Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2098 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 101, 102, 103, 104, 105  Następna
Autor Wiadomość
#2061 PostWysłany: 05 Lis 2018 22:08 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3497
Ostrzeżenia: 1
platynowy
No to zwrot za 3 jest zwykłym fuksem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2062 PostWysłany: 06 Lis 2018 08:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 238
srebrny
boots napisał(a):
No to zwrot za 3 jest zwykłym fuksem.

Raczej gestem dobrej woli (?), przy wrześniowym strajku niemieckich załóg, po krótkiej rozmowie na czacie, zwrócili też za lot powrotny na osobnej rezerwacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2063 PostWysłany: 09 Lis 2018 10:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
miriam napisał(a):
@stereoid Nie trzeba do ULC załączać kopii wniosku o odszkodowanie,wystarczy odpowiedź jaką dostałeś od przewoźnika lub jeśli upłynęło 30 dni i nie masz odpowiedzi,oświadczenie o jej braku w przewidzianym terminie.


Witam,

Odpisuję na wątek, bo mam śmieszną odpowiedź Ryanair.

Właśnie zabieram się za wypełniania wniosku do ULC za opóźniony ponad 3 godziny lot do Bolonii. Pisałem na formularzu do Ryanaira, to mi odpisali po 10 dniach, że przepraszają za odwołany lot, ale siła wyższa. Tylko, że lot był opóźniony. Nie podali przyczyny opóźnienia ani na lotnisku, ani po wylądowaniu, tylko potwierdzenie opóźnienia wysłali.
Napisałem ponownie na ich formularzu kilka dni temu, to powołują się na odpowiedź w sprawie odwołanego lotu, który był opóźniony. :-)
Czyli standard umywają ręce.

Może ktoś mógłby mi powiedzieć:

1. Czy ktoś wie, jak długo obecnie się czeka na decyzję ULC?
2. Czy lecąc z zoną mam jeden bilet, musimy osobno składać wnisek do ULC?
3. Czy mając taką decyzję znów trzeba pisać do Ryanair, czy Ryanair ją także otrzyma?
4. Czy decyzja ULC to tylko wstęp do sprawy sądowej, bo Ryanair może mieć to w poważaniu?
5. Czy jednak lepiej mnie otrzymać odszkodowaniu i zlecić to np. do GIVT i niech oni walczą, oczywiście sumarycznie otrzyma się 30% mniej w przypadku wygranej.

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2064 PostWysłany: 09 Lis 2018 11:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 238
srebrny
Ad. 1. Było w tym wątku
Ad. 2. Nie
Ad. 3. Otrzyma (i zignoruje)
Ad. 4. Sprawę możesz założyć niezależnie od postępowania w ULC, ale decyzja ULC posłuży jako solidny dowód
Ad. 5. Nie, za 30% to tylko wypełnią za Ciebie te same dokumenty
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2065 PostWysłany: 09 Lis 2018 11:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
Dzięki za odpowiedź, więc ogólnie wygląda to kiepsko.

Ad. 3
Czyli do ULC i tak warto napisać, do sądu sprawy nie zgłoszę, bo to koszty i nie mam 100% pewności że lot się opóźnił z nieznanych mi przyczyn, może jednak była jakąś przyczyna obiektywna.

Ad 4
Mam za mało wiedzy aby iść do sądu, nie mam danych z lotniska, może po decyzji ULC, która może być za 8 miesięcy czyli krótko przed przedawanieniem.

Ad, 5
Ale jakimś cudem otrzymują odszkodowanie, a ja tylko otrzymam odpowiedź z ULC i w sumie to pozostaje mi pałowanie się dalej i sąd, a a w polskich warunkach to może trwać nawet lata.


Ostatnio edytowany przez michzak, 09 Lis 2018 12:01, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2066 PostWysłany: 09 Lis 2018 11:49 

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 733
złoty
@_Grzegorz dostałeś odpowiedź od FR co do odszkodowania za zmieniony lot, w ciągu mniej niż 14 dni?
Też miałem lecieć tym lotem wraz z @pieerx oraz @Bartec - złożyliśmy formularz EU261, ale cisza...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2067 PostWysłany: 09 Lis 2018 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
Mam jeszcze pytanie, czy pisząc reklamację w sprawie opóźnienia do Ryanaira podają linki i zwykle to język angielski, odpowiadają też w języku angielskim.
1. Czy jest obowiązek pisać do nich po angielsku? Tym bardziej, że bilet był kupowany na stronie po polsku, jest wydrukowany w języku polskim, lot z Polski.
2. Czy muszę odpowiadać po angielsku, jeśli tak to na jakiej podstawie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2068 PostWysłany: 09 Lis 2018 12:14 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 625
srebrny
Twój letter trafia do service gdzie sami Hindusi więc spokojnie pisz po polsku przecież i tak wiesz jaka odpowiedz otrzymasz :lol: :lol: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2069 PostWysłany: 09 Lis 2018 12:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
@HandSome
To może od razu lepiej pisać w hindi, facet mojej przyjaciółki jest Hindusem to mi pomoże. :-)

