Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#2581 PostWysłany: 21 Sie 2020 21:22 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 2049
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
Jak ryanair odwoła mi lot powrotny z Malty w niedziele 30 sierpnia , to czy moge liczyc na to , że np. z przesiadką dowioza mnie z powrotem do Polski?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#2582 PostWysłany: 22 Sie 2020 05:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
@samaki9 Nie liczyłbym na to.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2583 PostWysłany: 07 Paź 2020 13:25 

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 24
Loty: 92
Kilometry: 157 441
https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... ania-lotow tutaj napisali, że pokryją koszt biletu u innego przewoźnika:

Przeanalizujemy porównywalne opcje transportu, aby pomóc Ci dotrzeć do miejsca przeznaczenia. Te opcje to między innymi: pociągi, autobusy, linie lotnicze lub wynajem samochodu.
Jeśli musisz skorzystać z porównywalnej opcji transportu, wówczas zalecane może być dokonanie ponownej rezerwacji samodzielnie oraz przedstawienie pokwitowań w naszym dziale obsługi klienta w celu uzyskania zwrotu kosztów. Jednak przed zorganizowaniem alternatywnego środka transportu musisz skontaktować się z nami, abyśmy mogli najpierw sami spróbować znaleźć dla Ciebie odpowiednią opcję transportu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2584 PostWysłany: 10 Paź 2020 18:00 

Rejestracja: 29 Kwi 2019
Posty: 9
Mój lot 26.10 z Barcelony do Berlina (BER) został odwołany przez Ryanair i próbuję ogarnąć możliwe opcje.
Jak rozumiem (na podstawie ich strony i maila który dostałem) postępowanie jest następujące:
1. oddają pieniądze
2. szukają mi innego połączenia i wtedy jest tak:
a) lot z ich siatki tego samego lub następnego dnia, jeśli nie ma to:
b) lot tego samego lub następnego dnia u kogoś innego, jeśli nie ma to:
c) szukają opcji innymi metodami.

Jest lot tego samego dnia od Vuelinga, ale "agent" na ich chacie odmówił mi tej opcji, argumentując, że tak to działało przed COVIDem i teraz koszta są większe i tak nie można...

Co w takim przypadku zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2585 PostWysłany: 10 Paź 2020 18:57 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6218
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
No gdzie Ryan Cie na vuelinga przerzuci Panie... a dwa ze odwolali ponad 2 tygodnie przed wylotem. Akceptujesz reguły FR lub zabierasz kasę
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2586 PostWysłany: 10 Paź 2020 19:04 

Rejestracja: 29 Kwi 2019
Posty: 9
No właśnie w-g
https://www.ryanair.com/gb/en/useful-in ... ellations/
powinni mnie na vuelinga przerzucić, bo alternatywą jest lot 29-tego od nich.
A jak rozumiem w przypadku 29tego muszą mi zapewnić hotel i wyżywienie...
https://www.ryanair.com/tr/en/useful-in ... ger-rights


Ostatnio edytowany przez Abcn, 18 Kwi 2021 22:37, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2587 PostWysłany: 10 Paź 2020 19:14 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Możesz wrócić 25 czy też 29.10 loty Ryanair!

Ponad 2 tygodnie przed czyli przez formularz reklamacyjny ustalaj na co się zgodzą... Na piśmie

Jak 25.10 się zdecydujesz to stary anuluj i kup nowy po 9,99 euro :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2588 PostWysłany: 10 Paź 2020 20:01 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Locien0 napisał(a):
A jak rozumiem w przypadku 29tego muszą mi zapewnić hotel i wyżywienie...
https://www.ryanair.com/tr/en/useful-in ... ger-rights

Nie muszą,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2589 PostWysłany: 10 Paź 2020 22:01 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Jeśli odwołali lot na podstawie własnego cięcia lotów to raczej muszą. Nie mają obowiązku wypłacić odszkodowania na podstawie EU261

Warunki Przewozu Ryanair:

9.2 ODWOŁANIA I OPÓŹNIENIA LOTÓW
9.2.1 Jeżeli odwołamy jakikolwiek lot, który pasażer zarezerwował, nie uda nam się w uzasadniony sposób zrealizować lotu zgodnie z harmonogramem lub gdy odwołamy daną trasę, pasażerowi mogą przysługiwać prawa ustanowione w konwencji montrealskiej z 1999 r. lub w Rozporządzeniu UE 261/2004.

oraz

Opóźnienie w przewozie pasażera
W przypadku opóźnienia w przewozie pasażera, przewoźnik lotniczy ponosi odpowiedzialność za szkodę, chyba że podjął wszelkie kroki w celu uniknięcia szkody lub podjęcie takich kroków było niemożliwe Odpowiedzialność za opóźnienia w przewozie pasażera jest ograniczona do kwoty 4.694 SDR.

