Autor: | Monika Czulak [ 05 Paź 2018 23:21 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
boots napisał(a): Poczytaj, kiedy należy Ci się odszkodowanie. Czytałam, ale może faktycznie źle to interpretuję. |
Autor: | lukas63 [ 06 Paź 2018 08:24 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Piszesz że to lot listopadowy więc odszkodowanie się nie należy. |
Autor: | makdeb [ 06 Paź 2018 10:31 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Hej, Odwołano mi lot 28.09 SXF - KRK. Po konsultacji na chacie, kupiłem sobie bilet autobusowy. Następnie złożyłem przez stronę ryanaira wniosek o odszkodowanie i zwrot za bilet autobusowy. Po złożeniu wniosku dostałem 2 maile, w pierwszym było napisane, że ktoś napisze do mnie w ciągu 10 dni, a w drugim mailu, że mają 28 dni na odpowiedź. Dzisiaj (po 8 dniach) przyszedł mail, że zwracają za autobus, natomiast nie ma żadnej wzmianki o tym czy przyznają odszkodowanie czy nie. Po sprawdzeniu statusu wniosku na stronie FR, pojawia się komunikat: wypłata w trakcie. W związku z powyższym, nie wiem czy czekać na innego maila dotyczącego odszkodowania czy od razu uderzać do ULC? Macie jakieś doświadczenia, co sądzicie? |
Autor: | lukas63 [ 06 Paź 2018 12:40 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Musisz poczekac miesiąc od momentu złożenia wniosku by złożyć skargę do ULC, więc na razie czekaj cierpliwie na ich odpowiedź |
Autor: | ewaolivka [ 06 Paź 2018 13:49 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
[quote="Monika Czulak"]Witam wszystkich, odwołano mi listopadowy lot Lizbona - Wrocław, który miał odbyć się 14.11 (środa). Chciałam skorzystać z opcji darmowej zmiany lotu i zmienić na wtorek 13.11, @Monika Czulak, przeczytaj kilka ostatnich stron z( dział Newsy;ciekawe inf. o lotnictwie) [ Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy. Opisałąm tam swój przypadek. Mam taką samą sprawę; odwołany lot środowy i też brak możliwości bezpłatnej zmiany ani zwrotu kosztów. Pani na infolinii powiedziała, ze lot się odbędzie, a pani na czacie, ze będzie przeniesiony na wtorek . I to raczej jest prawdą. Trzeba czekac na maila od FR |
Autor: | Monika Czulak [ 07 Paź 2018 11:43 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
ewaolivka napisał(a): Monika Czulak napisał(a): Witam wszystkich, odwołano mi listopadowy lot Lizbona - Wrocław, który miał odbyć się 14.11 (środa). Chciałam skorzystać z opcji darmowej zmiany lotu i zmienić na wtorek 13.11, @Monika Czulak, przeczytaj kilka ostatnich stron z( dział Newsy;ciekawe inf. o lotnictwie) [ Ryanair] zmiany w siatce lotów, nowe bazy. Opisałąm tam swój przypadek. Mam taką samą sprawę; odwołany lot środowy i też brak możliwości bezpłatnej zmiany ani zwrotu kosztów. Pani na infolinii powiedziała, ze lot się odbędzie, a pani na czacie, ze będzie przeniesiony na wtorek . I to raczej jest prawdą. Trzeba czekac na maila od FR Kontaktowałam się dziś z Ryanairem na czacie. Pani poleciła, by wstrzymać się z przekładaniem lotu do końca przyszłego tygodnia, bo skoro nie przyszła informacja mailowa, to jeszcze nic nie jest przesądzone. Zatem czekam. |
