Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 2481 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 125  Następna
Autor Wiadomość
#1521 PostWysłany: 16 Lip 2018 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
A ile później, względem pierwotnej godziny przylotu, doleciałeś do Londynu?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#1522 PostWysłany: 16 Lip 2018 14:20 

Rejestracja: 12 Lip 2018
Posty: 2
berella napisał(a):
Przecież przewoźnik nie może tak po prostu wcisnąć ci pieniędzy do ręki, jeśli nie wyrażasz na to zgody. Oni również muszą mieć jakikolwiek dowod twojego wyboru, żeby zrobić przelew. Nikt tam raczej nie rozsyła pieniędzy ot tak żadna firma tak nie działa.
Ryan zawsze daje dwie oficjalne opcje (naprawdę przeczytałam na ten temat pół internetu): przebookowanie lub zwrot kasy, co nie oznacza, że to jedyne możliwe opcje dla pasażera. Odsyłam ponownie do poradnika na stronie fly4free.
Skoro napisali, że otrzymała zwrot pieniędzy, to pewnie oznacza, że właśnie to wybrała i zamknęła sobie drogę do innych zwrotów.
Ale oczywiście poczekajmy na odpowiedź Pani Anety, to powinno wszystko wyjaśnić

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Moja sytuacja wyglądała tak, że na lotnisku po odwołaniu lotu nie oferowano NIC (innego lotu, hotelu, nawet tej kartki z prawami klienta) a jedynie stworzyła się ogromna kolejka do jednej kasy biletowej w której pokolei odprawiano ludzi i informowano ich że mogą sobie sami kupić bilety.
My w takiej sytuacji, nerwowo zaczęliśmy sami sprawdzać możliwe inne loty i widząc jak szybko znikają i drożeją bilety poprostu kupiliśmy najszybszy możliwy inny lot.
Zakładaliśmy, że zwrot za bilety jest oczywisty do kliknięcia i nie przewidzieliśmy, że w ten sposób zablokujemy sobie możliwość zwrotu dodatkowych kosztów jakie ponieśliśmy w związku z alternatywnym powrotem jaki zorganizowaliśmy sobie sami.

Jesteśmy teraz w sytuacji, w której zwrócono nam koszty biletów za lot, który się nie odbył (sami o to zawnioskowaliśmy). A koszty za alternatywny powrót (znacznie wyższe niż oryginalny koszt biletu ryanair), który sobie sami zorganizowaliśmy już prawdopodobnie nie zostaną zwrócone.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1523 PostWysłany: 16 Lip 2018 14:47 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 1
Witam
W 16 czerwca miałem opóźniony lot na linii Wrocław - Rzym Ciampino o 6h. Ryanair przysłał mi pismo o przyznaniu odszkodowania w wysokości 500 euro (2 osoby) i miałem otrzymać czek na tą kwotę w wciągu 10 dni roboczych.
Do dziś tego czeku nie dostałem, dzisiaj pracownik najpierw próbował mi wmówić, że to nie jest 10 dni roboczych, tygodni. Po zacytowaniu pisma odpuścił sobie to kłamstwo, ale stwierdził, że czek został już wystawiony, ale mają jakieś tam problemy z pracownikami i przez to mają opóźnienia w wystawianiu odszkodowań i twierdzi, że ten czek przyślą dopiero we wrześniu.
Czy orientuje się ktoś czy można w jakiś sposób wyegzekwować natychmiastową wysyłkę czeku? Mam dziwne przeczucie, że we wrześniu też będą próbować mi ściemniać, żeby tylko nie wysyłać tych pieniędzy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1524 PostWysłany: 16 Lip 2018 17:23 

Rejestracja: 01 Sie 2010
Posty: 39
Pabloo napisał(a):
A ile później, względem pierwotnej godziny przylotu, doleciałeś do Londynu?


mialem byc o 22:50 w niedziele, a bylem o 7:25 w poniedzialek.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1525 PostWysłany: 16 Lip 2018 17:56 

Rejestracja: 11 Lip 2018
Posty: 13
anetas napisał(a):
Zakładaliśmy, że zwrot za bilety jest oczywisty do kliknięcia i nie przewidzieliśmy, że w ten sposób zablokujemy sobie możliwość zwrotu dodatkowych kosztów jakie ponieśliśmy w związku z alternatywnym powrotem jaki zorganizowaliśmy sobie sami.


