Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#2681 PostWysłany: 28 Sie 2021 18:12 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Uważasz, że udzielasz złotych rad, tylko nie masz pojęcia, że w tym konkretnym przypadku one nic nie wnoszą do sprawy, co zresztą wynika z treści posta. Oby dwa lata, bo większości przypadku będzie beskuteczna.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
#2682 PostWysłany: 28 Sie 2021 18:35 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Wiedza tajemna @ansbach1

Wszelkie pozwy przeciw Ryanair nie mają sensu, gdyż..... nie mają konta bankowego w Polsce, z którego komornik mógłby ściągnąć należne odszkodowanie, a sami dobrowolnie nie zapłacą

Nie można wprost?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2683 PostWysłany: 28 Sie 2021 20:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Hmm...nie bo to półprawda. Pozwy mają sens, choć postępowania trwają latami. Rachunek mają, ale nie zostaniemy zaspokojeni, dlatego dla wielu komorników oznacza to bezskuteczność egzekucji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2684 PostWysłany: 31 Sie 2021 15:40 

Rejestracja: 12 Lip 2021
Posty: 8
Po jakim czasie średnio Ryanair odpowiada na wniosek o odszkodowanie? Czekam już ponad miesiąc i jeszcze nie odpisali ani na zgłoszenie reklamacji, ani na przypominającego maila.

Zgłaszać już do rzecznika ULC, czy dać im jeszcze trochę czasu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2685 PostWysłany: 31 Sie 2021 15:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1991
srebrny
Z Ryanem to loteria, możesz poczekać jeszcze kilka miesięcy a mogą Ci nigdy nie odpowiedzieć.
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 31 Sie 2021 16:00, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2686 PostWysłany: 31 Sie 2021 16:19 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Daj sobie w ogóle spokój z Rzecznikiem.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2687 PostWysłany: 31 Sie 2021 16:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
@Michal44
Tak jak napisał @boots Rzecznika możesz sobie darować, ale to na pewno już wiesz z lektury forum.
Brak odpowiedzi po miesiącu możesz potraktowac jako odmowę wypłaty odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2688 PostWysłany: 31 Sie 2021 17:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Michal44 napisał(a):
Po jakim czasie średnio Ryanair odpowiada na wniosek o odszkodowanie? Czekam już ponad miesiąc i jeszcze nie odpisali ani na zgłoszenie reklamacji, ani na przypominającego maila.

Zgłaszać już do rzecznika ULC, czy dać im jeszcze trochę czasu?



Opisz sytację i numer lotu i datę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2689 PostWysłany: 31 Sie 2021 19:46 

Rejestracja: 12 Lip 2021
Posty: 8
-- 31 Sie 2021 19:03 --

11 lipca FR4260 Modlin - Pescara wylądował o 3 godziny później. Wysłali na maila potwierdzenie opóźnienia.

-- 31 Sie 2021 19:46 --

Nie widzę opcji edytuj, więc proszę połączyć posty.

Powodem opóźnienia były "problemy operacyjne", to informacja z lotniska. Na czacie Ryanair i Facebook konsultanci ciągle mówią, że zgłoszenie jest ciągle otwarte, ale tym zajmuje się inny dział i oni nic nie mogą mi powiedzieć na ten temat.

Skoro z usług Rzecznika Praw Pasażera nie warto korzystać, to skorzystać z usług jakiegoś pośrednika do odszkodowań, czy po prostu czekać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2690 PostWysłany: 31 Sie 2021 19:57 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Zacznij od zadania pytania w temacie

jak-sprawdzic-dokladna-godzine-wylotu-samolotu-lot-odbyty,226,38451&p=1462475&hilit=Sprawdzi%C4%87#p1462475

by sprawdzono rzeczywisty czas opóźnienia

Te 3 godziny są mało precyzyjne i równie dobrze może to oznaczać 2:58

Szkoda walczyć, gdy nie ma 3 godzin i więcej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2691 PostWysłany: 31 Sie 2021 20:13 