Autor: | maurra [ 09 Paź 2018 12:38 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Moja budująca historia Lot z lipca 2018 Laudamotion Fuerte-Berlin Tegel (z racji opóźnienia przekierowany na Schonefeld), 4 osoby podróżujące opóźnienie ponad 4,5h zaraz po powrocie do domu zrobiłam printscreena z filghtstats zawierającego dane lotu oraz czas opóźnienia (nie wiem czy dobrze pamiętam, ale za free można było sprawdzić lot tylko przez 2 dni od jego daty, później sprawdzenie jest płatne) Złożyłam wniosek o odszkodowanie przez formularz ze strony Ryanair. Co jakiś czas pisałam maile przypominające ale bez rezultatu, po drugiej stronie głównie automat. W końcu na polskim czacie poprosiłam o sprawdzenie statusu mojego roszczenia- pani sprawdziła i obiecała, ze dostanę odpowiedź po 48 h. I dostałam - odmowa. W piśmie podano, że wg ich wiedzy żadnego spóźnienia nie było (?), więc rekompensaty nie będzie. Wtedy raz jeszcze pismo, tym razem nie przez formularz, tylko na @zapytaniaklientów i w załączeniu oprócz kart pokładowych wysłałam screena z flightstats. Dostałam odpowiedź, że zajmą się w ciągu 30 dni, moja sprawa otrzymała nowy numer. Po 10 dniach weszłam na czata "angielskiego" z pytaniem, czy coś wiadomo. Dostałam info, że sprawdzą i dadzą odpowiedź w ciągu 48h. Jednak już rano następnego dnia dostałam pismo, że roszczenie uznano, a dziś, że pieniądze zostały wysłane. Nie wiem też, jaki był powód opóźnienia ale przyznano nam 4x400 Euro. Sprawa w ogóle nie oparła się o ULC, maile w niewielkim stopniu popychały sprawę do przodu, najskuteczniejsze były rozmowy na czacie. Pierwszą odmową mnie bardzo zaskoczyli tj, twierdzeniem, że nie było opóźnienia. Szczerze mówiąc, gdybym przezornie nie zrobiła printscreena (podpowiedź z tego forum) to nie miałabym żadnego dowodu na to, że lot się spóźnił i wtedy zapewne zgłosiłabym sprawę do ULC. |
Autor: | kiimi [ 11 Paź 2018 14:55 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Mi kiedyś to samo zrobił Wizz - twierdził, że było tylko godzinne, to wysłałam im w odpowiedzi zdjęcie tablicy przylotów i poszło |
Autor: | vincenz [ 12 Paź 2018 11:45 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Dzisiaj mija dokładnie miesiąc od złożenia reklamacji o wypłatę odszkodowania za odwołany lot oraz zwrot poniesionych z tego tytułu kosztów. Ryanair nie odpowiedział na tę reklamację. Czy nie jest tak, że przewoźnik ma obowiązek udzielić odpowiedzi w ciągu trzydziestu dni, a jeśli takiej nie udzieli reklamacja jest z automatu uznana? [EDIT] w punkcie 15.2.2 T&C sami sobie ustalają 28 dni na odpowiedź na reklamację. Nie jest jednak napisane, że po tym czasie reklamacja jest z góry uznana. |
Autor: | makdeb [ 12 Paź 2018 13:01 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Oh, jak dobrze by było, gdyby istniał taki zapis w regulaminie. Po tych 28dniach możesz napisać do ULC. |
Autor: | mucha [ 12 Paź 2018 16:03 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Czy ktoś z odwołanego lotu przez strajk załóg otrzymał już pismo z ULC z orzeczeniem? Przesłałem im papiery 2.5 miesiąca temu i zero reakcji, nawet nie przysłali pisma o wszczęciu postępowania. Mają takie opóźnienia czy mogę uznać że mój list zaginął? Oczywiście Ryanair odmawia zapłaty. |
Autor: | HandSome [ 12 Paź 2018 16:25 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Wysłałem do niemieckiego ULC ponad miesiąc temu claima i także zero reakcji jak na razie. Prawdopodobnie w ostatim okresie maja zawalenie z wiadomych spraw |
Autor: | walerek [ 12 Paź 2018 17:35 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
@mucha Jeżeli wysyłałeś pisma do polskiego ULC to maja duże opóźnienia. Wczoraj rozmawiałem z nimi i dopiero zajmują się sprawami które wpłynęły do nich w czerwcu. |
