Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#1941 PostWysłany: 26 Wrz 2018 08:41 

Rejestracja: 05 Maj 2016
Posty: 59
Loty: 1
Kilometry: 3 670
Koledzy i koleżanki szybkie pytanie o odszkodowanie, sytuacja: 25.09 wylot 06:00 z Berlina do Teneryfa Południe lot OE98 Laudamontion samolot Ryanair, lot opóźniony 3h25minut. Na lotnisku dostaliśmy zaświadczenie o opóźnie o te ww. godziny plus kupony na posiłek. Powód opóźnienia "delay" bez większych dopisków a także kartę z naszymi prawami w związku z opóźnionym lotem V12. W samolocie dowiedziałem się że ten samolot przyleciał do Berlina z Londynu ponieważ tu nie posiadali samolotu zastępczego (a ten co miał wylecieć miał awarię, tylko nie wiem czy w Berlinie czy na innym lotnisku Kapitan jakoś strasznie bełkotał). Reasumując opóźnienie 3h25minut trasa ponad 3500km po ortodromie czy należy mi sie odszkodowanie? Czy awaria nie jest siłą wyższą a także brak samolotu zastępczego w Berlinie.
Proszę o info i pozdrawiam z Teneryfy

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#1942 PostWysłany: 26 Wrz 2018 08:45 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 175
@boots @miriam
Mam jeszcze ostatnie pytanie (inna sytuacja), jeżeli lot na starcie był opóźniony o ponad 6h (wylot z 19 przełożony na 2 rano) i zrezygnowało się z podróży, linia dokonała zwrotu środków, to nadal nie należy się odszkodowanie, bo nie wsiadło się do samolotu, tak?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1943 PostWysłany: 26 Wrz 2018 08:48 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 23
pafnucy7 napisał(a):
Czy awaria nie jest siłą wyższą a także brak samolotu zastępczego w Berlinie.


https://www.fly4free.pl/uniwersalny-por ... -pasazera/
Cytuj:
Sprawa odszkodowania w przypadku awarii samolotu jest kwestią problematyczną. Zasadniczo usterka techniczna nie jest siłą wyższą – nadzwyczajne mogą być okoliczności, które ją wywołały. Wada samolotu co do zasady nie zwalnia z wypłaty odszkodowania pasażerom, chyba że usterka została wywołana przez nadzwyczajny czynnik. Przykładem może być tu awaria silnika przy zderzeniu z ptakiem (ang. bird strike). Jeżeli natomiast wiadomo, że na danym lotnisku zagrożenie kolizją z ptakiem jest wzmożone, wówczas czynnik ten nie jest już nadzwyczajną okolicznością, bowiem przewoźnik może i powinien ją przewidzieć operując w konkretnym porcie lotniczym. Awaria podzespołu samolotu również nie jest czynnikiem nadzwyczajnym.


Moim zdaniem śmiało wnioskuj o odszkodowanie i tyle.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1944 PostWysłany: 26 Wrz 2018 08:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4065
HON fly4free
@pafnucy7
Zarowno awaria, jak i brak samolotu nie zwalniają z wyplaty odszkodowania eu261.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1945 PostWysłany: 26 Wrz 2018 09:12 

Rejestracja: 05 Maj 2016
Posty: 59
Loty: 1
Kilometry: 3 670
Dzięki wszystkim za info pozdrawiam :)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1946 PostWysłany: 26 Wrz 2018 09:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2014
Posty: 149
Loty: 405
Kilometry: 918 570
lukas63 napisał(a):
Ryanair stoi na stanowisku, że to siła wyższa. Sprawa będzie podejmowana przez TSUE (wcześniejsze odwołania lotów).