Ale tak na poważnie, przeczytałem wątki i w sumie zależy od ich "widzi mi się" lub skutecznych nacisków, więc nawet decyzje ULC mają gdzieś, zostaje sąd, ale wtedy lata walki i nerwy.
Miał ktoś już doświadczenia w takich sprawach i był w sądzie w sprawie Ryanaira?

Ktoś pisał, że dużo naciskał i udało mu się otrzymać odszkodowanie. Na jakie maile i do kogo w Ryanairze można pisać?

Już wiem,mu mi odpisują, że lot był odwołany, bo ja pisząc wniosek za pierwszym razem może zaznaczyłem opcję bo wynikało, że trzeba coś wybrać:

"Nie podróżowałem ze względu na zakłócenie lotu Ryanair i proszę o zwrot pieniędzy", bo tylko to mi przychodzi do głowy. Tylko, że mieli rezerwację i lotu.
Ale odpisałem nie raz, a zwłaszcza na ostatnią reklamację, że dotyczyło opóźnienia. A oni znów powołują, że lot się nie odbył.
Kurczę to może jednak nie leciałem, muszę żonę i córkę spytać. :-)
Cyrk!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2070 PostWysłany: 09 Lis 2018 12:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3497
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Nie rozumiem - leciałeś, czy nie leciałeś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2071 PostWysłany: 09 Lis 2018 12:54 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 625
srebrny
Poskacz po forum z Twoim tematem i poczytaj jakie,,cuda" nie tylko Ryan odstawia. Poszerzysz swoją wiedzę. :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2072 PostWysłany: 09 Lis 2018 13:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
boots napisał(a):
Nie rozumiem - leciałeś, czy nie leciałeś?

Poczytaj od początku co pisałem - oczywiście że leciałem. :-)

A tu ich kolejna odpowiedź lot FR4318 08.08.2018 skasowany, a przecież odbył się:

Kod:
Dear Mr xxxxxxxxxx,

We refer to your online application dated 15/08/2018.

We sincerely regret the cancellation of your flight FR4318 from Wroclaw to Bologna on the 08/08/2018, which was due to airport facility issues, outside of our control.

As this cancellation was unexpected and therefore outside Ryanair’s control we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.

Thank you for flying with us and we hope we will have the pleasure of welcoming you on–board another Ryanair flight again soon.


I co z tym fantem? Reklamacja ma status: odpowiedziano na skargę i zamknięta

Zrobiłem trik i teraz żona złożyła, ale mnie dodała jako współtowarzysza, wywaliło, że już była taka reklamacja. Ale nie przeszły polskie znaki, wiec po poprawie żona ma potwierdzenie złożenia reklamacji. Może w końcu ktoś wpadnie na pomysł, aby sprawdzić czy lot był skasowany czy opóźniony i jeśli opóźniony to dlaczego!? Nic innego się wtedy nie spóźniło. Więc coś z samolotem na bank we Wrocławiu się stało lub nie doleciał ten co miał nas zabrać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2073 PostWysłany: 09 Lis 2018 13:36 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 739
niebieski
Ar2018 napisał(a):
@
Ktoś pisał, że dużo naciskał i udało mu się otrzymać odszkodowanie. Na jakie maile i do kogo w Ryanairze można pisać?