Bardzo przykre jest to, że Ryan nie chwali się tym, że jeśli wybierzemy zwrot za bilet, to zamykamy sobie drogę do innych roszczeń. Nic się nie da zrobić w tej sytuacji

Pamiętajcie, że zanim cokolwiek kliknięcie i wyciągnięcie po to ręce, lepiej przeczytać regulamin albo chociaz na szybko poszukać informacji w internecie.
Sama byłam dokładnie w tej samej sytuacji co Pani i zaczęłam od czytania poradnika. Na odzyskiwanie pieniędzy jest czas, najlepiej skupić się na znalezieniu alternatywnego połączenia do miejsca docelowego.

anetas napisał(a):
Jesteśmy teraz w sytuacji, w której zwrócono nam koszty biletów za lot, który się nie odbył (sami o to zawnioskowaliśmy)




boots napisał(a):
Nie, nie oznacza,


A jednak oznacza. Pozdrawiam


Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#1526 PostWysłany: 16 Lip 2018 18:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4807
platynowy
Nie, nie oznacza i nie oznaczało.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1527 PostWysłany: 16 Lip 2018 18:51 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1388
Loty: 97
Kilometry: 200 804
platynowy
@boots: czytam całość i nie bardzo rozumiem - czyli ostatecznie zwrot za bilet nie jest odstąpieniem od umowy i zamknięciem sobie innych dróg działania?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1528 PostWysłany: 16 Lip 2018 18:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1323
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
"Art. 8 ust. 1 rozporządzenia nakłada na przewoźników lotniczych obowiązek zapewnienia pasażerom potrójnego
wyboru między (i) zwrotem ceny biletu (
36) oraz, w przypadku połączeń, lotem powrotnym do portu lotniczego odlotu
w najwcześniejszym możliwym terminie; (ii) zmianą planu podróży do miejsca docelowego w najwcześniejszym możliwym
terminie lub (iii) zmianą planu podróży w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w porównywalnych
warunkach przewozu, z zastrzeżeniem dostępności wolnych miejsc. Co do zasady, kiedy pasażer został poinformowany
o odwołaniu lotu, a informacja o dostępnych możliwościach wyboru została mu podana w sposób prawidłowy, wyboru,
o którym mowa w art. 8 ust. 1, dokonuje się jednorazowo. W takich przypadkach, kiedy pasażer wybrał jedną z trzech
opcji określonych w art. 8 ust. 1 lit. a), b) lub c), przewoźnik lotniczy nie ma już żadnych zobowiązań związanych
z pozostałymi dwoma opcjami.
Niemniej jednak nadal może mieć zastosowanie obowiązek odszkodowania zgodnie
z art. 5 ust. 1 lit. c), w związku z art. 7."
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1529 PostWysłany: 16 Lip 2018 18:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4807
platynowy
@seal
Odnosiłem się do zupełnie czego innego - zobacz #1502.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1530 PostWysłany: 16 Lip 2018 19:04 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1388
Loty: 97
Kilometry: 200 804
platynowy
@boots: ok rozumiem, chodzi Ci o to że zwrot był wybrany nieświadomie i że nie takie było zamierzenie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1531 PostWysłany: 16 Lip 2018 19:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4807
platynowy
Chodziło mi o to, że niejednokrotnie w przeszłości przewoźnik robił przelewy zwrotne za bilety bez takiej dyspozycji pasażera, licząc zapewne na jego niewiedzę i uniknięcie wypłaty odszkodowania.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1532 PostWysłany: 16 Lip 2018 22:07 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
Witam,

chciałem się Was poradzić jako bardziej doświadczonych podróżujących w swojej sprawie. Przedstawię swoją sytuację:
07.07.18 miałem wylot liniami Ryanair z Berlin Tegel TXL do Mediolan Malpena MXP o godzinie 18:00. O 21:00 przy gate'cie poinformowano nas, że lot został anulowany i nie podano nam żadnego powodu tej anulacji. W Mediolanie miałem rezerwację na 1 noc w hotelu której nie mogłem już anulować i za nią zapłaciłem mimo, że nie nocowałem (hotel wystawił mi dokument o braku pojawienia się w hotelu). Nie było żadnych alternatywnych lotów, a 08.08.18 musiałem być o godzinie 10:00 na Terminalu w Mediolanie bo miałem wykupiony transfer Milan - Genua bo tam zaczynał się rejs linią MSC. Jedyną opcją (którą musiałem wybrać, bo przepadłoby sporo pieniędzy) był przejazd 1200km samochodem do Mediolanu. I teraz nasuwają mi się pytania:
1) czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów noclegu, który się nie odbył i zwrot kosztów poniesionych w związku z dojazdem autem? (mam wszystkie paragony za paliwo + viniety) Jeżeli tak, to gdzie powinienem to zrobić?
2) czy w jakiś sposób mogę sprawdzić powód odwołania lotu? Chcę się ubiegać o zwrot kosztów za bilet + odszkodowanie (dzięki za przejrzysty poradnik)

