Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


 [ 2849 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 139, 140, 141, 142, 143  Następna
Autor Wiadomość
#2821 PostWysłany: 06 Lip 2022 02:46 

Rejestracja: 04 Lip 2022
Posty: 3
Jac napisał(a):
kamcilla napisał(a):
Witam. 28.06. Ryanair odwołał mój lot FR208 z Berlina na Ibize godzinę przed planowanym wylotem, powód odwołania: Twój lot został odwołany z powodu opóźnień na lotnisku i w slotach ATC.

Od kilku dni próbuje złożyć wniosek o odszkodowanie, ale formularz nie dziala prawidlowo. Kiedy wchodzę na stronę z formularzem i wpisuje nr rezerwacji, w kolejnym kroku nie pokazują mi się loty do wyboru, a jedynie lista pasażerów. Bez wybrania lotu, za który chcę dostać odszkodowanie nie mogę przejść do kolejnego kroku. Gdy klikam dalej, pokazuje mi się informacja "na jedno roszczenie musi byc wybrany jeden lot". Czy miał ktoś taką sytuację? Istnieje jakiś inny sposób złożenia wniosku o odszkodowanie jeżeli formularz nie działa prawidłowo?


Mi nie chciało zaakceptowac numeru konta. Na czacie dostałem poradę zeby napisac przez formularz kontakowy i to zadziałało :D :

'Powód kontaktu - Po locie - Skarga - Inne pytanie. Proszę tam wszystko opisać w tej kwesti. Prosze
podać wszystkie dane jakie wymaga normny formularz recznie wraz z IBAN/SWIFT nasze Biurko
reklamacji dokona przekierowania wniosku do odpowiedniego działu.'


Wielkie dzięki za podpowiedź! Przed chwilą tak zrobiłam, oby mi również się udało! :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2822 PostWysłany: 06 Lip 2022 15:00 

Rejestracja: 06 Lip 2022
Posty: 2
Załóżmy taką sytuację. Lecę z Modlina do Rimini w piątek. Ryanair kilka godzin przed wylotem odwoła lot i zaproponuje mi wylot w poniedziałek (w weekend nie lecą). Czy Ryanair będzie musiał pokryć koszt hotelu w Modlinie/okolicach do poniedziałku?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2823 PostWysłany: 06 Lip 2022 17:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7137
platynowy
Henryku11 Jeśli to będzie (załóżmy mieszkasz we Włoszech ;) ) twój lot powrotny to być może zasponsorują ci hotel i jedzenie :) Jeśli jednak jesteś tubylcem to poradzą wrócić do domku i ew. złożyć wniosek o odszkodowanie ;)
Góra
 Relacje PM off
nick lubi ten post.
 
 
#2824 PostWysłany: 06 Lip 2022 23:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2167
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Henryk11 napisał(a):
Załóżmy taką sytuację. Lecę z Modlina do Rimini w piątek. Ryanair kilka godzin przed wylotem odwoła lot i zaproponuje mi wylot w poniedziałek (w weekend nie lecą). Czy Ryanair będzie musiał pokryć koszt hotelu w Modlinie/okolicach do poniedziałku?



Owszem będzie musiał zapewnić opiekę, ale pomiędzy tym co musi, a tym co zrobi jest są bezkresne stepy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2825 PostWysłany: 07 Lip 2022 00:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2437
platynowy
Konieczne w tej sytuacji jest wyjaśnienie z kim rozmawiamy, na czyje pytania i do kogo odpowiadamy. Mam poważne wątpliwości czy aby mamy godność być rozmówcą Henryka II, tym samym - oponuję. Pozdrawiam, Jacek Kuroń.
miriam napisał(a):
Henryku11 Jeśli to będzie (załóżmy mieszkasz we Włoszech ;) ) twój lot powrotny to być może zasponsorują ci hotel i jedzenie :) Jeśli jednak jesteś tubylcem to poradzą wrócić do domku i ew. złożyć wniosek o odszkodowanie ;)
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
#2826 PostWysłany: 07 Lip 2022 07:46 

Rejestracja: 06 Lip 2022
Posty: 2
miriam napisał(a):
Henryku11 Jeśli to będzie (załóżmy mieszkasz we Włoszech ;) ) twój lot powrotny to być może zasponsorują ci hotel i jedzenie :) Jeśli jednak jesteś tubylcem to poradzą wrócić do domku i ew. złożyć wniosek o odszkodowanie ;)


