Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#1981 PostWysłany: 01 Paź 2018 11:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4006
Loty: 457
Kilometry: 671 186
platynowy
Ajver napisał(a):
Cześć. Moi drodzy, mam problem. W grudniu wybierałem się na weekend do Eilatu (1-2 grudnia, sobota-niedziela). Dzisiaj dostałem informację, że niedzielny lot Ryanairem został odwołany. Zostaję więc z samym biletem sobotnim Wizzair'a. Czy mogę otrzymać odszkodowanie również za ten lot? Co polecacie zrobić w tej sytuacji?


Mam dokładnie te same bilety - na razie trzeba się wstrzymać bo na razie jest bałagan w Ryanairze i być może ten lot nie będzie skasowany.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#1982 PostWysłany: 02 Paź 2018 07:19 

Rejestracja: 18 Cze 2017
Posty: 6
Taka sprawa.
Odwołali mi lot dwa bilety na zeszły piątek tj 28.09 ze względu na strajk.
Zostałem poinformowany na trzy dni przed.
Linia Kraków Berlin
Nie mówiąc już o tym ze docelowo jechałem właśnie do Berlina miałem hotel oraz bilety na mecz. Wszystko stracone.

Złożyłem wniosek przez stronę ryanair o odszkodowanie. Odpowiedź dosłownie na drugi dzień, że niby to się nie kwalifikuje do odszkodowania, że ten strajk nie potrzebny itp itd...

Czy warto wgl kłopotac się i pisać listem poleconym do ULC?
CZY też na nic to się zda i szkoda czasu?

Strajk to strajk.. Nie moja wina tylko ich. Ja jestem tyle stratny i ryanair tak po prostu umyje ręce a ja zostaje z niczym???
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1983 PostWysłany: 02 Paź 2018 07:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
Pisz do ULC
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1984 PostWysłany: 02 Paź 2018 07:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
larkspur1 napisał(a):
.

Czy warto wgl kłopotac się i pisać listem poleconym do ULC?
CZY też na nic to się zda i szkoda czasu?

Tylko tak masz szansę coś ugrać,jak będzie to przekonasz się za kilka miesięcy niestety.Napisz ,nic nie tracisz.Możesz złożyć wniosek internetowo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1985 PostWysłany: 02 Paź 2018 13:41 

Rejestracja: 02 Paź 2018
Posty: 2
Hej!
Piszę odnośnie lotu RR7104 z 16.09.2018. Opóźnienie 6,5 godzinne + miedzy ladowanie w Salonikach. Po przekopaniu forum i nie udanych walkach z formularzami ze strony Ryanaira, których nie można było wysłać z różnych powodów, wysłałem zgłoszenie na email (znaleziony na tym forum): [url]refund@ryanair.com[/url] , dołączylem skan kart pokładowych , plik rezerwacji(nr. rezerwacji- 8cyfrowy), który otrzymałem z Tui oraz skan zawieszki na walizkę.
Po 3 dniach napisali że ciągu 10 dni roboczych otrzymam pełne odszkodowanie czyli 800euro. Czekam na kasę. Dam znać jak dostanę. Powodzenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1986 PostWysłany: 02 Paź 2018 14:22 

Rejestracja: 03 Maj 2012
Posty: 280
niebieski
pisze pierwsza skarge do ULC (na Ryana, odwol lot 8h przed, dal rekompensate, ale nie chce oddac kasy za zakupiony lot alternatywny).