Mo wiadomo, że będzie tak twierdził :)

Jak myślicie co robić? Składać wniosek przez formularz Ryan, potem ULC? Jakieś odwołania itp.?

dzięki
_________________
Ruszaj ze mną w podróż: http://www.przepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1947 PostWysłany: 26 Wrz 2018 09:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Próbować zawsze warto. Przecież to nic nie kosztuje,z wyjątkiem kosztu listu poleconego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1948 PostWysłany: 26 Wrz 2018 09:35 

Rejestracja: 03 Paź 2017
Posty: 9
Składaj najpierw wniosek do Ryanaira, później przy odmowie do ULC. Miałem mniej więcej tą samą sytuację- strajk pilotów Ryanaira 12.09, odwołany lot z Faro do Berlina dzień przed lotem. Ryanair odrzucił mój wniosek o odszkodowanie twierdząc, że był to "niepotrzebny strajk małej liczby Niemieckich pilotów". Napisałem skargę do ULC w Portugalii i czekam na odpowiedź, już tydzień :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1949 PostWysłany: 26 Wrz 2018 09:43 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 23
Czy odmowa pokrycia kosztów przez Ryana jest definitywna? Tzn. przyznali się do odwołania z ich winy, zadeklarowali się że wypłacą odszkodowanie, ale nie zgadzają się na pokrycie kosztów biletów alternatywnej linii bo "nie uzgadniałem tego z nimi przed zakupem". Na to pismo (które dostałem jako załącznik) odpisałem w mailu argumentując dlaczego nie miałem szans się z nimi skontaktować (nieczynna infolinia, niedziałający czat, wyczerpane wszystkie możliwości kontaktu). Czekam już 3 tygodnie. Odpiszą, trzeba im jakoś przypominać (po jakim czasie?) czy nie ma szans bo ich odpowiedź jest definitywna i trzeba uderzać w wyższą instancję (ULC)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1950 PostWysłany: 26 Wrz 2018 10:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
anka_ww napisał(a):
@boots @miriam
Mam jeszcze ostatnie pytanie (inna sytuacja), jeżeli lot na starcie był opóźniony o ponad 6h (wylot z 19 przełożony na 2 rano) i zrezygnowało się z podróży, linia dokonała zwrotu środków, to nadal nie należy się odszkodowanie, bo nie wsiadło się do samolotu, tak?

Stawiłaś się do odprawy pasażerów?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1951 PostWysłany: 26 Wrz 2018 10:52 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 175
Nie, powiadomienie o opóźnieniu wysłali z 5h przed lotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1952 PostWysłany: 26 Wrz 2018 10:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
W obecnym stanie prawnym odszkodowanie nie przysługuje.
Góra
 Profil Relacje PM off
anka_ww uważa post za pomocny.
 
      
#1953 PostWysłany: 26 Wrz 2018 11:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
hindus.pl napisał(a):
Czy odmowa pokrycia kosztów przez Ryana jest definitywna? Tzn. przyznali się do odwołania z ich winy, zadeklarowali się że wypłacą odszkodowanie, ale nie zgadzają się na pokrycie kosztów biletów alternatywnej linii bo "nie uzgadniałem tego z nimi przed zakupem". Na to pismo (które dostałem jako załącznik) odpisałem w mailu argumentując dlaczego nie miałem szans się z nimi skontaktować (nieczynna infolinia, niedziałający czat, wyczerpane wszystkie możliwości kontaktu). Czekam już 3 tygodnie. Odpiszą, trzeba im jakoś przypominać (po jakim czasie?) czy nie ma szans bo ich odpowiedź jest definitywna i trzeba uderzać w wyższą instancję (ULC)?
Czekaj na ich odpowiedź. Pod jakie prawo lotnicze podpada twój przypadek? Z Polski miałeś wylot? Jeżeli tak to polskie ULC nie zajmuje się sprawami dot. zwrotu za alternatywny transport. Pozostaje jedynie droga sądowa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1954 PostWysłany: 26 Wrz 2018 12:29 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 23
Wylot z Polski. Samemu z Ryanem sądzić się raczej nie będę, jakiś pośrednik się w ogóle tego podejmie? "Łatwą kasę" w postaci odszkodowania z EU261 już wypłacili, "walka" toczy się o 3200 zł za lot z Lufthansą (na tej samej relacji tego samego dnia). No ale nic, to czekam dalej czy coś odpowiedzą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1955 PostWysłany: 26 Wrz 2018 15:13 

