Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 3041 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153  Następna
Autor Wiadomość
#2981 PostWysłany: 14 Maj 2023 21:41 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 56
1. Czy to prawda, że Ryanair wypłaca odszkodowanie wyłącznie za opóźnienie powyżej 3 godzin?

Taka sytuacja:

FR5749 WAW-CRL 12.05.23 doleciał do Brukseli z opóźnieniem 2h 20 min. Rezerwacja była dla 10 osób. Mieliśmy wykupiony dalszy lot CRL-LDE tego samego dnia (bez opóźnienia mielibyśmy prawie 2 godziny czasu na przesiadkę).

Finalnie zdecydowaliśmy, że nie wsiadamy do samolotu w Wawie, bo nie było jak dolecieć do Lourdes tego lub następnego dnia (w międzyczasie infolinia Ryanair nie była w stanie zaproponować alternatywnej trasy). Wycieczka/Pielgrzymka nie doszła do skutku.

Tym samym "przepadły" również bilety powrotne z poniedziałku 15.05.23 LDE-CRL-WAW dla całej naszej dziesiątki.

2. Czy jest szansa na odszkodowanie za opóźniony WAW-CRL? Wypełniam ten formularz? Po polsku czy po angielsku? http://onlineform.ryanair.com/ie/en/eu-261

3. Czy jest szansa na uzyskanie zwrotu za niewykorzystane (no-show) połączenia CRL-LDE. LDE-CRL-WAW?

4. Czy ma jakieś znaczenie w całym tym procesie odszkodowawczym, że odprawie się lub nie na jutrzejsze powrotne loty?

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2982 PostWysłany: 14 Maj 2023 22:37 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1912
platynowy
@Aramise
1.Tak
2.Nie
3.Nie
4.Nie ma znaczenia ale można to zrobić
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#2983 PostWysłany: 15 Maj 2023 22:46 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 56
@walerek
A czy Chargeback (Mastercard debit) coś by tu pomógł? Czy żeby go uruchomić muszę czekać na rozstrzygnięcie z RyanairSun, do którego tak czy siak wysłałem już pismo o zwrot i odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2984 PostWysłany: 15 Maj 2023 22:55 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8206
srebrny
A czy wiesz, w jakich sytuacjach stosuje się chargeback?
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#2985 PostWysłany: 15 Maj 2023 23:06 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 21066
Chargeback to nie rutinoscorbin....
Nawaliles i tyle, hajs przepadł. Kolejnym razem polecam kupić bezpośrednio bilet z Polski do LDE

Wysłane przez moją Nokię 3330
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#2986 PostWysłany: 22 Maj 2023 16:10 

Rejestracja: 05 Mar 2020
Posty: 20
Składam formularz reklamacji EU261 na stronie Ryanair. Wpisuję szczegóły rachunku bankowego tj. numer IBAN i kod Swift - niestety strona nie przepuszcza mnie dalej bo wyskakuję informacja "Nieprawidłowe szczegóły płatności Sprawdź kody IBAN/SWIFT (BIC) i spróbuj ponownie"

Ktoś wie jak temu zaradzić? Konto w PLN (ale czy to problem?)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2987 PostWysłany: 22 Maj 2023 16:25 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 2661
złoty
Prefix PL w IBAN masz? Jeśli tak to może inne konto podaj, np Revo.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2988 PostWysłany: 22 Maj 2023 17:09 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1813
niebieski
Ryanair wypłaca odszkodowania w walucie kraju, w którym zarejestrowany jest bank. Jeśli podamy polski IBAN, to wypłacą w złotówkach, nawet jeśli konto jest walutowe.

Żeby otrzymać w EUR najprościej podać Revoluta (jest zarejestrowany na Litwie). Mi weszło na konto bez problemu.
Góra
 Relacje PM off
Maktravel lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#2989 PostWysłany: 25 Maj 2023 09:46 

Rejestracja: 25 Maj 2023
Posty: 2
Hej, czy orientujecie się jaki kolejny krok powinnam podjąć, gdy Ryanair uchyla się od wypłaty odszkodowania i przestał odpisywać na maile?

11 kwietnia miałam opóźniony lot z Girony do Krakowa, przylecieliśmy ponad 3 godziny po planowym czasie. Podczas oczekiwania na lotnisku otrzymałam na aplikacji informację od Ryanaira, że lot jest opóźniony z przyczyn operacyjnych. To samo powiedziała załoga w samolocie podczas startu. Po powrocie złożyłam wniosek o odszkodowanie na stronie, a po 2 tygodniach otrzymałam negatywną odpowiedź ze standardową formułką o "warunkach atmosferycznych". Gdy odpisałam, że były to przyczyny operacyjne i przesłałam screeny z taką informacją od Ryanaira dostałam znowu formułkę, że jest im przykro ale podtrzymują poprzednią wiadomość. Od tamtej pory nie odpisują już na kolejne maile.

