Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 04 Sie 2016 22:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
Warto dodać (nawet jest w samym artykule):
Cytuj:
Oczywiście nie wszystkie problemy techniczne powodują obowiązek odszkodowawczy przewoźnika.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#42 PostWysłany: 04 Sie 2016 22:38 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2784
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Zgadza się, ale chyba akt sabotażu mógłby być argumentem w takim przypadku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#43 PostWysłany: 04 Sie 2016 22:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
Mi jeszcze przychodzą do głowy usterki wynikające ze zderzenia z ptakiem itp.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 04 Sie 2016 23:15 

Rejestracja: 06 Mar 2012
Posty: 28
Wydaje mi się, że jak się pakowaliśmy do samolotu kapitan powiedział, że usterka była wynikiem uderzenia pioruna w nocy w samolot. Nie jestem na 100% czy tak właśnie powiedział, bo był szum i gwar ładujących się ludzi, ale zakładając, że dobrze usłyszałem, to dla mnie wystąpienie burzy i piorunów w okresie letnim nie jest tak nadzwyczajną okolicznością jak np. wybuch wulkanu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 04 Sie 2016 23:25 

Odpowiedź od Ryanair na złożoną reklamację już masz, jak chcesz walczyć należy dołączyć ją do skargi do polskiego ULC (ciekawe swoją drogą co Ci odpowie angielski organ mediacyjny)
Góra
 PM off  
      
#46 PostWysłany: 12 Wrz 2016 20:42 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 842
niebieski
A jak wygląda procedura jeśli bilet zakupiono przez pośrednika, np. rumbo?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 12 Wrz 2016 20:52 

Liczy się TYLKO trasa czyli lotnisko wylotu, jaka linia lotnicza i co zaistniało np. czas opóźnienia na lotnisku docelowym

Na teraz z tego co tu piszemy z FR pytają o nr. konta do wpłaty odszkodowania rozumiem, iż obawiasz się zwrotu na konto karty rumbo
Góra
 PM off  
      
#48 PostWysłany: 12 Wrz 2016 21:18 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 842
niebieski
No właśnie. Generalnie to rumbo zakupił ten bilet a nie ja i nawet kiedy podaję 4 ostatnie cyfry KK to takiej rezerwacji system FR nie wyszukuje. Podobnie z adresem email - rumbo podał mi wygenerowany przez system email abym mógł logować się do rezerwacji ryanair. W formularzu wpisałem mój prywatny adres email, cyfry KK i nr rezerwacji. Załączyłem karty pokładowe. Zobaczymy co z tego wyniknie. Mam nadzieję, że nie jest to podstawa do odrzucenia wniosku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#49 PostWysłany: 12 Wrz 2016 22:30 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Mail możesz zmienić na swój w zarządzaniu rezerwacja, a 4 ostatnie cyfry kk użytej do rezerwacji będą w potwierdzeniu zmiany maila na skrzynce w treści maila

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 15 Wrz 2016 11:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2012
Posty: 213
Loty: 218
Kilometry: 137 159
niebieski
Walczę z Ryanairem od ponad miesiąca o zwrot kasy.
Formularz wypełniony, info zwrotne, że w ciągu 26 dni będzie kasa zwrócona na kartę kredytową.
35 dni później mail do Ryana z pytaniem "Dear Ryanair, co z kasiorą?".
Przysłali odpowiedź ze zwrotką, że nie wiedzą, może nie dotarł zwrot na cc, więc proszą o podanie numeru konta w formularzu.
Formularz wypłeniony.
Przysłali maila ze zwrotką o uzupełnienie numeru konta.
Formularz wypełniony.
Znow ten sam mail
Formularz wypełniony po raz trzeci, plus dokument w Wordzie, z tymi samymi danymi.
Cisza.
Od tygodnia.
Zaczyna to być irytujące...

