Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 2569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129  Następna
Autor Wiadomość
#2501 PostWysłany: 11 Lis 2019 22:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1557
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Raczej nie...

Ryanair nie rozpatruje zgłoszenia po przesłaniu reklamacji na email.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2502 PostWysłany: 18 Lis 2019 22:15 

Rejestracja: 20 Lut 2013
Posty: 27
A czy odszkodowanie przysługuje, jeżeli przez warunki pogodowe (oficjalna wersja przewoźnika), posypała się im cała siatka (tak przyjmuje) ?

Lot planowany na 12:15. Do 9:00 (info od jednego z pasażerów) żaden z samolotów nie wylądował, ani nie wystartował z powodu mgły. Gdy byłem już na lotnisku (ok. 10:30), to większa część wylotów odbywała się już według rozkładu lub z małym opóźnieniem. Zazwyczaj przesunięte o parę godzin wyloty miał tylko Ryanair.

Mój rejs to lot w pierwszą stronę, później miał samolot wracać.

Znalazłem coś na czym można się oprzeć - http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/BE0E9EBC71

Druga sprawa, czy ktoś korzystał z saloników, zapłacił za wejście 120 zł i później się starał o zwrot kosztów, w ramach zapewnienia przez linię napojów i jedzenia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2503 PostWysłany: 18 Lis 2019 23:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1557
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Każdy przypadek jest inny i należy go indywidualnie rozpatrywać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2504 PostWysłany: 19 Lis 2019 13:55 

Rejestracja: 20 Lut 2013
Posty: 27
Czyli teraz jeszcze odpisywać na wiadomość od Ryanair, o nieprzyznaniu odszkodowania, ze względów pogodowych? A jeśli tak to załączać pogodę w danym dniu, listę pozostałych startów w tym czasie, opisywać dokładnie sytuację? Czy to i tak nie będzie rozpatrywane przez nikogo, kto może podjąć inną decyzję?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2505 PostWysłany: 19 Lis 2019 16:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1557
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Nic to nie da. Potwierdzone info, choć szansa na wygraną spora.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
MrWujek uważa post za pomocny.
 
 
#2506 PostWysłany: 24 Lis 2019 19:26 

Rejestracja: 24 Lis 2019
Posty: 5
Witam Panie i Panowie,

Ostatnio wraz z żoną mieliśmy nie miłą sytuację, a mianowicie odwołano nam zupełnie lot z Krakowa na Maltę w dniu 26/10.2019. Problem oczywiście nie była pogoda(złe warunki atmosferyczne) którą zasłania się Ryanair, a zupełny brak samolotu o czym poinformowała nas Pani w punkcie obsługi Ryanair na lotnisku w Balicach. Samolot który miał nas zabrać z Krakowa na Maltę o godzinie 9:35 nie wylądował z lotu rotacyjnego z Malty (został przekierowany na lotnisko w Rzeszowie) i tym samym przewoźnik Ryanair nie posiadał samolotu dedykowanego do tego lotu na lotnisku w Krakowie. Mimo że pogoda po 9:30 umożliwiała lot innym samolotom z większym lub mniejszym opóźnieniem. Oczywiście w tym samym dniu wypełniliśmy cały formularz na stronie Ryanair z prośbą o zwrot 400E(na osobę) odszkodowania. Dość szybko otrzymaliśmy odpowiedź:

Cytuj:
Dear XXXX XXX,

We refer to your recent correspondence dated 27/10/2019.

We regret the cancellation of your flight FR8812 from Krakow - KRK to Malta - MLA on the 26/10/2019, which was due to adverse weather conditions (low visibility at Krakow - KRK).

As this cancellation was unexpected we wish to inform you that no compensation is due under EU261/2004 as this was caused due to extraordinary circumstances beyond Ryanair's control.

In the event of a cancellation, the options available are detailed in the EU261 leaflet, as follows:

1. Transport on the next available flight on the same route
(receipted expenses for refreshments and/or accommodation incurred during delay should be submitted to the airline for payment).

2. Transport from another Ryanair departure airport or via a Ryanair airport to the original destination (receipted public transportation expenses to the new departure airport will be paid by the airline on submission of receipts).