Nie wiem czy sama coś jeszcze mogę zwalczyć? Czy zostało mi zgłoszenie się do jakiejś firmy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2990 PostWysłany: 25 Maj 2023 15:08 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7567
srebrny
@venefico Wybierz jakąś firmę specjalizująca się w tych sprawach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2991 PostWysłany: 25 Maj 2023 19:48 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2296
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
venefico napisał(a):
Hej, czy orientujecie się jaki kolejny krok powinnam podjąć, gdy Ryanair uchyla się od wypłaty odszkodowania i przestał odpisywać na maile?

11 kwietnia miałam opóźniony lot z Girony do Krakowa, przylecieliśmy ponad 3 godziny po planowym czasie. Podczas oczekiwania na lotnisku otrzymałam na aplikacji informację od Ryanaira, że lot jest opóźniony z przyczyn operacyjnych. To samo powiedziała załoga w samolocie podczas startu. Po powrocie złożyłam wniosek o odszkodowanie na stronie, a po 2 tygodniach otrzymałam negatywną odpowiedź ze standardową formułką o "warunkach atmosferycznych". Gdy odpisałam, że były to przyczyny operacyjne i przesłałam screeny z taką informacją od Ryanaira dostałam znowu formułkę, że jest im przykro ale podtrzymują poprzednią wiadomość. Od tamtej pory nie odpisują już na kolejne maile.

Nie wiem czy sama coś jeszcze mogę zwalczyć? Czy zostało mi zgłoszenie się do jakiejś firmy?


Śmiało można uderzać, gdy załoga powie, że opóźnienie wynikało z przyczyn technicznych (za wyjątkiem zderzenia z ptakiem) przyczyny operacyjne mogą być tak różne, że wchodzą w to również warunki atmosferyczne na poprzedzającym locie por. C-826/19.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2992 PostWysłany: 26 Maj 2023 12:06 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 300
niebieski
Mam podobny przypadek, tyle ze lot byl odwolany na kilka godzin przed odlotem.
Jak kasowali loty w trakcie pandemii (z wyprzedzeniem) to dostawalem pieknego mejla tzn numer lotu, rezerwacji, data, trasa itd, a przede wszystkim po angielsku. Tym razem bylo inaczej - przyszlo info po polsku w stylu 'Przykro nam, twoj lot zostal odwolany' - zero info o jaki lot dokladnie chodzi... jako powod podano 'przyczyny handlowe', potem sie zaslaniali pogoda - w korespondencji z Ryanairem napisalem, ze niech nie sciemniaja z pogoda, wyraznie napisane, ze 'powody handlowe' (cokolwiek to znaczy) - zlali to.
Malo tego - w mejlu byl paragraf, ze poniewaz informuja mnie z 2 tygodniowym wyprzedzeniem to odszkodowanie sie nie nalezy :lol: kolejna bzdura, bo poinformowali na kilka godzin przed odlotem.
Uwazam ze specjalnie zagmatwali tego mejla z odwolaniem lotu aby bylo trudniej potem z nimi walczyc.
No i trudno spodziewac sie jakiegos pozytywnego rozstrzygniecia jezeli w sporze Pax vs Ryanair gdy w pierwszej instancji to Ryanair jest sedzia w swojej sprawie, a uczciwy arbitraz jest dostepny dopiero w sadzie - czyli w przypadku 99% pasazerow za odpaleniem gazy posrednikowi.
Na szczescie moj lot byl wychodzacym z UK, wiec zglosilem sprawe do ADR aviation, czekam na ich opinie :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2993 PostWysłany: 12 Cze 2023 20:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1258
Loty: 96
Kilometry: 179 022
srebrny
U mnie sprawa wydaje się w zasadzie prosta: opóźnienie pow. 3 godz. + trasa pon. 1500 km + wina (jak sądzę) Ryanaira = 250 € dla mnie... ale jest parę aspektów, co do których chciałem się Was poradzić.

Lot na numerze FR, ale trasę wykonują samoloty z rejestracją SP-xxx czyli flota "polskiego" Buzza... ale mój lot wykonywał akurat 9H-xxx czyli Malta Air.
Pytanie 1: u kogo zgłosić wniosek o odszkodowanie? u Ryanaira czy u Buzza? (przypuszczam, że liczy się numer lotu, a nie czyją maszyną był wykonywany, czyli do Ryanaira)

Jeżeli do Ryanaira, pojawia się kolejne zagadnienie: jak to reklamować? Na stronie "Formularz reklamacji UE261" https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261 jest pole "Adres e-mail użyty podczas rezerwacji". Sęk w tym, że kupowałem przez OTA (Bravofly.com) i podczas rezerwacji OTA użyło adresu nie mojego ale cośtamcośtam@serviceswayfaringnavigation.com
Implikuje to pytanie czy:
a) w formularzu podać ten adres? zakładam, że na niego pójdzie cała korespondencja, a oczywiście dostępu do niego nie mam
b) w formularzu podać adres e-mail przypisany do mojego konta Ryanair
c) inna opcja, jaka? (np. całość wniosku wysłać w sposób opisowy mailem na zapytaniaklientow@ryanair.com)

Jeżeli jednak zgłaszać do Buzza, to w formularzu mają nie "Adres e-mail użyty podczas rezerwacji", ale po prostu "Adres e-Mail".
_________________
Moje relacje: Bolonia & Trapani 2022Münster 2022
Góra
 Relacje PM off  
 
#2994 PostWysłany: 12 Cze 2023 21:48 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7567
srebrny
Raphael napisał(a):
U mnie sprawa wydaje się w zasadzie prosta: opóźnienie pow. 3 godz. + trasa pon. 1500 km + wina (jak sądzę) Ryanaira = 250 € dla mnie....