Rejestracja: 10 Cze 2015
Posty: 2
Witajcie. Pierwszy raz mi się zdarzyło, że odwołali mój lot. Było by świetnie jeżeli ktoś by mógł rozwiać moje wątpliwości. Poinformowali mnie o anulowaniu mojego lotu na 3 dni przed wylotem. Wymieniłam swój bilet na lot dzień wcześniej. Czy w dalszym ciągu należy mi się odszkodowanie?
Druga sprawa jest taka, że miałam zarezerwowane pokój w hostelu z czwartku na piątek. W związku z odwołaniem mojego lotu i przesunięciem mojego wylotu na czwartek rezerwacja mi przepadła, a k tak musiałam zapłacić za pokój. Czy mogę się ubiegać o zwrot kosztów? Dziękuję za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1956 PostWysłany: 26 Wrz 2018 15:24 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
O wszystko możesz wnioskować tyle tylko,że FR miga się od uznania roszczeń za zasadne . Czy i kiedy ostatecznie to zostanie rozstrzygnięte trudno wyrokować.W każdym razie wnioski złóż i czekaj na ich odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1957 PostWysłany: 26 Wrz 2018 16:18 

Rejestracja: 26 Wrz 2018
Posty: 5
Cześć, pewnie gdzieś w poście jest poruszona dana kwestia, ale nie mogę jej znaleźć.

Dnia 11.09.18r. ryanair odwołał nam lot z dnia 12.09.18 do Wenecji Treviso, z powodu strajku. Wchodząc na czat ryanair zapytałam o lot tego samego dnia bądź alternatywny z innej linii lotniczej (easyjet) który miał być na miejscu o podobnej porze co odwołany lot z ryanaira. Konsultantka zaproponowała lot 13.09 czyli 24h od poprzedniego lotu, gdzie przepadłby nam dojazd, nocleg oraz cały dzień w Wenecji albo zwrot pieniędzy. Nie zgodziła się na lot alternatywny.

Nie chcieliśmy tracić dnia w Wenecji więc poprosiliśmy o zwrot kosztów biletów, ok. 80 zł/os a musieliśmy kupić bilety z easyjet za 250zł/os.

Teraz mam pytanie czy skoro dostaliśmy zwrot za bilety to należy nam się odszkodowanie?


Linia poinformowała nas dzień przed wylotem (a nie 14 dni), zaproponowano nam zmianę planu podróży, ale nie umożliwiało nam to wylotu wcześniej niż 1h przed planowanym czasem, ani przylotu nie później niż 2h po planowanym (a aż 24h), oraz nie zgodzono się na lot z innym przewoźnikiem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1958 PostWysłany: 26 Wrz 2018 16:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Poprosiliście o zwrot kosztów biletu = brak odszkodowania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1959 PostWysłany: 26 Wrz 2018 16:30 

Rejestracja: 26 Wrz 2018
Posty: 5
lukas63 napisał(a):
Poprosiliście o zwrot kosztów biletu = brak odszkodowania

No tak, ale żadna forma zaproponowana przez ryanair nam nie odpowiadała, szkoda że nas nie poinformowała o tym. Wniosek i tak wysłany. Dzięki za odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1960 PostWysłany: 26 Wrz 2018 16:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Zwrot kosztów to rozwiązanie umowy. Trzeba było nic nie robic jak i tak nie skorzystaliście z ich alternatywnej podróży.Na drugi raz zapamiętać. Jeżeli nie korzystamy z ich alternatywnej propozycji tylko swojej to płacimy za alternatywny lot i żądamy zwrotu kosztów alternatywnego lotu, a nie zwrotu kosztow za bilety pierwotnego przewoźnika i różnicy pomiędzy kosztem lotów alternatywnych a kosztem biletów pierwotnego przewoźnika
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group