Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#2461 PostWysłany: 23 Lip 2019 11:32 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2863
złoty
Czy może waluta kraju konta bankowego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży
#2462 PostWysłany: 23 Lip 2019 20:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Swego czasu była tu osoba z działu reklamacji Ryanair i ona powiedziała, że chodzi o kraj zamieszkania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2463 PostWysłany: 24 Lip 2019 14:05 

Rejestracja: 22 Gru 2014
Posty: 3
Witajcie forumowicze,

poproszę Was o poradę.

Wczoraj wysłałem wniosek o odszkodowanie za lot Edynburg - Poznań, który odbył się 11 czerwca 2018 roku (opóźnienie potwierdzone przez Ryanair 3h42).
Dziś dostałem odpowiedź:

However, as you have submitted your claim after the expiry of the relevant limitation period applicable as set by law, we wish to inform you that no compensation is due under EU 261/2004.

Czy w związku z tym, że opóźniony lot (a był to lot powrotny) zaczynał się w UK przedawnienie wynosi 6 lat?
Na jakie paragrafy mam powołać się w odpowiedzi do Ryanair? Czy może od razu pisać skargę do ULC?

Czy miał ktoś taki przypadek odmowy ze strony Ryanair i uzyskał pozytywne rozpatrzenie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2464 PostWysłany: 24 Lip 2019 17:01 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7776
złoty
@swider Nasze ULC obecnie ma rzecznika praw pasażera,który niewiele może, więc odpada.Polski sąd też nie, bo minął rok od zdarzenia.Chyba,że czujesz się na siłach dochodzić odszkodowania przed sądem w Edynburgu ew.skierować tam skargę do odpowiednika ULC.Powoływaniem na paragrafy raczej nie zmiękczysz FR. ;) Swoją drogą dziwne,że tyle czekałeś ze złożeniem wniosku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2465 PostWysłany: 16 Sie 2019 11:15 

Rejestracja: 12 Wrz 2017
Posty: 25
Co prawda mam nadzieję, że nie dojdzie do takiej sytuacji, jednak w związku z tym, że hiszpańscy piloci grożą strajkiem, to możliwe jest ze zostanie odwołany jeden z moich lotów we wrześniu.

Tu rodzi się moje pytanie, czy w momencie, gdy dopiero na lotnisku dowiem się o odwołaniu lotu to Ryanair ma obowiązek przebookować mnie na inny lot, abym dotarł jak najszybciej na miejsce (wiadomo, że przewoźnicy regularni tak robią, jednak zastanawiam sie, czy w pryzpadku Ryana jest tak samo)? Czy bardziej prawdopodobne jest że "zostawią mnie na lodzie" i jedyne co będę mógł uzyskać to ewentualnie zwrot kosztów biletu? Czy odszkodowanie również się wtedy należy?

Nie ukrywam, że jest to lot, którego raczej nie mogę odpuścić i zdecydowanie muszę być na miejscu tego dnia. W przypadku gdyby Ryan nie zapewnił odpowiedniego alternatywnego połączenia (lot powiedzmy za 2 dni absolutnie nie wchodzi w grę), prawdopodobnie będę musiał na szybko na własną rękę szukać innego przelotu (co również może być niemożliwe w tym samym dniu...). Ewentualnie mógłbym polecieć dzień wcześniej ale to właśnie zależy od tego kiedy będzie informacja o odwołaniu lotu. Czy w takich przypadkach mogę liczyć na zwrot kosztów biletów jakie poniosłem kupując je u innego przewoźnika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2466 PostWysłany: 16 Sie 2019 12:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Ma obowiązek, ale tego po dobroci nie zrobi. Zresztą odszkodowania za strajk pewnie też nie będzie chciał płacić, choć musi.
Skoro i tak, jeśli ryanair odwoła Twój lot, będziesz musiał kupić bilet i lecieć inną linią, to możesz żądać potem odszkodowania za odwołany lot oraz zwrotu kosztów kupionego dodatkowo biletu(świadczenie zastępcze, 480 kc). Ryanair oczywiście sam z siebie odmówi, więc aby wyegzekwować należność musisz pójść do sądu.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 16 Sie 2019 13:05, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2467 PostWysłany: 16 Sie 2019 12:30 

Rejestracja: 12 Wrz 2017
Posty: 25
Dzięki za odpowiedź, mimo że średnio mnie pocieszyła.

Jeszcze jedno pytanie, troche z innej beczki - w przypadku odwołania lotu na lotnisku, gdzie należy się udać w celu przebookowania biletu lub poznania ewentualnych innych opcji? Do gate, do check-in czy może są to inne dedykowane biura/stoiska danej linii?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2468 PostWysłany: 16 Sie 2019 13:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Do biura/stoiska agenta handlingowego obsługującego daną linię lotniczą. Z reguły powinny być i na przylotach, i już w strefie odlotów za bramkami bezpieczeństwa. Do tego sprawdzaj maila.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
majkel13 uważa post za pomocny.
 