Rejestracja: 12 Lip 2021
Posty: 8
W pdfie od Ryanair mam, że opóźnienie wyniosło dokładnie 3 godziny 0 minut. Sprawdzałem na stronie z historycznymi danymi lotów i było, że samolot miał wylądować o 0:30, a wylądował o 3:30, więc by się zgadzało.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2692 PostWysłany: 31 Sie 2021 20:25 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
@Michal44 Coś nie tak, bo lot odbył się 12. 07. 2021.
Wygląda na to, że wylądował dokładnie równe trzy godziny po czasie, ale nie widzę czasu otwarcia drzwi lub "gate arrival", który najpewniej nastąpił chwilę później.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2693 PostWysłany: 31 Sie 2021 20:29 

Rejestracja: 12 Lip 2021
Posty: 8
11.07.2021 o 22:30 powinien być odlot, ale był 12.07.2021 o 1.50

Więc masz rację, to już w sumie był 12 lipca. Tego samego dnia po otrzymaniu potwierdzenia z opóźnieniem złożyłem wniosek na stronie Ryanaira. Do dnia dzisiejszego żadnej odpowiedzi.


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 31 Sie 2021 21:22, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2694 PostWysłany: 31 Sie 2021 20:38 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Modlin i Pescara mają tą samą godzinę i według mnie nie ma szans, by na stosunkowo krótkiej trasie opóźnienie z 2 wzrosło do 3 godzin
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2695 PostWysłany: 31 Sie 2021 20:43 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Według flightaware odleciał o 01:50 i wylądował o 03:30 zamiast 0:30. Ale, to jest czas lądowania a nie otwarcia drzwi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2696 PostWysłany: 31 Sie 2021 20:47 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
To należy zadać pytanie ważne w walce o odszkodowanie...czy on tym lotem leciał lub czy czasem nie zrezygnował

Bo czegoś tu nie rozumiem

Pasażerowie opóźnionych i odwołanych lotów mogą oczekiwać odszkodowania, jeżeli przybędą do ich miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu. Nie dotyczy to nieprzewidzianych okoliczności, którym nie można było zaradzić.

Zdanie klucz

jeżeli przybędą do ich miejsca docelowego
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2697 PostWysłany: 31 Sie 2021 21:27 

Rejestracja: 12 Lip 2021
Posty: 8
-- 31 Sie 2021 21:17 --

Chupacabra napisał(a):
Według flightaware odleciał o 01:50 i wylądował o 03:30 zamiast 0:30. Ale, to jest czas lądowania a nie otwarcia drzwi.

Było dokładnie tak jak piszesz. Miał wylądować o 00:30, a wylądował o 03:30. Przepraszam za nieporozumienie.

Tak leciałem tym lotem wraz z jednym współpasażerem.

-- 31 Sie 2021 21:27 --

Przepraszam za pomyłkę, ale nie mam opcji "EDYTUJ" na forum i nie da się już poprawić błędnej godziny w poprzednim poście.

Dostałem taką wiadomość po wylądowaniu:

Cytuj:
DO WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH,
Potwierdzenie o opóźnieniu lotu Ryanair - Numer rezerwacji xxxx
Poniższe informacje ułatwią wniesienie reklamacji
Numer potwierdzenia: xxxx
Dane pasażerów: xx
WYLOT: Warsaw Modlin (WMI) to Pescara (PSR) Flight FR4260 depart WMI on 11-07-2021 at 22:30 arrive PSR on 12-07-2021 at 00:30
lot FR4260 z Warsaw do Pescara wylądował o 3 hour(s) 00 minute(s).
Z poważaniem,
Dział Obsługi Pasażera Ryanair
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2698 PostWysłany: 05 Lis 2021 00:57 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
marlons napisał(a):
Witam Panie i Panowie,