Nie mieszkam we Włoszech a w Białymstoku. Także wcale nie tak blisko Modlina. Raz w życiu leciałem samolotem, nie znam się. A wszędzie teraz straszą odwołaniami lotów i trochę boję się kupować bilet.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2827 PostWysłany: 07 Lip 2022 10:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sty 2013
Posty: 27
Dzień dobry Wszystkim,

chciałabym zwrócić się o poradę, ponieważ wcześniej nie miałam podobnej sytuacji.
Razem z siostrą miałyśmy lecieć na urlop do Pafos. Siostra z lotniska w Kolonii ja z Modlina. Siostra jako pierwsza dostała informację, że lot się opóźniony. Zaczęłam szukać informacji i okazało się, że samolot, którym miała lecieć wyleciał z Pafos do Kolonii, ale został przekierowany na lotnisko na Rodos i tam lądował. Po 2-3 godzinach siostra otrzymała informację, że popsuł się silnik z samolocie, więc muszą czekać na podstawienie samolotu, który leci z Madrytu. I tak rzeczywiście się stało po ponad 4 godzinach podstawili samolot i poleciała do Pafos. Jak się jednak okazało ten sam samolot miał obsługiwać mój lot, więc trasa samolotu miała być Paf-Kol-Paf-WMI-Pafos. Zamiast o 19:45 wylecieliśmy ponad 4 godziny później. Na lotnisku Modlin, również obsługa powiedziała, że była awaria porannego samolotu.
Po powrocie złożyłyśmy wniosek o odszkodowanie i wczoraj przyszła odpowiedź, że nie należy nam się odszkodowanie, bo samolot zderzył się z ptakiem...Trochę nie pokrywa się to z informacjami z lotniska. Być może moja wiedza jest zbyt mała, ale czy samolot po zderzeniu z ptakami i uszkodzeniami leciałby kolejne prawie 2 godziny? Nie zostałby zawrócony na lotnisko z którego startował? Czy Waszym zdaniem jest w ogóle sens drążyć temat? Podpowiedziano mi, że można próbować dowiedzieć się na lotnisku czemu ten samolot u nich lądował, ale czy w ogóle ktoś takiej informacji udzieli? Będę wdzięczna za jakąś podpowiedź i dziękuje :)
Loty odbywały się: 21.06.2022.
Linia: Ryanair
Góra
 Relacje PM off  
 
#2828 PostWysłany: 07 Lip 2022 13:02 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2796
srebrny
Jeśli faktycznie samolot zderzyłby się z ptakiem podczas startu i załoga by o tym wiedziała to lądowałby na tym samym lotnisku. Mogło się jednak zdarzyć że uszkodzenia były niewielkie i ślady zderzenia zostały odkryte dopiero po wylądowaniu. Do zderzenia mogło również podczas lądowania. Niestety nie da się łatwo sprawdzić prawdziwej przyczyny opóźnienia.

Pewnie najlepszym wyjściem będzie oddaje sprawy jednej z firm specjalizujących się w odszkodowaniach.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#2829 PostWysłany: 07 Lip 2022 14:14 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
karolinao napisał(a):
Dzień dobry Wszystkim,

....


U góry strony jest link do formularza Ryanair o odszkodowanie, od tego bezwzględnie trzeba zacząć.
A nuż przyznają stosowne odszkodowanie.
Edit: widzę, że już po czyli samemu lub wyspecjalizowaną firmę do sądu.


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 07 Lip 2022 14:38, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie całości
Góra
 Relacje PM off  
 
#2830 PostWysłany: 07 Lip 2022 14:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sty 2013
Posty: 27
Wniosek o odszkodowanie złożyłyśmy zaraz po powrocie i obie dostałyśmy tę samą odpowiedź "nie przysługuje bo nastąpiło zderzenie z ptakiem".
Tak jak napisałam na obu lotniskach powiedzieli, że samolot miał uszkodzony silnik dlatego awaryjnie lądował na Rodos...Stąd wątpliwość czy to nie próba wymiksowania się z odszkodowania.
Może rzeczywiście lepiej poprosić kogoś o pomoc? Obawiam się, że ciężko będzie dowiedzieć się co tak naprawdę się stało.
W ULC powiedziano mi, że można złożyć zażalenie do Rzecznika Praw Pasażera, czas oczekiwania na odpowiedź bagatela 1,5 roku... :roll:
Góra
 Relacje PM off  
 
#2831 PostWysłany: 07 Lip 2022 14:43 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Po roku sprawa się przedawni, a i Ryanair nie przystępuje do mediacji.