Chyba 400 E jeśli ponad 1500 km.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2995 PostWysłany: 12 Cze 2023 21:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2296
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
"Z materiału dowodowego zebranego w aktach sprawy nie sposób wywieść by pozwana spółka wykonywała opóźniony lot będący źródłem roszczenia powodów. Jak wynika z oznaczenia przewoźnika umieszczonego na karcie pokładowej przewóz na rzecz powodów świadczyła spółka (...) z siedzibą w F. we W.. Wyróżnikiem linii lotniczej umieszczanym w systemach rezerwacji miejsc, rozkładach lotów, na biletach lotniczych, rachunkach i komunikacji lotniczej są bowiem tzw. kody (...) dwuznakowe kody alfanumeryczne przypisane przez (...) poszczególnym liniom lotniczym. Każda z linii lotniczych posiada swój własny unikalny kod, który pozwala na łatwą identyfikację przewoźnika dla każdego zainteresowanego. Kod ten tworzy pierwszą część numeru lotu i zawsze umieszczany jest na karcie pokładowej pasażera.

Z powyższych względów nie sposób zgodzić się ze stwierdzeniem apelacji, w którym wskazuje się na brak możliwości ustalenia przewoźnika na podstawie oznaczenia kodowego rejsu samolotu ujawnionego m.in. na karcie pokładowej. Powodowie przedkładając do akt sprawy karty pokładowe wskazujące, iż podróżowali lotem (...), właśnie na podstawie podanego kodu (...) winni byli ustalić jaki podmiot wykonywał dany lot i podmiot ten winien zostać stroną pozwaną w przedmiotowej sprawie. Lista kodów (...) jest powszechnie dostępna w Internecie, zaś adresy przypisanych do nich linii lotniczych można łatwo znaleźć stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Tymczasem poza gołosłownym twierdzeniem o rzekomej odpowiedzialności pozwanego za lot, strona powodowa nie przedstawiła jakichkolwiek dowodów świadczących o powyższym. Międzynarodowym oznaczeniem pozwanej jest kod (...), nie sposób zatem twierdzić by to właśnie ten podmiot realizował lot oznaczony kodem (...), a tym samym był odpowiedzialny za jego opóźnienie"
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
 
 
#2996 PostWysłany: 13 Cze 2023 07:04 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1912
platynowy
miriam napisał(a):
Raphael napisał(a):
U mnie sprawa wydaje się w zasadzie prosta: opóźnienie pow. 3 godz. + trasa pon. 1500 km + wina (jak sądzę) Ryanaira = 250 € dla mnie....

Chyba 400 E jeśli ponad 1500 km.



trasa pon. 1500 km
Góra
 Relacje PM off  
 
#2997 PostWysłany: 28 Cze 2023 08:29 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 26
Siema, kolejny lot kolejne akcje.

Lot Ryanair FR264 BER-PMI z dnia 19.06, planowo miał odlecieć 17:20, odleciał 20:37. Miał dolecieć 20:05 przyleciał 23:00 ALE drzwi otworzyły się jakoś 23:09.
Słyszałem że były jakieś wyroki, które właśnie ten moment liczą jako godzina której należy się trzymać. Myślicie, że warto próbować? Oczywiście zlecę to AirCompensie.

Trasa ponad 1500km 4 osoby.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2998 PostWysłany: 28 Cze 2023 08:46 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 2661
złoty
Warto próbować, masz moje błogosławieństwo.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2999 PostWysłany: 28 Cze 2023 08:52 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 26
Dziękuję, kłaniam się nisko


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 29 Cze 2023 09:45, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
 
#3000 PostWysłany: 28 Cze 2023 09:00 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4439
platynowy
Maceek napisał(a):
Siema, kolejny lot kolejne akcje.

Lot Ryanair FR264 BER-PMI z dnia 19.06, planowo miał odlecieć 17:20, odleciał 20:37. Miał dolecieć 20:05 przyleciał 23:00 ALE drzwi otworzyły się jakoś 23:09.
Słyszałem że były jakieś wyroki, które właśnie ten moment liczą jako godzina której należy się trzymać. Myślicie, że warto próbować? Oczywiście zlecę to AirCompensie.

Trasa ponad 1500km 4 osoby.

I ten pośrednik sprawdzi godzinę lądowania.
Można to też sprawdzić samemu np na flight24 FR264
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 3041 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group