A więc na podstawie konwencji Montrealskiej:

Artykuł 19
Opóźnienie
Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z opóźnienia w przewozie lotniczym osób, bagażu lub ładunku. Jednakże przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wynikłą z opóźnienia, jeśli udowodni, że on sam oraz jego pracownicy i agenci podjęli wszystkie rozsądnie konieczne środki, aby uniknąć szkody lub że niemożliwe było podjęcie przez nich takich środków.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2590 PostWysłany: 10 Paź 2020 22:06 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
A jak mu zmienią na ten 25.10 też będziesz pisał o opóźnieniu czy te przepisy cytował? :twisted:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2591 PostWysłany: 10 Paź 2020 23:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@oskiboski, @dg72, @miriam

Czyżbyście już zapomnieli o poniższym?
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2592 PostWysłany: 10 Paź 2020 23:28 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Jeśli celem jego podróży było coś co musi wykonać 25. 10. w Barcelonie to oczywiście, że tak. Tak samo, jeśli już ma wykupiony bezzwrotne usługi na 25-26. 10, to mu jak najbardziej przysługuje wyrównanie szkody.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2593 PostWysłany: 10 Paź 2020 23:50 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
@boots a Ty zapominasz jak całą procedurę się rozpoczyna, zresztą już o tym tu wspomniałem

Mogą uzgodnić lot 26.10 do Modlina i pokrycie zwrotu kosztów jedzenia, transportu itp itd
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2594 PostWysłany: 10 Paź 2020 23:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Ale kluczem jest słowo uzgodnić.
Prawo wyboru opcji należy do pasażera.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2595 PostWysłany: 11 Paź 2020 00:16 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Kluczem jest słowo "rozpoczęcie "

Rozpoczęcie procedury reklamacji, bo bez tego nic nie może uzgodnić czy zgodnie z cytowanym przepisem @boots nie złoży pozwu

Nie wykluczam, że Ryanair przez formularz zgodzi się na zakup ze zwrotem za niego biletu Vueling (cena 51 euro ow)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2596 PostWysłany: 14 Paź 2020 09:16 

Rejestracja: 29 Kwi 2019
Posty: 9
Napisałem bezpośrednio maila do nich ale póki co bez odpowiedzi...
Próbować znowu na ich chacie czy jakąś inną metodą?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2597 PostWysłany: 14 Paź 2020 10:20 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Locien0 napisał(a):
Mój lot 26.10 z Barcelony do Berlina (BER) został odwołany przez Ryanair i próbuję ogarnąć możliwe opcje.
Jak rozumiem (na podstawie ich strony i maila który dostałem) postępowanie jest następujące:
1. oddają pieniądze
2. szukają mi innego połączenia i wtedy jest tak:
a) lot z ich siatki tego samego lub następnego dnia, jeśli nie ma to:
b) lot tego samego lub następnego dnia u kogoś innego, jeśli nie ma to:
c) szukają opcji innymi metodami.

Jest lot tego samego dnia od Vuelinga, ale "agent" na ich chacie odmówił mi tej opcji, argumentując, że tak to działało przed COVIDem i teraz koszta są większe i tak nie można...

Co w takim przypadku zrobić?


Jest formularz

https://eu261compensationclaims.ryanair ... hp?l=pl_PL

Można też wyszukać tani nr do kontaktu telefonicznego i zadzwonić
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2598 PostWysłany: 14 Paź 2020 11:14 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
boots napisał(a):
Ale kluczem jest słowo uzgodnić.
Prawo wyboru opcji należy do pasażera.


Nie ma słowa klucz tak samo jak nie ma jednego rozstrzygnięcia w tych samych sprawach rozstrzyganych przez kilku sędziów. Kluczem jest przekonanie jednego konkretnego sędziego do naszej wykładni przepisów, która zapewne będzie zupełnie inna od wykładni naszego przeciwnika procesowego.

Od kilku miesięcy obserwuje jak w tym samym stanie faktycznym jest różny sposób orzekania przez sędziów, jeden zasądza drugi oddala. Podobna sytuacja do czasu wyroku TSUE, gdy część sądów uznawało potwierdzenie rezerwacji jako dowód stawiennictwa a część traktowało jedynie kartę pokładową jako dowód.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2599 PostWysłany: 14 Paź 2020 20:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 929
złoty
Dostałem na email informacje o odwołaniu lotu za 5 dni, po 24h przyszła informacja, że jednak lot się odbędzie. Czy w tej sytuacji jako, że lot był odwołany (a potem przywrócony) a go nie odbędę można liczyć na 400€ czy raczej nie ma szans?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2600 PostWysłany: 14 Paź 2020 20:48 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Ale co suma sumarum się wydarzyło, by wypłacono Ci odszkodowanie? :roll:
Chyba, że przywrócony lot ma inny nr FR....
Jedynie przy rezerwacji ow przez ileś tam godzin była możliwość anulowania czy darmowej zmiany rezerwacji :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group