Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#1721 PostWysłany: 08 Sie 2018 13:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Kwi 2017
Posty: 105
Loty: 179
Kilometry: 397 505
Dziękuję za pomoc - poprzednie strony oczywiście czytałam, ale nie miałam pewności, czy dobrze myślę. W przypadku strajku, czyli sytuacji nadzwyczajnej, mogę wystąpić jednocześnie i o zwrot i o odszkodowanie, ale z odszkodowaniem możemy być problem, zgadza się?
Lot z Pyrzowic niestety nam nie pasuje, jesteśmy z Warszawy i mieliśmy lecieć po pracy, więc raczej odpuścimy ten weekend, ale dzięki za znalezienie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#1722 PostWysłany: 08 Sie 2018 14:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2018
Posty: 42
Cześć, mam takie małe pytanie...
24 lipca odwołali mi lot na trasie Piza - Gdańsk na niecałe 3h przed odlotem. Dostałem zwrot ceny biletu z automatu, ale ubiegałem się o odszkodowanie. Dziś odpisali mi, że nie wypłacą odszkodowania ze względu na nieoczekiwaną awarię samolotu. Jak to w końcu z tymi awariami jest? Mają rację czy mimo wszytsko powinienem się odwołać do ULC? Z góry dziękuję za Wasze zdanie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1723 PostWysłany: 08 Sie 2018 14:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Pisz skargę do włoskiego odpowiednika ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1724 PostWysłany: 08 Sie 2018 16:21 

Rejestracja: 03 Maj 2012
Posty: 279
niebieski
No a jesli Ryan odwolal lot, nie bylo dla niego alternatywy Ryana i kupilem w regularnych przewoznikach (z przesiadka niestety) ale w podobnych godzinach i te same miasta to naprawde Ryan moze sie wypiac (napisal mi to w mailu) i nic? Dodam, ze odwolal pare godzin przed lotem, wiec opcja "lot Ryana z innego lotniska w danym kraju" niezbyt wchodzila w gre..
_________________
Hiszpania, Portugalia - mieszkalem, wiec pomoge i odpowiem na pytania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1725 PostWysłany: 08 Sie 2018 16:31 

Rejestracja: 27 Sie 2017
Posty: 197
http://www.enterair.pl/uploads/261_2004_UE.pdf

Powołaj się na określone przepisy. Poza tym w tematach dotyczących odszkodowań (jak i w tym) były opisywane podobne przypadki, wystarczy przejrzeć i przeczytać na spokojnie. Alternatywne połączenie Ci przysługiwało jeśli było w porównywalnej klasie, bo jak wykupiłeś klase biznes to nie oczekuj zwrotu za to.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1726 PostWysłany: 08 Sie 2018 16:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
FR łatwo nie płaci za samodzielnie kupione alternatywne loty innymi liniami.Pewnie czeka cię dłuższa przeprawa o zwrot kosztów nowego lotu,ale masz prawo się ubiegać.Niestety licz się z tym,że bez ULC się nie obędzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1727 PostWysłany: 08 Sie 2018 17:24 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 33
scomin napisał(a):
@andrzejkaruszewski
Powinieneś wystąpić do Ryanaira o:
1. odszkodowanie za odwołany lot oraz
2. zwrot za nowy bilet, skoro nie zapewniono Ci alternatywnego połączenia (co może być trudne do uzyskania).

albo

1. odszkodowanie za odwołany lot oraz
2. zwrot za niewykorzystany bilet (co Ryanair wypłaci bez problemu).


Chciałbym zapytać bo przemyślałem sprawę. Myślę że później będzie można temat zamknąć. Ponieważ w sumie ceny Są bardzo podobne bo za ten lot zapłaciłem 425 £ to czy jeśli wybiorę opcję to na dole odszkodowań E za lot i zwrot za bilet to którą drogą muszę o to prosić.? Napisać reklamację i rozumiem że obowiązkowo mam dostać jedno i drugie tak? Jednocześnie chciałbym bardzo podziękować bo wczoraj byłem bardzo zmęczony
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1728 PostWysłany: 08 Sie 2018 17:42 

Rejestracja: 27 Sie 2017
Posty: 197
Przypięty wikipost u góry -> formularz wniosku, ale skoro nie znalazles to:
https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261

i czekaj na odpowiedź od FR.

