Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 17 Lip 2022 17:51 

Rejestracja: 07 Mar 2013
Posty: 27
Cześć, opiszę po krótce moją sytuację i poproszę komentarz jeśli ktoś z was mógłby coś podpowiedzieć

Jakiś czas wcześniej zakupiłam bilety dla 6 osób z Walencji na Majorkę, a docelowo z Majorki do Modlina. Loty Ryanairem, kupione na osobnych rezerwacjach. Czas na przesiadkę na Majorce ponad 3h, więc na spokojnie wszystko miało się poskładać. Pech jednak chciał, że trafiliśmy na strajki w Hiszpanii i kiedy dotarliśmy na lotnisko w Walencji (1h15min przed planowanym wylotem) okazało się, że nasz lot na Majorkę został przesunięty o 5h! W tej sytuacji oczywiste było, że nie zdążymy na nasz lot do Modlina.. Nerwowo zaczęłam poszukiwać innych możliwości dostania się na wyspę, by zdążyć na lot powrotny do Polski. Znalazłam lot AirEuropa, który wylatywał za 45 min, co miało dać gwarancję dotarcia do PMI na czas.. Kupiłam bilety (bagatela! 620 euro dla 6 osób). I co się dzieje? Słyszę ogłoszenie przez mikrofon, że pasażerowie Ryanaira (pierwotnie przez nas wykupionego lotu) proszeni są o ustawienie się pod bramką nr X, i że zaraz rozpocznie się boarding.. W całym tym stresie i nerwach myślałam że eksploduję. Podeszłam do obsługi AirEuropa, która przygotowywała się do odprawy pasażerów, opisałam sytuację, ale panie powiedziały, że tu się nie da nic zrobić i odesłały mnie do serwisu telefonicznego przewoźnika. Czas wejścia na pokład Ryanaira dobiegł końca i musiałam już zostawić ten temat i włączyć tryb samolot. W sumie, z niewielkim opóźnieniem udało się nam szczęśliwie wylądować w domu.
Lotu AirEuropa nie zrealizowaliśmy, choć kupiliśmy go 45 min przed odlotem samolotu. I tu moje pytanie: czy wg was istnieje jakaś podstawa, by odzyskać pieniądze za niewykorzystany lot? Jeśli tak, to do kogo pisać odwołanie? Nie wiem czy to ważne, ale nawet nie zdążyliśmy zrobić odprawy.

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie


Ostatnio edytowany przez cukinia, 17 Lip 2022 18:03, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 17 Lip 2022 17:58 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 9904
Loty: 356
Kilometry: 599 596
Ja nie widzę podstawy, chyba że linia miałaby jakąś politykę darmowego anulowania w określonym czasie np. kilku godzin, ale zakładam, że to trzeba by dzwonić od razu na infolinię i odkręcać. Ale po 2-3 miesiącach to nie widzę szans na "zrozumienie" ze strony Air Europa.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 17 Lip 2022 18:02 

Rejestracja: 07 Mar 2013
Posty: 27
Może nieprecyzyjnie napisałam, ale loty AirEuropa zakupiłam w dniu wylotu, 45 min przed wylotem, jako alternatywa dla opóźnionego Ryanaira. I nie poleciałam AirEuropa, tylko Ryanairem, który przywrócił lot, który miał być opóźniony
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 17 Lip 2022 18:03 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3306
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Jak AirEuropa poleciał o czasie to nic nie odzyskasz, niestety.
Jak masz ubezpieczenie na tą podróż poczytaj warunki, może coś tam będzie.

Na przyszłość w pierwszej kolejności podchodzisz do stanowiska Ryanair i mówisz to, co tu napisałaś.
Góra
 Relacje PM off
LonDynia uważa post za pomocny.
 
 
#5 PostWysłany: 17 Lip 2022 18:04 

Rejestracja: 08 Mar 2022
Posty: 84
Niektóre warianty ubezpieczenia turystycznego mają opcję zwrotu za niewykorzystany lot, może coś tym tropem, bo od przewoźnika to raczej możesz zapomnieć jeśli z Twojej winy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 17 Lip 2022 18:14 

Rejestracja: 07 Mar 2013
Posty: 27
-- 17 Lip 2022 18:10 --

Tak zrobiłam, w pierwszej kolejności podeszłam do stanowiska Ryanaira i dostałam potwierdzenie że samolot odleci opóźniony, i że pani w okienku jest tylko przekaźnikiem informacji, a że loty nie są kupione na jednej rezerwacji, to Ryana nie obchodzi to że ja mam łączony lot (to akurat wiedziałam) i wręczyła mi formularze na których mogę się odwoływać.. To słysząc, szukałam innego rozwiązania i zakupiłam na szybko AirEuropa.. Dalszy ciąg już znacie.

-- 17 Lip 2022 18:14 --

A może z ubezpieczenia karty płatniczej można coś odzyskać? Czy to realne?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 17 Lip 2022 18:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Cytuj:
A może z ubezpieczenia karty płatniczej można coś odzyskać? Czy to realne?

Ty znasz na to odpowiedź,
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 17 Lip 2022 19:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1243
platynowy
Jak nie masz ubezpieczenia to troche jak z domem, splonal, kto mi zaplaci? Nikt. Zablokowalas miejsce w Air Europa ktore teoretycznie ktos inny mogl jeszcze kupic.. wiec Linia nie odda pieniedzy Bo ponioslaby straty. Bilety z pelna anulacja so o wiele drozsze Bo niosa wlasnie takie ryzyko ze soba, ze ktos anuluje.

W twojej sytuacji 600 EUR nie odzyskasz, jedynie co to moze Uda sie dostac jakies 100euro za zwrot podatkow z Air Europa, kazdy bilet zawiera w cenie podatki lotniskowe it'd. Ktore mozna odzyskac - zapytaj ich of APD refund.

Co do karty kredytowej.. nie ma podstaw. (Chyba ze ma jakies ubezpieczenie - ale jak boots pisze - Ty to znasz, a nie my, ale tez watpie, moze przy jakims Platynowym Amexie to by przeszlo)
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#9 PostWysłany: 17 Lip 2022 22:24 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5390
platynowy
Jeśli bilety kupowane na pniu, to jest szansa (ale nie gwarancja), że były w jakiejś stosunkowo flex taryfie w Air Europa - zweryfikuj dokładnie warunki tej taryfy, być może da się odzyskać też część przewoźnego także, a nie tylko gołe podatki. Takie rzeczy warto jednak zawsze załatwiać przed wylotem niż po (taryfy często wykluczają / ograniczają opcje w razie no-show).
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group