Może ktoś z Was miał podobny przypadek?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#51 PostWysłany: 15 Wrz 2016 14:39 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 842
niebieski
Dostałem maila, że w ciągu 10 dni kasa się pojawi. Wcześniej w formularzu podałem numery konta. Mam obawy czy kasa nie zostanie zwrócona na konto rumbo zamiast na moje. Prawdopodobnie czeka mnie podobna przepychanka do Twojej, więc z pewnością dam Ci znać co i jak.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 26 Wrz 2016 15:04 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 842
niebieski
Po dwóch tygodniach od złożenia reklamacji ryanair kasę przelał.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 28 Wrz 2016 01:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Wrz 2016
Posty: 107
Loty: 99
Kilometry: 100 598
Dzięki @wesoly, przydatny post. Właśnie się szykuję do walki o swoje eurasy, bo mi 5,5 h Ryan opóźnił lot z Modlina do Gdańska. Oficjalnie "z przyczyn operacyjnych", a z rozmowy z pracownikami wyszło, że dali nasz samolot innym pasażerom, którzy o podobnej godzinie mieli lecieć do Salonik, gdyż tamten się zepsuł. Polecieliśmy nim dopiero, gdy wrócił z Grecji. Gdyby najpierw zawiózł nas do Gdańska i potem po nich wrócił, to oni czekaliby jakieś 2,5-3 godziny... No ale była okazja za darmo poznać ofertę kulinarną Coffee Express, czego za kasę raczej bym nie robił ;)
_________________
My FlightRadar24

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 28 Wrz 2016 12:30 

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 473
Loty: 248
Kilometry: 395 056
niebieski
@‌Mario21‌
w podobnej sytuacji jak Twoja (podmiana maszyn- lot wew. UK) easyjet bez mrugniecia okiem wyplacil odszkodowanie.
Natomiast wizzair potrzebowal upomnienia od CAA (angielski odpowiednik ULC) zeby wyplacic odszkodowanie.
Takze walcz o swoje bo szanse sa bardzo duze ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off
Mario21 lubi ten post.
 
      
#55 PostWysłany: 01 Paź 2016 23:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Wrz 2016
Posty: 107
Loty: 99
Kilometry: 100 598
Wniosek złożony (tym formularzem), opisałem sytuację, dołączyłem karty pokładowe, dane konta i otrzymany od Ryanaira "Delay confirmation", numer sprawy został nadany, czekamy :)
_________________
My FlightRadar24

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 03 Paź 2016 17:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Wrz 2016
Posty: 107
Loty: 99
Kilometry: 100 598
Jeszcze z celebracjami poczekam, aż kasa będzie na koncie, ale przyszło pismo, że potwierdzają przyznanie odszkodowania w wysokości 250 EUR za pasażera i przelew został autoryzowany! :D Ma dojść w 10 dni roboczych.
_________________
My FlightRadar24

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 03 Paź 2016 17:27 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 842
niebieski
Czy po wypłaceniu przez ryanair 250 euro można domagać się jeszcze zwrotu poniesionych kosztów np. noclegu, wydatków na lotnisku itp?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#58 PostWysłany: 03 Paź 2016 17:28 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Nocleg i wyżywienie w zakresie określonym w rozporządzeniu przysługuje niezależnie od odszkodowania.
Co do odszkodowania, to jeśli poniosłeś wyższe koszty niż odszkodowanie ryczałtowe to tak
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 18 Paź 2016 12:35 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Drodzy,
a jak wygląda sprawa alternatywnego środka transportu w przypadku Ryanaira'a. Dajmy na to, lecę z punktu A do punktu B. Rejsy są wykonywane dwa razy w tygodniu. Rejs jest odwołany. Co wtedy? Zwrot ceny biletu nie wchodzi w rachubę, lecieć muszę. Z lotniska oprócz FR lata LO i LH. Na rejsy tych przewoźników szans nie ma, bo samoloty są przepełnione. O rejsie za x dni nie ma mowy. Z tego co wyczytałem na stronie przewoźnika, nie akceptują i nie zwracają kosztów alternatywnego transportu, co trochę wydaje mi się sprzeczne z rozporządzeniem 261/2004.
Czy mogę na własną rękę kupić bilet z innego, najbliższego lotniska w jedną stronę do punktu B i wnioskować o zwrot kosztów do FR, czy ubezpieczyciela? Ubezpieczenie plus kupiłem przy rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#60 PostWysłany: 18 Paź 2016 13:06 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2183
złoty
Jeśli odwołanie nastąpiło mniej niż 14 dni przed lotem a proponowane przez FR alternatywne połaczenia Ci nie odpowiadają to możesz oczywiście kupić bilet innego przewoźnika i starać się odzyskać tą kwotę. W takiej sytuacji pozostaje droga sądowa. ULC pomoże Ci najwyżej w kwestii wypłaty odszkodowania z tytułu 261/2004.
Dobrze w takiej sytuacji mieć coś na piśmie (choćby zrzut ekranu z rozmowy na "czacie"). Pamiętaj, że FR to firma Irlandzka czyli sądzić się będziesz musiał w sądzie transgranicznym.
Co do ubezpieczenia to ciężko coś powiedzieć nie znając warunków.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysztof.ka lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group