Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#2141 PostWysłany: 04 Gru 2018 16:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
Tak. Najpierw przewoźnik, później z odmową do ULC.
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off
DzizaPL uważa post za pomocny.
 
      
Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
#2142 PostWysłany: 11 Gru 2018 13:49 

Rejestracja: 05 Maj 2016
Posty: 59
Loty: 1
Kilometry: 3 670
Mio napisał(a):
Tak. Najpierw przewoźnik, później z odmową do ULC.
Ok jezeli otrzymamy pozytywna dla nas opinie ULC to jaka jest nastepnie sciezka postepowania, co robi?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2143 PostWysłany: 12 Gru 2018 11:05 

Rejestracja: 17 Paź 2013
Posty: 5
Lot Warszaw Modlin -> Londyn Stansted, planowy wylot 6:50 opóźniony ponad 6h, ktoś leciał, składał wniosek o odszkodowanie?
Lot FR 1022.

W moim przypadku odmówili "bo pogoda". Wiem, że samolot którym planowo miałem lecieć nie był nawet na lotnisku, a normalnie jest to samolot który przylatuje późnym wieczorem poprzedniego dnia.
Po wymianie kilku maili gdzie naciskałem na konkretne odpowiedzi na moje pytania, napisali, że:
Cytuj:
As per our previous emails we are referring the the flight FR 1022 from Warsaw Modlin to London Stansted on the 06/12/2018 which was delayed due to an earlier flight disruption which caused a knock-on effect to the daily schedule of the aircraft.


Zastanawiam się nad pisaniem do ULC, szkoda, że wszystko trzeba załatwiać z nimi pocztą :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2144 PostWysłany: 12 Gru 2018 11:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2016
Posty: 192
Ja bym złożył jeszcze raz wniosek cytując to, co napisali.
A potem ULC, tak jak mówisz...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2145 PostWysłany: 12 Gru 2018 14:07 

Rejestracja: 12 Gru 2018
Posty: 6
-- 12 Gru 2018 13:45 --

witam, też leciałem 6 grudnia, z Modlina do Manchester. Na lotnisku mówili że jest mgła i nie możemy polecieć, ale przecież juz o 5 rano wiedzieli żę polecimy samolotem który dopiero przyleci z Manchester, a wylot miał o 9:30 z uk, przyleciał o 12:45 i wylecieliśmy o 13:17 , a o 5 rano na tablicach było napisane delayed 13:10. Samolotu nie było na lotnisku, a mi ryanair też odpisał że z powodu mgły opóźnienie. Nie mgły tylko braku samolotu, chociaż jakiś samolot stał, a pożniej lądowały samoloty i startowały bez problemów że troche mgły było

-- 12 Gru 2018 14:00 --

z tego powodu że jakieś wcześniejsze samoloty miały opóźnienia czyli jak tu tłumaczy ryanair efekt domina któś wygrał w sądzie
https://www.telegraph.co.uk/travel/news ... her-delay/

-- 12 Gru 2018 14:07 --

myślę żę mamy wygraną, kwestia czasu:

"Situations to look out for: NOT extraordinary circumstances
On the opposing spectrum, some reasons commonly sold as extraordinary that don’t actually fall under that category may be:

Poor weather conditions affecting a previous flight resulting in knock-on effects on your own don't actually apply
Technical faults such as aircraft maintenance delays caused by the airline often conveyed as extraordinary or failure to prepare the necessary flight documentation
These are the main reasons for delays that airlines claim are "extraordinary circumstances" in order to avoid paying the due compensation to their customers. In fact, these do not exempt them from paying: courts of justice throughout Europe have ruled that:

The extraordinary circumstances must apply to the flight in question
Let's imagine this scenario: thunderstorms caused an aircraft to depart and arrive at destination late. This plane was supposed to be used for another flight right after landing at destination. Because of the delay of the first flight, caused by extraordinary circumstances, the second flight will depart late.

Airlines often attribute the delay of the second flight to extraordinary circumstances. But if the weather on the itinerary of the second flight was good enough to operate it, European courts have ruled that it is the responsibility of the airline to provide an aircraft.

In short: extraordinary circumstances can only be invoked when applied to one flight specifically, not to the previous rotation of the aircraft.