3. Full Refund - once this refund option has been accepted no further liability under EU261 arise.

In this case, since you chose to accept a refund, we regret that we are not liable for any other expenses incurred.

We hope the above clarifies the matter.

Yours sincerely,



Na co wystosowaliśmy szybką odpowiedź/odwołanie
Cytuj:
Nr ref.: XXX
W związku z udzieloną odpowiedzią J. XXX (Ryanair) z dn. 30.10.2019r. na nasz wniosek on-line wnosimy o ponowne jego rozpatrzenie w zakresie wypłaty odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem (WE) 261/2004 za odwołany lot FR8812 dn. 26.10.2019 KRK-MLA o godz.9: 35 czasu lokalnego. Jako powód odwołanego lotu J. Lukasiewicz (Ryanair) wskazał nadzwyczajne okoliczności związane z warunkami atmosferycznymi. Nie możemy zgodzić się z tym stwierdzeniem, gdyż zupełnie inną argumentację otrzymaliśmy dn. 26.10.2019 ok. godziny 12:00 w Punkcie Obsługi Pasażera Ryanair (Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Krakowie). Pasażerowie uzyskali wówczas informację, iż bezpośrednią przyczyną anulowania lotu FR8812 KRK-MLA był brak w porcie wylotu tj. Kraków Balice samolotu który miał odbyć wskazany lot z Krakowa na Maltę.Doprecyzowując: rotacyjny lot z Malty do Krakowa FR8811 (26.10.2019) w godzinach porannych nie wylądował na lotnisku w Krakowie i został przekierowany na lotnisko w Rzeszowie i tym samym na lotnisku w Krakowie nie było statku powietrznego dedykowanego i umożliwiającego realizację lotu KRK-MLA . Firma Ryanair nie podjęła jakichkolwiek działań aby przetransportować oczekujących pasażerów z lotniska w Krakowie na lotnisko w Rzeszowie, jak również nie posiadała maszyny zastępczej w Krakowie aby zrealizować lot z Krakowa na Maltę. Należy również nadmienić, że warunki atmosferyczne tego dnia po godzinie 9: 30 na lotnisku w Krakowie były stabilne - umożliwiające start kolejnych zaplanowanych lotów z większym lub mniejszym opóźnieniem (dołączone zrzuty ekranu z oficjalnej strony lotniska w Krakowie https://www.krakowairport.pl).Jednak nasz lot KRK-MLA jak również lot KRK-MAN zostały zupełnie odwołane nie z powodu złych warunków atmosferycznych, tylko braku samolotu na lotnisku w Krakowie do wykonania lotu (dołączone zrzuty ekranu przylotów/odlotów – przedstawiające analogiczną sytuację w przypadku odwołanego lotu KRK-MAN w dniu 26.10.2019r.) Zgodnie z powyższym wszystkie loty dn. 26.10.2019 po godzinie 09:30 zostały zrealizowane poza lotem FR8812 na Maltę oraz FR2142 do Manchesteru. Powód ten sam – brak samolotu na lotnisku w Krakowie – co pokrywa się z informacją uzyskaną od Pracownika w punkcie Rayanair na lotnisku AirPort Balice. Warto również zaznaczyć, iż nie otrzymaliśmy od firmy Ryanair możliwości odbycia podróży w niedalekiej przyszłości - najwcześniejszy termin nowego lotu było dopiero za 5 dni (tj. 01.11.2019), także zwrot biletu na ówczesny moment stanowił jedyne racjonalne rozwiązanie wymuszone konkretną sytuacją. Wnioskowaliśmy również o alternatywne połączenia wykonane partnerskimi liniami firmy Ryanair jednak otrzymaliśmy odmowę. W tej sytuacji odwołanie lotu FR8812 upatrywać należy w przyczynach związanych z organizacją i funkcjonowaniem przewoźnika lotniczego jako przedsiębiorstwa. Przewoźnik lotniczy na etapie planowania lotów powinien był zorganizować je w taki sposób, by warunki pogodowe czy też awaria dotycząca jednego z lotów (samolotów) nie wpływała negatywnie na pozostałe obsługiwane połączenia lotnicze. Nie można również nie zwrócić uwagi, że Ryanair powinien działać ze szczególną starannością w zakresie prowadzonej przez siebie działalności i tak planować siatkę – zwłaszcza stałych, rejsowych - połączeń, aby pomiędzy lądowaniem a rozpoczęciem kolejno po sobie następujących lotów rejsowych (planowych) w rotacji zarezerwowany był czas na przeprowadzenie wymaganych czynności technicznych i wyeliminowanie dużych opóźnień jak również odwołanych lotów. W przeciwnym razie działanie przewoźnika lotniczego należałoby uznać za nieracjonalne, bo niewielkie nawet opóźnienie jednego lotu powodowałoby opóźnienie wszystkich kolejnych, wykonywanych tym samym statkiem powietrznym, co więcej, tak zainicjowane opóźnienie z każdym kolejnym lotem zwiększałoby się, powodując poważne niedogodności dla pasażerów (Sygn. akt III Ca 943/16)
W oparciu o powyższe, nasze roszczenia wynikające z Art. 5 Ustawy (WE) 261/2004 są całkowicie zasadne i zgodne ze stanem faktycznym. Zwrot kwoty za bilety lotniczy nie wyłącza odpowiedzialności Przewoźnika do obsługi Pasażerów w zakresie przysługujących mu pozostałych praw wynikających z Art. 7 oraz Art. 9. Przy anulacji lotu FR8812 nie zaistniały nadzwyczajne okoliczności których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Na podstawie art. 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004 Przewoźnik Lotniczy ma obowiązek podjęcia wszelkich rozsądnych środków w celu uniknięcia nadzwyczajnych okoliczności, powinien więc na etapie planowania lotu – w szczególności gdy organizuje kilka lotów „jeden po drugim”jedną maszyną w ramach rotacji - wziąć pod uwagę ryzyko opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności w odniesieniu do któregoś lotu w ramach rotacji. W szczególności w celu uniknięcia tego, by każde opóźnienie, nawet nieznaczne, wynikające z zaistnienianadzwyczajnych okoliczności w odniesieniu do lotu wcześniejszego nie prowadziło w nieunikniony sposób do odwołania. ( Sygn. akt III Ca 943/16) Wyrażamy głęboką nadzieje iż firma Ryanair przyjmie powyższą argumentację oraz nasze wyjaśnienia dotyczące spornego lotu i jednocześnie wyrazi aprobatę do wypłaty odszkodowania na rzecz Pasażerów w kwocie 400 EUR od osoby. Z poważaniem,


