Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#1361 PostWysłany: 18 Cze 2018 12:17 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
Samolot wyladowal o 18.09 wiec zapomnij o odszkodowaniu
Góra
 Profil Relacje PM off
Jokeer uważa post za pomocny.
 
      
Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia
Loty do Szanghaju z Gdańska, Poznania i Warszawy od 2056 PLN Loty do Szanghaju z Gdańska, Poznania i Warszawy od 2056 PLN
#1362 PostWysłany: 18 Cze 2018 12:26 

Rejestracja: 18 Cze 2018
Posty: 2
OK, dziękuję za odpowiedzi. W takim razie daruje sobie pisanie do ULC...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Ryanair odszkodowanie
#1363 PostWysłany: 18 Cze 2018 19:55 

Rejestracja: 18 Cze 2018
Posty: 6
Witam. Postaram się wszystko dokładnie opisać.

W maju miałem "okazję" podróżować liniami Ryanair. Plan był taki. Wylot z Modlina 15 maja i powrót, również do Modlina, 22 maja. Była to jedna rezerwacja. Wszystko pięknie, gdy 20 maja dostałem wiadomość że lot powrotny został odwołany z powodu jakichś strajków we Francji. Ryanair jedyne co zrobił to zaoferował zwrot pieniędzy za ten lot powrotny lub darmowe przebookowanie na najbliższy wolny lot ich linią. Pierwotnie odlot miał być we wtorek, a najbliższy wolny lot był w sobotę. Początkowo go wybrałem, ale później się rozmyślałem. Zapytałem się pani na czacie czy jest możliwość ewentualnie poprosić jednak o zwrot bo nie byłem pewny czy na pewno zostanę do soboty. Pani poprosiła o szczegóły rezerwacji. Po podaniu nagle pisze do mnie, że zwrot został wykonany i pieniądze dojdą w ciągu kilku najbliższych dni, gdzie w żadnym momencie nie napisałem że proszę o zwrot. Chciałem się tylko doinformować. No ale trudno. Zapytałem się czy w takim razie przysługuje mi prawo do zwrotu kosztów za nocleg i wyżywienie, a także za alternatywny lot inną linią lotniczą. Dostałem informację, że tak jak najbardziej. Więc kupiłem bilety na środę, linią Wizzair (pierwotnie lot Ryanair był we wtorek). Dodam, że mam screeny rozmów na czacie.
Po powrocie do domu wziąłem się za wypełnienie wniosku o zwrot kosztów i odszkodowanie za odwołany lot, który został z góry odrzucony ponieważ "przy wybraniu zwrotu pieniędzy za odwołany lot nie przysługują już inne prawa" (mniej więcej). I tu moje pytanie jak im to teraz wytłumaczyć i domagać się jednak tych pieniędzy, bo Ryanair nie zapewnił nam żadnej opieki, nocleg i wyżywienie musieliśmy zapewnić sobie sami a najbliższy wolny lot był dostępny 4 dni później niż planowany odlot. Czy w tej sytuacji może nic mi się nie należy bo lot został odwołany z przyczyn wyższych. Chociaż uważam, że to i tak nie fair bo jednak dostałem informację 2 dni przed odlotem...

Przepraszam że tak chaotycznie ale chyba da się zrozumieć, pozdrawiam.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1364 PostWysłany: 18 Cze 2018 20:27 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2276
Loty: 214
Kilometry: 407 999
złoty
@Tomek Rycko : wydaje mi się że robiąc zwrot przed wykonaniem umowy to zgodziłęś się na odstąpienie od niej więc w tym przypadku Ci nic nie przysługuje. Gdybyś np skorzystał z innej trasy/daty to by przysługiwał zwrot kosztów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1365 PostWysłany: 18 Cze 2018 20:29 