Co do drugiego to rozumiem, że nie chcesz się z nimi tłuc o ten koszt biletu LOTem? Tak jak wcześniej wspomnieli to zwrot i tak dostaniesz bez problemu, a od Ciebie zależy czy chcesz zwrot kosztu biletu FR czy lotu alternatywnego.

zwrot kosztu biletu FR: https://refundclaims.ryanair.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1729 PostWysłany: 08 Sie 2018 18:12 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 33
Tak nie chce się tłuc mogę wysłać no ale dobra 50 zł więcej mi zapłacą a ile jest Wart mój czas. I nerwy. Stąd pytanie rozumiem że formularzem a nie żadnym guzikiem zwrot kosztów i należy się zwrot za bilet Niewykorzystany oraz odszkodowanie bez Łaski


Sent from my iPhone using Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1730 PostWysłany: 08 Sie 2018 18:17 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 33
No Czyli dwa wnioski mam napisać.? Jeden od zwrot niewykorzystane go biletu a drugi a odszkodowanie.
Albo jeden odszkodowania a drugi o zwrot kupionego biletu w Locie .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1731 PostWysłany: 08 Sie 2018 18:49 

Rejestracja: 27 Sie 2017
Posty: 197
Jeśli się nie mylę to pisałeś o bilecie 2 razy droższym gdzie pierwotny był za 1k pln, także juz nie rozumiem o czym mówisz ("50 zł").
Skoro masz przycisk do zwrotu za niewykorzystany bilet to wychodzi na to, że nie musisz nic wysyłać w tej kwestii. Nie widzę co masz przed sobą w panelu ryana.
Wtedy pozostaje tylko odbiór nagrody w postaci odszkodowania za odwołany lot w wysokości 250e.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1732 PostWysłany: 09 Sie 2018 10:57 

Rejestracja: 25 Lip 2016
Posty: 227
niebieski
No i trafiło na mnie;)
Na początku wielkie dzięki za wpisy, które ułatwiły mi złożenie wniosku o odszkodowanie za odwołany lot. W szczególności osobie odpowiedzialnej za redakcję wikiposta.
Ale do rzeczy...
2 sierpnia złożyłem wniosek o odszkodowanie, w dniu wczorajszym (08.08.) otrzymałem "tajną" korespondencję z informacją o jego przyznaniu. A także link do strony, gdzie miałbym podać dokładne dane do przelewu wg podanego schematu:
ACCOUNT NAME:
BANK NAME/ADDRESS:
SORT CODE:
SWIFT CODE:
IBAN NUMBER:
Niby proste, ale po przejściu do linka i otworzeniu się strony, za nic nie mogę zalogować się, by móc te dane dodać (patrz poniżej).
Podaję Customer Service Reference Number na różne sposoby (teoretycznie powinny to być 6-7 cyfr - ja mam dodatkowo ukośnik i nr rezerwacji) oraz Flight Reservation Number i ciągle wyrzuca mi błąd. Jak nie pierwszej pozycji, to drugiej:/
Próbowałem uzyskać pomoc na czacie Ryanair. W odpowiedzi otrzymałem standardową formułkę bym kontaktował się z Customer Service. Zanim to jednak uczynię chciałbym się dopytać:
1. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Może ja w przypływie euforii, wpisuję niepoprawne dane np. Flight Reservation Number to coś innego niż numer rezerwacji;)
2. Płatność za tą rezerwację była dokonana poprzez PayPal. Czy mogę wskazać dowolne konto bankowe? Na przykład mojego znajomego, który nie widniał w rezerwacji?

Z pozytywnych rzeczy:
- wniosek składałem ze strony https://eu261expenseclaim.ryanair.com/?lg=PL; jak dla mnie był przejrzysty i łatwy do wypełnienia,
- praktycznie całość jest w naszym ojczystym języku, więc nie trzeba się martwić o niezrozumienie, być może trudnych dla niektórych, angielskich sformułowań,
- co za tym idzie wypełniałem także w języku polskim,
- potwierdzenie złożenia wniosku wraz z numerem referencyjnym otrzymałem następnego dnia na maila,
- w moim przypadku czas między złożeniem wniosku i odpowiedzią wyniósł tydzień.

Negatyw będzie tylko jeden - mimo, że do wniosku dołączyłem dane do przelewu jako załącznik, zostałem poproszony ponownie o ich podanie. Nie mogę dokonać tego online, tylko drogą mailową (chyba, że znajdziecie miejsce gdzie popełniam błąd). To znów wydłuża czas wypłaty, przynajmniej o 28 dni roboczych, które daje sobie Ryanair na odpowiedź.

Załączniki:
Claim Tracker.jpg
Claim Tracker.jpg [ 62.85 KiB | Obejrzany 958 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1733 PostWysłany: 09 Sie 2018 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Kwi 2017
Posty: 105
Loty: 179
Kilometry: 397 505
Chciałabym się jeszcze upewnić - lot odwołany przez strajk, wypełniam to:
https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261

Plus dodatkowo formularz zwrotu kosztów za bilety?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1734 PostWysłany: 09 Sie 2018 11:12 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 33
VitalR napisał(a):
Jeśli się nie mylę to pisałeś o bilecie 2 razy droższym gdzie pierwotny był za 1k pln, także juz nie rozumiem o czym mówisz ("50 zł").
Skoro masz przycisk do zwrotu za niewykorzystany bilet to wychodzi na to, że nie musisz nic wysyłać w tej kwestii. Nie widzę co masz przed sobą w panelu ryana.
Wtedy pozostaje tylko odbiór nagrody w postaci odszkodowania za odwołany lot w wysokości 250e.


