Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
https://www.bookryanair.com/SkySales/bo ... -pl#Search


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 248 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
#141 PostWysłany: 12 Cze 2018 21:51 

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 36
Loty: 11
Kilometry: 19 808
Podłącze się do tematu, może ktoś miał podobną sytuację.
Lot z Polski do Irlandii - zakup bilety około miesiąc temu - płatność karta PLN - wizzair raifaissen. Cena podana do zapłaty 190 zł, w rezerwacji też taką podaje a skasowali ponad 212 zł (przeliczenie z euro 46-48 euro po ich kursie).

Na moją reklamację odpisali mi:
" Please be advised that when creating a new reservation, prices are always shown in the currency of the departure country. Upon providing the card details our system will recognize if the card was issued in a different currency, and will offer the booker to pay on the indiciated exchange rate, or stick with the original currency of the booking and let the bank make the conversion. Please note that we do not take responsibility for any extra charges incurred due to selecting the wrong option, and thus we are unable to process a refund on the difference.

We would like to also ask you to use the British or Irish website, not the American one, since that can be a problem by the payment as well.

Should you have anything else we can assist you with please come back to us "

W związku że poprzednim razem oszukali mnie na niby darmowej rezerwacji miejsc za które mnie policzyli nie chcę kolejny raz im odpuszczać, ktoś ma pomysł co dalej robić ? Sprawdzałem na stronie i wg mnie nie da się zmienić walut z PLN na inną przy locie z Polski więc to jakiś przekręt .... ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tanie loty na Alaskę: Anchorage z Berlina od 2148 PLN. Także na wakacje Tanie loty na Alaskę: Anchorage z Berlina od 2148 PLN. Także na wakacje
Lato na Korfu za 950 PLN. Loty z Warszawy + 5 noclegów Lato na Korfu za 950 PLN. Loty z Warszawy + 5 noclegów
#142 PostWysłany: 12 Cze 2018 23:33 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Poprzedni raz - przy rezerwacji miejsc widzisz cenę, więc nie rozumiem jak cię wtedy oszukali.
Jeśli chodzi o płatność opisanej rezerwacji w PLN - tutaj racja jest po twojej stronie, system potrafi robić psikusy i samoczynnie zmienia walutę płatności. Poczytaj wcześniejsze wpisy - są opisane podobne przypadki, w których ostatecznie Ryanair zwrócił różnicę. Musisz ponownie zgłosić sprawę na czacie - może łatwiej będzie na polskim - i walczyć o swoje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#143 PostWysłany: 14 Sie 2018 23:39 

Rejestracja: 04 Cze 2018
Posty: 3
Krótkie podsumowanie mojej historii dotyczącej podwójnego przewalutowania.
1. Ryanair dwukrotnie odrzucił moją reklamację twierdząc, że skoro karta jest wydana w Polsce, to prawidłowo naliczyli mi opłatę w PLN.
2. System został naprawiony i aktulnie odrzucenie dynamicznego przewalutowania powoduje powrot platnosci do EUR.
3. Reklamacja została przyjęta przez Alior Bank, pomimo że, jak sami napisali, wina leży po stronie Ryanaira. Różnica została zwrócona na moje konto następnego dnia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#144 PostWysłany: 20 Sie 2018 21:49 

Postanowiłem sobie krótko napisać sytuacje z jaką miałem ostatnio do czynienia. Kto zawinił a kto ma rację,bo bank mówi ,że Ryan zawinił a Ryan zwala na mój bank.
w kwietniu br. Po kursie 4,17 za euro kupiłem kartą bilety za 86 e czyli koszt był 358,6 zł Płaciłem kartą w euro z kantoru. Lot został odwołany i Ryan odpisał i meila że kwota 339,6 zł zostanie zwrócona na konto. Czyli w/g ich obliczeń tak wychodziło ,czemu jednak PLN a nie Euro którym płaciłem??? Nic nie odpisali po dwóch monitach i w czwartek 16 sier bank zaksięgował mi kwotę 75,6 euro na moim koncie. Powyższa kwota to wspomniane 339,6 zł którą bank zamienił automatycznie na euro po swoim kursie bankowym 4,5 zł, a nie takim jak w kantorze.
Straciłem na takim interesiku tylko 10 euro czyli 43 zł . Pytanie ,dlaczego Ryan odesłał mi PLN i to po niższym kursie?, bo w banku wytłumaczyli że na konto w euro był przelew złotówkowy i bank musiał to zamienić na euro.
Góra
 PM off  
      
