Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 824 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 42  Następna
Autor Wiadomość
#601 PostWysłany: 06 Maj 2020 10:34 

Rejestracja: 25 Lip 2018
Posty: 11
Tak, formularze dotyczace wszystkich lotow wypelnilem 2 tygodnie temu, ale rowniez nie otrzymalem zadnego potwierdzenia emailowego po zakonczeniu ich wypelniania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#602 PostWysłany: 06 Maj 2020 10:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 2671
srebrny
Nahavandi napisał(a):
Tak, formularze dotyczace wszystkich lotow wypelnilem 2 tygodnie temu, ale rowniez nie otrzymalem zadnego potwierdzenia emailowego po zakonczeniu ich wypelniania.


nikt nie otrzymał jak możesz doczytać w tym wątku. 2 tygodnie to nie tak dużo, jeszcze przyjdą.
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Relacje PM off
Nahavandi uważa post za pomocny.
 
 
#603 PostWysłany: 06 Maj 2020 10:59 

Rejestracja: 25 Lip 2018
Posty: 11
Ok, dzieki za informacje.
Góra
 Relacje PM off
rw30 lubi ten post.
 
 
#604 PostWysłany: 06 Maj 2020 12:37 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 7030
Loty: 133
Kilometry: 237 780
Potwierdzenia po złożeniu wniosku niestety nie dostaje się na maila - najlepiej robić zrzuty ekranu. Do mnie po 16 dniach od złożenia wniosku przyszedł na razie jedyny mail w tej sprawie, gdzie znalazło się m.in. takie zdanie: "Zapewniamy, że Państwa prośba o zwrot kosztów rezerwacji znajduje się obecnie w kolejce do rozpatrzenia."
I od tej pory minął prawie miesiąc.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#605 PostWysłany: 06 Maj 2020 13:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1100
Loty: 101
Kilometry: 94 804
niebieski
@Kashpir
mam tak samo, wydrukowałem sobie stronę z tym wnioskiem o zwrot pieniędzy na konto (była tam prośba, żeby nie składać go raz jeszcze). Składałem w okolicach 31 marca - lot miał sie odbyć 20 kwietnia.
Żeby było śmieszniej 21.04 kwietnia dostałem z Ryanair link, żeby zaakceptować voucher (mimo wcześniej złożonego wniosku o zwrot) - czego oczywiście nie zrobiłem i czekam dalej.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#606 PostWysłany: 06 Maj 2020 15:31 

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 42
Czy po otrzymaniu maili z voucherami i nie przyjmowaniu ich (w postaci kliknięcia linka-zgody), ponawiacie prośbę o zwrot poprzez czat(gdyż jak mniemam jest to na ten moment najłatwiejsza forma kontaktu z biurem obsługi - acz ciągle wymagająca tony cierpliwości) czy po prostu czekacie - olewając maile z voucherami, ale też ponowne "deklaracje', iż interesuje Was zwrot? Ja na wszystkie moje rezerwacje odwołane do tej pory, złożyłem aplikacje o refund. Oczywiście zwrotów żadnych - same maile z voucherami. Dodatkowo nie mogę odkopać nigdzie tych odwołanych rezerwacji w systemie - zostały mi jedynie maile z info o ich odwołaniu jak i screeny potwierdzające złożenie prośby o zwroty. Zastanawiam się czy dobijać się do supportu jeszcze raz, potwierdzając wcześniej złożone aplikacje czy po prostu cierpliwie czekać na zwroty(które realnie nastąpią pewnie po wygaśnięciu ważności voucherów...). Ewentualnie ktoś kombinował już z chargebackiem?
Góra
 Relacje PM off  
 
#607 PostWysłany: 07 Maj 2020 09:29 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3188
srebrny
Za moje bilety Ryanair płaciłem poprzez Paypal (głównie dlatego że nie mam zaufania do rajanowego "ptaszka" rezygnacji z przewalutowania a druga sprawa zwyczajnie wystarczą 2 kliki żeby zapłacić jak się automatycznie logujemy do Paypal a nie wpisywanie kilku linijek informacji).

