez telefon, czego łącznie wszystkiego jest grubo ponad 200 złotych. Ale nie koszty, co do których zostało mi dane słowo, że zostaną zwrócone.
_________________
Ruszam z blogiem, na którym każda kolejna podróż to osobny, opisany na nim projekt… http://pokaze-wam-podroze.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 10 Gru 2013 21:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1958
Loty: 69
Kilometry: 61 105
niebieski
no to pozostaje pozew cywilny przeciwko pracownicy WAS...oj będzie ciężko...z FR nic nie ugrasz, oni są czyści jak łza...
_________________
vivere militare est
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 10 Gru 2013 22:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1281
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
Trochę z innej beczki.
Odwołanie lotu z dużym wyprzedzeniem (zawieszenie połączenia). Czy udało się komuś wywalczyć od Francy w takiej sytuacji zmianę połączenia na inną linię lotniczą? W sumie za jakieś 50 EUR znalazłem lot w praktycznie w tym samym terminie - Iberia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group