Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 02 Lip 2015 14:50 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2054
Loty: 199
Kilometry: 253 682
srebrny
Masz coś wspólnego z MOLem 8-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 02 Lip 2015 14:55 

Rejestracja: 25 Sty 2010
Posty: 428
niebieski
Wolak Wolak napisał(a):
a no teraz to już rozumiem ;) raczej byłoby cieżko zamienić lot za 60zł w obydwie strony na coś za 600zł czy nawet 1000zł :P


Niekoniecznie ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 20 Lip 2015 00:37 

Rejestracja: 03 Sty 2011
Posty: 172
silvershark napisał(a):
FR stał się ostatnio bardzo "customer friendly", o czym świadczą choćby przypadki, gdy ludzie z powodu opóźnień (mgła itp.) nie zdążyli na przesiadki, a Ryanair ich przebookował na inne loty.

Sorry za OT, ale mógłbyś podać więcej szczegółów nt. tego przypadku? Dobrze wiedzieć, na co można obecnie liczyć ze strony FRancy :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 20 Lip 2015 22:13 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1798
niebieski
Zimą tego roku były przypadki, że ludzie lecieli z Wrocławia do Modlina, z powodu mgły samolot zawrócił do Wrocławia, a pasażerów zainteresowanych zmianą lotu w miarę możliwości przeniesiono na inne loty.

Było na forum. Pamiętam np., że ludzi, którzy mieli lecieć z Modlina na Kanary przerzucili na wylot z Lipska. Poszperaj, znajdziesz więcej szczegółów. Traktowałbym to raczej w kategoriach ciekawostki lub ostatniej deski ratunku.

Może to tylko kilka przypadków dobrej woli FR, a może przymiarka do usługi gwarantowanej przesiadki (jak to ma w ofercie inny low-cost - Norwegian).
Góra
 Relacje PM off
carcoma lubi ten post.
 
 
#25 PostWysłany: 20 Lip 2015 23:05 

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 366
Loty: 20
Kilometry: 67 605
niebieski
Skad Szanowni Przedmowcy biora informacje, ze linia ma zapewnic alternatywny lot INNA linia w tym samym czasie, w przypadku, gdy powiadomila pasazera o odwolaniu lotu w okresie dluzszym niz 14 dni przed planowanym wylotem?? Niestety z wlasnego sporego pechowego doswiadczenia w tej sprawie i przeczytania mnostwa dostepnych zrodel, moge napisac, ze w przypadku powiadomienia o odwolaniu lotu na 14 dni przed planowanym lotem linia moze tylko zaproponowac alternatywny lot w najwczesniejszym mozliwym terminie lub zwrot pieniedzy. Ten alternatywny lot moze sie odbyc nawet kilka dni przed czy po.
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 07 Sie 2015 16:00 

Rejestracja: 07 Sie 2015
Posty: 1
aviel napisał(a):
Skad Szanowni Przedmowcy biora informacje, ze linia ma zapewnic alternatywny lot INNA linia w tym samym czasie, w przypadku, gdy powiadomila pasazera o odwolaniu lotu w okresie dluzszym niz 14 dni przed planowanym wylotem?? Niestety z wlasnego sporego pechowego doswiadczenia w tej sprawie i przeczytania mnostwa dostepnych zrodel, moge napisac, ze w przypadku powiadomienia o odwolaniu lotu na 14 dni przed planowanym lotem linia moze tylko zaproponowac alternatywny lot w najwczesniejszym mozliwym terminie lub zwrot pieniedzy. Ten alternatywny lot moze sie odbyc nawet kilka dni przed czy po.


Informacja o tym, że linia ma obowiązek zapewnić alternatywne połączenie jest jak najbardziej prawidłowa i wynika z ROZPORZĄDZENIA (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91

Niezależnie od tego jak wcześnie linia poinformuje pasażera - ma taki obowiązek. Rzecz w tym, że jest to informacja mocno "teoretyczna", tj. nawet jeśli wystąpisz do linii z takim roszczeniem - ta nie musi go spełnić i faktycznie rzecz ujmując - nie ma organu administracyjnego, który jest w stanie ją do tego zmusić. To znaczy - organ jest, ale tok administracyjny jest na tyle długi, że zanim organ w swojej decyzji nakaże linii naprawienie szkody - pewnie już minie termin Twojego odlotu.
W rezultacie przewoźnik ma chyba 45 albo 60 dni na udzielenie wyjaśnień, cała procedura jest długa i wyboista. Ostatecznie kiedy przewoźnik Ci odmówi - co najwyżej może dostać karę, a Ty dostaniesz zwrot pieniędzy.

Dodam od siebie - Ryanair odwołał mój lot do CPH, w reklamacji napisałem wielkimi literami: "NIE WYRAŻAM ZGODY NA ZWROT PIENIĘDZY i oczekuje zapewnienia połączenia alternatywnego" - w odpowiedzi otrzymałem info: "Drogi Kustomerze (sic!) W odpowiedzi na prośbę o zwrot pieniędzy informujemy, iż zostanie zrealizowany w ciągu 5-7 dni".

Tak więc szlag mnie delikatnie mówiąc trafia w związku z bezsilnością. ULC na moją skargę, którą zaraz złożę - odpowie gdzieś w okolicach listopada/grudnia o ile w ogóle w tym roku. Infolinia - 2 złote za minute. Na czacie pani mi napisała: "najwidoczniej chciał pan zwrotu" (serio...?). Mogę ewentualnie napisać jeszcze skargę do UOKiKu (ot tak, żeby chociaż mieć satysfakcję z zemsty) i kupić samodzielnie bilety a potem szarpać się w sądzie. Problem w tym, że spółka jest w Irlandii, więc w postępowaniu sądowym też będzie pod górkę.

Tak więc... prawo nas chroni. Niestety tak nieudolnie, że bardzo niewiele z tym możemy zrobić, a już na pewno większości z nas nie będzie się chciało fatygować...
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group