Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 2849 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 143  Następna
Autor Wiadomość
#2721 PostWysłany: 22 Gru 2021 16:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2012
Posty: 535
Loty: 143
Kilometry: 431 241
niebieski
Może tak być bo pamiętam, że w ten sam dzień, również wieczór sprawdzałem swoje loty i jeden miałem odwołany z możliwością zwrotu. Mail nie przyszedł, zaczekałem z tym do poniedziałku i lot normalnie wrócił jakby żadnych zmian nie było.
_________________
Relacje z podróży, zdjęcia, informacje na blogu.
https://miloszmaslanka.pl/

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2722 PostWysłany: 22 Gru 2021 17:41 

Rejestracja: 22 Gru 2021
Posty: 4
No tak, tylko nie dość, że pojawiła się taka informacja na stronie, to dodatkowo osoba która tam pracowała powiedziała, że oni u siebie w systemie mają już ten lot jako anulowany, który na pewno się nie odbędzie więc już nie kombinowałem i byłem pewien, że nigdzie tego dnia nie polecę


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2723 PostWysłany: 22 Gru 2021 18:11 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3244
złoty
Pisz reklamację. Masz tego maila z dowodem, że zwrot był po odwołaniu. Inaczej przecież zwrotu byś nie dostał na dzień przed lotem.
Czasem u nich jest tak przy zmianach, że lot widać jako odwołany, a potem wraca zmieniony np. o 5 minut. Może tu miało być coś podobnego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2724 PostWysłany: 22 Gru 2021 18:25 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2240
złoty
Z Ryanem ciężko coś ugrać. Od roku się z nimi bujam o zwrot pieniędzy za lot alternatywny, który mi zatwierdzili na czacie, po odwołanym locie... Najpierw kilka razy odpisywali, że był odwołany z powodu COVID'a dziś przyszła już mega kuriozalna odpowiedź, że mi proponowali lot alternatywny i go nie zaakceptowałem, więc. "Please note that as you have not accepted our alternative option, we are not in the position to cover your expenses which you have incurred during booking with an alternative airline."

Chodzi o odwołany lot w lutym 2021 TFS-WAW. To były odwołania czysto komercyjne bo WIZZ, którym wróciłem, latał dalej.
Oni mi zaproponowali powrót przez Irlandię, która była wtedy zamknięta dla podróżnych.

@ansbach1 jeśli chcesz podjąć rękawicę to pisz na priv.

Odszkodowanie się nie należy, bo lot odwołali więcej niż 14 dni przed wylotem, ale zwrot kosztów za podróż alternatywną tak.
Mam wszystkie czaty z agentami zapisane.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2725 PostWysłany: 22 Gru 2021 19:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2170
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie zrozum mnie źle, ale Twoja sprawa jest w swojej istocie banalna. Niezliczona liczba osób myśli, że przewoźnicy chcą wypłacić odszkodowanie, ale z jakiś względów tego nie robią. Z mojego doświadczenia, a nie jest ono małe wynika, że większość przewoźników udziela zawsze negatywnej odpowiedzi, część wyplaca, a część nie odpowiada. Decyzja o wypłacie jest podejmowana w oparciu o statystyki tj. ile osób złożyło wniosek, ile dało do firm i ile poszło pozwów. Każda wypłata odszkodowania to strata, dlatego lepiej nie płacić. Szukanie, w tym większej filozofii czy wymiana informacji jest naiwne. Pasazer mi kiedyś powiedział, że woli dostać 80% z 600 EUR niż 100% z 0. Niekiedy ludzie czekają na wypłatę ponad rok, a potem zdziwienie, że się przedawniło.

Lot został odwołany przysługuje zwrot lub lot alternatywny. Brak wypłaty po reklamacji skutkuje pozwem, sprawa wygrana. Boskowanie się, czatowanie wzbudzać znudzenie bo decyzję podejmuje Góra, a nie konsultant.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#2726 PostWysłany: 22 Gru 2021 20:23 

Rejestracja: 22 Gru 2021
Posty: 4
Zdaję sobie sprawę, że nie jest to skomplikowana sprawa, ale tak naprawdę do dzisiaj byłem pewien, że ten lot się nie odbył - więc sprawa jest wygrana.
To moja pierwsza "potyczka" z liniami lotniczymi, więc zawsze warto skonsultować swój problem z kimś bardziej doświadczonym.
Nie udało załatwić się tego polubownie, więc sprawa trafiła do Rzecznika Praw Pasażerów. Jeśli i to nie zadziała to pewnie pójdzie pozew.
Warto robić to na własną rękę, czy lepiej skorzystać z "usług" firm, które za wygraną sprawę tak jak napisałeś wyżej pobierają dany procent i w sumie z bani?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2727 PostWysłany: 22 Gru 2021 21:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2170
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Rzecznik ma opóźnienie 3 lata więc jak dostaniesz odpowiedź to będzie za kilka lat ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2728 PostWysłany: 24 Gru 2021 17:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 917
Loty: 495
Kilometry: 534 148
srebrny
Nie wiem czy dobry dział ale chciałbym zapytać bardziej doświadczonych w temacie Ryanair:
Miałem bilet na lot Luksemburg - Malta 7-10 stycznia ale tydzień temu dostałem maila z informacją o anulacji lotu 10 stycznia. lot 7 stycznia jest wciąż aktywny. W systemie Ryanaira moge zmienic daty i kiedy wybieram na marzec system krzyczy że muszę zrobić dopłatę do różnicy w stawce. Czy Ryanair nie umożliwia bezpłatnej zmiany w takiej sytuacji?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2729 PostWysłany: 24 Gru 2021 17:17 

Rejestracja: 01 Lip 2020
Posty: 338
Loty: 151
Kilometry: 186 036
tylko plus minus jeden dzień, ew. możesz spróbować coś ugrać więcej na czacie z konsultantem, ale szanse dość małe...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2730 PostWysłany: 27 Gru 2021 14:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 917
Loty: 495
Kilometry: 534 148
srebrny
heide_berg napisał(a):
tylko plus minus jeden dzień, ew. możesz spróbować coś ugrać więcej na czacie z konsultantem, ale szanse dość małe...