Ostatnio wraz z żoną mieliśmy nie miłą sytuację, a mianowicie odwołano nam zupełnie lot z Krakowa na Maltę w dniu 26/10.2019. Problem oczywiście nie była pogoda(złe warunki atmosferyczne) którą zasłania się Ryanair, a zupełny brak samolotu o czym poinformowała nas Pani w punkcie obsługi Ryanair na lotnisku w Balicach. Samolot który miał nas zabrać z Krakowa na Maltę o godzinie 9:35 nie wylądował z lotu rotacyjnego z Malty (został przekierowany na lotnisko w Rzeszowie) i tym samym przewoźnik Ryanair nie posiadał samolotu dedykowanego do tego lotu na lotnisku w Krakowie. Mimo że pogoda po 9:30 umożliwiała lot innym samolotom z większym lub mniejszym opóźnieniem. Oczywiście w tym samym dniu wypełniliśmy cały formularz na stronie Ryanair z prośbą o zwrot 400E(na osobę) odszkodowania. Dość szybko otrzymaliśmy odpowiedź:

Cytuj:
Dear XXXX XXX,

We refer to your recent correspondence dated 27/10/2019.

We regret the cancellation of your flight FR8812 from Krakow - KRK to Malta - MLA on the 26/10/2019, which was due to adverse weather conditions (low visibility at Krakow - KRK).

As this cancellation was unexpected we wish to inform you that no compensation is due under EU261/2004 as this was caused due to extraordinary circumstances beyond Ryanair's control.

In the event of a cancellation, the options available are detailed in the EU261 leaflet, as follows:

1. Transport on the next available flight on the same route
(receipted expenses for refreshments and/or accommodation incurred during delay should be submitted to the airline for payment).

2. Transport from another Ryanair departure airport or via a Ryanair airport to the original destination (receipted public transportation expenses to the new departure airport will be paid by the airline on submission of receipts).

3. Full Refund - once this refund option has been accepted no further liability under EU261 arise.

In this case, since you chose to accept a refund, we regret that we are not liable for any other expenses incurred.

We hope the above clarifies the matter.

