Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 2851 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 143  Następna
Autor Wiadomość
#2601 PostWysłany: 14 Paź 2020 21:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 671
niebieski
Odwołali mi lot. Zgodnie z UE261/2004 za odwołanie lotu przysługuje odszkodowanie, nie przewiduje ten dokument sytuacji anulowania anulowanego lotu.

Załącznik:
fsdhfdjdytmdntdnytn.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2602 PostWysłany: 14 Paź 2020 21:43 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3458
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Odwołali piszesz....

Jak tego Pana wyżej w to mieszasz to śmiem twierdzić, że Ci się należy nawet 500+ :lol: dla Ciebie oczywiście


Wróć jak faktycznie anulują
Góra
 Relacje PM off  
 
#2603 PostWysłany: 14 Paź 2020 21:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 671
niebieski
Dostając maila w którego treści pisze "jesteśmy zmuszeni odwołać Państwa lot" raczej mogę traktować ten lot jako anulowany, a to, że potem napisali "your Ryanair flight will operate as scheduled and is no longer cancelled" to już nie musiałem tej wiadomości odczytać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2604 PostWysłany: 14 Paź 2020 22:02 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3458
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Skoro to takie jednoznaczne i oczywiste to po co tu piszesz :roll:

Masz ode mnie link do formularza

https://eu261compensationclaims.ryanair ... hp?l=pl_PL
Góra
 Relacje PM off
Piatek lubi ten post.
 
 
#2605 PostWysłany: 14 Paź 2020 22:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 671
niebieski
Pytam, bo oczywiste jest, że Ryanair sam od siebie tej kasy nie przeleje. Może ktoś miał taką sytuację i podzieli się doświadczeniem. Mam już sprawy w Sądzie Rejonowym które Ryanairowi pozakładałem, ale w tym przypadku pisze o tej przypadłości aby zaczerpnąć wiedzę osób, które doświadczyły podobnej sytuacji.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2606 PostWysłany: 14 Paź 2020 22:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Ciekawy teoretyczny przypadek. Otóż przepisy dają możliwość zwolnienia się z odpowiedzialności, gdy informacja o odwołaniu została przekazana co najmniej 14 dni przed datą lotu. TSUE podchodzi do tego rygorystycznie, gdyż nieprzekazanie informacji przez pośrednika do pasażera obciąża przewoźnika, gdyż to on jest odpowiedzialny za poinformowanie pasażera. Pierwszeństwo ma formalna informacja a nie sam fakt odwołania. Pasażer, który nie został poinformowany ma prawo do odszkodowania. Odwołanie lotu to z kolei sytuacja, w której dany lot nie odbył sie, chociaż był zaplanowany. Odwołanie odwołania przed datą lotu prowadzi do zmiany pierwotnego oświadczenia w zakresie odwołania. Nie sposób zatem uznać, że lot nie odbył się skoro pasażer otrzymał informację i lot ten faktycznie się odbył. Twierdzenie o nie zapoznaniu się z kolejną wiadomością byłoby ryzykowne i w istocie zmierzaloby do konieczności udowodnienia przez przewoźnika wprowadzenia nowej informacji do systemu teleinformatycznego. Kwestionowanie tej okoliczności w świetle przedstawienia wiarygodnych dowodów prowadziłoby do przegranej. Mając jednak na uwadze, że przewoźnik nie jest w stanie udowodnić wcześniejszej wypłaty odszkodowania prowadzi do wniosku, że podjęta przez Ciebie próba nie jest skazana na pewną porażkę.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Piatek uważa post za pomocny.
 
 
#2607 PostWysłany: 14 Paź 2020 22:46 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3458
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
ansbach1 napisał(a):
,......Pierwszeństwo ma formalna informacja a nie sam fakt odwołania. .

A to już jest stawianie prawa na głowie...

Rozporządzenie mówi o prawie do odszkodowania np. z tytułu odwołania lotu

A fizycznie faktu odwołania lotu nie ma o czym zainteresowany został poinformowany
Góra
 Relacje PM off  
 
#2608 PostWysłany: 15 Paź 2020 00:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Miałem na myśli ten wyrok:

https://serwisy.gazetaprawna.pl/poradni ... locie.html
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2609 PostWysłany: 17 Paź 2020 01:45 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 174
Słuchajcie, a co powiecie na taką sytuację: lota mial byc na weekend: piatek wczesne popoludnie- niedziela wieczór. Dzisiaj (18 dni przed terminem) dostaje maila, że zmienili godzinę lotu i aktualnie wyglada to tak, że mam leciec w sobotę rano i wrócic tym samym samolotem - 25 minut między startem a lądowaniem. Mogę żadać zwrotu kasy, ale nie odszkodowania. Mogę też zmienić na najblizszy lot, ta opcja nie ma sensu, bo calkowicie zmienili siatke połączeń i lot piatek-niedziela jest juz niemożliwy.