Co zaznaczacie w pkt 2:
"Czy przewoznik lotniczy idzielil Panstwu informacji o prawach pasazera?"
Nic szczegolnego nie udzielil, ale jest u nich link na stronie
_________________
Hiszpania, Portugalia - mieszkalem, wiec pomoge i odpowiem na pytania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1987 PostWysłany: 02 Paź 2018 14:26 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 23
@michalp

lukas63 napisał(a):
hindus.pl napisał(a):
Czy odmowa pokrycia kosztów przez Ryana jest definitywna? Tzn. przyznali się do odwołania z ich winy, zadeklarowali się że wypłacą odszkodowanie, ale nie zgadzają się na pokrycie kosztów biletów alternatywnej linii bo "nie uzgadniałem tego z nimi przed zakupem". Na to pismo (które dostałem jako załącznik) odpisałem w mailu argumentując dlaczego nie miałem szans się z nimi skontaktować (nieczynna infolinia, niedziałający czat, wyczerpane wszystkie możliwości kontaktu). Czekam już 3 tygodnie. Odpiszą, trzeba im jakoś przypominać (po jakim czasie?) czy nie ma szans bo ich odpowiedź jest definitywna i trzeba uderzać w wyższą instancję (ULC)?
Czekaj na ich odpowiedź. Pod jakie prawo lotnicze podpada twój przypadek? Z Polski miałeś wylot? Jeżeli tak to polskie ULC nie zajmuje się sprawami dot. zwrotu za alternatywny transport. Pozostaje jedynie droga sądowa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1988 PostWysłany: 02 Paź 2018 15:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
A jak jest w przypadku wylotu z Hiszpanii? Jak ich ULC się na takie coś zapatruje?
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1989 PostWysłany: 03 Paź 2018 08:36 

Rejestracja: 16 Mar 2013
Posty: 9
Mały update.
Wystarczyło kilka razy przywołać ich do porządku żeby wypłacili całość poniesionych kosztów (o odszkodowanie w EUR będę się starał przez ULC).
1) Najpierw odpisałem im, że to nie prawda, bo byłem na lotnisku i pani poinformowała mnie że mi oddadzą kasę.
1a) Odpisali, że w sprawie "przekierowania" należy kontaktować się przez czata lub infolinie.
2) Wkleiłem im screena z maila, w którym było napisane że można albo przez infolinie, albo przez czata (zaznaczyłem że nie działał) albo w punkcie sprzedaży biletów na lotnisku.
Wystarczyło napisać wystarczająco chamskiego maila i postraszyć pójściem do konkurencji żeby napisali grzecznie, że oddadzą całość.

Załączam screena:
Image

gdyby screen przestał działać to jest tu:
https://www.screencast.com/t/05ALsYz3lYU

banan1983 napisał(a):
-- 27 Wrz 2018 20:58 --

Cześć.

Potrzebuje pomocy.
12/09 mielismy lot ACE->SXF i później SXF->KRK który się nie odbył, bo strajk.
Poszliśmy do okienka ryanaira i tam przestraszona pani powiedziała nam że możemy polecieć następnego dnia, co było nie do zaakceptowania.
Gdy zapytaliśmy o inne opcje powiedziała coś w tylu "maybe buuuuus?", ale nie zaproponowała nam konkretnego rozwiązania tylko zostawiła z tym samych.
Zapytałem czy jeśli wrócimy na własną rękę to czy ryanair odda nam poniesione koszty, potwierdziła.
Zaraz po powrocie wypełniłem formularz, załączyłęm skany i dostałem taką odpowiedź:

Cytuj:
We sincerely regret the cancellation of your flight FR1711 from Berlin Schonefeld (SXF) to Krakow (KRK) on the 12/09/2018 which was due to A STRIKE ACTION BY PILOTS outside of our control.
Ryanair have made all reasonable attempts to avoid this strike and we always take all the reasonable measures to minimise the disruption.
Providing our passengers with a punctual and reliable service is one of our principal aims. However, it is inevitable that there will be occasions when we are unable to operate our flights as scheduled due to extraordinary circumstances that are beyond our control.

We regret to advise you that in this situation we do not consider that any compensation is payable under Regulation EU261.

Along with the notice of your right under EU261, you were informed that you should contact us first and give us the chance to re-route you on a suitable Ryanair flight. If this was not possible, you would be allowed re-route to an alternative carrier and we would pay the difference in fare.

As you have not given us the opportunity to re-route you, we regret to advise that you are not entitled to alternative transport expenses.