Yours sincerely,



Na co wystosowaliśmy szybką odpowiedź/odwołanie
Cytuj:
Nr ref.: XXX
W związku z udzieloną odpowiedzią J. XXX (Ryanair) z dn. 30.10.2019r. na nasz wniosek on-line wnosimy o ponowne jego rozpatrzenie w zakresie wypłaty odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem (WE) 261/2004 za odwołany lot FR8812 dn. 26.10.2019 KRK-MLA o godz.9: 35 czasu lokalnego. Jako powód odwołanego lotu J. Lukasiewicz (Ryanair) wskazał nadzwyczajne okoliczności związane z warunkami atmosferycznymi. Nie możemy zgodzić się z tym stwierdzeniem, gdyż zupełnie inną argumentację otrzymaliśmy dn. 26.10.2019 ok. godziny 12:00 w Punkcie Obsługi Pasażera Ryanair (Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Krakowie). Pasażerowie uzyskali wówczas informację, iż bezpośrednią przyczyną anulowania lotu FR8812 KRK-MLA był brak w porcie wylotu tj. Kraków Balice samolotu który miał odbyć wskazany lot z Krakowa na Maltę.Doprecyzowując: rotacyjny lot z Malty do Krakowa FR8811 (26.10.2019) w godzinach porannych nie wylądował na lotnisku w Krakowie i został przekierowany na lotnisko w Rzeszowie i tym samym na lotnisku w Krakowie nie było statku powietrznego dedykowanego i umożliwiającego realizację lotu KRK-MLA . Firma Ryanair nie podjęła jakichkolwiek działań aby przetransportować oczekujących pasażerów z lotniska w Krakowie na lotnisko w Rzeszowie, jak również nie posiadała maszyny zastępczej w Krakowie aby zrealizować lot z Krakowa na Maltę. Należy również nadmienić, że warunki atmosferyczne tego dnia po godzinie 9: 30 na lotnisku w Krakowie były stabilne - umożliwiające start kolejnych zaplanowanych lotów z większym lub mniejszym opóźnieniem (dołączone zrzuty ekranu z oficjalnej strony lotniska w Krakowie https://www.krakowairport.pl).Jednak nasz lot KRK-MLA jak również lot KRK-MAN zostały zupełnie odwołane nie z powodu złych warunków atmosferycznych, tylko braku samolotu na lotnisku w Krakowie do wykonania lotu (dołączone zrzuty ekranu przylotów/odlotów – przedstawiające analogiczną sytuację w przypadku odwołanego lotu KRK-MAN w dniu 26.10.2019r.) Zgodnie z powyższym wszystkie loty dn. 26.10.2019 po godzinie 09:30 zostały zrealizowane poza lotem FR8812 na Maltę oraz FR2142 do Manchesteru. Powód ten sam – brak samolotu na lotnisku w Krakowie – co pokrywa się z informacją uzyskaną od Pracownika w punkcie Rayanair na lotnisku AirPort Balice. Warto również zaznaczyć, iż nie otrzymaliśmy od firmy Ryanair możliwości odbycia podróży w niedalekiej przyszłości - najwcześniejszy termin nowego lotu było dopiero za 5 dni (tj. 01.11.2019), także zwrot biletu na ówczesny moment stanowił jedyne racjonalne rozwiązanie wymuszone konkretną sytuacją. Wnioskowaliśmy również o alternatywne połączenia wykonane partnerskimi liniami firmy Ryanair jednak otrzymaliśmy odmowę. W tej sytuacji odwołanie lotu FR8812 upatrywać należy w przyczynach związanych z organizacją i funkcjonowaniem przewoźnika lotniczego jako przedsiębiorstwa. Przewoźnik lotniczy na etapie planowania lotów powinien był zorganizować je w taki sposób, by warunki pogodowe czy też awaria dotycząca jednego z lotów (samolotów) nie wpływała negatywnie na pozostałe obsługiwane połączenia lotnicze. Nie można również nie zwrócić uwagi, że Ryanair powinien działać ze szczególną starannością w zakresie prowadzonej przez siebie działalności i tak planować siatkę – zwłaszcza stałych, rejsowych - połączeń, aby pomiędzy lądowaniem a rozpoczęciem kolejno po sobie następujących lotów rejsowych (planowych) w rotacji zarezerwowany był czas na przeprowadzenie wymaganych czynności technicznych i wyeliminowanie dużych opóźnień jak również odwołanych lotów. W przeciwnym razie działanie przewoźnika lotniczego należałoby uznać za nieracjonalne, bo niewielkie nawet opóźnienie jednego lotu powodowałoby opóźnienie wszystkich kolejnych, wykonywanych tym samym statkiem powietrznym, co więcej, tak zainicjowane opóźnienie z każdym kolejnym lotem zwiększałoby się, powodując poważne niedogodności dla pasażerów (Sygn. akt III Ca 943/16)
W oparciu o powyższe, nasze roszczenia wynikające z Art. 5 Ustawy (WE) 261/2004 są całkowicie zasadne i zgodne ze stanem faktycznym. Zwrot kwoty za bilety lotniczy nie wyłącza odpowiedzialności Przewoźnika do obsługi Pasażerów w zakresie przysługujących mu pozostałych praw wynikających z Art. 7 oraz Art. 9. Przy anulacji lotu FR8812 nie zaistniały nadzwyczajne okoliczności których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Na podstawie art. 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004 Przewoźnik Lotniczy ma obowiązek podjęcia wszelkich rozsądnych środków w celu uniknięcia nadzwyczajnych okoliczności, powinien więc na etapie planowania lotu – w szczególności gdy organizuje kilka lotów „jeden po drugim”jedną maszyną w ramach rotacji - wziąć pod uwagę ryzyko opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności w odniesieniu do któregoś lotu w ramach rotacji. W szczególności w celu uniknięcia tego, by każde opóźnienie, nawet nieznaczne, wynikające z zaistnienianadzwyczajnych okoliczności w odniesieniu do lotu wcześniejszego nie prowadziło w nieunikniony sposób do odwołania. ( Sygn. akt III Ca 943/16) Wyrażamy głęboką nadzieje iż firma Ryanair przyjmie powyższą argumentację oraz nasze wyjaśnienia dotyczące spornego lotu i jednocześnie wyrazi aprobatę do wypłaty odszkodowania na rzecz Pasażerów w kwocie 400 EUR od osoby. Z poważaniem,