If this happened to you, you may be eligible to compensation."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2146 PostWysłany: 12 Gru 2018 15:18 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Czy wie ktos, ktore dokladnie orzeczenie europejskiego trybunalu autor powyzszego artykulu mial na mysli, mowiac o knock knock effect z powodu pogody na wczesniejszym locie, ze nie ma zastowania jako okolicznosc nadzwyczajna?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2147 PostWysłany: 12 Gru 2018 18:25 

Rejestracja: 17 Paź 2013
Posty: 5
asnahtful napisał(a):
Ja bym złożył jeszcze raz wniosek cytując to, co napisali.
A potem ULC, tak jak mówisz...

Obawiam się, że nie da się złożyć wniosku ponownie, otrzymuje się komunikat:
Cytuj:
This customer has made a previous claim for this flight
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2148 PostWysłany: 12 Gru 2018 20:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
_Grzegorz napisał(a):
Czy wie ktos, ktore dokladnie orzeczenie europejskiego trybunalu autor powyzszego artykulu mial na mysli, mowiac o knock knock effect z powodu pogody na wczesniejszym locie, ze nie ma zastowania jako okolicznosc nadzwyczajna?
Nie wiem co autor miał na myśli, ale ja w podobnych przypadkach powołuje się na wyrok w sprawie C‑294/10 (Ratnieks v Air Baltic).
Pełna treść: http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?docid=82052&doclang=PL

Konkluzja wyroku:
Cytuj:
(...) przewoźnik lotniczy, ponieważ jest zobowiązany do podjęcia wszelkich racjonalnych środków w celu uniknięcia nadzwyczajnych okoliczności, powinien rozsądnie na etapie planowania lotu uwzględnić ryzyko opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem takich okoliczności. Powinien w związku z tym przewidzieć określoną rezerwę czasu pozwalającą mu, w miarę możliwości, na wykonanie całego lotu po ustaniu nadzwyczajnych okoliczności. Z kolei rzeczony przepis nie może być interpretowany jako nakładający − tytułem racjonalnych środków − obowiązek planowania w sposób ogólny i jednolity minimalnej rezerwy czasu, mającej zastosowanie bez różnicy do wszystkich przewoźników lotniczych we wszystkich sytuacjach zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności. Ocena zdolności przewoźnika lotniczego do zapewnienia całego przewidzianego lotu w nowych warunkach wynikających z zaistnienia tych okoliczności powinna być dokonywana z troską o to, aby wymagany zakres rezerwy czasu nie skutkował doprowadzeniem przewoźnika lotniczego do dokonywania nadmiernych poświęceń z punktu widzenia możliwości jego przedsiębiorstwa w danym momencie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#2149 PostWysłany: 16 Gru 2018 21:46 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1185
Loty: 131
Kilometry: 272 438
niebieski
Mam techniczne pytanie.
Ryanair odrzucił moją reklamację.
Czy chcąc im teraz odpisać mogę po prostu zrobić odpowiedź na maila na refund@ryanair.com czy powinienem za każdym razem tworzyć nowe zgłoszenie formularzem?

Merytorycznie - reklamuję odwołany lot Porto-Faro w czasie dużego strajku 28 września. Za odszkodowanie już się nawet nie zabieram, bo nawet firma zajmująca się takimi sprawami od razu odpisała, że się tym nie zajmie. Z portugalskim ULC też jak wyczytałem niewarto walczyć.
Chodzi o wydatki jakie poniosłem na pociąg, śniadanie po drodze i upgrade do droższego samochodu jaki musiałem zapłacić w wypożyczalni z powodu spóźnionego przyjazdu pociągiem do Faro.
Ryanair mnie spławia odpisując, że nie dałem im szansy zaplanowania innej trasy.
Tyle że ja przed rezerwacją kontaktowałem się z chatem ryanaira prosząc o akceptację przejazdu pociągiem i niejaki Muhammad napisał, żeby zbierać rachunki i wysłać im wszystko.
A oni teraz mi piszą "Whilst we sympathise with your view, we regret that our position as set out in the letters dated 23/10/2018 and 29/10/2018 remains unaltered."
Wysyłałem im nawet screeny z chatu z Muhammadem, ale obawiam się, że nikt tam nawet nie zajrzał.
Wuj z wydatkami za śniadanie, nawet samochód, ale za pociąg nie chcę im darować, musiałem kupić 1 klasę, 2 bilety to prawie 150 EUR.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2150 PostWysłany: 16 Gru 2018 23:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
greg0 napisał(a):
Czy chcąc im teraz odpisać mogę po prostu zrobić odpowiedź na maila na refund@ryanair.com czy powinienem za każdym razem tworzyć nowe zgłoszenie formularzem?
Kiedyś jak wysłałem wiadomość na refund@ryanair.com dostałem automatyczną odpowiedź: "Correspondence should follow the correct channels, please review our contact us page on http://www.Ryanair.com. Unfortunately we cannot process replies to this email address".
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2151 PostWysłany: 19 Gru 2018 10:52 