Na stronie gdzie można sprawdzić status skargi jest status "resolved and closed"...
Odpisałem im, opisując całą sytuację i dodałem, że jeśli dalej nie będa chcieli nam wypłacić kasy (chodzi o dodatkowe koszty, nie o odszkodowanie) to zgłoszę skargę do ULC.

Miał ktoś podobną sytuację?
Czy w takiej sytuacji mogą odmówić? (nie mam żadnych nagrań z lotniska, ani dostępu do kamer monitoringu:)

-- 27 Wrz 2018 21:01 --

zapomniałem dodać.
wracaliśmy flixbusem, samolot SXF -> KRK miał lądować 12/09 o 21, a wróciliśmy 13/09 o 4 nad ranem.
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
sylwikw uważa post za pomocny.
 
      
#1990 PostWysłany: 03 Paź 2018 09:47 

Rejestracja: 03 Paź 2017
Posty: 9
Tego samego dnia odwołali mi lot Faro->Berlin, zwrot za poniesione koszty już przelali, natomiast wniosek o odszkodowanie odrzucili. Próbuję przez portugalskie ULC, ale idzie ciężko bo na maile nie odpisują, plus jedna ze skrzynek albo jest zapchana albo jej nie obsługują bo wiadomości wracają jako niedostarczone. Poczekam jeszcze trochę na odpowiedź i ewentualnie będę do nich dzwonił na jaki adres wysyłać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1991 PostWysłany: 03 Paź 2018 17:38 

Rejestracja: 03 Paź 2018
Posty: 1
Witam,
Czy jest ktoś kto leciał 29.09.2018 z Girony do Berlin Tegel (nr lotu OE217) linią Laudamotion? Lot był opóźniony o ponad 5 h bez wcześniejszego powiadomienia. W samolocie powiedziano nam, że opóźnienie wynika z problemów operacyjnych na lotnisku w Berlinie. Czy jest jakaś szansa na odszkodowanie? Wysłałam formularz znaleziony na tym forum i w statusie mojego wniosku widnieje coś takiego: <b>Acknowledged</b>.
Z góry dzięki za odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1992 PostWysłany: 03 Paź 2018 17:46 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Szansa jest,wniosek złożyłaś poprawnie więc pewnie odpowiedź jakaś będzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1993 PostWysłany: 03 Paź 2018 23:35 

Rejestracja: 02 Lut 2015
Posty: 14
Mi odwołali lot z Brukseli do Werony w piątek 28.09.18. Oczywiście wypełniłem formularz o odszkodowanie EU i dostałem odpowiedź już na następny dzień (sic!), że odszkodowanie nie przysługuje mi, ponieważ to był strajk "Air Traffic Controllers" i to było nieoczekiwane i poza kontrolą Ryanaira.

Co ciekawe lot został odwołany dzień przed planowanym wylotem i wtedy dostałem maila o treści: "Z przykrością informujemy, że numer lotu: FR 9101 z CRL do VRN w dniu 28 wrz 2018 został odwołany z powodu niepotrzebnego strajku naszego personelu pokładowego".

Zatem personel pokładowy a "Air Traffic Controllers" to chyba coś innego i trochę pachnie ściemą...

Odpisałem im na maila, ale na razie cisza. Sprawdziłem też status mojej skargi na ich stronie i z tego wynika, że została zamknięta od razu po ich mailu.
Wypełniłem więc jeszcze raz formularz odszkodowania, ale tym napisałem dosadny komentarz, że manipulują informacjami odnośnie strajku, że to był strajk ich personelu pokładowego i nie zalicza się on do zdarzeń nadzwyczajnych i oni w pełni za niego odpowiadają, bo to ich pracownicy...Powołałem się przy tym na wyrok Trybunały Sprawiedliwości UE z dnia 17 kwietnia 2018 r. (C-195/17). Napisałem również, że jeśli odrzuca moją skargę i nie wypłaca kasy to zgłoszę to do ULC (właściwego dla Belgii). Zobaczymy co odpiszą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1994 PostWysłany: 05 Paź 2018 16:54 

Rejestracja: 26 Wrz 2018
Posty: 5
lukas63 napisał(a):
Wnioskuj o odszkodowanie do przewoźnika. Duże prawdopodobieństwo że nie wypłaci odszkodowania dobrowolnie, gdyż uwaza, iż nie ma żadnego wpływu na strajk. Jeżeli odpowiedz będzie negatywna pisz skargę do ULC.

