Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 27 Lis 2018 11:40 

Rejestracja: 27 Lis 2018
Posty: 4
Cześć,
Mam do Was prośbę o wsparcie i radę co można robić w takiej sytuacji jaka mnie spotkała, może mieliście podobne sytuacje.

Sprawa wygląda następująco.
19 marca próbowałem kupić bilety na stronie ryanair.com.
Przy realizacji płatność na stronie nie ukazało się, żadne potwierdzenie dokonania rezerwacji, na adres mailowy nie zostało wysłane także żadne potwierdzenie.
Od razu po tym dziwnym zajściu wszedłem na konto, aby sprawdzić czy zostały zablokowane pieniądze. Pieniądze nie były zablokowane.

Strona ryanair.com w tym dniu tj 19/11/2018 na początku w ogóle nie chodziła, w momencie próby rezerwacji chodziła bardzo słabo. Był to pierwszy dzień tygodniowej promocji Ryanaira.

Następnego dnia z innego konta na stronie Ryanair została dokonana rezerwacja dla tych samych pasażerów, z tym, że na inny termin niż początkowo ja próbowałem, bo ponieważ we wtorek tj 20/11/2018 ceny był inne niż dzień wcześniej.
Tego też dnia rano, ok godziny 10:00 zauważyłem na moim koncie zablokowane środki (kwota 2.250 zł).
Po tym jak zauważyłem zablokowane środki, od razu skontaktowałem się z pomocą na stronie Ryanaira dostałem informację, że zablokowane środki mogą wynikać z próby rezerwacji z dnia poprzedniego, ale na moim koncie nie ma żadnych rezerwacji i zostaną odblokowane prawdopodobnie w ciągu 24 godzin.
Dostałem wtedy także informację od pracownika Ryanaira, że w dniu 19/11/2018 strona nie działała poprawnie z czego mogą wynikać błędy i pomyłki.

W dniu 23 marca 2018 roku zauważyłem, że moje środki zablokowane przez Ryanaira zostały pobrane, a nie zwrócone na co czekałem. Wtedy ponownie skontaktowałem się z pomocą na stronie Ryanair, po czym dostałem informację, że dokonałem rezerwacji. Pisałem, że nie mam żadnego potwierdzenia ani na koncie Ryanair, ani e-maila, po czym poproszono mnie sprawdzenie maila i w tym momencie czyli 23/11/2018 dostałem mail z potwierdzeniem rezerwacji którą próbowałem zrobić dnia 19/11/2018. Na koncie na stronie Ryanaira do dnia dzisiejszego nie widnieje ta rezerwacja w zakładce "Rezerwacje".

Żeby tego wszystkiego było mało, z konta którego dnia 20/11/2018 rezerwacja przebiegła pomyślnie (od razu potwierdzenie, informacja na maila, pobrane pieniądze), zabrano także pieniądze za próbę rezerwacji z dnia 19/11/2018 przy której podobnie jak u mnie dostała potwierdzenia, pieniądze nie zostały od razu zablokowane tylko z opóźnieniem itd.

W efekcie przez błędnie działającą stronę, mamy zakupione trzy podróże na tej samej trasie zamiast jednej. Chodzi tu o kwotę ok 6750 zł (3 rezerwacje) zamiast 2250 zł (1 rezerwacja).

Na reklamacje Ryanair odpowiada nam tylko, że podróże są na inne terminy i że zwrot pomyłkowych rezerwacji nam się nie należy. Nie odnośni się w ogóle do tego, że ich system nie działał wtedy poprawnie, tylko, że jest im przykro w powodu zaistniałej sytuacji....

Na swoją obronę chciałbym jeszcze napisać, iż w zakładach "Często zadawane pytania" odnośnie braku potwierdzenie rezerwacji nie działa link "manage my booking", także nie jest pokazane co robić w takim wypadku.

Chciałbym odzyskać moje pieniądze, które zostały pobrane przez firmę Ryanair niesłusznie.

Zawsze przy rezerwacji lotów, od razu po dokonaniu płatności, miałem zablokowane środki i wiedziałem, że opłaciłem lot. Do tego pracownik firmy Ryanair wprowadził mnie w błąd mówiąc dnia 20/11/2018, że na moim koncie nie ma żadnych rezerwacji.

Proszę o porady co robić. Z góry dzięki za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 27 Lis 2018 12:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Popraw daty w swojej opowieści.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 27 Lis 2018 13:15 

Rejestracja: 27 Lis 2018
Posty: 4
z tego co widzę pomyliłem się w jednym miejscu.
Chodzi oczywiście o 23 listopada, a nie 23 marca.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 27 Lis 2018 13:43 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Cytuj:
Żeby tego wszystkiego było mało, z konta którego dnia 20/11/2018 rezerwacja przebiegła pomyślnie (od razu potwierdzenie, informacja na maila, pobrane pieniądze), zabrano także pieniądze za próbę rezerwacji z dnia 19/11/2018 przy której podobnie jak u mnie dostała potwierdzenia

To kto i ile rezerwacji robił 19.11?

Potrafisz udowodnić otrzymanie takich informacji od Ryanair?
Cytuj:
skontaktowałem się z pomocą na stronie Ryanaira dostałem informację, że zablokowane środki mogą wynikać z próby rezerwacji z dnia poprzedniego, ale na moim koncie nie ma żadnych rezerwacji i zostaną odblokowane prawdopodobnie w ciągu 24 godzin.
Dostałem wtedy także informację od pracownika Ryanaira, że w dniu 19/11/2018 strona nie działała poprawnie z czego mogą wynikać błędy i pomyłki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 27 Lis 2018 15:30 

Rejestracja: 27 Lis 2018
Posty: 4
-- 27 Lis 2018 14:38 --

boots
Mam tylko takie screeny z rozmowy, gdybym wiedział, że będzie taka konieczność zapisałbym całą rozmowę..

-- 27 Lis 2018 15:30 --

Odpowiadam jeszcze raz na Twoje pytanie boots, bo administrator je usunął...

W dniu 19/11 jedną rezerwacje robiłem ja - rezerwacja dla 6 osób w obie strony,
drugą rezerwacje w tym dniu robiła moja bratowa - także dla 6 osób w obie strony, z tym, że na inne terminy.
Konkretnie ja na 28/03/2019-01-04-2019, a ona na 29/03/2019-02/04/2019.
Wynikało to ze zmieniających się cen.
Oboje nie dostaliśmy potwierdzeń rezerwacji, a także pieniądze dnia 19/11 nie zostały zablokowane przez bank.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 27 Lis 2018 15:13, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 27 Lis 2018 15:38 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Czy przekazałeś te screeny zgłaszając reklamację?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 27 Lis 2018 15:56 

Rejestracja: 27 Lis 2018
Posty: 4
Wczoraj je przekazałem i czekam na odpowiedź.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 27 Lis 2018 15:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Jeśli odpowiedź będzie negatywna, to zwróć się o pomoc tu: https://konsument.gov.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 27 Lis 2018 16:09 

Mimo wszystko lepiej czy zasadniej do banku o Chargeback

https://pl.wikipedia.org/wiki/Chargeback

Problemem są dwie różne rezerwacje na rózne terminy, ale też dowodowo nie wygląda to źle (czat, godziny potwierdzeń i transakcji)
Góra
 PM off  
 
#10 PostWysłany: 27 Lis 2018 16:19 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 515
Loty: 55
Kilometry: 120 474
Ja też się raz posiłkowałem zapisem czatu z Ryanair przy procedurze chargeback (trzeba wykazać że sprzedawca odmówił zwrotu pieniędzy) i bank mi pieniądze zwrócił.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group