Autor: | Tomi_ [ 12 Paź 2018 23:53 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Ja wysłałem ponad 2 miesiące temu pismo do hiszpańskiego ULC. Kilka dni temu odpisali, że dopiero nadali mojej sprawie numer i zarejestrowali do rozpatrzenia. I dopiero od tego momentu daja sobie 90 dni (z możliwością do przedłużenia do 120 dni) na odpowiedź. Przy okazji mam pytanie: co tak naprawdę może zrobić ULC ? Załóżmy, że stwierdzi, że przewoźnik musi zapłacić odszkodowanie - czy ULC może jakoś zmusić Rayana do zapłaty, czy tylko wyda opinię i poprosi grzecznie Rayana aby zapłacił. Czy Rayan musi się zastosować do decyzji ULC czy też może to zignorować i wtedy zostanie mi tylko skierowanie sprawy do sądu ? |
Autor: | Hose [ 13 Paź 2018 07:48 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Polski ULC i zapewne większość jego zagranicznych odpowiedników wydaje (lub nie) rekomendacje wypłaty odszkodowania/zwrotu kosztów, którą z kolei RyanAir zgodnie z prawem oleje. Rekomendacja przyda się w przypadku dochodzenia swoich praw na drodze sądowej. To co może ULC to nałożyć karę na przewoźnika (chyba max ok. 5k pln) za naruszenie praw pasażera i dlatego warto zawsze się do nich zgłaszać. |
Autor: | boots [ 14 Paź 2018 11:52 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Hose napisał(a): Polski ULC (...) wydaje (lub nie) rekomendacje wypłaty odszkodowania/zwrotu kosztów, którą z kolei RyanAir zgodnie z prawem oleje. To, co piszesz, nie jest prawdą. ULC wydaje decyzję administracyjną, która stanowi tytuł egzekucyjny - a nie jakąś tam rekomendację. Jeśli po jej wydaniu przewoźnik nadal nie wypłaci odszkodowania, to wystarczy uzyskać klauzulę wykonalności i zlecić komornikowi odzyskanie wierzytelności. |
Autor: | Hose [ 14 Paź 2018 12:10 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Masz rację, mój błąd. Jednak w praktyce linie często ignorują taką decyzję administracyjną. |
Autor: | Anonymous [ 14 Paź 2018 12:40 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Ignorują, do tego "praktyka polskich sądów nie jest niestety jednolita, część nadaje decyzjom ULC klauzulę wykonalności, co umożliwia egzekucję, a część nie. W tym drugim przypadku może wystąpić konieczność skierowania sprawy do sądu, gdzie decyzja ULC może posłużyć za solidny dowód w sprawie" |
Autor: | Tomasz Szczepański [ 15 Paź 2018 11:20 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Tomasz Szczepański napisał(a): Hej! Piszę odnośnie lotu RR7104 z 16.09.2018. Opóźnienie 6,5 godzinne + miedzy ladowanie w Salonikach. Po przekopaniu forum i nie udanych walkach z formularzami ze strony Ryanaira, których nie można było wysłać z różnych powodów, wysłałem zgłoszenie na email (znaleziony na tym forum): [url]refund@ryanair.com[/url] , dołączylem skan kart pokładowych , plik rezerwacji(nr. rezerwacji- 8cyfrowy), który otrzymałem z Tui oraz skan zawieszki na walizkę. Po 3 dniach napisali że ciągu 10 dni roboczych otrzymam pełne odszkodowanie czyli 800euro. Czekam na kasę. Dam znać jak dostanę. Powodzenia. Witam. Po 2 tygodniach od wysłania pisma otrzymałem pieniądze. Powodzenia. |
Autor: | Angelus [ 22 Paź 2018 20:10 ] |
Temat postu: | Re: Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot |
Ja z kolei ciąglę walczę (odwołany lot z grudnia 2017). Właśnie otrzymałem zawiadomienie o zebraniu materiału dowodowego i mam pytanie do szanownych forumowiczów - czy pismo to jest pismem informacyjnym? Czy jakaś akcja jest wymagana z mojej strony? Odnoszę się do stwierdzenia jako, że ULC "wyznacza stronom 7-dniowy termin, licząc od dnia doręczenie niniejszego zawiadomienia, do wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań;" Swoje żądania już przedstawiłem wraz z pierwszą korespondencją do ULC. |
Strona 101 z 155 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |