Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 2471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 124  Następna
Autor Wiadomość
#2261 PostWysłany: 06 Mar 2019 20:59 

Rejestracja: 02 Sty 2016
Posty: 126
niebieski
toskawek napisał(a):
Ktoś ma jakieś pytanko to odpowiem wam po ludzku jak będę miał chwilkę także zapraszam: zesu66@gmail.com



Szkoda ze kolega toskawek został zbanowany. Rzeczywiście pracował (teraz juz chyba nie pracuje) w customer service ryanaira i mi pomógł.

Ryanair skasował trasę i w związku z tym w ramach EU261 chciałem od nich zwrot za bilety w LOT na ten sam termin i trasę. Męczyłem ich na kilka sposobów, informowałem wielokrotnie że nie godzę się na anulowanie u nich rezerwacji tylko chcę alternatywnych biletów. W końcu dostałem maila z informacją, że na mój wniosek rezerwacja została anulowana, czyli że cwanym sposobem chcieli, żeby EU261 przestało nas wiązać - wniosek o zwrot biletów to powoduje. Oczywiście ja żadnego wniosku o anulowanie rezerwacji nie złożyłem.

Finał jest taki, że dostałem zwrot za bilety lotem, ale bez użytkownika @toskawek musiałbym o to walczyć w ULC - alternatywne bilety na podstawie EU261 były nie do podważenia, ale Ryanair twierdzil, ze w przypadku route cancellation mogę tylko wybrać bilety na inną trasę u tego przewoźnika.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2262 PostWysłany: 09 Mar 2019 14:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Paź 2012
Posty: 186
Moje story w skrócie
- 29.06.2017 - opóźniony lot ponad 3h. (tu była dłuższa historia bo ten lot był w zamian za inny skasowany dzień wcześniej)
- 14.07.2017 - wniosek o odszkodowanie odrzucony z powodu opóźnienia rzekomo mniejszego niż 3h. (co było bzdurą)
- 17.07.2017 - odrzucone odwołanie od powyższej decyzji
- początek sierpnia 2017- złożona skarga do ENAC (lot był z Bergamo)
Później parę zapytań o status sprawy bez odpowiedzi aż do 6.03.2019 kiedy to otrzymałem poniższe pismo
Załącznik:
Enac.JPG

Może podpowiecie jaki kolejny krok bo nie wiem jak to pismo traktować, czy może dalej czekać na...cud ;)?

Dokładniejszy opis mojej sprawy post #361


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2263 PostWysłany: 09 Mar 2019 14:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3233
złoty
idź do sądu
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Relacje PM off
irys lubi ten post.
 
 
#2264 PostWysłany: 09 Mar 2019 20:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Paź 2012
Posty: 186
Dzięki za radę :D pewnie do tego będę się przymierzał, jest tylko jeden taki malutki problem... nie wiem jak i gdzie :oops: .
Preferuję opcję ,,zrób to sam" dlatego zacząłem zdobywać szeroko pojętą wiedzę na ten temat ale idzie to jak na razie trochę topornie i nie wykluczam skorzystania z pomocy pośrednika.Wertuję dwa tematy na forum ale jednoznacznych wskazówek jeszcze nie znalazłem

A może ktoś zna odpowiedzi na poniższe pytania
1) do jakiego konkretnie sądu mogę złożyć pozew
2) jaki może być koszt takiego postępowania
3) jak to wszystko wygląda są jakieś rozprawy na które muszę się stawiać

Za wszelkie rady będę wdzięczny
Góra
 Relacje PM off  
 
#2265 PostWysłany: 09 Mar 2019 21:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3233
złoty
znajdując prawnika znajdziesz jednocześnie odpowiedzi na swoje 3 pytania
sam do sadu nie idź bo nawet w szatni sobie nie poradzisz
słowo klucz "prawnik"
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Relacje PM off  
 