#145 PostWysłany: 24 Sie 2018 22:00 

Rejestracja: 08 Sty 2016
Posty: 55
Witajcie, chciałbym się zapytać doswiadczonych oblatywaczy jak to jest z przewalutowaniem.Dzis chcialem kupić bilet Ryanair Gdansk-London Stansted, w 1 stronę, oczywiście cenę pokazało mi w złotówkach,ale ,że mieszkam w UK interesowała mnie cena w £ ,więc wpisałem byle jaką datę lotu niby z Londynu do Gdanska oraz właściwą z powrotem.Ok pokazało mi 89£ na mój konkretny lot,wpisuję jeszcze raz w 1 stronę z Gdanska do Londynu, wyskakuje cena w złotówkach ale także pokazana w £---99!!!,Hmmm czyli ok 50zl drożej, nie wiem czemu tak jest,nie zwracałem uwagi,może ktoś wie jak to obejść. Mnie to zdziwilo.Dzieki za uwagę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#146 PostWysłany: 25 Sie 2018 00:35 

Nie obejdziesz tego, musisz poprosić kogoś w PL aby polską kartą zapłacił ci za rezerwacje z Gdańska d o Londynu Jeżeli chcesz płatnośc w GBP to kup bilet u jakiegoś pośrednika ale i tak napewno bedzie więcej. Ryan w lotach z Polski stosuje swój przelicznik i jest on praktycznie równy kursowi master carda czyli bankowemu. W innych przypadkach płacisz średnio ok 4,7 za euro lub 5,4 za funta i tutaj jest twoje 10 funtów różnicy w cenie biletu. Taka pop.....a ekonomia.
Góra
 PM off  
      
#147 PostWysłany: 28 Sie 2018 07:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4830
Loty: 309
Kilometry: 516 019
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
dawno nie kupowalem biletu na stronie Ryana
i niestety utknalem na płatności - zmieniam karty i kazdorazowo odmowa
chwilowy problem czy czesta przypadlosc Ryana?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#148 PostWysłany: 28 Sie 2018 07:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 2337
Loty: 26
Kilometry: 45 127
platynowy
Częsta, zapłać Paypal
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
correos lubi ten post.
correos uważa post za pomocny.
 
      
#149 PostWysłany: 28 Sie 2018 07:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4830
Loty: 309
Kilometry: 516 019
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
problem rozwiazany :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#150 PostWysłany: 31 Sie 2018 13:45 

Rejestracja: 31 Sie 2018
Posty: 6
ja kupuję revolutem, ale trzeba uważać żeby odznaczyć okienko z przewalutowaniem po kursie ryanaira :p
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#151 PostWysłany: 25 Wrz 2018 12:40 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 4
Ja mam inną sytuację i tez nie wiem co zrobić.
kupowałam bilety Berlin - Porto, Faro - Berlin... wszystkie podane kwoty w EUR.. zgodnie w krajem wylotu. przy płatności po wpisaniu polskiej karty zrobiło się przewalutowanie (a nie wiedziałam wtedy jeszcze o ptaszku) wobec czego wpisałam numer karty walutowej wydanej w GB. nic się nie przeliczyło więc spokojnie dokonałam płatności. na wszelki wypadek dopilnowałam, żeby kasa na karcie była w EUR. dokonałam zakupu.. wchodzę w wyciąg a tam zupełnie inne kwoty sciągnięte z karty w EUR.. nie wiem jak się tu dodaje screeny.
napisałam do banku, niestety odesłali mnie do ryanair od razu. napisałam na chacie co mam zrobic w tej sytuacji podając screeny.. Pan stwierdził, że pierwszy raz sie zpotkał z tą sytuacją i mam napisać na zapytaniaklientow@ryanair.com..
napisalam tam im zwrotniem dostalam wybor odpowiedniego dzialu w opcjach, z tym że nie zaliczam się do zadnego z wymienionych.. co robic dalej..skoro tam nic nie wybiore to wiadomosc pierwsza nie zaginie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#152 PostWysłany: 25 Wrz 2018 13:08 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
"Zrobiło się przewalutowanie" tzn. zmieniło kwoty na PLN? Wtedy ściągnęło te PLN i przeliczyło na euro po kursie banku dlatego na wyciągu z karty walutowej masz inną kwotę niż pierwotna cena biletu w euro. Niestety na stronie Ryanair trzeba bardzo uważać na dynamiczne przewalutowania. Próbuj pisać ponownie na czacie, bo może dla pana z czatu była to pierwsza taka sytuacja, ale sprawa jest na pewno znana konsultantom, więc należy ich naciskać, żeby nie odsyłali do formularzy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#153 PostWysłany: 25 Wrz 2018 13:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 1791
srebrny
Tak jak @Kashpir pisze, warto cisnąć czat. Konsultanci bardzo różnią się od siebie wiedzą i umiejętnościami. Jak czujesz, że nic z danym nie ugrasz, to się po prostu rozłącz i wróć na koniec kolejki :D
Szkoda że o tym nie wiedziałem dwa lata temu, jak przez jakąś babę upartą znarnowałem godzinę na czacie (strajk zatrzymał mnie w Maroku, znalazłem działające opcje zastępcze, ale "tak się nie da"... teraz już wiem, że by się dało u kogo innego).

A czy komuś udało się w ogóle odzyskać takie nadpłacone pieniądze za przewalutowanie?
_________________
http://arturro.fly4free.pl/blog/1455/z- ... te-dunaju/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#154 PostWysłany: 25 Wrz 2018 13:51 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 678
Loty: 34
Kilometry: 47 914
niebieski
Mi się udało rok temu. Płatność kartą Master C. z PKO PB, karta PLN rozpoznana jako EUR i pobrało EUR. Złożyłam reklamację przez ipko, mailem dosłałam potwierdzenie, że widniała cena PLN (poniżej było EUR, ale o ptaszku wtedy nie wiedziałam). List, że muszą sie skonsultować z R. i wydłużają rozpatrzenie reklamacji do 60 dni. W tym terminie uznanie reklamacji, pouczenie, aby dokładnie patrzeć w momencie tego przewalutowania i odhaczyć ptaszek i kasa zwrócona na konto.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#155 PostWysłany: 25 Wrz 2018 13:55 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 4
ale kiedy niby przewalutowało na PLN?i po co? skoro wylot z berlina. dlatego, ze adres rozliczeniowy podalam polski?
na koncie karty widze pod spodem kwote w funtach, moze tak przeliczylo jednak?

Załączniki:
scr2.jpeg
scr2.jpeg [ 25.78 KiB | Obejrzany 6130 razy ]
sc3.jpeg
sc3.jpeg [ 15.92 KiB | Obejrzany 6130 razy ]
sc1.jpeg
sc1.jpeg [ 24.78 KiB | Obejrzany 6130 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#156 PostWysłany: 25 Wrz 2018 14:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1449
Loty: 110
Kilometry: 152 968
srebrny
@DragonFlyFly a czy ta twoja karta w GB to przypadkiem nie jest karta z Kantoru Alior w funtach? Te karty Aliora (i EUR i USD) są rozpoznawane automatycznie jako karty w PLN. Może to jest przyczyną tej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#157 PostWysłany: 25 Wrz 2018 14:51 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 4
to karta Revolut.. specjalnie zaznaczyłam eur i dopilnowalam, zeby srodki byly tylko w walucie eur.. jezeli to cos daje oczywiscie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#158 PostWysłany: 25 Wrz 2018 15:50 

Rejestracja: 07 Maj 2015
Posty: 171
Loty: 12
Kilometry: 31 528
Ale wydana w UK, więc Ryanair Cię 'uszczęśliwił' zmieniając walutę na GBP i wg zaoszczędził Tobie na przewalutowaniu....

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#159 PostWysłany: 26 Wrz 2018 09:54 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 4
Cisnęłam wczoraj kolesia na chacie, po czym odesłał mnie na maila, na którego juz wysyłałam i wtedy skeirował mnie na formularz po angielsku i dostałam zwrotnie, że w ciągu 28 dni się odezwą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#160 PostWysłany: 11 Paź 2018 23:40 

Rejestracja: 16 Lis 2017
Posty: 96
#revolut
Słuchajcie mam problem z revolut, a mianowicie nie wiem jak zrobić przelew. Mam na koncie walutowym euro i chciałbym je przelać na revolut. W aplikacji jak wejdę w dane do przelewu pokazuje że akceptowane są tylko przelewy SWIFT ale na stronie w samouczku jest takie coś "Doładowanie w EUR: Użyj spersonalizowanego IBAN i wyślij fundusze jako płatność SEPA z REVOGB21 jako BIC, a nie przez SWIFT. Każdy transfer SWIFT na Twoje lokalne konto Revolut zostanie odrzucony i zwrócony z obowiązującymi opłatami."

I co ja mam zrobić?? help ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 248 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group