Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 2569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 129  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 05 Gru 2016 01:51 

Rejestracja: 03 Wrz 2015
Posty: 311
Zbanowany
Czy Ty masz wogole pojecie czym jest czek, bo wydaje mi sie ze nie masz pojecia ?
Pisz wprost : ze od poczatku czek zaginal a nie ze masz daleko do banku ktory przyjmie czek ;))
Góra
 Relacje PM off  
 
#122 PostWysłany: 05 Gru 2016 02:05 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5710
HON fly4free
macino1987 napisał(a):

ponieważ czek który dostałem jest inkaso... Napisałem do Ruinera, że czek który wysłali nie jest papierem wartościowym, że wysłałem im prośbę o przelew oraz że otrzymali wcześniej wszystkie dane do realizacji przelewu.

Odpisali mi żebym im przesłał oryginał czeku a w zamian wyślą kase przelewem.
Problem mam teraz taki że czek gdzieś się zapodział i za boga/Boga nie mogę go namierzyć.

Na szczęście mam zdjęcie tego czeku i wszystkie dane są do odczytu, tylko czy z tymi informacjami mogę coś zdziałać?
Co w tej sytuacji? Ryanair wie, że czek otrzymałem i z bezsensownego powodu chce ten bezwartościowy czek z powrotem.

Nie będę im pisał że nie mam czeku. Może ktoś wie jaki jest termin ważności lub czy bank może wystawić nowy czek a stary anulować.
Albo czy ryanair może go wycować na przykład?

Czek inkaso można zamienić na gotówkę więc jest papierem wartościowym i tylko wystawca ma prawo, jak zechce, go unieważnić.Na 100% nie zrobi tego jak nie przyznasz się do zgubienia skoro już otrzymanie potwierdziłeś.Dziwne to wszystko trochę ,ale różne rzeczy ludzie piszą.Czy aby ten czek jest na ciebie bo aż trudno uwierzyć,że w XXI w nie można dojechać do właściwego banku ;) Oj ,chyba naprawdę chcesz zmienić Ryanaira w Ruinera a wielu z nas ma tam wykupione loty :P
Góra
 Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
 
#123 PostWysłany: 05 Gru 2016 17:57 

Rejestracja: 05 Gru 2016
Posty: 10
Gadu-777 dobrze Ci sie wydaje. Nigdy wcześniej z tego typu dziadostwem nie miałem do czynienia. Byłem w banku Stefczyka i babeczka powiedziała mi prosto. To jest czek inkaso. Żeby go zrealizować muszę jechać do banku PKO, oni skontaktuja sie z bankiem irlandzkim, bank irlandzki z wystawcą czeku, potwierdzając realizację u banku irlandzkiego. Wykonuje się przelew między bankami a ja dostaje kase na konto które bym musiał założyć w PKO. Cała procedura trwałaby minimum 2 tygodni rozpoczęcia procedury realizacji czeku. Proste? Jak metr drutu w kapsie...

Nie chce mi się jeżdzić, załatwiać i tworzyć nowych kont. Dlaczego Ci kretyni nie mogą zrealizować takiego samego przelewu jak wykonali wobec współpasażerów dla których też walczyłem w sprawie wypłacenia odszkodowania?

Sprawa konkretnie wygląda tak:
Dla 2 osób kupiłem bilety do Lonynu osobiście (ja zapłaciłem za bilety przez stronę ryanair). Walczyłem z nimi też pół roku, bez interwencji ULC się nie obeszło.
Przez cały czas kontaktowania się z nimi podpisywali mnie jako jednego z moich towarzyszy.

3 osoby, w tym ja, miały wykupione bilety u pośrednika.

Mailowo zostałem poinformowany o przyznaniu mi odszkodowania i uzupełnieniu danych do przelewu.
Tutaj też na siłę zmienili imię kontaktującej się osoby... Kretynom napisałem żeby zmienili sobie te dane i pisali odpowiedzi na poprawione imię. Czek który otrzymałem też był wystawiony na jednego z współpasażerów. nie wiem czy ja coś pomyliłem przy pisaniu do nich czy oni są po prostu p...dolnięci.

Zastanawiam się nad tym żeby im napisać że czek zgubiłem i żeby nie pieprzyli się z próbą odzyskania. Niech go anulują. Dzwoniłem dziś do banku irlandzkiego i gościu mi to samo powiedziałeś gadu-777...