#2266 PostWysłany: 09 Mar 2019 21:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Paź 2012
Posty: 186
@becek no co Ty? Liczę na to że załatwię to bez konieczności wychodzenia z domu :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#2267 PostWysłany: 09 Mar 2019 22:04 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 297
niebieski
Ja bym zaczął od grzecznego ponownego wezwania Ryanaira do zapłaty z powołaniem się na okoliczność, że naruszenie zostało stwierdzone przez ENAC i Ryanair został ukarany grzywną za bezpodstawną odmowę zapłaty odszkodowania. Z grzecznym ostrzeżeniem, że ponowna odmowa zapłaty odszkodowania spowoduje ponowne zawiadomienie ENAC. Dopiero jak to nie zadziała, to trzeba się rozejrzeć za prawnikiem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2268 PostWysłany: 09 Mar 2019 22:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Paź 2012
Posty: 186
Właśnie tak zamierzam zrobić tylko z taką różnicą, że nie pod rygorem ponownego zawiadomienia ENAC a raczej sądu.
Co w praktyce oznacza niestety błądzenie po szatniach sądowych ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2269 PostWysłany: 09 Mar 2019 22:42 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5313
HON fly4free
becek napisał(a):
idź do sądu

becek napisał(a):
sam do sadu nie idź bo nawet w szatni sobie nie poradzisz

Rozumiem,że jesteś za a może i przeciw ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2270 PostWysłany: 10 Mar 2019 11:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Maj 2017
Posty: 169
niebieski
RYANAIR napisał(a):
We sincerely regret the delay of your flight (..) , which was caused by airport equipment system failure in Prague airport and was outside of our control.
Providing our passengers with a punctual and reliable service is one of our principle aims. However, it is inevitable that there will be occasions when we are unable to operate our flights, as scheduled, due to circumstances that are outside of our control.
It is for this reason, we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.
(...)


czy jest możliwość jeszcze coś z tym zrobić? zgłosić sprawę do ULC?
czy odpuścić i uznać, że wina była po stronie lotniska
Góra
 Relacje PM off  
 
#2271 PostWysłany: 10 Mar 2019 12:11 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5313
HON fly4free
@4989341 Sprawdzić czy w tym dniu faktycznie był taki problem na lotnisku w Pradze.Jeśli podany powód jest prawdziwy to ULC też nic nie da.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2272 PostWysłany: 10 Mar 2019 13:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1266
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
irys napisał(a):
Właśnie tak zamierzam zrobić tylko z taką różnicą, że nie pod rygorem ponownego zawiadomienia ENAC a raczej sądu.
Co w praktyce oznacza niestety błądzenie po szatniach sądowych ;)


Do sądu, ale w jakim trybie, bo chyba nie z roszczeniem o odszkodowanie, ponieważ jest przedawnione. Raczej dowiedzieć się czy można nadać klauzulę decyzji włoskiego ULC.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2273 PostWysłany: 11 Mar 2019 09:38 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 33
Dzień dobry, Ryanair lot w sierpniu, Return Flight Krakow-London-Kraków.
W Londynie na Stansted odwołano lot 4 godziny przed odlotem Pogoda dobra (małe burze). Strajk personelu.
NIe zaproponowano mi żadnego alternatywnego biletu, nie było ani dzien pozniej, ani następnego dnia, ani jeszcze później. Jedyne co mogłem zrobic to kupic Buisiness Class Lotem przez Warszawę za 420funtów.
Ryanair sam bez pytania zwrócił mi kwotę zapląconą za niewykorzystany bilet Ryanair. Ale powiedział że odszkodowanie się nie należy ponieważ byłam zła pogoda. Mam dane METAR z tego dnia wszystkie loty odbywały się normalnie gdzieś tam były niewielkie burze. To był strajk ich Pilotów

Sprawa trafiła do AviationADR ale tam utkwiła, już nie odpowiadają nie wiem czemu
Utkwila w fazie 3.
Co mogę zrobić? Martwi mnie i nie wiem jak to tak naprawdę jest bo czy Ryanair teraz coś wygrał w sądzie? I nic nie wskóram? Czy jedyne co mogę teraz zrobić to oddać 25% firmie prawniczej?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Góra
 Relacje PM off  
 
#2274 PostWysłany: 11 Mar 2019 11:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 307
Loty: 56
Kilometry: 120 024
niebieski
Taka sytuacja:
Lot Ryanair PMI-WRO w sierpniu 2018 odwołany dzień przed wylotem. Na rezerwacji 5 osób: A, B, C(1+2 dzieci). Osoby A i B kupiły na ten sam dzień alternatywny lot Lufthansą na trasie PMI-FRA-KTW. Wcześniej na czacie Ryanair otrzymały propozycję dwóch lotów Ryanair, ale dzień później i z przesiadkami po 6h i 7h, co było dla nich nie do zaakceptowania.