Nie ma żadnego magicznego maila, piszesz normalnie przez odpowiedni formularz, musisz dobrze zaznaczyć opcje i opis problemu, nie spodziewaj się, że bardziej rozgarnięty szympans będzie specjalnie zmóżdzał się nad każdym wysłanym do FR formularzem, szczególnie jak błędnie wybierzesz temat w jakim piszesz. W sytuacji, gdy poprawnie opiszesz swój przypadek, wyślesz temat przez odpowiedni formularz i dostaniesz odpowiedź negatywną to idziesz do ULC. Innej drogi nie ma (poza od razu sądową co jest raczej słabym wyjściem). ULC ma możliwość ustalenia faktycznego powodu opóźnienia/odwołania i na pewno to zrobi. Na forum jest wiele przypadków przyznania przez FR racji i wypłaty lub wypłaty po skierowaniu sprawy do ULC.
Nie wydawaj jeszcze tych pieniędzy, bo jeżeli wogóle to nie będzie to za tydzień czy dwa, raczej za rok o ile starczy Ci samozaparcia i wysyłania formularzy, maili itd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2074 PostWysłany: 09 Lis 2018 13:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
@opo
Gdyby nie to, że musiałem zrezygnować ze zwiedzania jednego miasta oraz tego, że mogliśmy stracić nocleg. Musieliśmy szybko zmienić plan całej podóży, która trwała tylko 3 dni.
Stres, który w 3 osoby przeżyliśmy zapamiętaliśmy, to bym sobie odpuścił. Tym bardziej, że za bilet zapłaciliśmy "grosze". Zamiast chwil radości ze zwiedzania była złość i frustracje. Więc nie odpuszczę im, do tej pory nie miałem czasu się tym zająć. Teraz zrobię wszystko co mogę..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2075 PostWysłany: 09 Lis 2018 13:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3497
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Leciałeś, ale we wniosku napisałeś, że:
Cytuj:
bo ja pisząc wniosek za pierwszym razem może zaznaczyłem opcję bo wynikało, że trzeba coś wybrać:

"Nie podróżowałem ze względu na zakłócenie lotu Ryanair i proszę o zwrot pieniędzy",

Czy tak?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2076 PostWysłany: 09 Lis 2018 14:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
Napisałem opóźnienie. Ale też pisałem i zgłaszałem, że było opóźnienie i załaczyłem komunikat od nich, że było opóźnienie 3:20 godzin.

Formularz był jeden który był zarówno do opóźnień jak i odwołania.

Tam było takie pytanie:

Kod:
Proszę potwierdzić, którą z podanych opcji Pństwo wybrali i zaznaczyli odpowiednie pole
- alternatywny lot Ryanair
- Alternatywny lot z innym przewoźnikiem
- Nie podróżowałem ze względu na zakłócenie lotu Ryanair i proszę o zwrot pieniędzy


Więc wychodzi, że tylko ta trzecia odpowiedź mogła spowodować takie ich odpisywanie, na podany lot datę i godzinę.
Nie ma potwierdzenia tego co się wysłało, wiec na 100% nie wiem już, dopuszczam nawet, że mogłem zaznaczyć.
Ale na 99,99% nie zaznaczałem tego.

Ale nawet gdyby, to maja lot numer dzień i godzinę. Tylko jak widać nikt tego u nich nie sprawdza.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2077 PostWysłany: 09 Lis 2018 14:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3497
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Jeśli tak zaznaczyłeś, to odszkodowanie Ci się nie należy. Wyjaśnij to z przewoźnikiem, albo złóż poprawną reklamację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2078 PostWysłany: 09 Lis 2018 14:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2018
Posty: 17
Złożyłem reklamacje ponownie, bo zmienili formularz wiec przeszło i to nie raz, ale oni się powołują na odwołany lot, podałem wcześniej ich odpowiedź.
Co ciekawe widać jaki mają szablon, bo odpisali, że problem na lotnisku i dlatego się lot nie odbył według nich.

Pisałem też na inne maile i nic.
W każdym razie nie ma z kim tam rozmawiać, nie ma do kogo pisać.
Może mają w bazie mój adres, może nazwisko i ciągle z automatu leci to samo.

Ale liczę, że tego nie zignorują chyba, bo zona teraz złożyła reklamację i na razie ma status reklamacji.
W sumie to z konta żony było płacone, więc może to uznają.

To trwa już 3 miesiąc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2079 PostWysłany: 09 Lis 2018 14:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3497
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Dlaczego zatem nie złożyłeś skargi do ULC?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2080 PostWysłany: 09 Lis 2018 14:19 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 739
niebieski
@Ar2018
Nie wiem jaki formularz wypełniałeś ale wygląda na to, że błędny. Jeżeli starasz się o rekompensatę z tytułu EU261 to powinieneś wypełnić ten: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Nie możesz oczekiwać, że po wysłaniu złego formularza dostaniesz odpowiedź jakiej oczekujesz, to duża firma, różnych wniosków otrzymują pewnie tysiące dziennie, jak źle wyślesz czy opiszesz swoją sprawę to nie możesz mieć pretensji do linii, że nie załatwią Twojej sprawy. Nie oczekuj, że ktoś tam odbierze telefon i poprowadzi Twoją sprawę za rączkę.
Wypełnij to co Ci podesłałem i dobrej zabawy w ping-ponga.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2098 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 101, 102, 103, 104, 105  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group