Skontaktować sie z ryem że czek zgubiłem i wystawią nowy albo zrealizują przelew tak jak chciałem...

Nie wiem tylko po co im ten czek spowrotem skoro u siebie mają kopie, mogą go anulować. Ja jedynie czym teraz dysponuje to zdjęcie tego cholernego czeku. To im moge wysłać
Góra
 Relacje PM off  
 
#124 PostWysłany: 05 Gru 2016 18:11 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5710
HON fly4free
Największa wada tego zaginionego czeku to niewłaściwe dane osoby,która chce go zrealizować ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#125 PostWysłany: 05 Gru 2016 18:31 

@‌macino1987‌ Żebym dobrze zrozumiał: Czy osoba na którą wystawiono czek, otrzymała odszkodowanie na konto?
Ile czeków otrzymałeś łącznie (cała poszkodowana grupa)?
Góra
 PM off  
 
#126 PostWysłany: 05 Gru 2016 18:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1164
Loty: 239
Kilometry: 266 038
złoty
Rynair i opóźniony lot o ponad 2h.
Otrzymałem w dniu 26/11 maila:
bardzo przepraszamy za opóźnienie Twojego lotu FR3195 z Warsaw do Gdansk z 26-11-2016.
Jeśli nie chcesz odbyć tego lotu, możesz wybrać jedną z dwóch opcji:
(....)
2. Zmiana terminu opóźnionego lotu (bezpłatnie)
W przypadku opóźnienia lotu przekraczającego 2 godziny możesz bezpłatnie zarezerwować inny lot Ryanair (w zależności od dostępności miejsc) do tego samego lub innego portu docelowego/wylotu obsługiwanego przez naszą linię lotniczą.
Aby dokonać zmiany lotu, skontaktuj się z jednym z naszych doradców poprzez darmowy chat online , zadzwoń pod jeden z numerów kontaktowych obsługi klienta lub udaj się do kasy biletowej na lotnisku.

Dzisiaj chciałem skorzystać z bezpłatnej zmiany terminu opóźnionego lotu (nigdzie w treści maila nie było informacji w jakim czasie muszę tego dokonać) i dowiedziałem się na czacie, że lot został zamknięty i miałem na to 48h i teraz to tylko mogą mi zwrot zaproponować.

Mają racje?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#127 PostWysłany: 05 Gru 2016 19:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1031
srebrny
26 XI WMI-CIA opóźniony prawie 4h.
2 rotacje wczesniej zamiast na CIA wylądował na FCO.Tego dnia rano na CIA były mgły i sporo lotów odwołano.Po 3 h przeleciał z FCO na CIA i z 4 h opóźnieniem wyleciał do WMI.I WMI-CIA miał prawie 4 h opóźnienia.Wysłałem zgłoszenie reklamacyjne (jeszcze raz Dzięki @‌dmirstek‌ ) nie licząc zbytnio na pozytywne rozpatrzenie,oficjalnym powodem była mgła na CIA.A dziś przyszedł mail:

"We sincerely regret the delay of your flight FR7026 from Warsaw Modlin to Rome Ciampino on the 26/11/2016, which was caused due to adverse weather conditions.
In addition, we are pleased to confirm that our Accounts Department will process a bank transfer in the amount of €250 (1112.08 PLN), representing compensation under EU261/2004 Regulation, onto the account indicated by you. Your bank may take 10 working days to process this transfer."

Czyli albo:
-Mgła na poprzednich rotacjach nie wyklucza otrzymania odszkodowania
albo
Jednak była to chyba jakaś awaria o której "coś" słyszałem podczas rozmowy telefonicznej dwóch pracowników FR.
Tak czy siak pierwsze odszkodowanie chyba mam zaliczone :)
Góra
 Relacje PM off
dmirstek lubi ten post.
 
 
#128 PostWysłany: 05 Gru 2016 22:21 

Rejestracja: 05 Gru 2016
Posty: 10
MacKoz napisał(a):
@‌macino1987‌ Żebym dobrze zrozumiał: Czy osoba na którą wystawiono czek, otrzymała odszkodowanie na konto?
Ile czeków otrzymałeś łącznie (cała poszkodowana grupa)?


nie, nie otrzymała żadnych pieniędzy na konto.
Ja otrzymałem w imieniu innych współpasażerów, którzy mieli zabookowane bilety bezpośrednio u ryana.