Cześć!
Mój wniosek został oczywiście odrzucony. Miałam wylot z Berlina, więc mam pisać do niemieckiego ULC czy mogę do polskiego? - kompletnie się na tym nie znam, więc z góry dzięki za odpowiedź :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1995 PostWysłany: 05 Paź 2018 17:21 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Możesz do polskiego,ale i tak przekaże sprawę do niemieckiego ,więc jak dasz radę to lepiej od razu po niemiecku ew.angielsku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1996 PostWysłany: 05 Paź 2018 21:55 

Rejestracja: 05 Paź 2018
Posty: 4
Witam wszystkich,
odwołano mi listopadowy lot Lizbona - Wrocław, który miał odbyć się 14.11 (środa). Chciałam skorzystać z opcji darmowej zmiany lotu i zmienić na wtorek 13.11, ale czy ktoś może mi powiedzieć, w którym momencie ta opcja staje się darmowa? Po wybraniu nowego terminu strona wylicza koszt za zmianę i, mimo że widnieje cały czas informacja, że zmiana będzie darmowa, przekierowuje do wpisania danych karty i zapłaty... Może ktoś korzystał już kiedyś z tej opcji i jest w stanie opisać jak wygląda cała procedura?
Oczywiście zamierzam się również ubiegać o odszkodowanie, ponieważ Ryanair nie poinformował mnie w żaden sposób o odwołanym locie, zorientowałam się dopiero przy odprawie...

Z góry dziękuję za każdą poradę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1997 PostWysłany: 05 Paź 2018 21:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Cytuj:
Oczywiście zamierzam się również ubiegać o odszkodowanie

Zapomnij...
Góra
 Profil Relacje PM off
vivere lubi ten post.
 
      
#1998 PostWysłany: 05 Paź 2018 22:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Monika Czulak napisał(a):
Oczywiście zamierzam się również ubiegać o odszkodowanie, ponieważ Ryanair nie poinformował mnie w żaden sposób o odwołanym locie, zorientowałam się dopiero przy odprawie...

Z góry dziękuję za każdą poradę.

Uwierz, że poinformuje cię w odpowiednim czasie,tzn. takim by udaremnić twoje zamiary ;) Dodatkowo mają bezpłatny czat gdzie na pewno uzyskasz pomoc w gratisowej zmianie daty lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1999 PostWysłany: 05 Paź 2018 22:54 

Rejestracja: 05 Paź 2018
Posty: 4
-- 05 Paź 2018 23:52 --

miriam napisał(a):
Monika Czulak napisał(a):
Oczywiście zamierzam się również ubiegać o odszkodowanie, ponieważ Ryanair nie poinformował mnie w żaden sposób o odwołanym locie, zorientowałam się dopiero przy odprawie...

Z góry dziękuję za każdą poradę.

Uwierz, że poinformuje cię w odpowiednim czasie,tzn. takim by udaremnić twoje zamiary ;) Dodatkowo mają bezpłatny czat gdzie na pewno uzyskasz pomoc w gratisowej zmianie daty lotu.


Na czacie będę mogła porozmawiać dopiero w niedzielę, do tego czasu mam cichą nadzieję, że znajdzie się osoba, która podzieli się doświadczeniem :)

-- 05 Paź 2018 23:54 --

boots napisał(a):
Cytuj:
Oczywiście zamierzam się również ubiegać o odszkodowanie

Zapomnij...
Nie nastawiam się na zbyt wiele, mimo wszystko spróbować nie zaszkodzi :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2000 PostWysłany: 05 Paź 2018 22:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Poczytaj, kiedy należy Ci się odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Proximic [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group