Wyjaśniam: popraw mnie pilnie proszę jeśli czegos nie rozumiem, bo dziś zamierzam działać.
Bilet powrotny Ryanair kosztował 1100PLN. Lot odwołano. Kupiłem wiec w Locie bilet z przesiadka za 2000PLN.
Zrozumiałem ze należy mi się zwrot różnicy miedzy ceną biletów???
1.Jesli kliknę „zwrot za niewykorzystany bilet” dostanę 1100PLN plus odszkodowanie 250EURO co daje razem około 2000PLN

2. Jeśli zażądam odszkodowania 250EURO oraz zwrotu za bilet LOT w wysokości 2000PLN to oczywiste ze razem wychodzi tysiąc złotych więcej. Czy mogę wiec zadać tej drugiej opcji i czy są na to szanse??? I jak to zrobić
Dziekuje bardzo za pomoc i prosze nie pisać rzeczy typu „wynajmij prawnika” bo ktoś to na pewno przerabiał

Pozdrawiam i wdzięczny będę są możliwie szybka odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1735 PostWysłany: 09 Sie 2018 11:25 

Rejestracja: 27 Sie 2017
Posty: 197
Zwrot za całość alternatywnego plus 250e.
Ale jak ktoś słusznie zwrócił uwagę będzie trudno o to walczyć w dodatku że leciałeś biznes klasa jeśli dobrze pamiętam. Zależy ile masz chęci i samozaparcia.

Ed: Twoje oczekiwania też są lekko nie na miejscu. Myślisz że każdy się prześciga żeby dać Ci odpowiedź? Odpowiedź znajdziesz w tym temacie jeśli nie chce Ci się czytać ustawy. Raptem kilka, kilkanaście ostatnich stron tego tematu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1736 PostWysłany: 09 Sie 2018 14:29 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 33
Wiem gdzie mam zlozyc wniosek o odszkodowanie, ale dokad mam wyslac zakupione przeze mnie bilety w innej linii i prosic o zwrot kosztów ?? Podajecie stronę https://refundclaims.ryanair.com ale przeciez tam dostane tylko zwrotu za bilet FR a nie tego co nowego co kupiłem. Przepraszam ale caly czas szukam konkretnej informacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1737 PostWysłany: 09 Sie 2018 15:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
zapytaniaklientow@ryanair.com i czat ryanaira, pisz i pytaj na jaki adres złożyć reklamację jeśli nie na ten pierwszy.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1738 PostWysłany: 10 Sie 2018 09:40 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 33
Wysłałem na ich angielski adres. Narazie tylko odpowiedź z automatu przyszła. Napisałem że odszkodowania będę się domagać z innego formularza notomiast Że nie ma formularza w którym mogę wysłać mój zakupiony bilet. Czy ktoś wysyłał zakupiony bilet w innych liniach i wie dokąd?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1739 PostWysłany: 10 Sie 2018 10:56 

Rejestracja: 01 Sie 2018
Posty: 12
Ja wysłałem po angielsku formularz o zapłatę odszkodowania
https://eu261expenseclaim.ryanair.com/Eu261/
i tam wpisałem, że oprócz odszkodowania chcę także zwrotu różnicy za bilet zakupiony samodzielnie w innych liniach miejsce tego skasowanego .
Załaczyłem fakturę za zakupiony bilet.
Dwa dni później otrzymałem odpowiedź, że odszkodowanie nie przysługuje, bo strajk to nadzwyczjna okoliczność na którą przewoźnik nie ma wpływu.
Ustosunkowali się także do prośby o zwrot za zakupiony bilet. Odpowiedź odmowna, bo wg nich powinienem był najpierw uzgodnić z Rayanem czy zgadzają się na zakup takiego biletu.
Sprawę zgłosiłem dalej do hiszpańskiego ULC (skasowany lot był z Hiszpani) i czekam na ich odpowiedź (co może zająć 3 miesiące).

Lepiej pisać chyba reklamacje i korespondencję po angielsku - łatwiej będzie potem procedować dalej przez ULC za granicą
Góra
 Profil Relacje PM off
radoslaw.sz lubi ten post.
 
      
#1740 PostWysłany: 10 Sie 2018 11:03 

Rejestracja: 10 Maj 2016
Posty: 33
O sk:;()(yny,
Ale rozumiem ze ULC jest w stanie te sprawę załatwić - czy tez niekoniecznie?
I ile czasu wcześniej odwołali ten twój lot? Ciekawe jakim sposobem 4 h przed odwołaniem mojego miałem jeszcze czekać na ich zgody
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group