W imieniu moim i reszty grupy moich podróżników, dostałem tylko czek który zaginął.
Góra
 Relacje PM off  
 
#129 PostWysłany: 05 Gru 2016 22:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5710
HON fly4free
Czyli czek opiewał na kwotę łącznie za 3 osoby i wystawiono go na inne imię i nazwisko niż twoje ?Czy nazwisko akurat się zgadzało?Przyczyną wystawienia czeku a nie zwrotu przelewem może być fakt zakupu akurat tych biletów przez pośrednika.Sprawa naprawdę komplikuje się niejako przez fakt,że twoje dane nie są tożsame z tymi na czeku.To tak jakbyś ty zagubił czek innej osoby i nie wiem czy brak zgodności tych danych nie stworzy dalszych komplikacji,bo jak ty X.Y możesz prosić o unieważnienie czeku wystawionego na Z.Y. W takich przypadkach dane muszą być identyczne bo zbieżność nazwiska może nie wystarczyć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#130 PostWysłany: 05 Gru 2016 22:50 

Rejestracja: 03 Wrz 2015
Posty: 311
Zbanowany
@macino1987: nie rzucalbym tak na lewo i prawo kretynami bo jak widze na razie jednego kandydata na to okreslenie.
To co Tobie sie wydaje za oczywiste poza granicami moze juz nie byc tak oczywiste, tam czeki funkcjonuja calkiem normalnie.
Takie duze firmy czesto wydaja zwroty nadplat w formie czekow a nie zwrotow na konto.

Wracajac do Twojego problemu nalezaloby okreslic czy czek byl na okaziciela czy byl na Ciebie ?
Jaka byla waznosc tego czeku (czas) ?

Jesli na okazicela to 'znalazca' juz mogl wyplacic kase, jak na Ciebie to nie wyplaci bez identyfikacji.
Jesli nie wyplacono, to mozna czekac jak straci waznosc + jakies 70dni dodatkowo i wtedy starac sie o powtorne wydanie czeku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#131 PostWysłany: 05 Gru 2016 23:00 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5710
HON fly4free
Masz rację,że czek mógł nie zaginąć a zostać zrealizowany przez osobę,której dane na nim były,bo z tego co zrozumiałam nie był na okaziciela tylko chyba na współpasażera :) Faktycznie sprawa się może wyjaśnić po utracie ważności a jaka była można ustalić skoro na pamiątkę zachowała się fotografia ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#132 PostWysłany: 05 Gru 2016 23:21 

Napisz do Ryanair, że czek zaginał, poproś o anulowanie czeku i wypłatę na konto. Ustal sprawę ze znajomymi i NIE staraj się zmienić danych na czeku/ na koncie do przelewu (czek był na Kowalskiego - podajesz dane do przelewu na Kowalskiego). Jeżeli czek nie zaginał a został zrealizowany to też się dowiesz.
Góra
 PM off  
 
#133 PostWysłany: 06 Gru 2016 09:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 24
Loty: 55
Kilometry: 49 921
Witam Serdecznie,

w końcu nadszedł pierwszy raz gdzie samolot mi się gruntownie opóznił, więc pierwsze co wpisałem w Google czy w ogóle należy mi się rekompensata za opóznienie wynoszące ponad 4 godz. Wpadłem na ten temat, więc widzę że juz wielu to dotykało. Liczę że ktoś jest w stanie mi pomóc. Sytuacja wygląda tak :

Lot :
Warszawa Modlin- Rzym Ciampino 26 listopada
3 osoby
Planowany odlot : godz.13:55
Rzeczywisty odlot : godz. 18
Godzina przylotu : godz. 20
Lot powrotny odbył się bez problemów.

Jak widać grubo ponad 3 godziny opóznienia.
Zrobiłem krok po kroku jak tutaj przedstawiono, na wszystkie 3 osoby, myślałem że obędzie się bez większych problemów, lecz jednak się myliłem.
I na wszystkie trzy dostałem e-maila z taką odpowiedzią :

We sincerely regret the delay of your flight FR7026 from Warsaw Modlin to Rome Ciampino on the 26/11/2016, which was due to adverse weather conditions.
However, as this delay was unexpected and therefore outside Ryanair’s control we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.
Nevertheless, if you incurred any additional reasonable receipted expenses during the delay (such as meals, refreshment), please submit copies of your receipted expenses.