      
#2469 PostWysłany: 16 Sie 2019 13:50 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2863
złoty
Jak już strajk będzie potwierdzony, możesz spróbować coś z nimi negocjować na czacie.
LH jak był możliwy strajk zmieniała przeloty na prośbę pasażerów za darmo. Ale czy FR tak zrobi???
Góra
 Profil Relacje PM off
majkel13 uważa post za pomocny.
 
      
#2470 PostWysłany: 17 Sie 2019 23:35 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 536
Loty: 55
Kilometry: 120 474
Cześć wszystkim !
Po wypełnieniu formularza wniosku o odszkodowanie kliknąłem "Submit", po czym pojawiła mi się pusta strona. Czy tak to zazwyczaj wygląda? Powinienem dostać mejlowo potwierdzenie wysłania wniosku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2471 PostWysłany: 18 Sie 2019 00:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Tak,powinni nadać nr sprawie

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
jabollus lubi ten post.
jabollus uważa post za pomocny.
 
      
#2472 PostWysłany: 09 Wrz 2019 19:38 

Rejestracja: 07 Cze 2012
Posty: 5
Może ktoś przerabiał już takie zdarzenie i udzieli dobrą radę, za którą będę wdzięczny. Miała być podróż w przystępnej cenie, niestety wygląda na to, że wszystkie plany dostały w łeb, ale może od początku.
Wszystkie przeloty linią Ryanair zakupione w przeciągu 20 min.

wylot 27/01/2020
1. Kraków – Londyn Stansted 6.45 – 8.10
2. Londyn Stansted - Teneryfa (południowa) 17.40 – 22.10

powrót 06/02/2020
3. Teneryfa (południowa) – Walencja 6.45 – 10.50
4. Walencja – Kraków 17.20 – 20.25

Po tygodniu od zakupu otrzymuję e-mail z informacją o zmianie godziny lotu nr.2 Londyn Stansted - Teneryfa na godzinę 7.35 co oczywiście powoduje, że nie zdążymy na ten lot. Żeby tego było mało kilka minut później następny e-mail z informacją o odwołaniu lotu nr.3 Teneryfa (południowa) – Walencja . Na chacie zaproponowano mam alternatywnie lot do Teneryfy tego samego dnia tyle że wylot z Wrocławia przez Manchester co byłoby jeszcze do przyjęcia. Niestety jest problem z powrotem, gdyż nie ma żadnego lotu aby się dostać do Walencji lub Hiszpanii i złapać jakiś lot do kraju w ten dzień jak i w przybliżonym terminie. Według rozkładu jest opcja powrotu do Polski przez Londyn ale na chacie twierdzą że nie mogą nam przebukowć biletów na powrót przez inny kraj niż Hiszpania. Najgorsze jest to, że ewentualnie proponują zwrot tylko za te dwa loty nr. 2 i 3 a nie za całą podróż.
Mam pytanie czy jest jakaś szansa na to żeby dostać zwrot za całą podróż, a może na infolinii można coś więcej ugrać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2473 PostWysłany: 09 Wrz 2019 20:06 

Możesz zaproponować ppwrot 6.02 z Teneryfy Północ przez Barcelonę El Prat lub Madryt do Krakowa

Tylko 2 godziny na przesiadkę w Barcelonie, gdzie wychodzi się od razu na gate lub kilka godzin na przesiadkę w Madrycie
Góra
 PM off  
      
#2474 PostWysłany: 09 Wrz 2019 20:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
KSC napisał(a):
Może ktoś przerabiał już takie zdarzenie i udzieli dobrą radę, za którą będę wdzięczny. Miała być podróż w przystępnej cenie, niestety wygląda na to, że wszystkie plany dostały w łeb, ale może od początku.
Wszystkie przeloty linią Ryanair zakupione w przeciągu 20 min.

wylot 27/01/2020
1. Kraków – Londyn Stansted 6.45 – 8.10
2. Londyn Stansted - Teneryfa (południowa) 17.40 – 22.10

powrót 06/02/2020
3. Teneryfa (południowa) – Walencja 6.45 – 10.50
4. Walencja – Kraków 17.20 – 20.25

Po tygodniu od zakupu otrzymuję e-mail z informacją o zmianie godziny lotu nr.2 Londyn Stansted - Teneryfa na godzinę 7.35 co oczywiście powoduje, że nie zdążymy na ten lot. Żeby tego było mało kilka minut później następny e-mail z informacją o odwołaniu lotu nr.3 Teneryfa (południowa) – Walencja . Na chacie zaproponowano mam alternatywnie lot do Teneryfy tego samego dnia tyle że wylot z Wrocławia przez Manchester co byłoby jeszcze do przyjęcia. Niestety jest problem z powrotem, gdyż nie ma żadnego lotu aby się dostać do Walencji lub Hiszpanii i złapać jakiś lot do kraju w ten dzień jak i w przybliżonym terminie. Według rozkładu jest opcja powrotu do Polski przez Londyn ale na chacie twierdzą że nie mogą nam przebukowć biletów na powrót przez inny kraj niż Hiszpania. Najgorsze jest to, że ewentualnie proponują zwrot tylko za te dwa loty nr. 2 i 3 a nie za całą podróż.
Mam pytanie czy jest jakaś szansa na to żeby dostać zwrot za całą podróż, a może na infolinii można coś więcej ugrać?