Na co otrzymaliśmy poniższą odpowiedź:

Cytuj:
Dear XXX,

We refer to your recent correspondence dated 04/11/2019.

Whilst we sympathize with your view, we regret that our position set out in our previous letter remains unaltered.

We are sorry that we cannot be of further assistance with regards to this matter.

Yours sincerely,
XXX.XXX


W dniu dzisiejszym odpisaliśmy:
Cytuj:
Nr ref.: XXX/XXX

Państwa odpowiedź z dn.04.11.2019 jest dla nas niesatysfakcjonująca, stanowi jedynie lakoniczny szablon,
nie posiada żadnych wyjaśnień oraz omija istotę sprawy tj. powodu odwołania lotu FR8812 z dn. 26.10.2019.

Jako uzupełnienie naszego odwołania, załączam dodatkowo niepodważalny dowód - korespondencję z PAŻP (Polska Agencja Żeglugi Powietrznej) ws. anulowanego lotu, potwierdzającą iż lot został odwołany z przyczyn zależnych od Przewoźnika a nie warunków pogodowych.

W oparciu o powyższe wnosimy o wypłatę zasadnego odszkodowania i zaprzestanie dalszego uchylanie się
od odpowiedzialności.

Z poważaniem,


Czekamy na odpowiedź, jak mniemamy będzie to podtrzymanie decyzji.

I teraz zastanawiamy się co dalej, czy dalej działać na własną rękę...czy przekazać do jednej z firmy zajmujących się odszkodowaniami. Jesteśmy skłonni poświęcić te 25% prowizji które pobierają te firmy, którą firmę polecacie? Czy jest w tej sytuacji duża szansa na wygraną? Czy raczej marna szansa?

Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdrawiam
Mariusz

P.S Posiadamy korespondencję z PAŻP (Polska Agencja Żeglugi Powietrznej) ws. anulowanego lotu, potwierdzającą iż lot został odwołany z przyczyn zależnych od Przewoźnika.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
 
#2507 PostWysłany: 24 Lis 2019 22:41 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1557
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Jestem pod wrażeniem, pierwsza osoba, której post jest bardzo szczegółowy. W cytowanym przez Ciebie wyroku jest fragment, że opóźnienie lotu nie dotyczyło nawet bezpośrednio poprzedzającego odcinka. Tymczasem w stanie faktycznym niniejszej sprawy warunki te nie dotyczyły nawet lotu bezpośrednio poprzedzającego lot powodów a lotu jeszcze wcześniejszego w rotacji. Zważywszy na szczególne warunki, w jakich odbywa się transport lotniczy przewoźnicy powietrzni są stale narażeni - w ramach prowadzonej działalności - na rozmaite problemy związane z warunkami pogodowymi. W tej sytuacji opóźnienie lotu powodów upatrywać należy w przyczynach związanych z organizacją i funkcjonowaniem przewoźnika lotniczego jako przedsiębiorstwa. Przewoźnik lotniczy na etapie planowania lotów powinien był zorganizować je w taki sposób, by warunki pogodowe czy też awaria dotycząca jednego z lotów (samolotów) nie wpływała negatywnie na pozostałe obsługiwane połączenia lotnicze.

Nie ma wyroku, który jednoznacznie przesądziłby czy w takiej sytuacji odszkodowanie przysługuje wszystko zależy od oceny sędziego. Nie mam wątpliwości, gdyby niekorzystne warunki wystąpiły nie na bezpośrednio poprzedzającym odcinku tylko dwa odcinki wcześniej, to odszkodowanie przysługuje.

Mógłbyś wkleić odpowiedź PAŻP? Sprawy przed sądami krakowskimi trwają miesiącami, na klauzulę czekałem 4 miesiące, a przepis mówi o 3 dniach.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2508 PostWysłany: 24 Lis 2019 23:42 

Rejestracja: 24 Lis 2019
Posty: 5
W załączniku odpowiedź PAŻP...


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
wajo lubi ten post.
wajo uważa post za pomocny.
 
 
#2509 PostWysłany: 25 Lis 2019 08:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1557
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Przewoźnik nie przebazowal samolotu mimo poprawy warunków, a mógł to zrobić. Ryanair musi wykazać nadzwyczajne okoliczności oraz podjęcie wszelkich racjonalnych środków.

Ryanair czy Ryanair Sun?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2510 PostWysłany: 25 Lis 2019 09:31 

Rejestracja: 24 Lis 2019
Posty: 5
Ryanair...
Góra
 Relacje PM off  
 
#2511 PostWysłany: 25 Lis 2019 21:01 

Rejestracja: 24 Lis 2019
Posty: 5
ansbach1 napisał(a):
Przewoźnik nie przebazowal samolotu mimo poprawy warunków, a mógł to zrobić. Ryanair musi wykazać nadzwyczajne okoliczności oraz podjęcie wszelkich racjonalnych środków.

Ryanair czy Ryanair Sun?

W naszym przypadku był to Ryanair.
Dziękuję za odpowiedź. Czy w obecnej sytuacji jest sens dalej mailować z Ryanaiarem...jest szansa dogadania się polubownego?... czy lepiej już rozpocząć działania sądowe czy też z pomocą tych firm zajmujących się odzyskiwaniem odszkodowań od przewoźników lotniczych. Jeśli tak to jakie firmy Pan poleca które sprawnie i skutecznie to załatwiają ile szans procentowo daje Pan na wygranie sporu w naszej sytuacji?...Będę wdzięczny za odpowiedź przez Pana Ansbach1 który z tego co widzę mocno siedzi w temacie jak również innych forumowiczów którzy mają doświadczenie w temacie :)...z góry dziękuje :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2512 PostWysłany: 25 Lis 2019 21:57 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1557
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
W mojej opinii nie ma sensu dalej emailować, bo BOK nie zmieni zdania. Wiadomość z PAŻP jest dosyć istotnym dowodem, dlatego ryzykowałbym. Bardzo wiele zależy od sędziego. W wątku dotyczącym pośredników masz listę, a internet też jest pełny. Przejrzyj, popatrz i zdecyduj.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2513 PostWysłany: 25 Lis 2019 22:17 