I oczywiście link przekierowujący do strony ryanaira na podesłanie dokumentów.

Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć mi jak by można wyjść z tej sytuacji "zwycięsko" bo sądzę że sprawa jest oczywista, i moim zdaniem próbują uniknąć płacenia.
Jeśli gdzieś jest błąd z mojej strony to śmiało pisać, pierwszy raz mam taką sytuację i wiadomo że gdzieś mogłem popełnić błąd.

Dzięki za wszelkie podpowiedzi i odpowiedzi.
Pozdrawiam ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#134 PostWysłany: 06 Gru 2016 10:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5710
HON fly4free
@‌Matt_528‌ Przeczytaj post #127 i zwróć się do @‌ZENNNEK‌ bo chyba to ten sam lot i on dostał odszkodowanie :P
Góra
 Relacje PM off  
 
#135 PostWysłany: 06 Gru 2016 10:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1031
srebrny
@‌Matt_528‌
Tak,też leciałem tym lotem.Wypełniłem formularz:
https://eu261claims.ryanair.com/
i odszkodowanie dostalem (tzn.aktualnie mam decyzję o przyznaniu).
Pisałeś do nich zwykłego maila,czy wypełniałeś formularz?Ktoś już wcześniej pisał, że z tego samego lotu jednej osobie przyznali,a innej nie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#136 PostWysłany: 06 Gru 2016 11:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5710
HON fly4free
ZENNNEK napisał(a):
Ktoś już wcześniej pisał, że z tego samego lotu jednej osobie przyznali,a innej nie.

# 109 dmirstek‌. Tylko w takim przypadku chyba można się powołać na fakt uznania roszczeń w identycznej sprawie :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#137 PostWysłany: 06 Gru 2016 11:33 

Rejestracja: 05 Gru 2016
Posty: 10
MacKoz napisał(a):
Napisz do Ryanair, że czek zaginał, poproś o anulowanie czeku i wypłatę na konto. Ustal sprawę ze znajomymi i NIE staraj się zmienić danych na czeku/ na koncie do przelewu (czek był na Kowalskiego - podajesz dane do przelewu na Kowalskiego). Jeżeli czek nie zaginał a został zrealizowany to też się dowiesz.


Dzięki, potrzebowałem tylko wsparcia że Ryanair po usłyszeniu o zgubieniu czeku nie powie mi czegoś w stylu:
"We sincerely regret but we cannot cancell this cheque due to (smth).
Please take our renew apologies"

Może tam jednak pracują ludzie. Zobaczymy co odpiszą
Sprawę mam ustaloną ze znajomymi. Nikt nie robi nic w tej sprawie oprócz mnie.
Jeśli byłyby jakiekolwiek info od lini lotn do kogokolwiek z współpasażerów wiedziałbym od razu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#138 PostWysłany: 06 Gru 2016 12:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 24
Loty: 55
Kilometry: 49 921
@‌ZENNNEK‌ dzięki za odpowiedz.
Wypełniałem formularze oprócz tego co podesłałeś, mejla nie pisałem żadnego. Wypełnię ten formularz co podesłałeś tylko tak, my lecieliśmy w trójkę, to dla każdego wypełniać czy wpisać tam w zakładce Other customer names imiona wszystkich ?
Co do ilości osób, z rodziną leciałem więc tutaj wszyscy jesteśmy w tej samej ... ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#139 PostWysłany: 06 Gru 2016 12:22 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5710
HON fly4free
W zakładce wpisz dane wszystkich osób ,nie musisz dla każdego osobno :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#140 PostWysłany: 06 Gru 2016 12:42 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 1405
miriam napisał(a):
ZENNNEK napisał(a):
Ktoś już wcześniej pisał, że z tego samego lotu jednej osobie przyznali,a innej nie.

# 109 dmirstek‌. Tylko w takim przypadku chyba można się powołać na fakt uznania roszczeń w identycznej sprawie :)

już zadziałało: Ryanair wypłaci i raz jeszcze bardzo przeprosił :-)

Ogólnie przyjemnie, rzeczowo i bezproblemowo. Bez porównania do LO i W6, gdzie uzyskać odszkodowanie to jak wygrać 6 w totka...
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
 [ 2569 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 129  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group