W przypadku zmiany rezerwacji lub odwołania lotu linia lotnicza zobowiązana jest do zapewnienia połączenia alternatywnego, odpowiadającego pasażerowi.
Czyli na podstawie przepisów rozporządzenia 261/04 przysługuje Ci możliwość domagania się przebookowania przez ryanaira zmienionych i odwołanych lotów na odpowiednią godzinę i datę, ryanairem bądź jakąkolwiek inną linią lotniczą.

Jeśli przewoźnik uchyla się od tego obowiązku, pasażer ma prawo samodzielnie dokonać zakupu, a potem na podstawie przepisów kodeksu cywilnego dot. świadczenia zastępczego domagać się zwrotu kosztów kupionych biletów(jakimikolwiek liniami lotniczymi).

Zapewne teraz od ryanaira nic nie ugrasz, bo przewoźnicy lotniczy, a ten w szczególności starają się uchylać od ciążących na nich obowiązków, ale po pierwsze warto znać swoje prawa, po drugie, jeśli dla kogoś niewymagający wielu aktywności proces sądowy w sprawie cywilnej nie jest powodem do strachu, warto skutecznie żądać ich respektowania.

-> Ciekawe czy Wlk. Brytania będzie jeszcze wtedy w UE, a jeśli nie to czy rozporządzenie 261/04 będzie ją wtedy obowiązywać(pewnie tak). Z tym, że tu i tak chodzi o przewoźnika wspólnotowego.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2475 PostWysłany: 09 Wrz 2019 20:34 

Aż się uniosłes w tym pampatycznym nakresleniu do czego ma prawo

A życie weryfikuje i sprowadza "na glebę"

Ja tam proponuję się dogadać z Ryanair, może przez formularz reklamacyjny "powołując się na pablo" stanowczo cytujac powyższe rozporządzenie zaproponować zamianę na bezpośrednie loty z/do Polski np Krakowa
Góra
 PM off
Chupacabra lubi ten post.
 
      
#2476 PostWysłany: 15 Wrz 2019 22:37 

Rejestracja: 15 Wrz 2019
Posty: 6
Drodzy Forumowicze,

Proszę o pomoc. Odwołano mi lot 27 lipca tego roku z Modlina do Pizy. Dowiedziałem się już na lotniku po kilku godzinach oczekiwania na opóźniony start.
Na koniec okazało się, że samolot z Pizy nie doleciał do Warszawy, tam też było kilkugodzinne opóźnienie i w końcu odwołali start.
Złożyłem wniosek do Ryanair - odrzucili ze względu na złe warunki pogodowe w Pizie. Odpisałem z prośbą o przedstawienie dowodu na zaistniałą sytuację- nie przedstawiono takiego dowodu i napisano, że zrywają ze mną korespondencję i nie będą już zajmować się tą sprawą bo to nieprzewidziane warunki i odszkodowanie nie przysługuje.

Widziałem w historii lotów na lotniskach w Pizie, że podczas mojego planowanego lądowania samoloty normalnie lądowały nawet te lecące w przybliżeniu tym samym korytarzem. Przy planowanym starcie z Modlina również nie było trudności pogodowych.
Co robić? Czy to, że samolot na poprzednim swoim kursie miał trudności pogodowe zwalnia przewoźnika z wypłaty odszkodowania?

Będę wdzięczny za pomoc i odpowiedź, jestem zielony w temacie

Pozdrawiam,
Jacek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2477 PostWysłany: 16 Wrz 2019 08:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nr lotu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2478 PostWysłany: 16 Wrz 2019 09:41 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2863
złoty
Wygląda na to, że to FR9945
Burze w Pizie były. Może ktoś się wypowie.

Załączniki:
Screen Shot 2019-09-16 at 09.32.59.png
Screen Shot 2019-09-16 at 09.32.59.png [ 314.47 KiB | Obejrzany 1366 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
Mio lubi ten post.
 
      
#2479 PostWysłany: 16 Wrz 2019 12:57 

Rejestracja: 15 Wrz 2019
Posty: 6
Mój lot to FR9946. Miał startować z Modlina o 21.05 i lądować w Pizie ok.23.30

Pozdrawiam,
Jacek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2480 PostWysłany: 16 Wrz 2019 13:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
Chupacabra napisał(a):
Wygląda na to, że to FR9945
Burze w Pizie były. Może ktoś się wypowie.


Gdzie takie dane z załącznika można znaleźć?
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group