Rejestracja: 24 Lis 2019
Posty: 5
ansbach1 napisał(a):
W mojej opinii nie ma sensu dalej emailować, bo BOK nie zmieni zdania. Wiadomość z PAŻP jest dosyć istotnym dowodem, dlatego ryzykowałbym. Bardzo wiele zależy od sędziego. W wątku dotyczącym pośredników masz listę, a internet też jest pełny. Przejrzyj, popatrz i zdecyduj.


Z Pana doświadczenia która firmę Pan poleca? :)...może Pan napisać na priv jak coś ;)..Max. chcemy przeznaczyć 25% na prowizję, Internet już przewertowalismi wzdłuż i wszerz ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2514 PostWysłany: 27 Gru 2019 17:38 

Rejestracja: 17 Gru 2019
Posty: 2
Witam. Mam ten sam problem z odwołanym lotem Ryanair w dniu 1.11.2019r. KRAKÓW-MALTA.
Ryanair oczywiście odpisał, że lot został odwołany z przyczyn od nich niezależnych - mgła w Krakowie. O planowanej godz. wylotu tj. 17,15 mgły nie było i inne samoloty lądowały i startowały. Złożyłam zapytanie do PAŻP i dowiedziałam się, że samolotu nie było na lotnisku.Samolot ten powrócił z lotu poprzedniego z Bergamo i wylądował na lotnisku w Rzeszowie o godz.20.12. O godz. 21 lot został odwołany. I tu jest rozbieżność - Ryanair odpisał mgła, PAŹP - nie było samolotu.Tak więc, w tej sytuacji nie można powoływać się na niesprzyjające warunki pogodowe. Wykluczenie do odszkodowania może nastąpić gdy złe warunki pogodowe zaistniały w momencie lotu, na który pasażer ma rezerwację. Warunki pogodowe, które zakłóciły lot samolotu na poprzednio wykonywanej trasie nie mogą uzasadniać odmowy wypłaty odszkodowania – wyrok NSA OSK 2497/14 i inne. Ponadto, nie było informacji o strajku ani innych zdarzeniach o których mowa w przedmiotowym Rozporządzeniu. Zdaję sobie sprawę, że przeciwnik jest mocny. Zbieram wszelkie informacje aby mieć jak najwięcej dowodów. Nie liczę na firmy odszkodowawcze. oni przyjmują proste sprawy a w tej sytuacji potrzebny będzie pozew. Czy ktoś miał podobną sprawę, może są osoby z tego anulowanego lotu. W związku z odwołaniem straciłam wszystkie opłacone rezerwacje hoteli, wycieczek .... i urlop
Marlons dziękuję na wpisy - już coś wykorzystałam, zresztą Twoja sprawa podobna jest do mojej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2515 PostWysłany: 29 Gru 2019 22:14 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1557
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Zazwyczaj nowi szukają na forum pomocy, Ty znasz się na rzeczy, nie każdy bowiem wysyła zapytanie do PAŻP i zna orzecznictwo. Jakiej pomocy potrzebujesz, bo porad to Ty mógłbyś tutaj udzielać, a nie odwrotnie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2516 PostWysłany: 30 Gru 2019 20:34 