Na co otrzymaliśmy poniższą odpowiedź:

Cytuj:
Dear XXX,

We refer to your recent correspondence dated 04/11/2019.

Whilst we sympathize with your view, we regret that our position set out in our previous letter remains unaltered.

We are sorry that we cannot be of further assistance with regards to this matter.

Yours sincerely,
XXX.XXX


W dniu dzisiejszym odpisaliśmy:
Cytuj:
Nr ref.: XXX/XXX

Państwa odpowiedź z dn.04.11.2019 jest dla nas niesatysfakcjonująca, stanowi jedynie lakoniczny szablon,
nie posiada żadnych wyjaśnień oraz omija istotę sprawy tj. powodu odwołania lotu FR8812 z dn. 26.10.2019.

Jako uzupełnienie naszego odwołania, załączam dodatkowo niepodważalny dowód - korespondencję z PAŻP (Polska Agencja Żeglugi Powietrznej) ws. anulowanego lotu, potwierdzającą iż lot został odwołany z przyczyn zależnych od Przewoźnika a nie warunków pogodowych.

W oparciu o powyższe wnosimy o wypłatę zasadnego odszkodowania i zaprzestanie dalszego uchylanie się
od odpowiedzialności.

Z poważaniem,


Czekamy na odpowiedź, jak mniemamy będzie to podtrzymanie decyzji.

I teraz zastanawiamy się co dalej, czy dalej działać na własną rękę...czy przekazać do jednej z firmy zajmujących się odszkodowaniami. Jesteśmy skłonni poświęcić te 25% prowizji które pobierają te firmy, którą firmę polecacie? Czy jest w tej sytuacji duża szansa na wygraną? Czy raczej marna szansa?

Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdrawiam
Mariusz

P.S Posiadamy korespondencję z PAŻP (Polska Agencja Żeglugi Powietrznej) ws. anulowanego lotu, potwierdzającą iż lot został odwołany z przyczyn zależnych od Przewoźnika.


Odszkodowanie w sprawie tego lotu uzyskane.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2699 PostWysłany: 20 Lis 2021 22:42 

Rejestracja: 28 Lut 2016
Posty: 10
Z powodu opóźnionego lotu powyżej 5 godzin na trasie Warszawa - Londyn
Ryanair odmowił mi wypłaty odszkodowania za opóźniony lot na trasie Warszawa - Londyn. Próba polubownego rozwiązania sprawy ADR za pośrednictwem Urzedu Lotnictwa Cywilnego, nie doszła do skutku. Ryanair nie ustosunkował się do mojej prośby, odmawiając wypłaty odszkodowania.
\
Chcę iść do sądu, prośba o informacje jakie dane mam wpisać jako "pozwany" etc. Prośba podpowiedzcie mi jakie dane opisujące spółkę mam zaznaczyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2700 PostWysłany: 20 Lis 2021 22:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7344
HON fly4free
Nie odbierz tego, jako złośliwości, tylko (zgodnie z moją intencją), jako dobrą radę:

jeśli nie wiesz, co tam wpisać lub gdzie samodzielnie znaleźć tą informację, to lepiej będzie powierzyć zajęcie się przygotowaniem pozwu komuś innemu.
Góra
 Profil Relacje PM off
16 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group