Rejestracja: 18 Cze 2018
Posty: 6
seal napisał(a):
@Tomek Rycko : wydaje mi się że robiąc zwrot przed wykonaniem umowy to zgodziłęś się na odstąpienie od niej więc w tym przypadku Ci nic nie przysługuje. Gdybyś np skorzystał z innej trasy/daty to by przysługiwał zwrot kosztów.
Najgorsze że w żadnym momencie nie napisałem że chcę zwrot, jedynie pytanie a pani mnie wykiwała i go wykonała... Ale napisała że dalej zwrot kosztów mi się należy :/

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1366 PostWysłany: 18 Cze 2018 20:29 

Rejestracja: 18 Cze 2018
Posty: 6
Mogę podesłać screeny jeśli chcesz

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1367 PostWysłany: 18 Cze 2018 20:54 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2276
Loty: 214
Kilometry: 407 999
złoty
@Tomek Rycko: nic mi po sreenach, nie pozostaje Ci nic innego jak reklamacja do FR na to że wykonali zlecenie bez Twojego żądania - ale to po fakcie pewnie nie wiele da tym bardziej że nie zareagowałeś od razu tylko na to przystałeś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1368 PostWysłany: 18 Cze 2018 21:07 

Rejestracja: 18 Cze 2018
Posty: 6
seal napisał(a):
@Tomek Rycko: nic mi po sreenach, nie pozostaje Ci nic innego jak reklamacja do FR na to że wykonali zlecenie bez Twojego żądania - ale to po fakcie pewnie nie wiele da tym bardziej że nie zareagowałeś od razu tylko na to przystałeś.
Eh... Mogę wiedzieć co to FR? Przynajmniej spróbuję, przecież mnie nie pogryzą.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1369 PostWysłany: 18 Cze 2018 21:10 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3242
srebrny
Fr=Ryanair
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Tomek Rycko uważa post za pomocny.
 
      
#1370 PostWysłany: 18 Cze 2018 21:11 

Rejestracja: 18 Cze 2018
Posty: 6
Ok, dziękuję bardzo. Tylko najgorsze, że do nich żadnego kontaktu poza ich formularzami nie ma chyba :/ chyba że się mylę, ale szukałem i nie mogłem znaleźć jakiegoś ogólnego miejsca do zapytania.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1371 PostWysłany: 18 Cze 2018 21:18 

Rejestracja: 18 Cze 2018
Posty: 6
No i przystałem bo zostałem poinformowany, że dalej przysługuje mi prawo do zwrotu kosztów.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1372 PostWysłany: 19 Cze 2018 01:13 

Rejestracja: 16 Cze 2018
Posty: 3
Anonymous napisał(a):
1. Nie cytuj bezpośrednio po
2. Na takie posty się nie odpowiada, bo odwołanie odwołaniu nierówne np. z powodu strajku kontrolerów, a tu ponadto widać, iż 1-postowiec niestety nie przeczytał nic w tym temacie


Sorry zależało mi na czasie. Da się jakoś sprawdzić przyczynę odwołania lotu bo w załącznik w mailu od FR nie chce się otworzyć a konsultant na czacie nie wie, chodzi o lot FR2946 z 17.06.2018 Berlin - Porto?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1373 PostWysłany: 19 Cze 2018 14:37 

Rejestracja: 12 Cze 2018
Posty: 8
Witam, otrzymałem właśnie odpowiedź na złożony wniosek następującej treści:

"We apologise for the cancellation of your flight FR8267 which was caused by airport fuelling
system failure in London Stansted airport and was outside of our control."

W związku z tym dalej piszą że nie należy się odszkodowanie 250€/os. Uwzględnili poniesione dodatkowe wydatki i to zwrócą.

Pytanie czy mogą się powoływać na usterkę techniczną na lotnisku STN jako niezależną od nich? Wydaje mi się że wszelkie usterki techniczne są wyłączone z klauzuli o braku odpowiedzialności.

Usterka techniczna została usunięta na lotnisku STN około 9 rano, mój lot był o 16 popołudniu ale mimo to został odwołany (pogoda dobra, inne samoloty odlatywały).