Po powrocie osoby A, B i C złożyły niezależnie 3 wnioski o odszkodowania po 400EUR. Każda podała osobne dane i konta. Niedługo później wszystkie 5 odszkodowań wpłynęły na jedno z kont. Ten temat zamknięty.

Osoby C złożyły wniosek o zwrot kwoty za niewykorzystane bilety. Zwrot przyszedł, ale dla wszystkich A, B, C.

Osoby A i B złożyły wnioski o zwrot kosztów alternatywnego biletu oraz posiłków. Tu nie było żadnego odzewu.

Teraz po kilku miesiącach osoba A wróciła do tematu i ponownie złożyła wniosek o zwrot kosztów biletu na alternatywny lot oraz posiłków. W odpowiedzi szybko otrzymała informację, że w związku, że otrzymała 5x400E oraz że wystąpiła o zwrot za bilety Ryanair (czego nie zrobiła) to nic więcej się nie należy oraz że nie dała szans Ryanairowi na zapewnienie lotu zastępczego (tak w skrócie, pełna treść na końcu).

Pytania:
1. Czy osoba A ma rację i należy się jej zwrot za lot alternatywny?
2. Czy rządana kwota powinna być od razu pomniejszona o już zwrócony koszt biletów Ryanair?
3. Czy niezdecydowanie się na propozycje od Ryanair na loty dobę później jest przeszkodą do otrzymania zwrotu za lot alternatywny?
4. Czy Ryanair musi wyrazić zgodę na lot alternatywny?
5. Czy działanie Ryanair polegające na połączeniu w jeden 3 różnych wniosków o odszkodowanie i uznanie jednego wniosku o zwrot kosztów biletu Ryanair jako wniosku dla całej rezerwacji było prawidłowe? Czy rezerwacja zawsze jest traktowana jako całość?
6. Gdzie lepiej złożyć skargę: do polskiego czy hiszpańskiego ULC?


Treść odpowiedzi:
[+] Pokaż
Cytuj:
I refer to your recent correspondence.

Our records show that a bank transfer for the amount of XXX PLN has gone through to the provided bank account, and we have had no notification from the bank of this transaction being declined.

We note you chose not to rebook with Ryanair but decided to apply for a refund of your cancelled flight. We have processed the refund as you requested. Once this refund has been processed, Ryanair has no further liability according to EU261.

The refunded amount XXX PLN should be reflected on your credit card which was used to make the reservation and ending with the last four digits 0000.

In the event of a cancellation, the options available are detailed in the EU261 leaflet, as follows:

1. Transport on the next available flight on the same route (if assistance has not been provided at the airport - receipted expenses for refreshments and/or accommodation incurred during delay should be submitted to the airline for payment).

2. Transport from another Ryanair departure airport or via a Ryanair airport to the original destination (receipted public transport expenses to the new departure airport will be paid by the airline on submission of receipts).

3. Full Refund - once this refund option has been accepted, no further liability under EU261 arises.

Along with the notice of your right under EU261, you were informed that you should contact us first and give us the chance to re-route you on a suitable Ryanair flight. If this was not possible, you would be allowed re-route to an alternative carrier and we would pay the difference in fare.

As you have not given us the opportunity to re-route you, we regret to advise that you are not entitled to alternative transport expenses.

I trust that the above information has clarified matters in this regard.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2275 PostWysłany: 11 Mar 2019 12:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5313
HON fly4free
@Mio Wow,ale zagmatwany przypadek.Chyba bez porady w jakiejś kancelarii prawnej się nie obejdzie.Nasza niestety jeszcze chwilę nieczynna,ale lada dzień może znów zacznie pracę w pełnym składzie, więc jak coś to poczekaj jeszcze kilka dni lub może na razie poproś ansbach1 ,aplikant ale z dużym potencjałem ;)
Góra
 Relacje PM off
boots lubi ten post.
boots uważa post za pomocny.
 