Pomimo ze anulacja jednego z dwoch odcinkow to na czacie szybka zmiana i oba loty przelozyla konsultantka na marzec.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2731 PostWysłany: 02 Sty 2022 22:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 1339
Loty: 95
Kilometry: 221 272
złoty
30 grudnia ubiegłego roku miałem lecieć z PDL do LIS. Lot został skasowany na 10 minut przed planowanym odlotem. Samolot tuż przed lądowaniem rotacji z LIS zrobił go around, choć nie wiem czy to akurat dobre określenie, bo po prostu od razu poleciał z powrotem do LIS. Obsługa poinformowała, że lot został skasowany z powodu braku samolotu i przebukowali mi bilet na lot następnego dnia. Domyślam się, że przyczyną braku samolotu była na 99% (praktycznie 100%) zła pogoda, która uniemożliwiła lądowanie w PDL i tym samym wykonanie lotu PDL-LIS.
Pro forma złożyłem wniosek o odszkodowanie, ale rozumiem, że sprawa jest oczywista i należy o niej zapomnieć po wielce prawdopodobnej negatywnej odpowiedzi przewoźnika?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2732 PostWysłany: 06 Sty 2022 21:43 

Rejestracja: 15 Gru 2013
Posty: 95
Loty: 28
Kilometry: 32 486
Jak długo czekaliście na zwrot pieniędzy? Odwołali mi styczniowy lot do Lwowa (niby przenieśli, ale mój zniknął, a rezerwację przenieśli na kolejny, w dzień powrotu na 30min przed powrotem) i w mailu miałem tylko możliwość ubiegania się o zwrot pieniędzy - wypełniłem formularz już jakieś 2 tygodnie temu, ale cisza, ani potwierdzenia ani pieniędzy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2733 PostWysłany: 06 Sty 2022 21:50 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3329
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Po prawidłowym wypełnieniu formularza jest potwierdzenie do zapisania lub wydrukowania :)

Spróbuj jeszcze raz lub jutro pisz na czacie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2734 PostWysłany: 16 Sty 2022 21:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 1339
Loty: 95
Kilometry: 221 272
złoty
Ile z reguły mniej więcej trwa oczekiwanie na odpowiedź FR na wniosek o odszkodowanie/zwrot poniesionych kosztów związanych z odwołaniem lotu?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2735 PostWysłany: 24 Sty 2022 13:52 

Rejestracja: 12 Lip 2014
Posty: 40
Mam tylko jednostkowe doświadczenie: wniosek złożony 11.12.2021, odmowa przyszła 20.01.2022
Góra
 Relacje PM off
benedetti uważa post za pomocny.
 
 
#2736 PostWysłany: 08 Lut 2022 17:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 1339
Loty: 95
Kilometry: 221 272
złoty
Informacyjnie: dostałem dzisiaj maila od Francy, że przy zwrotach nie przetwarzają płatności do banków "wirtualnych" takich jak N26, Revolut, Monzo, także od razu warto podać namiary na bank "stacjonarny".
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2737 PostWysłany: 24 Lut 2022 23:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 1578
srebrny
A ja dorzucę, że jak dacie numer rachunku prowadzonego w euro w polskim banku, to i tak będą chcieli wypłacić kasę w złotówkach. Niestety w ich formularzu nie ma pytania o walutę przelewu, tylko o kraj, w którym prowadzony jest rachunek (i to samo się z automatu wypełnia po wpisaniu swift code).
Góra
 Relacje PM off
onufry_z lubi ten post.
 
 
#2738 PostWysłany: 25 Lut 2022 07:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1595
srebrny
@benedetti To chyba świeża sprawa, na początku lutego dostałem zwrot w eur na konto (nie kartę) Revolut.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2739 PostWysłany: 25 Lut 2022 07:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 1339
Loty: 95
Kilometry: 221 272
złoty
Tak jak pisze @arturro. Dostałem odpowiedź o pozytywnym rozpatrzeniu, ale przeliczyli na złotówki. Ja podałem im konto w Euro. Dodatkowo nie uznali jednego z wydatków, bo stwierdzili że to alkohol (a nie był). Była późna godzina, restauracja hotelowa była zamknięta i kazali nam zamawiać w barze (wszyscy to robili). Zamawialiśmy jakieś tosty etc. Ryanair stwierdził, że to alkohol, choć nie było to wyszczególnione na rachunku. Napisałem więc kolejną reklamację z związku z narzuconym przez Francę przewalutowaniem i nieuwzględnieniem rachunku za bar. Czekam.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2740 PostWysłany: 26 Lut 2022 13:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 1578
srebrny
@benedetti Ja od razu im odpisałem:
- hola hola, dajcie w euro.
Nazajutrz przyszła odpowiedź:
-OK, zmienimy dospozycję.

Pytanie amatorskie: w przypadku opóźnienia >3h przysluguje tylko odszkodowanie LUB zwrot kosztów, czy odszkodowanie I zwrot kosztów?
_________________
http://arturro.fly4free.pl/blog/1455/z- ... te-dunaju/
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
 [ 2849 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 143  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group