Niestety to nie koniec atrakcji zaserwowanych przez Ryanair.
15.07.18 miałem wykupiony lot powrotny z MXP do TXL. Lot był zaplanowany na godzinę 21:05, o godzinie 24 dowiedzieliśmy się tym razem siedząc w samolocie, że lot się nie odbędzie i jako przyczynę podano brak pozwolenia na lot z wieży kontrolnej. Zapewniono nam hotel, w którym notabene byliśmy o 4 rano, a o 7:30 wracaliśmy na lotnisko bo zaplanowano nam lot na godzinę 10:00. Oczywiście mieliśmy opóźnienie i wystartowaliśmy dopiero o 13:30. Czy przy tym locie powrotnym również mogę ubiegać się o odszkodowanie?

Będę Wam bardzo wdzięczny za udzielone rady i sugestie.

Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#1533 PostWysłany: 16 Lip 2018 22:33 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5350
HON fly4free
W obu przypadkach masz prawo wystąpić o odszkodowanie nawet jak nie znasz przyczyny odwołania czy opóźnienia.O zwrot udokumentowanych kosztów dotarcia do celu też wnioskuj, w przypadku odmowy zostaje jeszcze ULC.Popraw datę,bo wygląda,że do rejsu był miesiąc od przylotu ;)
Góra
 Relacje PM off
sitek10 lubi ten post.
 
 
#1534 PostWysłany: 16 Lip 2018 22:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4807
platynowy
ULC nie zajmie się niczym innym, oprócz ustalenia zasadności odszkodowania na podstawie unijnej dyrektywy.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1535 PostWysłany: 16 Lip 2018 22:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5350
HON fly4free
"W przypadku odmowy" doprecyzowując dotyczy odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1536 PostWysłany: 17 Lip 2018 00:22 

Rejestracja: 06 Lut 2018
Posty: 27
Jeśli brak zezwolenia został podany jako oficjalny powód to jest to na pewno wina przewoźnika i odszkodowanie powinieneś dostać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1537 PostWysłany: 17 Lip 2018 08:47 

Rejestracja: 16 Lip 2018
Posty: 10
Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Oczywiście rejs był 08.07.18 :) - piszę tutaj bo nie mogę edytować posta.
miriam napisał(a):
W obu przypadkach masz prawo wystąpić o odszkodowanie nawet jak nie znasz przyczyny odwołania czy opóźnienia.O zwrot udokumentowanych kosztów dotarcia do celu też wnioskuj, w przypadku odmowy zostaje jeszcze ULC.Popraw datę,bo wygląda,że do rejsu był miesiąc od przylotu ;)

Zwrot kosztów dotarcia i odszkodowania już wiem gdzie złożyć - znalazłem linki u góry forum.
A czy jest możliwość sprawdzenia podstawy odwołania lotu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1538 PostWysłany: 17 Lip 2018 08:51 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 7356
Nie
_________________
Odpoczynek od forum
Góra
 Relacje PM off  
 
#1539 PostWysłany: 17 Lip 2018 19:13 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 1
witam

Jakis czas temu zlozylam wniosek o odszkodowanie .Dzis dostalam takaoto odp:

We sincerely regret the delay of your flight FR8544 from London Stansted to Berlin Schonefeld on the 04/07/2018, which was due to an earlier technical fault with the aircraft due to operate your flight caused by a lighting strike.

As this delay was unexpected and therefore outside Ryanair’s control we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.

Nie do konca rozumiem powod odmowy .Wczesniej na lotnisku informowali nas ze maja problemy z zaloga.
Czy mozna cos jeszcze z tym zrobic ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1540 PostWysłany: 17 Lip 2018 20:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2053
srebrny
Pisz do Ulc to dowiesz się jaki był oficjalny powód.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2481 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 125  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group