 
#2276 PostWysłany: 11 Mar 2019 21:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Paź 2012
Posty: 186
ansbach1 napisał(a):
irys napisał(a):
Właśnie tak zamierzam zrobić tylko z taką różnicą, że nie pod rygorem ponownego zawiadomienia ENAC a raczej sądu.
Co w praktyce oznacza niestety błądzenie po szatniach sądowych ;)


Do sądu, ale w jakim trybie, bo chyba nie z roszczeniem o odszkodowanie, ponieważ jest przedawnione. Raczej dowiedzieć się czy można nadać klauzulę decyzji włoskiego ULC.

@ansbach1 a czy orientujesz się może czy sprawa przedawnia się również w sytuacji jeśli tak długo zajmuje urzędowi lotnictwa ustalenie przyczyny opóźnienia lotu? Ktoś miał może z tym doświadczenie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2277 PostWysłany: 12 Mar 2019 17:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 307
Loty: 56
Kilometry: 120 024
niebieski
miriam napisał(a):
@Mio Wow,ale zagmatwany przypadek.Chyba bez porady w jakiejś kancelarii prawnej się nie obejdzie.Nasza niestety jeszcze chwilę nieczynna,ale lada dzień może znów zacznie pracę w pełnym składzie, więc jak coś to poczekaj jeszcze kilka dni lub może na razie poproś ansbach1 ,aplikant ale z dużym potencjałem ;)


Dziękuję za bardzo pomocną i merytoryczną odpowiedź, która wniosła wiele do tematu i rozjaśniła dręczące mnie problemy. Dzięki takim jak ty to forum działa tak prężnie i w dodatku nie można się nudzić przy takiej dozie sarkazmu. Następnym razem uderzę bezpośrednio na PW! Dziękuję za poświęcony czas.

PS. Nie poświęcaj mi go więcej...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2278 PostWysłany: 14 Mar 2019 21:37 

Rejestracja: 14 Mar 2019
Posty: 1
Witam wszystkich
Najpierw chciałem spytać, czy jest tu na forum ktoś z lotu obsługiwanego przez Ryanair w dn. 19.02.2019 na trasie Modlin-Ciampino. Lot był opóźniony z powodu pożaru na lotnisku. Chcę się dowiedzieć, czy komuś udało się wyegzekwować odszkodowanie. Mi, niestety nie. Pożar rzeczywiście miał miejsce ale wszystkie loty zostały przekierowane na Fiumicino. Prawdziwym powodem opóźnienia był fakt, że przez ten pożar nie wyleciał samolot z Ciampino do Modlina. Stawiam tezę, że gdyby przewoźnik podstawił inny samolot, do takiego opóźnienia by nie doszło.
W związku z powyższym - pytanie do doświadczonych w bojach forumowiczów: stawiając taką tezę mam jakieś szanse powodzenia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2279 PostWysłany: 14 Mar 2019 22:55 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 220
srebrny
a skad mial niby ryanair podstawic inny samolot? z parkingu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2280 PostWysłany: 15 Mar 2019 00:14 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1266
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
-- 14 Mar 2019 23:57 --

Mio napisał(a):
Taka sytuacja:
Lot Ryanair PMI-WRO w sierpniu 2018 odwołany dzień przed wylotem. Na rezerwacji 5 osób: A, B, C(1+2 dzieci). Osoby A i B kupiły na ten sam dzień alternatywny lot Lufthansą na trasie PMI-FRA-KTW. Wcześniej na czacie Ryanair otrzymały propozycję dwóch lotów Ryanair, ale dzień później i z przesiadkami po 6h i 7h, co było dla nich nie do zaakceptowania.

Po powrocie osoby A, B i C złożyły niezależnie 3 wnioski o odszkodowania po 400EUR. Każda podała osobne dane i konta. Niedługo później wszystkie 5 odszkodowań wpłynęły na jedno z kont. Ten temat zamknięty.

Osoby C złożyły wniosek o zwrot kwoty za niewykorzystane bilety. Zwrot przyszedł, ale dla wszystkich A, B, C.

Osoby A i B złożyły wnioski o zwrot kosztów alternatywnego biletu oraz posiłków. Tu nie było żadnego odzewu.