I to mnie uratowało. Otworzyłem przez Paypal spór z informacją że sprzedawca nie zrobił zwrotu za anulowany lot. Trwało to prawie miesiąc (ping-pong z Ryanair który się bronił że przecież wysłał mi voucher) ale ostatecznie spór zakończony pozytywnie dla mnie. Płaciłem Visą więc pewnie chargeback by bank odrzucił z marszu.

Załącznik:
pp.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#608 PostWysłany: 07 Maj 2020 14:59 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1239
niebieski
Ryanair skasował wszystkie połączenia z Polski do 28.05.

AKTUALIZACJA 7 MAJA – SKRÓCONY ROZKŁAD LOTÓW PRZEDŁUŻONY DO 28 MAJA
Góra
 Relacje PM off  
 
#609 PostWysłany: 08 Maj 2020 21:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 492
srebrny
Już do początku lipca wszystko skasowane...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#610 PostWysłany: 08 Maj 2020 22:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 2671
srebrny
wiciu napisał(a):
Czy po otrzymaniu maili z voucherami i nie przyjmowaniu ich (w postaci kliknięcia linka-zgody), ponawiacie prośbę o zwrot poprzez czat(gdyż jak mniemam jest to na ten moment najłatwiejsza forma kontaktu z biurem obsługi - acz ciągle wymagająca tony cierpliwości) czy po prostu czekacie - olewając maile z voucherami, ale też ponowne "deklaracje', iż interesuje Was zwrot?


dokładnie, olewam wszystko, na moje oko robienie czegokolwiek więcej na ten moment niż złożenie tych pierwszych żądań zwrotu to strata czasu - w sensie Ryan ma burdel póki co (tzn nie dziwię się też wielce, rozumiem) i jakiekolwiek ślęczenia na czacie czy cokolwiek innego wydaje się na ten moment stratą czasu.
Ale próbujcie oczywiście i działajcie :mrgreen: , a jakbyście się czegoś dowiedzieli albo były jakieś nowe informacje w sprawie to wpisujcie tutaj ;)
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#611 PostWysłany: 08 Maj 2020 23:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 492
srebrny
@rw30 Robisz błąd. UE 261/2004

Cytuj:
Artykuł 8
Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży

1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a) - zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony


Nie oddali to zakładaj chargeback w banku. Ja od Wizzaira od 50 dni nie mam kasy. Straciłem cierpliwość i zrobiłem chargeback.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#612 PostWysłany: 09 Maj 2020 07:14 

Rejestracja: 10 Lut 2016
Posty: 252
Loty: 115
Kilometry: 138 119
niebieski
Tak, ale zależy czym płacisz. Visa przestała robić chargeback przy liniach lotniczych przez Covid więc to może nic nie dać, a Ryan może uznać zwrot kasy, ale twierdzi że zrobi to za rok, albo po kryzysie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#613 PostWysłany: 09 Maj 2020 10:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 492
srebrny
@spejson911 Zawsze możesz jak ja skargę do ULC napisać, pewnie nie pomoże - ale na pewno nie zaszkodzi.

Załącznik:
ULC.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
marcin.krakow lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#614 PostWysłany: 09 Maj 2020 11:17 

Rejestracja: 21 Maj 2011
Posty: 168
niebieski
ja mam dylemat czy robic juz teraz charge-back (Mastercard) czy jeszcze poczekac i do kiedy bo juz mnie znużył ping-pong z Ryanair.
Lot w kwietniu. Lot skasowali, napisali ze moge sie ubiegac o zwrot kasy lub voucher, wyklikalam zwrot kasy, druknelam potwierdzenie. po 2 tyg przeslali maila ze jednak wyprodukowali mi voucher i jak sie nie zgadzam zebym kliknela w link, ktory oczywiscie przekierowuje nowhere, trzeba znaleźć czat. W majowke przy okazji wlaczylam kompa, objawil sie konsultant po 20 min, wiec nie zgodziłam sie na voucher, przesłali mi mailem informacje ze zwroca kase ale ... po pandemii. No cyrk.
Góra
 Relacje PM off  
 