Bo ULC już nie rozpatruje tych spraw.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2832 PostWysłany: 07 Lip 2022 15:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2167
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
karolinao napisał(a):
Dzień dobry Wszystkim,

chciałabym zwrócić się o poradę, ponieważ wcześniej nie miałam podobnej sytuacji.
Razem z siostrą miałyśmy lecieć na urlop do Pafos. Siostra z lotniska w Kolonii ja z Modlina. Siostra jako pierwsza dostała informację, że lot się opóźniony. Zaczęłam szukać informacji i okazało się, że samolot, którym miała lecieć wyleciał z Pafos do Kolonii, ale został przekierowany na lotnisko na Rodos i tam lądował. Po 2-3 godzinach siostra otrzymała informację, że popsuł się silnik z samolocie, więc muszą czekać na podstawienie samolotu, który leci z Madrytu. I tak rzeczywiście się stało po ponad 4 godzinach podstawili samolot i poleciała do Pafos. Jak się jednak okazało ten sam samolot miał obsługiwać mój lot, więc trasa samolotu miała być Paf-Kol-Paf-WMI-Pafos. Zamiast o 19:45 wylecieliśmy ponad 4 godziny później. Na lotnisku Modlin, również obsługa powiedziała, że była awaria porannego samolotu.
Po powrocie złożyłyśmy wniosek o odszkodowanie i wczoraj przyszła odpowiedź, że nie należy nam się odszkodowanie, bo samolot zderzył się z ptakiem...Trochę nie pokrywa się to z informacjami z lotniska. Być może moja wiedza jest zbyt mała, ale czy samolot po zderzeniu z ptakami i uszkodzeniami leciałby kolejne prawie 2 godziny? Nie zostałby zawrócony na lotnisko z którego startował? Czy Waszym zdaniem jest w ogóle sens drążyć temat? Podpowiedziano mi, że można próbować dowiedzieć się na lotnisku czemu ten samolot u nich lądował, ale czy w ogóle ktoś takiej informacji udzieli? Będę wdzięczna za jakąś podpowiedź i dziękuje :)
Loty odbywały się: 21.06.2022.
Linia: Ryanair



Skoro ptak wpadł do silnika, to mógł doprowadzić do awarii silnika, dlatego wszyscy mogą mówić prawdę. Nie liczy się to, że wystąpiła usterka, ale czym była spowodowana. Sprawa jest wątpliwa, bo inaczej Ryanair musiałby wprost kłamać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2833 PostWysłany: 19 Lip 2022 10:27 

Rejestracja: 19 Lip 2022
Posty: 1
Witam. 12.07.22r. wracałam z CFU do WMI. Lot opóźniony o prawie 5h. Wysłałam formularz, Ryanair potwierdził i dostałam maila, że w ciągu 10 dni roboczych na moje konto zostanie przelane 250€. Z tym że miałam dużo czasu, żeby poczytać na lotnisku i na odległości Korfu - Modlin, czyli powyżej 1500km należy mi się 400€. Czy warto pisać do nich maila, że coś za mało chcą mi przelać?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2834 PostWysłany: 19 Lip 2022 10:30 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18607
888 mil to 1429 km
Góra
 Relacje PM off  
 
#2835 PostWysłany: 19 Lip 2022 10:30 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 1515
Ostrzeżenia: 2
srebrny
Nie warto, bo jest mniej niz 1500.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2836 PostWysłany: 26 Lip 2022 07:14 

Rejestracja: 26 Lip 2022
Posty: 4
Witam,
24.06.2022 mój lot FR7273 z Krakowa do Zadaru był opóźniony o 3h12min.
Następnego dnia od razu wypełniłem wniosek o odszkodowanie EU261 przez formularz na stronie Ryanaira, Minęło 31 dni i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Co teraz w takiej sytuacji? Czy w związku z brakiem odpowiedzi reklamacja zostaje automatycznie uznana ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2837 PostWysłany: 26 Lip 2022 08:35 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7137
platynowy
Nie występuje tu automatyczne uznanie. Zostaje dochodzenie roszczeń na drodze sądowej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2838 PostWysłany: 26 Lip 2022 11:54 

Rejestracja: 26 Lip 2022
Posty: 4
A z doświadczenia ktoś wie czy warto walczyć czy raczej marne szanse powodzenia ?
Czy teraz ewentualnie zgłosić się do którejś z tych firm walczących o odszkodowania ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2839 PostWysłany: 26 Lip 2022 12:04 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3314
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Zapytaj na czacie Ryanair czy mają dla Twojego nr rezerwacji zarejestrowaną reklamację. Jeżeli tak to kiedy otrzymasz odpowiedź.
Czat Ryanair - Logujemy się na my Ryanair - klikamy na zdanie "Muszę się skonsultować"
Można też zadzwonić na ich tani nr tel. 22 1522000
A czy warto..... Przeczytaj artykuł poniżej i zdecyduj co robić.

https://www.prawo.pl/biznes/pozew-o-ods ... 05019.html


Ostatnio edytowany przez dg72, 26 Lip 2022 12:07, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2840 PostWysłany: 26 Lip 2022 12:06 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7137
platynowy
To zależy czy dla 1 pasażera czy też leciało na tej rezerwacji więcej osób. Samemu nie tak prosto a firmy biorą prowizję, więc przemyśl i zdecyduj.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2849 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 139, 140, 141, 142, 143  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group