Teraz po kilku miesiącach osoba A wróciła do tematu i ponownie złożyła wniosek o zwrot kosztów biletu na alternatywny lot oraz posiłków. W odpowiedzi szybko otrzymała informację, że w związku, że otrzymała 5x400E oraz że wystąpiła o zwrot za bilety Ryanair (czego nie zrobiła) to nic więcej się nie należy oraz że nie dała szans Ryanairowi na zapewnienie lotu zastępczego (tak w skrócie, pełna treść na końcu).

Pytania:
1. Czy osoba A ma rację i należy się jej zwrot za lot alternatywny?
Wybór należy do pasażera. Linia nie może podejmować decyzji za pasażera. Obowiązkiem przewoźnika jest zapewnienie lotu w najwcześniejszym terminie. Nie znam orzecznictwa TSUE na ten temat. Wprawdzie więcej osób zna swoje prawa w zakresie odszkodowania to ze zwrotami jest gorzej. Według mnie ma pełne prawo do zwrotu za lot alternatywny, bowiem przewoźnik nie zapewnił lotu zastępczego w możliwie najkrótszym terminie czyli tego samego dnia, a nie dzień później nawet jeśli lot jest innym przewoźnikiem.
2. Czy rządana kwota powinna być od razu pomniejszona o już zwrócony koszt biletów Ryanair?
Generalnie powinien być albo zwrot za niewykorzystany bilet albo za wykupiony lot. Jeśli dostałeś pieniądze to za uzasadnione byłoby odjęcie różnicy.
3. Czy niezdecydowanie się na propozycje od Ryanair na loty dobę później jest przeszkodą do otrzymania zwrotu za lot alternatywny?
To zależy jak interpretować najwcześniejszy możliwy termin. Osobiście uważam, że nie.
4. Czy Ryanair musi wyrazić zgodę na lot alternatywny?
Normalna linia ogarnie Ci lot zastępczy z Ryanair będą zawsze przygody. Powinien być kontakt i informacja, że muszę być dzisiaj w dom. Wątpię, że ktoś na czacie ogarnie Ci lot. Jedynie mogą zmienić coś na swój, dlatego jak nie kupisz to nigdy nie dostaniesz alternatywy.
5. Czy działanie Ryanair polegające na połączeniu w jeden 3 różnych wniosków o odszkodowanie i uznanie jednego wniosku o zwrot kosztów biletu Ryanair jako wniosku dla całej rezerwacji było prawidłowe? Czy rezerwacja zawsze jest traktowana jako całość?
Nie, ale dla Ryana to praktyka. 261/2004 przyznaje prawa pasażerowi, a nie rezerwacji.
6. Gdzie lepiej złożyć skargę: do polskiego czy hiszpańskiego ULC?
Czy to był Ryanair Sun? Jeśli tak to sąd we Wrocławiu. Zgodnie z łacińską paremią Da mihi factum, dabo tibi ius. W pozwie opisujesz okoliczności, a sąd da Ci prawo.


Treść odpowiedzi:
[+] Pokaż
Cytuj:
I refer to your recent correspondence.

Our records show that a bank transfer for the amount of XXX PLN has gone through to the provided bank account, and we have had no notification from the bank of this transaction being declined.

We note you chose not to rebook with Ryanair but decided to apply for a refund of your cancelled flight. We have processed the refund as you requested. Once this refund has been processed, Ryanair has no further liability according to EU261.

The refunded amount XXX PLN should be reflected on your credit card which was used to make the reservation and ending with the last four digits 0000.

In the event of a cancellation, the options available are detailed in the EU261 leaflet, as follows:

1. Transport on the next available flight on the same route (if assistance has not been provided at the airport - receipted expenses for refreshments and/or accommodation incurred during delay should be submitted to the airline for payment).

2. Transport from another Ryanair departure airport or via a Ryanair airport to the original destination (receipted public transport expenses to the new departure airport will be paid by the airline on submission of receipts).

3. Full Refund - once this refund option has been accepted, no further liability under EU261 arises.

Along with the notice of your right under EU261, you were informed that you should contact us first and give us the chance to re-route you on a suitable Ryanair flight. If this was not possible, you would be allowed re-route to an alternative carrier and we would pay the difference in fare.

As you have not given us the opportunity to re-route you, we regret to advise that you are not entitled to alternative transport expenses.

I trust that the above information has clarified matters in this regard.