#615 PostWysłany: 10 Maj 2020 12:25 

Rejestracja: 09 Sie 2018
Posty: 28
rw30 napisał(a):
wiciu napisał(a):
Czy po otrzymaniu maili z voucherami i nie przyjmowaniu ich (w postaci kliknięcia linka-zgody), ponawiacie prośbę o zwrot poprzez czat(gdyż jak mniemam jest to na ten moment najłatwiejsza forma kontaktu z biurem obsługi - acz ciągle wymagająca tony cierpliwości) czy po prostu czekacie - olewając maile z voucherami, ale też ponowne "deklaracje', iż interesuje Was zwrot?


dokładnie, olewam wszystko, na moje oko robienie czegokolwiek więcej na ten moment niż złożenie tych pierwszych żądań zwrotu to strata czasu - w sensie Ryan ma burdel póki co (tzn nie dziwię się też wielce, rozumiem) i jakiekolwiek ślęczenia na czacie czy cokolwiek innego wydaje się na ten moment stratą czasu.
Ale próbujcie oczywiście i działajcie :mrgreen: , a jakbyście się czegoś dowiedzieli albo były jakieś nowe informacje w sprawie to wpisujcie tutaj ;)



Połączyłem się z Panią na czacie.Już dwukrotnie w sobotę, zawsze byłem pierwszy i zadałem pytanie:
dzień dobry.miałem zarezerwowane 2 podróże.Obie się nie odbyły.Dostałem informacje o anulacji i link do zwrotu należności.Oba wypełniłem.Po jakimś czasie przyszła informacja o możliwości otrzymania vouchera.I teraz moje pytanie czy złożony wniosek jest o zwrot jest ważny ?


i odpowiedź:



nie jest ważny
ale już składam wniosek
o zwrot na konto
złożyłam wnioski

Tak więc nie wiem czy tym voucherem oni nie założyli, że tamten termin przestaje być wazny


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 10 Maj 2020 14:00, edytowano w sumie 1 raz
Wypowiedź z błędami językowymi lub niezrozumiała – błędy ortograficzne/stylistyczne/interpunkcyjne.
Góra
 Relacje PM off  
 
#616 PostWysłany: 15 Maj 2020 22:28 

Rejestracja: 17 Lut 2018
Posty: 15
Wniosek o zwrot złożyłam zanim jeszcze dostałam oficjalnego maila o odwołaniu lotu, informacja taka była już widoczna przy mojej rezerwacji po zalogowaniu się na konto ryan. Odpowiedź na maila przyszła po 12 dniach, oczywiście oferta vouchera. Nie kliknęłam w link z akceptacją i postanowiłam spróbować z czatem. Pomna doświadczeń poprzedników nie liczyłam za bardzo na powodzenie, a tutaj niespodzianka. Z konsultantem udało się połączyć po ok.10 minutach. Link: https://cdn.livechatinc.com/ryanair?lang=pl
Poprosiłam o zaznaczenie w systemie, że preferuję zwrot gotówki, podziękowałam za ponowne próby namówienia mnie na zmianę zdania i wniosek poszedł. Po chwili dostałam potwierdzenie na maila.
Przeczytałam ostatnio, że ryan deklaruje zwrot do ok. 6 miesięcy: https://bezprawnik.pl/zwrot-pieniedzy-ryanair/
Będzie za co kupić świąteczne prezenty;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#617 PostWysłany: 16 Maj 2020 13:03 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 408
Loty: 18
Kilometry: 24 438
niebieski
A ja od 18 marca jak przez chat zgłosiłam chęć zwrotu za 3 odwołane loty do dziś otrzymałam wyłącznie potwierdzenie/transkrypcję rozmowy. I tyle. Maila o voucherze dalej nie otrzymałam.... Trzeba będzie się chyba przypomnieć...
Góra
 Relacje PM off  
 
#618 PostWysłany: 16 Maj 2020 15:50 

Rejestracja: 04 Lis 2018
Posty: 50
Loty: 28
Kilometry: 34 231
Kłaniam się.
Poproszę o wytyczne, bo pogubiony jestem.
Kupiłem swojego czasu najtańsze możliwe bilety KRK-Chersoń-KAT.
W związku z odwołaniem lotów zdecydowanie wolałbym zamianę na inny (lepszy) kierunek niż zwrot pieniędzy.
Dostałem maila:
"Drogi Kliencie,
Z przykrością informujemy, ze względu na zagrożenie zakażeniem wirusem COVID-19, Ryanair został zmuszony do odwołania Pani/Pana lotu ... z Kraków do Kherson w dniu .... Prosimy o poinformowanie o tym wszystkich osób, które planowały podróż razem z Tobą.
Informujemy Cię o tym, ponieważ możesz się ubiegać o pełen zwrot kosztów biletu, zmianę trasy podróży lub opiekę w racjonalnym zakresie (więcej informacji poniżej).
1. Złóż wniosek o zwrot pieniędzy
Jeśli chcesz odwołać swoją rezerwację i otrzymać zwrot pełnej kwoty za niewykorzystane bilety, kliknij przycisk https://schdchng.ryanair.com//Refund?m= ... &lg=PL&p=4 i wprowadź szczegółowe dane dotyczące rezerwacji.
2. Zmiana terminu odwołanego lotu (bezpłatnie)
Masz prawo do zmiany celu podróży, przy zastosowaniu porównywalnych warunków transportu, przy najbliższej możliwości lub później, o ile będą dostępne wolne miejsca.
Jeśli chcesz skorzystać z innego lotu Ryanair do tego samego lub innego lotniska docelowego w tym samym dniu lub w innym terminie (przed pierwotnie planowaną datą lotu lub po niej), skontaktuj się z naszym zespołem obsługi klienta lub przejdź do kasy biletowej na lotnisku. Nasz zespół obsługi klienta może także pomóc w innych aspektach zmiany lotu, takich jak skorzystanie z wcześniejszej możliwości podróży za pośrednictwem innej linii lotniczej lub innym środkiem transportu, np. koleją, autobusem lub wynajętym samochodem.
Jeśli skorzystasz z innej możliwości dotarcia do celu podróży w najwcześniejszym możliwym terminie, będziesz uprawniony (i, w stosownych przypadkach, zostanie to zapewnione) do otrzymania posiłków i napojów, zakwaterowania w hotelu, transportu między lotniskiem a miejscem zakwaterowania (hotelem lub innym miejscem), a także transportu do/z innego portu lotniczego.
Jeśli pomimo przysługującego prawa nie otrzymasz należnej opieki, zachowaj wszystkie szczegółowe rachunki za uzasadnione wydatki, które poniosłeś, aby przesłać je do Ryanair w celu odzyskania zwrotu poniesionych kosztów.
W załączniku znajduje się pełny tekst praw wynikających z rozporządzenia UE 261/2004.
Aby uzyskać więcej informacji na temat odwoływania lotów lub ich opóźnień, kliknij tutaj.
Jeszcze raz przepraszamy za niedogodności. "

Pytanie więc - co oznacza punkt drugi w praktyce? Po wejściu w "zmień lot" przy mojej rezerwacji mogę wybrać w zasadzie dowolne połączenie z siatki. Wyświetla się okienko "Jeśli zmieniasz swój lot ze względu na odwołanie lotu, usługa jest bezpłatna po potwierdzeniu zmiany przy zakończeniu tej procedury." Jednak po wybraniu parametrów nowego lotu i tak wyświetla się kwota dopłaty.
I nie wiem więc czy mam to "bezpłatnie", czy nie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#619 PostWysłany: 16 Maj 2020 15:53 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 14564
Loty: 382
Kilometry: 498 911
Po raz 1000ty, możesz za darmo zmienić lot, na co cy pasuje
Góra
 Relacje PM off  
 
#620 PostWysłany: 16 Maj 2020 16:08 

Rejestracja: 04 Lis 2018
Posty: 50
Loty: 28
Kilometry: 34 231
Dzięki @Zeus, jakoś przegapiłem te 999 poprzednich.
Czyli mam nic sobie nie robić z subtelnych różnic na obrazkach, bo i tak nie dopłacę?
Image

Image

Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 824 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 42  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group