Ich propozycję lotu tam i z powrotem tym samym samolotem bez wysiadania uważam za grandę. Robią to po to, aby uniknąć możliwości wyboru dowolnego lotu z ich rozkładu bez dopłaty, co jest możliwe w przypadku anulacji lotu, ale juz nie wchodzi w grę w przypadku zmiany terminu lotu. Jak sądzicie, da się ich przekonać do uznania tego za anulację?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2610 PostWysłany: 17 Paź 2020 10:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7189
platynowy
@tomeki jak nie spróbujesz to teoria i nasze sądy nic nie dadzą.Obecnie nie jest łatwo,ale nuż trafisz na osobę podatną na twoje sugestie ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2611 PostWysłany: 17 Paź 2020 11:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jaka jest różnica między odwołaniem lotu a zmianą godziny lotu, gdy po odwołaniu przewoźnik proponuje nam alternatywny lot o innej godzinie? Dla mnie odwołanie lotu to odwołanie operacji o danej godzinie. Celem Rozporządzenia była rekompensata za niedogodności wynikające z odwołania lotu utracone spotkania, stracone wakacje etc. Wszystko sprowadza się do czasu. Twierdzenie, że zmiana godziny nie jest odwołaniem, bo jest zmianą prowadzi do wniosku, że jeśli wylecisz wieczorem zamiast o poranku to nie dostajesz odszkodowania bo lot nie był odwołany tylko nastąpiła zmiana? Liczą się konsekwencję dla pasażera, a nie terminologia. Jeśli zmiana nie mieści się w limicie wynikającym z Rozporządzenia to odszkodowanie przysługuje. Nie w tym przypadku, bo informacja dotarła co najmniej 14 przed datą lotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2612 PostWysłany: 19 Paź 2020 13:56 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 174
Konsultant odpowiedzial, że nie jest to anulacja i doradził wystapienie o zwrot kasy. Potwierdził tez, że lot nie jest możliwy, bo przylot bedzie juz po zamknieciu odprawy. Podyskutowaliśmy jeszcze trochę, po czym sie rozłaczył. Jestem wściekły, bo na początku października zarezerwowałem trzy loty i wszystkie trzy zostały po kilku dniach odwołane albo zmienione. Teraz obracaja sobie moimi pieniedzmi, a swojego zobowiązania nie wykanają. Ciekawe, kiedy zobacze pieniądze z powrotem na swoim koncie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2613 PostWysłany: 19 Paź 2020 14:20 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jakie ma znaczenie co powiedział konsultant? W tysiącach spraw wskazują, że opóźnienie lotu nastąpiło z przyczyn niezależnych, a przegrywają i później płacą.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2614 PostWysłany: 19 Paź 2020 15:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7189
platynowy
Tylko jak sam słusznie zauważyłeś
ansbach1 napisał(a):
. Nie w tym przypadku, bo informacja dotarła co najmniej 14 przed datą lotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2615 PostWysłany: 20 Paź 2020 18:40 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 174
No tak, cwani są. Odwołali zaledwie kilka dni więcej niż 14 dni przed terminem. Chętnie bym przytulił 6x400 EURx3 loty
Góra
 Relacje PM off  
 
#2616 PostWysłany: 22 Paź 2020 18:49 

Rejestracja: 22 Paź 2020
Posty: 4
Witam, odwołali mi lot 3 dni przed planowanym powrotem z Cypru. Poprzez kontakt z miłą panią co wakacje załatwiała ustaliliśmy że najlepiej będzie dopłacić za jeden dzień i wracać do Polski tylko na inne najblizsze lotnisko. Już wiem że muszę wypełnić formularz EU261 na ich stronie aby rościć o odszkodowanie tylko ten formularz jest dla mnie nie jasny.
Proszę mi powiedzieć w rubryce - odszkodowania/inne wpisuje koszty za paliwo, transport w polskich złotówkach i czy mam wpisać też kwotę 400 euro która z ich 'widełek' mi się należy? Mam sobie to po kursie zamienić na PLN czy ta kwota będzie z automatu plus to co napisze w formularzu ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2617 PostWysłany: 22 Paź 2020 22:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wyślij poleconym za potwierdzeniem odbioru.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2618 PostWysłany: 23 Paź 2020 09:48 

Rejestracja: 22 Paź 2020
Posty: 4
ansbach1 napisał(a):
Wyślij poleconym za potwierdzeniem odbioru.

Mam problem z wypełnieniem formularza.... Nie wysłaniem do nich.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2619 PostWysłany: 23 Paź 2020 10:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7280
srebrny
Wpisz tylko 400 euro.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2620 PostWysłany: 23 Paź 2020 10:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Zdaje sobie sprawę, że dzisiaj większość spraw załatwimy przez internet, wszechobecne są formularze online. Mając na uwadze kwestie dowodowe to nic nie zastąpi papieru i potwierdzenia odbioru. Warunkiem wystąpienia na drogę sądową jest wyczerpanie postepowania reklamacyjnego, gdy nie masz dowodu odbioru, nadania to będąc po drugiej stronie to kwestionowałbym złożenie reklamacji. Oczywiście jeśli nie otrzymasz odpowiedz. Wszystko co piszę opiera się na moim doświadczeniu. Niekiedy lepiej wydać dyszkę i mieć spokój.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
HandSome lubi ten post.
 
 
 [ 2851 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 143  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Yandex [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group