Rejestracja: 25 Lut 2014
Posty: 64
I co w tym wypadku zrobiłeś? Sytuacja jest absurdalna - FR nie reaguje na wiadomości wysłane jako odpowiedź na ich pismo (czekam już prawie 2msc na odpowiedź), a dodatkowo nie da się założyć nowej sprawy, ponieważ "jest ona już rozpatrywana". Nawet jeśli posiada się pozytywne rozpatrzenie sprawy przez ULC, to nie jesteśmy nic z tym w stanie zrobić klasyczną drogą.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2152 PostWysłany: 19 Gru 2018 11:13 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1185
Loty: 131
Kilometry: 272 438
niebieski
Na moje maile jednak odpisywali. Nawet bardzo szybko, bodaj z 10 razy i sądząc po nazwiskach to potem już chyba Polacy, chociaż po angielsku.
Tyle, że niczego nie wskórałem. Oni uparcie twierdzą, że nie dałem im szansy przebukowania odwołanego lotu i w związku z tym nic poza zwrotem kosztów samego biletu mi się nie należy.
A ja pojechałem pociągiem, w dodatku 1 klasą bo nie było już dwójki, przed zakupem biletów 2 godziny czekałem aż wbiję się na chat z jakimś Muhammadem, poinformowałem go, że kontaktuję się, bo mi kazali, że nie mogę czekać do następnego dnia na ich lot bo mam hotel, samochód itd. i proszę o akceptację zakupu biletu na pociąg i wydatków na jedzenie.
On polecił tylko zbierać rachunki i wysłać po wszystkim.
Wysłałem im screenshota z chatu, ale oni swoje. No i kicha bo przed portugalskim ULC nie ma sensu walczyć jak wyczytałem w tym wątku, do sądu w Portugalii też raczej z tym nie pójdę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2153 PostWysłany: 19 Gru 2018 12:31 

Rejestracja: 12 Gru 2018
Posty: 6
mi odmówili z powodu pogody mimo że to był efekt domina, do którego kraju mam pisać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2154 PostWysłany: 20 Gru 2018 09:52 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Gadekk napisał(a):
@_Grzegorz dostałeś odpowiedź od FR co do odszkodowania za zmieniony lot, w ciągu mniej niż 14 dni?
Też miałem lecieć tym lotem wraz z @pieerx oraz @Bartec - złożyliśmy formularz EU261, ale cisza...


Wczoraj oficjalnie temat zakonczony, gdyz wplynelo odszkodowanie na konto.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2155 PostWysłany: 20 Gru 2018 11:11 
Moderator forum

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 1709
@_Grzegorz coś niebywałego. Mnie i @Bartec olali, do tego kompromitując się w odpowiedziach.
Składałeś do ULC?
_________________
Tu był link do flightradar
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2156 PostWysłany: 20 Gru 2018 11:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 190
Kilometry: 367 017
niebieski
@lukasz.mazur @adas1980
jak Wasze sprawy? Ja też leciałem tego samego dnia i moje maile nic nie dały, także idę z tym dalej do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2157 PostWysłany: 21 Gru 2018 01:46 

Rejestracja: 17 Paź 2013
Posty: 5
U mnie podobnie - konsekwentnie wniosek odrzucony mimo wielu maili do nich. Też szedłbym z tematem dalej do ULC ale na ten moment... nie mam czasu się nawet zająć tym pismem :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2158 PostWysłany: 21 Gru 2018 09:37 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Gadekk napisał(a):
@_Grzegorz coś niebywałego. Mnie i @Bartec olali, do tego kompromitując się w odpowiedziach.
Składałeś do ULC?


Jakie odpowiedzi, ci udzielili na ten temat?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2159 PostWysłany: 21 Gru 2018 15:42 

Rejestracja: 27 Sty 2016
Posty: 11
A ja mam pytanie o ULC - do ludzi którzy pisali i otrzymali od nich odpowiedź - jaki jest czas oczekiwania? Czekam już prawie 2 miesiące i cisza...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2160 PostWysłany: 21 Gru 2018 16:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
6,8,10 miesięcy na decyzję?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group