Rejestracja: 17 Gru 2019
Posty: 2
To już mój drugi przypadek z anulowanym lotem. Pierwszy raz sprawę powierzyłam AirHelp, tydzień po zdarzeniu. Tak prowadzili sprawę, ze po roku odpisali, że sprawa się przedawniła.Cały czas mnie zbywali, że sprawa kierowana jest na drogę sądowa a okazało się, że nie wystąpili nawet do ULC. Do tego wszystkiego nie ma nad nimi żadnej kontroli, dajesz pełnomocnictwo i czekasz a oni cię zbywają, nie odpisują itd.Czytając komentarze ludzi tej jak i innych firm odszkodowawczych takie odczucia ma wielu pasażerów. Jest też druga strona medalu. Kancelarie Adwokackie reprezentujące linie lotnicze, w tym Ryanair to duży przeciwnik dla zwykłego Kowalskiego, do tego kolejne koszty w razie przegranej. Wcześniej ULC wydawał decyzję administracyjną. Teraz powołany rzecznik ULC prowadzi postępowanie, które powinno dążyć do ugody. Na razie zaczynają pracę, więc trudno się odnieść do skuteczności takiego postępowania. Wydaje mi się, że w grę wchodzi tylko pozew sądowy. Wcześniej można wystosować przedsądowe wezwanie do zapłaty, argumentując zgromadzonym materiałem dowodowym. Pewnie nic to nie da ale w sądzie może mieć znaczenie. Mam wątpliwości, czy sama poradzę sobie w sądzie, czy jednak potrzebny będzie adwokat/radca prawny, który sprawę poprowadzi i będzie w sądzie cię reprezentował. Mam pytanie:
- czy ktoś sam (bez kancelarii) składał pozew wobec Ryanair,
- jeżeli lot miał odbyć się z Krakowa a siedziba Ryanair jest w Warszawie jaki sąd jest właściwy,
- czy są osoby, które miały odbyć lot Ryanair Malta-Kraków w dniu 1.11.2019 r i są chętne do złożenia pozwu zbiorowego,
- miały podobną sprawę i mogą coś podpowiedzieć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2517 PostWysłany: 30 Gru 2019 21:04 

ansbach1 napisał(a):
Zazwyczaj nowi szukają na forum pomocy, Ty znasz się na rzeczy, nie każdy bowiem wysyła zapytanie do PAŻP i zna orzecznictwo. Jakiej pomocy potrzebujesz, bo porad to Ty mógłbyś tutaj udzielać, a nie odwrotnie.

Tak oczywiście: z teorii 5, praktyki 2

Ps: nic mi nie zrobiłeś :)

Sukcesów praktycznych kolejnych zresztą tym razem sądowych, bo z teorii i u Ciebie celujący


@wajo wytyczne guru wyzej post 2335 strona 117 tego tematu
Góra
 PM off  
 
#2518 PostWysłany: 02 Sty 2020 18:42 

Rejestracja: 02 Sty 2020
Posty: 1
Witam, miałem lot z Bornemouth do Alicante 26.12.2019r. planowo o 11.25. Następnie dostałem sms, że przesunięty na 14.00 i kilka minut później że 15.30. Później ryanair zorganizował bus, którym pojechaliśmy na London Stansted ponad 3h drogi i stamtąd do Alicante. Opóźnienie dokładnie 7.47h tak przesłał Ryanair.

Problem w odszkodowaniu, Ryanair broni się tym, że wcześniejszy lot został przekierowany na London Gatwick bo były złe warunki pogodowe i spowodowało to efekt domina i opóźnienie mojego lotu. Tylko tak sobie myślę, co mnie obchodzi wcześniejszy lot i ich planowanie floty. Jak mój lot miał być planowo tylko zabrakło samolotu. Czy uda się coś wywalczyć czy mają prawo bronić się wcześniejszym samolotem, który wylądował gdzie indziej a miał mnie zabrać do Alicante.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2519 PostWysłany: 12 Sty 2020 13:59 

Rejestracja: 01 Sie 2011
Posty: 38
Loty: 35
Kilometry: 55 092
Jak już pisałem w tym dziale równo 1,5 roku temu złożyłem do ULC skargę na Ryanair, który odmówił mi odszkodowania za lot Wrocław-Gdańsk zasłaniając się złymi warunkami pogodowymi, co było oczywistą nieprawdą. Właśnie otrzymałem pismo od ULC, z datą zakończenia rozpatrywania skargi jako 31 kwietnia 2020. Zatem od czasu złożenia skargi to jej rozpatrzenia prez ULC mija jak widać około 2 lat...
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2520 PostWysłany: 12 Sty 2020 15:34 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1557
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Ryanair złoży wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy to potrwa zapewne kolejny rok. A wystarczyło złożyć pozew w Gdańsku i po kilku miesiącach dostałbyś odpowiedź.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group