To wyjaśnienie mówi jasno co znaczą niezależne okoliczności:
"Extraordinary circumstances are situations beyond the control of the airline, for example, security risk, political instability or severe weather that makes flying dangerous. Strikes are also usually included in this category."

oraz poniższe orzeczenie że techniczne problemy są poza nimi:
"The European Court of Justice has also ruled that ‘a technical problem’ is not one of the extraordinary circumstances that airlines can use as a valid defence against paying flight delay compensation."

Czy odwołanie się od decyzji powinno wpierw być kierowane do Ryanair czy już gdzieś indziej (gdzie)?

Co sądzicie o całej sprawie? Jest szansa czy raczej można zapomnieć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1374 PostWysłany: 19 Cze 2018 14:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8594
złoty
Cytuj:
Pytanie czy mogą się powoływać na usterkę techniczną na lotnisku STN jako niezależną od nich?

Oczywiście, że tak.
Cytuj:
Wydaje mi się że wszelkie usterki techniczne są wyłączone z klauzuli o braku odpowiedzialności.

Błędnie Ci się wydaje.
Cytuj:
Co sądzicie o całej sprawie? Jest szansa czy raczej można zapomnieć?

Napisz skargę do odpowiednika ULC - niech on rozstrzygnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1375 PostWysłany: 19 Cze 2018 15:05 

Rejestracja: 12 Cze 2018
Posty: 8
Dzięki za odpowiedź. Dopracowując pytanie - czy mogą się powoływać na usterkę techniczną usuniętą przed godziną 9 rano odwołując lot o 16 popołudniu?

Uwzględniając co powiedziałeś i akceptując to to jednak sprawa w moim przypadku wydaje się bardziej skomplikowana bo różnica czasowa jest bardzo duża. Wygląda to tak że użyli samolotu do zrealizowania innego połączenia a mój lot został anulowany.

Druga sprawa że mój lot był z Katowic do Londynu i to nie ma nic wspólnego z usterką tankowania w Londynie. Więc nie mogą się chyba jednak powoływać na to.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1376 PostWysłany: 19 Cze 2018 15:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8594
złoty
Cytuj:
Dopracowując pytanie - czy mogą się powoływać na usterkę techniczną usuniętą przed godziną 9 rano odwołując lot o 16 popołudniu?

Mogą. A czy wyłącza to w tym konkretnym przypadku ich odpowiedzialność, ustali ULC.
Cytuj:
Druga sprawa że mój lot był z Katowic do Londynu

A zatem napisz skargę do polskiego ULC. I czekaj na odpowiedź...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1377 PostWysłany: 19 Cze 2018 15:18 

Rejestracja: 12 Cze 2018
Posty: 8
Dzięki, chyba warto spróbować. Czy jest jakiś wzór / szablon jak taka skarga powinna wyglądać i co zawierać? Czy po prostu opierać się na formularzu który wysłałem do Ryanair?

Czy można wysłać skargę mailowo do ULC? Jeśli tak, pamiętasz może adres? Sorki za pytanie jeśli adres jest gdzieś powyżej podany ale na szybko piszę będąc w pracy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1378 PostWysłany: 19 Cze 2018 15:23 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8594
złoty
Wszystkie odpowiedzi i formularz znajdziesz na stronie ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#1379 PostWysłany: 20 Cze 2018 09:35 

Rejestracja: 20 Cze 2018
Posty: 1
Witam, dostałem właśnie odpowiedz na skargę o opóźnionym locie, w której to Ryanair napisal, że odszkodowanie się nie należy z podziwu

"which was caused due to an unexpected technical fault inside ATC."

Spotkał ktoś się z taką odmowa? Czy jest wystarczająca czy coś kręcą?
Według mnie kręcą, ponieważ nawet przy starcie samolotu pilot przepraszał nas za opóźnienia ponieważ "mieli problem z załogą"

Rozumiem, że jeśli się nie zgadzam z ich odmowa to zostaje mi ULC?
Lepiej pisać do polskiego czy niemieckiego? (Lot kolonia - wwa)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1380 PostWysłany: 20 Cze 2018 09:39 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Wylot z CGN więc do niemieckiego
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group