-- 15 Mar 2019 00:12 --

mareksik napisał(a):
Witam wszystkich
Najpierw chciałem spytać, czy jest tu na forum ktoś z lotu obsługiwanego przez Ryanair w dn. 19.02.2019 na trasie Modlin-Ciampino. Lot był opóźniony z powodu pożaru na lotnisku. Chcę się dowiedzieć, czy komuś udało się wyegzekwować odszkodowanie. Mi, niestety nie. Pożar rzeczywiście miał miejsce ale wszystkie loty zostały przekierowane na Fiumicino. Prawdziwym powodem opóźnienia był fakt, że przez ten pożar nie wyleciał samolot z Ciampino do Modlina. Stawiam tezę, że gdyby przewoźnik podstawił inny samolot, do takiego opóźnienia by nie doszło.
W związku z powyższym - pytanie do doświadczonych w bojach forumowiczów: stawiając taką tezę mam jakieś szanse powodzenia?


Poruszyłeś bardzo istotny temat to jest wpływ problemów na wcześniejszej rotacji na prawo do odszkodowania przy następnych lotach. Zgodnie z wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 2 sierpnia 2016 r. o sygn. I OSK 2497/14 „trudne warunki meteorologiczne, które spowodowały opóźnienie na pierwszym rejsie z zaplanowanej rotacji nie mają więc żadnego znaczenia, ponieważ dotyczą innego rejsu Do rozważnie pozostaje zatem, czy planowana rotacja lotów samolotu o oznaczeniu [...] może stanowić okoliczności wyłączające odpowiedzialność przewoźnika lotniczego w rozumieniu art. 5 ust. 3 oraz motywu 14 i 15 rozporządzenia (WE) nr 261/2004. Planowanie częstotliwości rejsów samolotu i minimalnych przerw w ich odbywaniu należy do przewoźnika lotniczego, dlatego opóźnienia lotów danego samolotu powstające w ramach realizowanej rotacji, bez wskazania uchwytnej przyczyny zewnętrznej, nie pozostają poza kontrolą przewoźnika. Są wynikiem sposobu organizowania prowadzonej działalności przez przewoźnika lotniczego, dlatego pozostają pod jego kontrolą i panowaniem niezależnie od jego oczekiwań w tym zakresie”

Powyższe orzeczenie stanowi pewnego rodzaju odpowiedź na Twoje pytanie, choć moim zdaniem nie jednoznaczną, bowiem z jednej strony wskazuje, że nadzwyczajną okoliczność bada się jedynie do lotu, którego dotyczą bez oddziaływania na pozostałe, a z drugiej strony NSA wskazuje na uchwytną przyczynę zewnętrzną. Jeśli z uwagi na trudne warunki opóźnił się na pierwszej rotacji to odszkodowanie przysługuje pasażerom z kolejnych lotów, ale przecież jest to uchwytna przyczyna zewnętrzna - warunki atmosferyczne. Ostatecznie pasażer wygrał, dlatego to że był pożar w Rzymie nie ma wpływu na ocenę na lot z Warszawy.

Nie zapominaj, że nawet jeśli wystąpiła nadzwyczajna okoliczność to przewoźnik zobowiązany jest podjąć wszelkie racjonalne kroku, brak jakichkolwiek kroków to nie są z pewnością wszelkie kroki.

-- 15 Mar 2019 00:14 --

irys napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
irys napisał(a):
Właśnie tak zamierzam zrobić tylko z taką różnicą, że nie pod rygorem ponownego zawiadomienia ENAC a raczej sądu.
Co w praktyce oznacza niestety błądzenie po szatniach sądowych ;)


Do sądu, ale w jakim trybie, bo chyba nie z roszczeniem o odszkodowanie, ponieważ jest przedawnione. Raczej dowiedzieć się czy można nadać klauzulę decyzji włoskiego ULC.

@ansbach1 a czy orientujesz się może czy sprawa przedawnia się również w sytuacji jeśli tak długo zajmuje urzędowi lotnictwa ustalenie przyczyny opóźnienia lotu? Ktoś miał może z tym doświadczenie?



Przedawnia się. Sąd to postępowanie cywilne, ULC administracyjne, dwie niezależne drogi postępowania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
irys lubi ten post.
 
 
 [ 2471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 124  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group